Problemerne i Kina begyndte at opstå, da den kinesiske fodboldforening annoncerede strenge regler, der tvang klubberne til at reducere antallet af udenlandske spillere på banen, hvor kun tre udenlandske spillere tillades at deltage i en kamp.TG12 skrev: ↑mandag, 28. aug, 2023 19:32Jeg håber Saudi leauge ender med at gå i sig selv igen, ligesom Kina også endte med.Red Man Walking skrev: ↑mandag, 28. aug, 2023 18:44Tjoooh, det har det da givetvisTG12 skrev:Har det ikke alle dage været således?Red Man Walking skrev: ↑mandag, 28. aug, 2023 09:10Ja, alt er jo, ganske godt demonstreret i dette vindue, til salg, hvis blot pengene bliver store nok. Jeg tvivler bare på: 1) CP sælger så tæt på deadline medmindre 2) Pengene bliver virkeligt store, hvilket jeg tvivler på FSG vil og 3) at han ønsker at skifte så kort tid efter han forlængede, medmindre forlængelsen var for at CP kunne få mere for ham og de har en aftale om et skifte
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pengenes magt bliver bare - for mig ihvertfald - så meget mere tydelig, når den liga, som spillerne skifter til er uden nogen som helst sportslig pondus (det kan der selvfølgelig blive lavet om på, hvis de bliver ved med at købe alt med en puls).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Der blev foretaget yderligere ændringer den følgende sæson for at reducere antallet af udenlandske spillere tilladt i hver trup fra fem til fire kan jeg læse mig frem til.
Derefter blev der i 2018 indført en ny 'skat' for at stoppe klubbernes store udgifter til udenlandske spillere, og det blev fastslået, at enhver klub, der brugte mere end 5m på en udenlandsk spiller, ville blive tvunget til at foretage samme betaling til den Kinesiske fodboldforbund.
Det gjorde kinesiske klubber noget mindre attraktive end de var 2 år før, og da tilskuerantallet faldt, havde klubber selvfølgelig også svært ved at udligne det økonomiske underskud. De havde ikke råd til de lønninger, der var lovet til spillerne, og den økonomiske støtte fra deres rige ejere stoppede.
I Saudi Arabien er situationen det modsatte. Alt er statsfinansieret og alt, hvad der foregår indenfor fodbold i landet er en del af Prins Mohammed (Bin Aktum?) reform politik. Han prøver at ændre synspunktet på Saudi Arabien, kvinder må køre bil, de må have farverig burka på osv (måske tiltrængt i den del af verden, men det pisser selvfølgelig også ekstremisterne af)
Jeg har læst mig frem til at Prins Mohammad har et mål der hedder 2030, og her vil han blandt andet have VM til landet, så alt det her fodbold show de har gang i er en del af hans store plan.
Det kommer højst sandsynligt ikke til at ændre sig, hvis FIFA og UEFA ikke tager drastiske handlinger, Saudi Arabien vil muligvis bruge flere penge på at lokke spillere til landet såfremt at dette års projekt er en succes.
Jeg tror dog ikke FIFA og UEFA vil eksekvere nogle tiltag, da man ved de er korrukte as fuck.