Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » søndag, 28. maj, 2023 20:13

Det giver måske ikke pokaler næste sæson. Og måske skal TAA ikke ligge som en decideret midtbanespiller. Men der er stor fremtid i alle tre.
Jeg vil f.eks. langt hellere have Ramsey end Mac Allister.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 29. maj, 2023 10:14

Oomph242 skrev:
lørdag, 27. maj, 2023 13:11
Om Jones bare har en god periode eller der er fremtid i ham må næste sæson vise, Elliott tror jeg desværre ikke er til en top 4 klub, Thiago for mange skader (jeg håber på et salg), Henderson skal på skånetjeneste, Bajcetic tror jeg bliver et hit om 2-3 sæsoner, Fabinho må vi håbe bare havde en skidt sæson, Trent skal op på midtbanen og kan spille fast. To stærke spillere til midtbanen tror jeg er nødvendigt hvis vi skal i top 4. Midtbanen er grunden vi ikke er i top 4 i denne sæson.

Jeg tror desværre kun det bliver til et stort køb i sommeren. FSG virker ikke til, at ville investere i nogle af deres klubber pt. Og investorer udefra virker heller ikke just interesserede i os.
Jeg er nogenlunde enig i, at midtbanen har været grunden til vores dårlige sæson. Skriver nogenlunde, fordi jeg faktisk mener, at forsvaret bærer lige så stort et ansvar. Robbo har været under niveau. Van Dijk har været langt under niveau. Og trent var i det meste af sæsonen helt væk fra pladen. Faktisk indtil han blev stemplet som midtbanespiller og nærmest genopstod.

Af den årsag ser jeg sæsonen mere som et kollektivt kollaps end kun et spørgsmål om, at Fabinho droppede helt unaturligt meget i niveau, Hendo kun havde ben til at præstere i hver anden kamp, at Thiago aldrig rigtig fik gjort sin indflydelse gældende, mens resten måske slet ikke havde niveauet.

Jeg tror, at både Klopp, spillerne og vi fans lærte meget af sæsonen. Med de spillere, som vi har, og som vi kan købe, skal der stadig arbejdes hårdere end modstanderne for at gøre vores bedre individuelle kvalitet gældende.

For mig er der stadig en stor spiller i Fabinho. Det samme gælder Hendo og Thiago. Men ingen af dem har 50 kampe på deres bedste niveau i sæsonen i sig. Til gængæld er det tre klassespillere at rotere. Så kombineret med Trent og en anden klassespiller, så frygter jeg ikke for midtbanen.

Især ikke fordi Bajcetic i mine øjne totalt overstrålede de ældre koryfæer. Man kan frygte lidt, hvad en skade gør ved ham. Men i mine øjne er det en diamant, vi har løbende der. Ikke en spiller, der først skal bruges om to år. Han er allerede den bedste af de 4.

Derudover præsterede Jones pludselig på den helt rette hylde. Jeg kan have min tvivl, om han kan holde niveau. Men med den kvalitet, som jeg personligt mener, at de øvrige besidder, så tør jeg godt, at lade ham få chancen fra starten af næste sæson. Han gjorde vildt meget for at genetablere det presspil, som i lang tid havde fejlet for os.

Tvivlen om Elliott deler jeg. Han kan være fin at bruge i EL gruppespillet, nogle Cup-kampe og som indhopper af og til. Men jeg kan ikke se ham blive fast starter længere. Men med nok sekundære kampe plus lidt indhop, kan han måske være et virkelig godt salgspotentiale næste sommer.

Uanset hvad, så er jeg ret positiv i forhold til den kommende sæson. Og det skyldes især Trent, Bajcetic og Jones. Og så det faktum, at vi i dag har hentet 22 point på Man City og nu ligger på en delt førsteplads med alle andre hold i PL 23/24 :D
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 29. maj, 2023 10:25

sjampen skrev:
søndag, 28. maj, 2023 19:26
Bajcetic, Ramsay og Trent lyder godt nok som en Europa League midtbane for mig. Jeg ville finde den beslutning vanvittig uambitiøs og kræve at alle 3 spillere hæver deres niveau ret voldsomt, om end for Trent bliver det nok mere ændringen fra RB til CM og ikke så meget niveauet.

Mit bud er så i øvrigt også, at Trent også spiller RB for os i næste sæson. Selvfølgelig i sin rolle som inverted wing back, men stadig positioneret som RB. Jeg tror Klopp går med den taktiske ændring på vores hold, specifikt vores RCB og RCM, hvis ikke han vælger at skifte formation, før han flytter på Trent.
Men Tchouaméni, Camavinga og Valverde lyder som en CL finale midtbane?

På mig virker det ofte som om, at vi giver mere kredit til spillere, der har spillet i Spanien, Frankrig, Portugal, Brasilien, Argentina.... ja selv Østrig, end vi giver til dem, der har vist noget i verdens bedste liga.

Uanset hvad, så skal vi igennem en slags generationsskifte på vores midtbane. Og de tre spillere (som du skyder helt ned) er trods alt støttet af rutinerede kræfter som Hendo, Fab og Thiago. Der er fine muligheder for mix & match.
Kloppite

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » mandag, 29. maj, 2023 16:19

texy skrev:
mandag, 29. maj, 2023 10:25


Men Tchouaméni, Camavinga og Valverde lyder som en CL finale midtbane?
Altså Tchouaméni der for et halvt år siden var en bærene profil på et fransk landshold der tabte VM finalen, Valverde der har været i Real Madrid i 6 år og langsomt har spillet sig til at være en profil både i en af verdens stærkeste klubber og på Uruguays landshold. Så er der så Camavinga, der jo faktisk primært har spillet VB og i øvrigt er 20 år og blev solgt til Real Madrid efter 2 sæsoner som profil hos Rennes. Indtil videre lidt en skuffelse, men stadig et stort talent. Jeg tror vi ville være relativt tilfredse hvis Bajcetic om 2 år havde leveret det samme.

Til gengæld vælger du så let at ignorere Luka Modric og Toni Kroos. Ja, det lyder sq lidt om en CL midtbane for mig. Primært fordi den ødelagde vores egen midtbane for et år siden. Kun Thiago kan matche de 2 spillere, og han har reelt ikke vidst samme niveau eller kunne holde sig skadesfri.

Og Rels midtbane lyder specielt som en CL midtbane sammenlagt med en 18-årig som har spillet 20 kampe og 1000 minutter med de vokse og en spiller der har spillet for Aston Villa. Kan Bajcetic og Ramsay blive lige så gode som Tchouameni og Valverde. Måske. Jeg har min tvivl, men det passer selvfølgelig meget godt med niveauet i Rennes og Monaco.

Jeg er med på, at Bajcetic var et lyspunkt på vores katastrofale midtbane og viste rigtig gode takter. Han havde også dårlige kampe, så lad os nu lige se inden vi udnævner ham til årets hold. Og jeg siger ikke, at Jacob Ramsey ikke er en fin, ung spiller som lige er 5 måneder yngre end Tchouameni. Men der var jo også en grund til, at selv vores nærige ejere ville betale 70 milloner pund for Tchouameni. Jeg så nu gerne Ramsey i Liverpool, men at gå fra Bellingham til Ramsey, er fandme uambitiøst.

Ramsey til Liverpool er dog nok den type af spillere som vi skal gå efter. Det er jo tydeligvis FSGs strategi, at vi netop skal finde sådan en talentfuld spiller og gøre ham meget bedre. Og hans skal blive meget bedre, hvis vi skal kunne udfordre City næste år, som du selv har skrevet et andet sted at du forventer. Går vi ind til sæsonen med Mac Allister og Jacob Ramsey + Bajcetic og TAA som forstærkninger til midtbanen, så skal Klopp da have den helt store tryllestav frem.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » mandag, 29. maj, 2023 16:50

texy skrev:
mandag, 29. maj, 2023 10:25
Men Tchouaméni, Camavinga og Valverde lyder som en CL finale midtbane?
Øhhh ja, gu fanden lyder det som en CL finale midtbane? Tchou har ikke haft en god sæson, men de andre to har været fucking klasse og Valverde kunne spille for hvilken som helst klub i verden. Jeg er godt nok overrasket over, hvis du tænker anderledes. Det tyder på, at du ikke ser andet end PL.
texy skrev:
mandag, 29. maj, 2023 10:25
På mig virker det ofte som om, at vi giver mere kredit til spillere, der har spillet i Spanien, Frankrig, Portugal, Brasilien, Argentina.... ja selv Østrig, end vi giver til dem, der har vist noget i verdens bedste liga.
Der bliver givet alt for meget kredit til spillere, som spiller i verdens bedste liga, det kan du også se på transfersummene. Grealish ville aldrig koste 100m, hvis han var en spansk spiller fra Sociedad og skiftede til Barcelona. Det gælder for næsten alle i PL og ikke kun Grealish.

PL spillere er overvurderet af helvedes til.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 29. maj, 2023 19:20

@ Sjampen

Ja, jeg nævner ikke Modric og Kroos. Ligesom du ikke nævner Fab, Hendo og Thiago. Alle CL vindere.

Det er fint, at Tchouaméni har spillet sig ind på et af verdens bedste landshold i Kantés skadesfravær. Men han spiller ikke fast i Real endnu. Ganske enketl fordi gamle Kroos stadig er bedre. Enzo og Mac Allister er også verdensmestre. Det gør dem ikke nødvendigvis til hverken verdensklasse eller spillere der forstærker Liverpools midtbane.

I forhold til Valverde (som er en fantastisk spiller), så kan man lave nøjagtigt samme pointe om Trent.

Det er ikke sikkert, at en spiller som Jacob Ramsey forstærker Liverpools midtbane. På samme måde som det ikke er sikkert, at Mac Allister gør. Men jeg synes personligt, at Jacob Ramsey er en spiller, der har vist enormt højt niveau i PL i de sidste to sæsoner.

Min pointe er, at man lynhurtigt skyder muligheder ned, fordi man kender spillerne, mens man gerne taler andre muligheder op, hvor man ikke kender spillerne. Sidste sommer var mange Liverpool fans enige om, at Tchouaméni var verdensklasse. Jeg tvivler på, at mange af dem, der udtalte sig om ham, havde fulgt på ugentlig basis i den franske liga. Og i vinters var Enzo £80M værd i de flestes øjne, fordi han havde haft et godt VM og gjort det godt i Portugal. Men han har i mine øjne været forårets største skuffelse af alle de spillere i PL med fast spilletid.

Tchouaméni og Enzo kan sagtens nå at bliver verdensklassespillere på deres klubhold. De er begge unge. Men det kan spillere som Ramsey og Bajcetic altså også. Hvorfor skulle de ikke kunne det? Det er også begge unge.

Grunden til, at jeg havde Østrig med på min liste over lande, hvor vi hyper spillerne fra var, at mange fans kritiserede Klopp og klubben voldsomt for ikke at hente Daka den sommer, hvor han røg til Leicester. Der vil jeg mene, at man så rigtigt i klubben.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 29. maj, 2023 19:43

Fowler89 skrev:
mandag, 29. maj, 2023 16:50
texy skrev:
mandag, 29. maj, 2023 10:25
Men Tchouaméni, Camavinga og Valverde lyder som en CL finale midtbane?
Øhhh ja, gu fanden lyder det som en CL finale midtbane? Tchou har ikke haft en god sæson, men de andre to har været fucking klasse og Valverde kunne spille for hvilken som helst klub i verden. Jeg er godt nok overrasket over, hvis du tænker anderledes. Det tyder på, at du ikke ser andet end PL.
texy skrev:
mandag, 29. maj, 2023 10:25
På mig virker det ofte som om, at vi giver mere kredit til spillere, der har spillet i Spanien, Frankrig, Portugal, Brasilien, Argentina.... ja selv Østrig, end vi giver til dem, der har vist noget i verdens bedste liga.
Der bliver givet alt for meget kredit til spillere, som spiller i verdens bedste liga, det kan du også se på transfersummene. Grealish ville aldrig koste 100m, hvis han var en spansk spiller fra Sociedad og skiftede til Barcelona. Det gælder for næsten alle i PL og ikke kun Grealish.

PL spillere er overvurderet af helvedes til.
Mit indlæg til Sjampen, var lige så meget et svar på dette indlæg.

Du har ret. Jeg ser helt klart mest PL. Bundesliga og La Liga er sekundært for mig, men jeg ser dog flere af Dortmunds, Barcas og Reals kampe. Og synes også at Valverde er god. Men ved ikke, om jeg synes, at han er bedre ed Trent. Det bliver først muligt ordentligt at vurdere, når nu Trent forhåbentlig får en hel sæson som midtbanespiller.

Mit indlæg har ikke nødvendigvis så meget med priser at gøre. Prøvede mere at lave en pointe om, hvilke spillere, som fans taler godt om, og hvilke spillere fans taler ned. Og det føles på mig som om, at en spiller, der kommer fra vores egen ungdomsafdeling, har sværere ved at blive set som lige så spændende, som en ung spiller, vi er nødt til at hente i udlandet et sted. Også selvom spilleren (som i Bajcetic' tilfælde - der som jeg oplevede det kun havde en dårlig kamp imod Real) kommer ind og brænder ligaen af, når han får chancen.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 30. maj, 2023 11:25

Ingen tvivl om at priserne er skruet helt vildt op i Premier League. Det er den liga som generere den største omsætning, og det smitter af på de TV-penge som betales til klubberne (blot se at vores 5. plads i år, giver klart større indkomst fra Premier League end sidste års 2. plads. Det går stærkt derovre!

Jeg tror vi har mindre at handle for i år, da vi ikke får CL pengene at købe for, og jeg har ikke set eller hørt at FSG vil smide flere millioner efter Klopp i sommerens transfervindue.

Men vi trænger også til at få ryddet op i alt vores 'deadwood', jeg kan nævne i flæng, Rhys Williams, Nat Phillips, Joe Gomez, Carvalho (Jeg mistænker Liverpool for at han blev købt for at genere penge til transfers)og nu er Oxen, Keita og Milner røget videre, hvilket jeg ser som et stort plus for vores muligheder på transfermarkedet. De skulle have været skudt af for flere år siden!

Vi har nogle interessante unge spillere i Morton og Bradley. Måske de kan bruges i 1. holdstruppen, eller som en del af betalingen til andre spillere. Det må sommeren vise.

Vi deltager i Euro League, og jeg ser det som en udfordring for os i bestræbelserne på at komme i top 4 næste sæson. Nu skal vi spille europæisk om torsdagen, og spille PL sent søndag eller om mandagen. Vi skal lege catch up med de andre hold, og vi skraber færre point sammen om søndagen og mandagen end vi gør om lørdagen - nu kan jeg sæføli ikke finde den statistik :oops:

Jeg håer vi går et spændende og succesfuld transfervindue i møde. Det har vi i den grad brug for.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 30. maj, 2023 11:42

Mediemøllen melder, at Bellingham skal opereres i knæet. 19 år og en knæoperation, det er lige tidligt nok.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 30. maj, 2023 13:12

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 30. maj, 2023 11:25


Men vi trænger også til at få ryddet op i alt vores 'deadwood', jeg kan nævne i flæng, Rhys Williams, Nat Phillips, Joe Gomez, Carvalho (Jeg mistænker Liverpool for at han blev købt for at genere penge til transfers)og nu er Oxen, Keita og Milner røget videre, hvilket jeg ser som et stort plus for vores muligheder på transfermarkedet. De skulle have været skudt af for flere år siden!
De spillere er der kun pga nødvendighed ift homegrown rule.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 30. maj, 2023 19:35

Fowler89 skrev:
tirsdag, 30. maj, 2023 13:12
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 30. maj, 2023 11:25


Men vi trænger også til at få ryddet op i alt vores 'deadwood', jeg kan nævne i flæng, Rhys Williams, Nat Phillips, Joe Gomez, Carvalho (Jeg mistænker Liverpool for at han blev købt for at genere penge til transfers)og nu er Oxen, Keita og Milner røget videre, hvilket jeg ser som et stort plus for vores muligheder på transfermarkedet. De skulle have været skudt af for flere år siden!
De spillere er der kun pga nødvendighed ift homegrown rule.
Jæs, men kan vi ikke få nogle yngre ind, og lave lidt mønt på de fire? Conor Bradley har gjort det godt i Bolton. Ham vil jeg gerne se i truppen. Spørgsmålet er selvfølgelig om han er god nok. Calvin Ramsay kan jo også få en plads. Kaide Gordon og Ben Doak - er det for tidligt? Men de er alle store talenter og sultne efter at vise hvad de kan. Måske er de klar til at blive rykket frem i bussen? Og så kan vi rykke nogle op fra U21 holdet til at tage deres plads.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 30. maj, 2023 20:10

Så linkes vi faktisk til Jacob Ramsey, så om ikke andet, er det godt kaldt af Emmy og Texy. Jeg havde ikke set ham nævnt til os før.

https://www.goal.com/en-gb/lists/player ... a015420560

Generelt set en temmelig uinspirerende liste efter min mening, bortset fra Nicolo Barella som jeg ikke tænker vi har en chance for at hente. Jurien Timber er dog et interesant fit af kompetencer, ift. Trents rolle.

Er alternativet Teun Koopmeiners og Matheus Nunes, så tager jeg sq også hellere Jacob Ramsey.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 30. maj, 2023 20:18

Ifølge den norske har vi startet forhandlinger med Nice om Thuram.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 30. maj, 2023 20:45

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 30. maj, 2023 20:18
Ifølge den norske har vi startet forhandlinger med Nice om Thuram.
Hvis han er halv så god som han er i FIFA 23, så vil han være enorm! :D

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 30. maj, 2023 20:47

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 30. maj, 2023 19:35
Fowler89 skrev:
tirsdag, 30. maj, 2023 13:12
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 30. maj, 2023 11:25


Men vi trænger også til at få ryddet op i alt vores 'deadwood', jeg kan nævne i flæng, Rhys Williams, Nat Phillips, Joe Gomez, Carvalho (Jeg mistænker Liverpool for at han blev købt for at genere penge til transfers)og nu er Oxen, Keita og Milner røget videre, hvilket jeg ser som et stort plus for vores muligheder på transfermarkedet. De skulle have været skudt af for flere år siden!
De spillere er der kun pga nødvendighed ift homegrown rule.
Jæs, men kan vi ikke få nogle yngre ind, og lave lidt mønt på de fire? Conor Bradley har gjort det godt i Bolton. Ham vil jeg gerne se i truppen. Spørgsmålet er selvfølgelig om han er god nok. Calvin Ramsay kan jo også få en plads. Kaide Gordon og Ben Doak - er det for tidligt? Men de er alle store talenter og sultne efter at vise hvad de kan. Måske er de klar til at blive rykket frem i bussen? Og så kan vi rykke nogle op fra U21 holdet til at tage deres plads.
Tja, ellers skal der kigges på folk fra nedrykkerne, feks Ward-Prowse, som i øvrigt er fri.



Jeg så gerne vi gik efter Timber tvillingerne fra henholdsvis Ajax og Feyenoord, derudover er Orkun Kokcu også spændende som jeg også nævnte i et tidligere indlæg.

Besvar