Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 22. maj, 2023 18:04

TG12 skrev:
mandag, 22. maj, 2023 16:27
zalcos skrev:
mandag, 22. maj, 2023 14:31
Det er eddermame mange penge for en Brighton-spiller. Men VVD, Mane og Lallana kom jo fra Soton, sååh. Det er vildt nok at vi har 70m, men ikke lige har det ekstra til Bellingham. Men vi ved ikke om det næsten er dobbelt-op for Bellingham og vi kan få både en CB og en DM mere for de ekstra penge. Det er bare skide ærgeligt at misse Bellingham. Det tror jeg vi kommer til at tænkte tilbage på om 2-3 år.
Èn ting er jo salgsprisen, måske, er dobbelt så høj. Men Bellinghams lønkrav er givetvis også et helt andet end MacAllister.
Jeg frygter, at Bellingham har krav lidt en art Haaland, hvor der også skal betales store salær til agenter, samt drengens far, præcis som med Haaland, hvor hans endelige pris løb op i over €150 mio, eksklusiv lønninger og bonuser.

Og med tanke på, at drengen skiftede til Manchester City, skal man tilmed ikke afskrive idéen om, at der også er kommet ekstra omkostninger igennem skjulte skuffeselskaber. Men nok om Haaland. Eller næsten, for Haalands løn lyder på £375.000 om ugen og det er blot de officielle tal. Med diverse bonusser løber det op i næsten £900.000 om ugen. Lad os derudover ikke glemme, at City er anklaget for at lyve omkring deres regnskabsbøger.

I følge Sportrac tjener Mac Allister £50.000 om ugen i Brighton. Han er syvende bedst betalte spiller. Af hvad jeg har kunnet finde frem, tjener Bellingham henad det samme i Dortmund.

Engelske medier melder også nu, at Liverpools lønninger vil falde i næste sæson, fordi man ikke kommer med i Champions League. Der er ydermere bonusser omkring Champions League i kontrakterne som ikke vil kunne aktiveres længere.

Så jeg tror der er meget mere til Bellingham-handlen end blot transferprisen. Mac Allister er et billigere alternativ i en nok svær tid, hvor Klopp skal ud og bruge penge, men fornuftigt og under ekstrem restriktion.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 22. maj, 2023 19:56

Bellingham tæller også som home grown. Jeg tænker at reglerne om antal af home grown spillere presser prisen yderligere i vejret. Og det ved hans repræsentanter og de forlanger sikkert en kæmpe løn. Vi mister Milner denne sommer, så set fra den vinkel, er en spiller som Bellingham, Mount (eller anden engelsk spiller) velkommen, men Mounts løn vil også blive høj - i hvert fald over £300.000 om ugen (han sagde nej til £280.000 i chelsea).

Så vi slipper ikke. Det bliver en dyr sommer for LiverpoolFC.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 22. maj, 2023 20:40

Det er aldrig en dårlig ting at have homegrown spillere nej, men reglerne er jo sådan set ikke, at man skal have x-antal home grown spillere, reglen er, at man ikke må have mere end 17 ikke-homegrown spillere ud af en trup på maksimalt 25 spillere.

Vi mister Milner og Ox som er homegrown og omvendt mister vi Keita, hvilket giver plads til en ny ikke-homegrown.

Jeg tænker dog ikke umiddelbart, at Bellinghams repræsentanter går særligt op i om prisen kan presses, fordi han er potentielt homegrown i og med, at han er under 21 år og spillere behøver først blive registreret, når de bliver 21. Spillere under 21 år, tæller ikke med i en trupliste. Bellingham er 19 år.

Hvis vi også skiller os af med Kelleher og Phillips, så kan vi til gengæld godt stå med et potentielt problem eller meget smal trup og jeg tænker også det langt henadvejen er deraf vores interesse i Mason Mount skal findes. Omvendt er Curtis Jones blevet aktiveret som homegrown nu og det samme kan tilfalde spillere som Sepp van den Berg, Leighton Clarkson, Jake Cain m.fl., hvis Klopp vurderer dem gode nok eller deres potentiale stort nok.

Ellers vil han formentelig vælge at arbejde med en smallere trup, men med flere under-21 spillere for at give truppen bredde.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 23. maj, 2023 18:25

Jeg er ofte kendt som en negativ satan herinde, og jeg skuffer naturligvis ikke med Mac Allister. Jeg kan rigtig godt lide ham og jeg synes han er en god spiller. Jeg er dog også i tvivl om, hvorvidt han reelt er god nok. Jeg synes vi ligger rigtig meget op til "Klopp-effekten" om at gøre ham bedre. Det giver også god mening når man henter en ung spiller eller en spiller som Wijnaldum der kommer fra nedrykkede Newcastle hvor han spillede med en masse skrald.

Mac Allister er 24 og selvom han selvfølgelig kan blive bedre, så er der altså ikke tale om et talent, men en spiller der har været 3+ år i Brighton og spiller PL. Jeg synes vi skal gå væk fra de her med at lade som om at spillere er talenter helt ind i midt tyverne, ligesom PL gør ved at 24-årige Martin Ødegaard til young player of the season. Mac Allister er måske ikke et færdigt produkt, men han er fandme ikke et talent, hvor du bare kan håbe på at han får en rivende udvikling. Det gælder jo specielt når der er tale om en spiller til 70 millioner pund. Priserne er stukket af, men det er fandme ikke et talent.

Derudover kommer han jo netop ikke fra en nedrykker, men PLs darling og mest overpræsterende hold, så vi kan ikke gøre som med Wijnaldum og tage en god spiller fra et dårligt hold, og sætte ham ind på et hold med bedre medspillere der fungerer. Han kommer fra massere succes, hvor han har haft rig mulighed for at shine. Og sandheden er jo, at Caicedo har outshinet ham mere, i den dybe rolle, imens flere mere offensive spillere har taget hans spotlightet.

Når det så er sagt, så er min største anke langt mere hans fit på vores hold. Jeg troede heller ikke at Andy Robertson ville blive god, så selvfølgelig kan der være udvikling i Mac Allister. Men hvordan vil vi bruge ham? Hvordan passer han ind?

Cynwal nævnte mål fra midten, hvilket jeg er helt enig i at vi mangler. Sandheden er bare, at det bringer Mac Allister ikke. Han har scoret 12 i PL, men 9 af dem er straffespark. Reelt set så bidrager han hverken med mål eller assist for Brighton, og så vidt jeg kan læse mig til, så er det også grunden til at han blev flyttet længere tilbage på banen. Julio Ensico har på væsentlig færre spilleminutter, lavet samme antal mål og assist i åbent spil, som Mac Allister.

Kan han så lave mål/assist i Liverpool. Måske. Men kigger man på bagvedliggende statistikker fra flere forskellige sider, så er Mac Allister altså ikke en spiller der "burde" have lavet flere mål/assist. Tværtimod. Den eneste statistik han rigtig bonger ud på, er afslutninger. Han laver hverken xG eller xA, eller specielt mange af de her mere meningsbaseret stats som key passes, build up, threats og hvad de ellers heder. Til de uinformerede, så er kombinationen af mange afslutninger, der skaber lidt xG ikke specielt god.

Men hvad så som playmaker? Er Mac Allister Thiagos erstatsning. Måske, men det er ikke hans rolle i Brighton. Caicedo er den langt mere skabende boldspiller, selvom han også en mere CDM og bolderobreren. Mac Allister slår ikke mange af de her linjebrydende afleveringer eller lign. Som nævnt foroven, skabe han ikke assist eller key passes. Kigger man både på stats og de gange jeg har set ham, så er han langt mere en boldflytter, end en playmaker/kreatør eller hvad vi skal kalde det. Min største positive ting ved ham, er hvad jeg ville kalde press resistance, altså at når modstanderen presser ham så håndterer han det fremragende. Det er bare ikke ham, der skal udnytte det til så at levere den kreative aflevering eller drible fremad med bolden.

Er det så dårligt. Nej, det har vi manglet siden netop Gini forlod os. Problemet er så alle de ting Gini også gjorde, som jeg ikke kan spore i Mac Allisters spil. Han er på ingen måde samme disciplinerede spiller. Leverer ingenlunde samme pres. Han tager ikke på samme måde meter med bolden og leverer det drive som bl.a. Oxlade Chamberlain gjorde da han var bedst for os.

Så jeg er lidt lunken ved, hvad det er for nogle kompetencer han skal bidrage med, nu hvor det lugter stærkt af et køb. Nogle gange kan det selvfølgelig bare være en god ting at få en god spiller ind, og jeg synes bestemt Mac Allister ligner en bedre midtbanespiller end mange af dem vi har nu. Hvis ikke dem alle sammen. Men det er for mig yderst problematisk, at han ikke umiddelbart passer ind i det system vi gerne vil gøre og de mangler vi gerne skal adressere. Specielt når det koster 70 millioner. Det svarer lidt til at købe en CB der primært ønsker at stå nede i eget felt og heade høje bolde væk. Det er ikke umiddelbart en god ide for Liverpool som jeg ser det, for vi spiller med en høj forsvarslinje som kræver mange andre kompetencer end at vinde en fysisk hovedstødsduel.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 24. maj, 2023 01:02

Newcastle i CL vil nok bruge mange penge i sommeren, Arsenal har en stærk ung start 11er og vil bygge på, Chelsea har fået en manager som kan få styr på tropperne, ten Hag får de penge han skal bruge og får nok mere styr på Scum truppen, Man City har pt. Verdens bedste trup og en manager som kan håndtere den.

Jeg tror desværre ikke FSG vil give Klopp det, som skal til for at få os tilbage i toppen af PL. Mit gæt er at Klopp får £30-40m + salg at lege med.

Det bliver nogle svære år vi går ind i…

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » onsdag, 24. maj, 2023 07:35

sjampen skrev:
tirsdag, 23. maj, 2023 18:25
Cynwal nævnte mål fra midten, hvilket jeg er helt enig i at vi mangler. Sandheden er bare, at det bringer Mac Allister ikke. Han har scoret 12 i PL, men 9 af dem er straffespark. Reelt set så bidrager han hverken med mål eller assist for Brighton, og så vidt jeg kan læse mig til, så er det også grunden til at han blev flyttet længere tilbage på banen. Julio Ensico har på væsentlig færre spilleminutter, lavet samme antal mål og assist i åbent spil, som Mac Allister.
Det er jo så et klassisk skoleeksempel på, at statistik ikke er 5 potter pis værd, hvis ikke man sætter sig ind i data, og hvor de kommer fra. Det brillierede jeg med IKKE at gøre i dette tilfælde.

Rigtig godt indlæg, sjampen.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. maj, 2023 10:45

Godt indspark, Sjampen.

Der er ingen tvivl om at spillere bliver 'bedre' når de sættes i forbindelse med Liverpool. Så kan en spiller man aldrig har hørt om, lige pludselig være en verdensklassespiller. Personligt havde jeg hellere set Caicedo, som er deres store spiller, men han vil koste over £100 M. - tænker jeg.

Mac Allister bidrager med intensitet og tempo på bolden, noget vi i den grad har manglet. Om han passer ind i vores system? Hvad er vores system? Klopp har vist at han kan omstille sig, og udtænkt en ny rolle til Trent. Måske han fortsætter med den rolle til Trent i den nye sæson. Måske han flytter Trent permanent op på midten, og så vil vi se Trent og Mac Allister sammen på midten(?)Jeg har hele tiden håbet på Bellingham og Caicedo, men det blev hurtigt klart, at de var for dyrere for os.

Jeg er enig med Oomph242 om at vi har mistet momentum. Vi har ikke bygget på, da vi var foran de andre, og det betyder at det nu er os der skal indhente dem. Det bliver svært, og det kommer til at koste flere hundrede millioner pund til sommer. Vi har også nogle bærende kræfter som har passeret de 30, og ikke bliver bedre - Salah præsterer stadig, VVD er på vej ned i præstationer, Hendo skal have en Milner rolle næste sæson, Matip har også set bedre dage. Vi har virkelig forsømt nogle transfervinduer. Det bliver svært at bryde ind i top 4, det kræver at vores signings leverer fra dag 1. Og husk på at vi i næste sæson spiller europæisk om torsdagen, dvs. at vores kamp i PL er enten søndag eller mandag, og det har vi det traditionelt ikke godt med.

Men nu får vi en midlertidig sportsdirektør, så bliver det hele godt igen :headbang:
Senest rettet af Hr. Drejer onsdag, 24. maj, 2023 13:28, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 24. maj, 2023 11:32

For mig virker det, som om Mac Allister, sammen med de andre middelmådige argentinere fra VM-vinderholdet, bliver overvurderet efter deres succes med landsholdet. En anden spiller, der passer bedre ind i den kategori, er Enzo Fernandez, som har været en skygge siden hans ankomst til Chelsea. Jeg har aldrig set en spiller få så meget hype som ham, som om han var den nye Zidane. Mac Allister er under ingen omstændigheder 70 mio. værd, og hvis Argentina ikke havde vundet VM, kunne vi sikkert have købt ham for 35 mio.

Jeg vil gerne tilføje, at jeg ikke tror, han bliver dårlig for os. Han er ikke en skadesplaget spiller som mange af dem, vi allerede har, og han kommer sikkert også til at få mange kampe. Men er han en spiller, som har niveau til at trække midtbanen? Det tvivler jeg på.

Bellingham havde helt klart været bedre på alle parametre.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » onsdag, 24. maj, 2023 12:41

Fowler89 skrev:
onsdag, 24. maj, 2023 11:32
For mig virker det, som om Mac Allister, sammen med de andre middelmådige argentinere fra VM-vinderholdet, bliver overvurderet efter deres succes med landsholdet.
Kendt som John Faxe Jensen syndromet. Spørg bare Gunners fans :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. maj, 2023 13:30

Cynwal skrev:
onsdag, 24. maj, 2023 12:41
Fowler89 skrev:
onsdag, 24. maj, 2023 11:32
For mig virker det, som om Mac Allister, sammen med de andre middelmådige argentinere fra VM-vinderholdet, bliver overvurderet efter deres succes med landsholdet.
Kendt som John Faxe Jensen syndromet. Spørg bare Gunners fans :D
I Liverpool kendt som Diao, Diouf eller Piechnik syndromet :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 24. maj, 2023 13:38

Jeg håber virkelig vi får Mac Allister, jeg synes han passer perfekt ind, en rigtig schweizer kniv/Klopp spiller.

Ja han koster for meget men Bellingham koster ALT ALT for meget, imø burde de have nogenlunde samme værdi.

Mac Allister kan spille DM, CM og AM
Har erfaring fra Premier League
Er aldrig skadet
Levere næsten altid præstationer på 7-8
Har alderen til at gå ind i hans prime
Har erfaring med at spille foran både 3 og 4 mands forsvar

Jeg ser ham som en der kan blive den nye Gini, som vi aldrig rigtig har fået erstattet.

Jeg tror Bellingham tager et år mere i Dortmund, hvilket han også vil have godt af, han er uden tvivl en rigtig spændende spiller, men han er stadig meget svingende, i de store kampe jeg har set ham i år mod Bayern, Leipzig og Chelsea har han været ret middelmådig. Jeg synes Bellingham vil været et kæmpe sats specielt til prisen, der er bare så mange eksempler på spillere der får det svært når de skifter fra Bundesliga til PRL. Som Thiago også har sagt i interview, så skal han løbe meget mere i Liverpool end han har skullet før i hans karriere.

Det her med at midtbanespillere skal levere mål tja, hvis man kigger tilbage på de seneste år, så har vi været bedst og scoret flest mål når vi har haft 3 arbejdsheste på midtbanen Gini, Milner, Hendo og Fabinho, det var altså ikke fordi de leverede mange mål, vi dominerede bare altid midtbanen.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » onsdag, 24. maj, 2023 14:29

Vi kigger meget mod Brighton i øjeblikket, men der er en tanke, som jeg ikke kan ryste af mig. Kigger vi det rigtige sted i Brighton? ....altså på deres spillere? Var det måske snarere nogle af deres ansatte i organisationen, som vi burde kigge på?

Forhistorien er, at jeg kom til at læse en historie om Brighton, hvordan de er kommet fra at være på nippet til at rykke helt ud af ligaerne i England, til at spille sig op i Premier League og nu for første gang skal ud at spille europæisk i Europa League.
I kan læse den fulde historie her:
https://www.premierleague.com/news/3485472

Der er ingen tvivl om, at B&H Albion er godt ledet. Ejeren/Bestyrelsesformanden lader til at vide hvad han gør. Jeg hæfter mig bl.a. ved følgende: Brighton lægger ikke skjul på, at de er en udviklingsklub, og en vigtig del af strategien er, at de lover spillere m.fl. at de ikke vil stå i vejen, hvis et kæmpe tilbud fra en større klub kommer. Men denne strategi betyder også, at de til hver eneste position i klubben, såvel på som udenfor banen, har en liste klar med mulige emner til erstatning. I artiklen beskrives det sådan: A potential replacement is earmarked for every role in the club, from technical director to tea lady. Chelsea købte både Manager Graham Potter og Marc Cucurella (VB) og så trak man bare Roberto De Zerbi ind som manager fra Shaktar Donetsk og den Ecuadorianske venstreback Pervis Estupinan, til en samlet pris på en brøkdel af de £62 mill. man solgte for.

Jeg siger ikke, at LFC skal til at tænke og agere som en udviklingsklub, men da vi ikke har den samme mønt at spendere som de mega dybe lommer i Manchester (begge skod-klubber) Newcastle samt Tod Boehleys vanvittige cirkus i Chelsea, så kunne midlet være at spotte de helt rigtige talenter i det rette øjeblik. Som vi gjorde med Mo Salah og Andy Robertson f.eks.
Senest har Brighton gjort det igen da Leandro Trossard røg til Arsenal og blev erstattet med Kaoru Mitoma. Som der står i artiklen: "And when Belgium forward Leandro Trossard agitated for a move to Arsenal, there was a ready-made replacement. Japan winger Kaoru Mitoma had been signed from Kawasaki Frontale for a bargain £2.5m 15 months earlier and loaned out to Union Saint-Gilloise in Belgium, also owned by Bloom.

I øjeblikket er det David Weir, der har rollen som Teknisk Direktør og styrer alt det sportslige, men som det beskrives i en anden artikel, er han nyudnævnt som permanent Teknisk Direktør, efter at have været midlertidigt udnævnt, da Dan Ashworth sagde op for at skifte til Newcastle: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... basis.html

Som der står i Dayli Mail artiklen fra 30. maj 2022:
Brighton have confirmed the permanent appointment of David Weir as technical director following Dan Ashworth's move to Newcastle.

The former Scotland, Rangers and Everton defender had been covering the role in an interim capacity since Ashworth resigned and began a period of garden leave in February.

Ashworth's exit was formally confirmed on Monday as Newcastle announced they had reached agreement with the Seagulls to appoint him as sporting director at St James' Park. Brighton followed by making Weir's position full-time.

Så spørgsmålet er, om Newcastle allerede har sikret sig guldet på sydkysten, og vi er for sent ude, hvis nu det var Dan Ashwoth, som var den rigtige mand.

Under alle omstændigheder er der "something rotten" i LFC organisationen, med det gennemtræk af personale der har været på det seneste, og jeg tvivler på at Jorg Schmadtke er den rigtige mand at hive ind som sportsdirektør.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » onsdag, 24. maj, 2023 14:33

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 24. maj, 2023 13:30
Cynwal skrev:
onsdag, 24. maj, 2023 12:41
Fowler89 skrev:
onsdag, 24. maj, 2023 11:32
For mig virker det, som om Mac Allister, sammen med de andre middelmådige argentinere fra VM-vinderholdet, bliver overvurderet efter deres succes med landsholdet.
Kendt som John Faxe Jensen syndromet. Spørg bare Gunners fans :D
I Liverpool kendt som Diao, Diouf eller Piechnik syndromet :lol:
Jeg tænkte også på Piechnik da jeg skrev det. Faxe historen er dog sjov derhen, at fans'ne troede de havde fået en målscorer, grundet Faxe's drøn "lige i røven" i finalen. Jeg kan ikke huske, om Faxe nåede at score ét eller 2 mål for Gunners, men på et tidspunkt blev der i Highbury området solgt T-shirts med: I've seen John Jensen score a goal.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 24. maj, 2023 18:43

Cynwal skrev:
onsdag, 24. maj, 2023 14:29
Vi kigger meget mod Brighton i øjeblikket, men der er en tanke, som jeg ikke kan ryste af mig. Kigger vi det rigtige sted i Brighton? ....altså på deres spillere? Var det måske snarere nogle af deres ansatte i organisationen, som vi burde kigge på?

Forhistorien er, at jeg kom til at læse en historie om Brighton, hvordan de er kommet fra at være på nippet til at rykke helt ud af ligaerne i England, til at spille sig op i Premier League og nu for første gang skal ud at spille europæisk i Europa League.
I kan læse den fulde historie her:
https://www.premierleague.com/news/3485472

Der er ingen tvivl om, at B&H Albion er godt ledet. Ejeren/Bestyrelsesformanden lader til at vide hvad han gør. Jeg hæfter mig bl.a. ved følgende: Brighton lægger ikke skjul på, at de er en udviklingsklub, og en vigtig del af strategien er, at de lover spillere m.fl. at de ikke vil stå i vejen, hvis et kæmpe tilbud fra en større klub kommer. Men denne strategi betyder også, at de til hver eneste position i klubben, såvel på som udenfor banen, har en liste klar med mulige emner til erstatning. I artiklen beskrives det sådan: A potential replacement is earmarked for every role in the club, from technical director to tea lady. Chelsea købte både Manager Graham Potter og Marc Cucurella (VB) og så trak man bare Roberto De Zerbi ind som manager fra Shaktar Donetsk og den Ecuadorianske venstreback Pervis Estupinan, til en samlet pris på en brøkdel af de £62 mill. man solgte for.

Jeg siger ikke, at LFC skal til at tænke og agere som en udviklingsklub, men da vi ikke har den samme mønt at spendere som de mega dybe lommer i Manchester (begge skod-klubber) Newcastle samt Tod Boehleys vanvittige cirkus i Chelsea, så kunne midlet være at spotte de helt rigtige talenter i det rette øjeblik. Som vi gjorde med Mo Salah og Andy Robertson f.eks.
Senest har Brighton gjort det igen da Leandro Trossard røg til Arsenal og blev erstattet med Kaoru Mitoma. Som der står i artiklen: "And when Belgium forward Leandro Trossard agitated for a move to Arsenal, there was a ready-made replacement. Japan winger Kaoru Mitoma had been signed from Kawasaki Frontale for a bargain £2.5m 15 months earlier and loaned out to Union Saint-Gilloise in Belgium, also owned by Bloom.

Og næste sæson tror jeg, at Deniz Undav kommer til at shine for dem.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 24. maj, 2023 20:05

"I really like Jürgen Klopp. The kind of human being he is, the way he inspires the team, that they can come back from any situation. To me he is the best coach in the world."

Dominik Szoboszlai med roser til vores manager, angiveligt et gammelt citat, men de gange jeg har set ham, har jeg virkelig været imponeret. Kan godt lide hans type, hans statur og hans mindset. Han er ung og spændende og meget stor fan af Klopp åbenbart.

Vi har før handlet med RB Leipzig. Jeg ville ikke have noget imod, at vi gjorde det igen.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar