Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 25. maj, 2023 09:37

Cynwal skrev:
onsdag, 24. maj, 2023 14:29

Jeg siger ikke, at LFC skal til at tænke og agere som en udviklingsklub, men da vi ikke har den samme mønt at spendere som de mega dybe lommer i Manchester (begge skod-klubber) Newcastle samt Tod Boehleys vanvittige cirkus i Chelsea, så kunne midlet være at spotte de helt rigtige talenter i det rette øjeblik. Som vi gjorde med Mo Salah og Andy Robertson f.eks.
Det store problem er lidt Brighton kan gøre det lidt mere risikofrit. Det gør også de kan tage lidt mere risikobetonede moves.
Før denne sæson, har Brightons primære success kriterie været at undgå nedrykning. Det ændre sig måske nu efter en flot top 6 placering, men det har gjort man i lidt højere grad har kunne tage risiko, fordi man bare skulle undgå nedrykning.

Da vi købte Robbo og Salah, var vi stadig på en udviklings rejse imod toppen, hvorfor vi langt hen af vejen også kunne tillade os at tage lidt mere risiko, fordi fejlede Robbo eller Salah, så var det bare en del af den udviklingsrejse vi var på og projektet ville måske forsinkes lidt, men værre var det heller ikke.

Men når man er på toppen, og gerne vil forblive der, er man i højere grad nød til at købe mere konservativt, og i højere grad spillere der rimelig hurtigt og med rimelig stor sikkkerhed kan lave et impact, - især når midlerne ikke er til at købe en erstatning lynhurtigt hvis spilleren ikke er god nok, ellers risikere man som nu at blive kørt bag om dansen.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 25. maj, 2023 14:14

LFC kan vel også gøre det relativt risikofrit, ingen forventer vel vi kæmper med om guld næste sæson, jeg gør ikke ihvertfald.

Dernæst var det var dælme også et sats at smide SÅ mange penge efter Darwin, med en eneste god sæson i sig, men i modsætning til Brighton smed vi KASSEN efter det wildcard. Jeg måber stadig over den groteske vanvids handling.
Verden er smask fuld af hyklere....

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 25. maj, 2023 15:13

Thommo skrev:
torsdag, 25. maj, 2023 14:14
LFC kan vel også gøre det relativt risikofrit, ingen forventer vel vi kæmper med om guld næste sæson, jeg gør ikke ihvertfald.

Dernæst var det var dælme også et sats at smide SÅ mange penge efter Darwin, med en eneste god sæson i sig, men i modsætning til Brighton smed vi KASSEN efter det wildcard. Jeg måber stadig over den groteske vanvids handling.
Ja klart - nu er vi ligesom tilbage på square one, og en situation lignende den Klopp startede i, så vi kan tage lidt mere risiko fordi det igen er en udviklings case.

Nunez er en besynderlig case - alt tyder på klopp er all-in på en falsk 9'er ala. Bobby. Dette ses både ved at anvende Mane i rollen, og nu Gakpo. Nunez er mere en traditionel center forward, så han virker fejl castet, medmindre man vil bruge ham som fløj..

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » torsdag, 25. maj, 2023 16:49

Nunez er klart bedst som venstre angriber. Han er ikke 9er eller centerforward. Når alle 5 angribere er spilleklare og i form på samme tid, det sker næppe, så bliver det interessant at se opstillingen. Gakpo kan sagtens spille en offensiv midt ala Bobby, så måske ser vi kampe med 4 af dem fra start.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 25. maj, 2023 18:06

Nunez kan sagtens være vores plan b. Enig i at han ofte virker malplaceret og fejlcastet. Han skal forbedre hans teknik betragteligt, så tror jeg han kan blive en succes i den røde trøje.

Han fik også en dårlig start, da han er blevet sammenlignet med Haaland. Godt han ikke bliver det længere, så kan han få ro til at arbejde.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » torsdag, 25. maj, 2023 19:07

Emmy skrev:
torsdag, 25. maj, 2023 16:49
Nunez er klart bedst som venstre angriber. Han er ikke 9er eller centerforward. Når alle 5 angribere er spilleklare og i form på samme tid, det sker næppe, så bliver det interessant at se opstillingen. Gakpo kan sagtens spille en offensiv midt ala Bobby, så måske ser vi kampe med 4 af dem fra start.
Så synes jeg vi skal ryste posen angrebsmæssigt:
Der går efterhånden flere og flere kampe imellem, at Salah lykkes med sine driblinger ude fra højre fløjen og ind i feltet, og de gange han søger at kringle den ind ovre i det lange hjørne med venstreskøjten, er der større og større risiko for, at han rammer langt oppe på tilskuerpladserne. Til gengæld er Salah kold foran kassen, når bolden skal have den sidste berøring over stregen. Der var en periode på et par måneder - var det i hans anden eller tredje sæson? -hvor han blev spillet på toppen, og han scorede mål på stribe. Så permanent ind i feltet med ham.

Jota kan fint spille højrefløjen, og så kan Nunez få venstre i en periode, så han kan bevise at han er de mange penge værd, og Gakpos spilleintelligens er så tilpas høj, at han forholdsvis hurtigt vil tilpasse sig 10'er rollen.

Keine Hexerei......
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » torsdag, 25. maj, 2023 21:18

,,,,og så tror jeg på, at Bajcetic får sit store gennembrud i den kommende sæson
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » torsdag, 25. maj, 2023 22:34

Cynwal skrev:
Emmy skrev:
torsdag, 25. maj, 2023 16:49
Nunez er klart bedst som venstre angriber. Han er ikke 9er eller centerforward. Når alle 5 angribere er spilleklare og i form på samme tid, det sker næppe, så bliver det interessant at se opstillingen. Gakpo kan sagtens spille en offensiv midt ala Bobby, så måske ser vi kampe med 4 af dem fra start.
Så synes jeg vi skal ryste posen angrebsmæssigt:
Der går efterhånden flere og flere kampe imellem, at Salah lykkes med sine driblinger ude fra højre fløjen og ind i feltet, og de gange han søger at kringle den ind ovre i det lange hjørne med venstreskøjten, er der større og større risiko for, at han rammer langt oppe på tilskuerpladserne. Til gengæld er Salah kold foran kassen, når bolden skal have den sidste berøring over stregen. Der var en periode på et par måneder - var det i hans anden eller tredje sæson? -hvor han blev spillet på toppen, og han scorede mål på stribe. Så permanent ind i feltet med ham.

Jota kan fint spille højrefløjen, og så kan Nunez få venstre i en periode, så han kan bevise at han er de mange penge værd, og Gakpos spilleintelligens er så tilpas høj, at han forholdsvis hurtigt vil tilpasse sig 10'er rollen.

Keine Hexerei......
Og Diaz på bænken? Jeg tror han bliver en ret fast starter i den nye sæson, hvis han kan ramme niveauet igen.
Ideen om Salah som forward er ikke dum. Han har hurtigheden og målnæsen til. Og kølige afslutninger. Den krogede bold op i krogen ser ikke rigtig ud til at virke mere.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 25. maj, 2023 23:10

Emmy skrev:
torsdag, 25. maj, 2023 22:34
Cynwal skrev:
Emmy skrev:
torsdag, 25. maj, 2023 16:49
Nunez er klart bedst som venstre angriber. Han er ikke 9er eller centerforward. Når alle 5 angribere er spilleklare og i form på samme tid, det sker næppe, så bliver det interessant at se opstillingen. Gakpo kan sagtens spille en offensiv midt ala Bobby, så måske ser vi kampe med 4 af dem fra start.
Så synes jeg vi skal ryste posen angrebsmæssigt:
Der går efterhånden flere og flere kampe imellem, at Salah lykkes med sine driblinger ude fra højre fløjen og ind i feltet, og de gange han søger at kringle den ind ovre i det lange hjørne med venstreskøjten, er der større og større risiko for, at han rammer langt oppe på tilskuerpladserne. Til gengæld er Salah kold foran kassen, når bolden skal have den sidste berøring over stregen. Der var en periode på et par måneder - var det i hans anden eller tredje sæson? -hvor han blev spillet på toppen, og han scorede mål på stribe. Så permanent ind i feltet med ham.

Jota kan fint spille højrefløjen, og så kan Nunez få venstre i en periode, så han kan bevise at han er de mange penge værd, og Gakpos spilleintelligens er så tilpas høj, at han forholdsvis hurtigt vil tilpasse sig 10'er rollen.

Keine Hexerei......
Og Diaz på bænken? Jeg tror han bliver en ret fast starter i den nye sæson, hvis han kan ramme niveauet igen.
Ideen om Salah som forward er ikke dum. Han har hurtigheden og målnæsen til. Og kølige afslutninger. Den krogede bold op i krogen ser ikke rigtig ud til at virke mere.
Jota som afløser for Salah på højrekanten tror jeg bliver svært. Jota har været skadet ca. 50% af sin tid i klubben.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 26. maj, 2023 08:04

Hvis alle vores offensive spillere er klar, så er Nunez ikke i nærheden af at starte. Salah og Diaz er faste startere. Og så ser det ud til at Klopp foretrækker Gakpo på den centrale plads.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 26. maj, 2023 23:00

Thommo skrev:
torsdag, 25. maj, 2023 14:14
LFC kan vel også gøre det relativt risikofrit, ingen forventer vel vi kæmper med om guld næste sæson, jeg gør ikke ihvertfald.

Dernæst var det var dælme også et sats at smide SÅ mange penge efter Darwin, med en eneste god sæson i sig, men i modsætning til Brighton smed vi KASSEN efter det wildcard. Jeg måber stadig over den groteske vanvids handling.
Jo, det gør jeg faktisk.

Vi har underpræsteret i voldsom grad i denne sæson. Selv vores eksisterende tyndslidte hold er langt langt bedre, end vi fik vist i den sæson, der nu heldigvis snart er overstået. Og næste sæson kan vi bruge en stor del af de europæiske kampe til at udvikle vores unge spillere, da EL alt andet lige ikke har samme niveau i gruppespillet som CL. Så spillerne bør kunne holdes skarpe og friske.

Jeg er i øvrigt helt på linje med sjampen i forhold til Mac Allister. Hvis der skal handles i Brighton, så er han ikke spilleren, der skal hentes efter min mening. Det er Caicedo (men ham ser jeg som decideret 6er og ikke 8er) eller måske Enciso.

Hvem skal vi så have hentet denne sommer? Der har været talt meget om mindst 3 midtbanespillere. Det ser jeg slet ingen grund til. Jeg blev glad, da jeg så nedenstående artikel om Liverpool-interesse i Pavard. Ikke nødvendigvis fordi han er min drømme-signing. Men hvis det er sandt, så konkluderer jeg, at man har indset, at Trent skal være midtbanespiller. Og det er i mine øjne det smarteste træk vi kan lave denne sommer.

https://www.kicker.de/auch-liverpool-un ... 45/artikel

Flyttes Trent op på midten, så kan vi i mine øjne klare os med et enkelt stort midtbanespiller-indkøb. Med stort tænker jeg en type som De Jong (ikke en målscorer - men en intelligent dirigent "Alonso style"), som måske må sælges af Barca, således at de kan få skrevet kontrakt med Gavi. Alternativt Mount, som jeg virkelig gerne vil have, da han kommer med de mål og assists, som Mac Allister ikke nødvendigvis gør. Jeg forestiller mig, at Trent som midtbanespiller fortsat vil give mange assists, men også kan kaste mål af sig.

Så 1 + Trent, Bajcetic, Fab, Thiago, Hendo, Jones (der virkelig er steppet op på det seneste) og Elliott. Det bør være nok i min optik. Så skal vi naturligvis have en HB, og måske også en CB og LB. Og hvis ikke Ben Doak eller Kaide Gordon er klar til at steppe voldsomt op snart, så skal vi også snart til at planlægge for en afløser af Salah. Og det bliver absurd svært. Men hey #Mbappé2023 :lol:

Hvordan kunne et positivt transfervindue se ud for mig (et drømmevindue eksisterer ikke uden Bellingham)?

CM/AM: Mount - Intelligent, boldfast, tekninsk stærk og målfarlig midtbanespiller

RB: Hakimi. Stærk og hurtig back i begge retninger, For mig den perfekte afløser til Trent.

CB: Bella-Kotchap - Ung, fysisk stærk, lynhurtig midterforsvarer. Tror, at han kan blive lige så god som VVD, men har stadig meget at lære.

LB: Antonee Robinson - Lynhurtig, teknisk stærk back, der er god offensivt og defensivt. Kan godt slå Robbo af.

Mere skal der ikke til i mine øjne, Lidt friske kræfter med kvalitet og fart.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 27. maj, 2023 13:11

texy skrev:
fredag, 26. maj, 2023 23:00
Thommo skrev:
torsdag, 25. maj, 2023 14:14
LFC kan vel også gøre det relativt risikofrit, ingen forventer vel vi kæmper med om guld næste sæson, jeg gør ikke ihvertfald.

Dernæst var det var dælme også et sats at smide SÅ mange penge efter Darwin, med en eneste god sæson i sig, men i modsætning til Brighton smed vi KASSEN efter det wildcard. Jeg måber stadig over den groteske vanvids handling.
Jo, det gør jeg faktisk.

Vi har underpræsteret i voldsom grad i denne sæson. Selv vores eksisterende tyndslidte hold er langt langt bedre, end vi fik vist i den sæson, der nu heldigvis snart er overstået. Og næste sæson kan vi bruge en stor del af de europæiske kampe til at udvikle vores unge spillere, da EL alt andet lige ikke har samme niveau i gruppespillet som CL. Så spillerne bør kunne holdes skarpe og friske.

Jeg er i øvrigt helt på linje med sjampen i forhold til Mac Allister. Hvis der skal handles i Brighton, så er han ikke spilleren, der skal hentes efter min mening. Det er Caicedo (men ham ser jeg som decideret 6er og ikke 8er) eller måske Enciso.

Hvem skal vi så have hentet denne sommer? Der har været talt meget om mindst 3 midtbanespillere. Det ser jeg slet ingen grund til. Jeg blev glad, da jeg så nedenstående artikel om Liverpool-interesse i Pavard. Ikke nødvendigvis fordi han er min drømme-signing. Men hvis det er sandt, så konkluderer jeg, at man har indset, at Trent skal være midtbanespiller. Og det er i mine øjne det smarteste træk vi kan lave denne sommer.

https://www.kicker.de/auch-liverpool-un ... 45/artikel

Flyttes Trent op på midten, så kan vi i mine øjne klare os med et enkelt stort midtbanespiller-indkøb. Med stort tænker jeg en type som De Jong (ikke en målscorer - men en intelligent dirigent "Alonso style"), som måske må sælges af Barca, således at de kan få skrevet kontrakt med Gavi. Alternativt Mount, som jeg virkelig gerne vil have, da han kommer med de mål og assists, som Mac Allister ikke nødvendigvis gør. Jeg forestiller mig, at Trent som midtbanespiller fortsat vil give mange assists, men også kan kaste mål af sig.

Så 1 + Trent, Bajcetic, Fab, Thiago, Hendo, Jones (der virkelig er steppet op på det seneste) og Elliott. Det bør være nok i min optik. Så skal vi naturligvis have en HB, og måske også en CB og LB. Og hvis ikke Ben Doak eller Kaide Gordon er klar til at steppe voldsomt op snart, så skal vi også snart til at planlægge for en afløser af Salah. Og det bliver absurd svært. Men hey #Mbappé2023 :lol:

Hvordan kunne et positivt transfervindue se ud for mig (et drømmevindue eksisterer ikke uden Bellingham)?

CM/AM: Mount - Intelligent, boldfast, tekninsk stærk og målfarlig midtbanespiller

RB: Hakimi. Stærk og hurtig back i begge retninger, For mig den perfekte afløser til Trent.

CB: Bella-Kotchap - Ung, fysisk stærk, lynhurtig midterforsvarer. Tror, at han kan blive lige så god som VVD, men har stadig meget at lære.

LB: Antonee Robinson - Lynhurtig, teknisk stærk back, der er god offensivt og defensivt. Kan godt slå Robbo af.

Mere skal der ikke til i mine øjne, Lidt friske kræfter med kvalitet og fart.
Om Jones bare har en god periode eller der er fremtid i ham må næste sæson vise, Elliott tror jeg desværre ikke er til en top 4 klub, Thiago for mange skader (jeg håber på et salg), Henderson skal på skånetjeneste, Bajcetic tror jeg bliver et hit om 2-3 sæsoner, Fabinho må vi håbe bare havde en skidt sæson, Trent skal op på midtbanen og kan spille fast. To stærke spillere til midtbanen tror jeg er nødvendigt hvis vi skal i top 4. Midtbanen er grunden vi ikke er i top 4 i denne sæson.

Jeg tror desværre kun det bliver til et stort køb i sommeren. FSG virker ikke til, at ville investere i nogle af deres klubber pt. Og investorer udefra virker heller ikke just interesserede i os.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » lørdag, 27. maj, 2023 13:35

Vi kan godt bruge Mac Allister, men han kommer ikke til at bidrage med ret mange mål og assists. Det er ganske godt beskrevet. Så er det det vi søger, så er han ikke spilleren.
Men derfor kan han sagtens finde en plads på holdet. Han er ung og utrolig hårdt arbejdende, samt sjældent skadet.
Leger vi med tanken om ,at TAA skal spille længere fremme på banen, så vil der komme mål og assists fra ham. Så det er ikke nødvendigvis sådan en type spiller vi leder efter. Så vil det mere være en afløser for boldfaste knoklere som Hendo, Milner og Thiago. Og så passer MacA fint ind på holdet.
Bejcetic afløser fabinho stille og roligt tror jeg. Måske allerede i købet af næste sæson.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » søndag, 28. maj, 2023 18:22

Om det var sidste sæson eller i starten af denne, det husker jeg ikke. Men vil nævne Jacob Ramsey fra AV igen. Ung midtbanespiller med mål og assistent i støvlerne. Flot teknik, løbestærk og misser ikke mange kampe. Han er helt sikkert dyr da han både er englænder og ung, men han har for mi at se alt det vi mangler på midten.
Bajcetic bagerst med TAA og Ramsey foran sig. Så er den midtbane sikret de næste 10 år.
"We're not racist, we only hate the mancs"

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » søndag, 28. maj, 2023 19:26

Bajcetic, Ramsay og Trent lyder godt nok som en Europa League midtbane for mig. Jeg ville finde den beslutning vanvittig uambitiøs og kræve at alle 3 spillere hæver deres niveau ret voldsomt, om end for Trent bliver det nok mere ændringen fra RB til CM og ikke så meget niveauet.

Mit bud er så i øvrigt også, at Trent også spiller RB for os i næste sæson. Selvfølgelig i sin rolle som inverted wing back, men stadig positioneret som RB. Jeg tror Klopp går med den taktiske ændring på vores hold, specifikt vores RCB og RCM, hvis ikke han vælger at skifte formation, før han flytter på Trent.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Besvar