Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » fredag, 09. aug, 2024 22:07

richs skrev:
fredag, 09. aug, 2024 21:03
Hr. Drejer skrev:
fredag, 09. aug, 2024 19:55
pingel skrev:
fredag, 09. aug, 2024 15:31
Guehi har ikke noget vi ikke allerede har, og er for dyr. Hvis Zubi ikke vil væk, så er det vel bare det - ellers er jeg sikker på at vi får ham. Gordon, måske. Men han er vel også lidt for dyr i forhold til hvad vi har brug for - han vil jo tydeligvis gerne…
Tror der er stor risiko for at vi ender med ingenting eller nødløsninger. Vi er for sent ude og PL starter om 8 dage, så alt er presset.
Transfer vinduet lukker først 1. september.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Indlæg af Emmy » fredag, 09. aug, 2024 22:08

richs skrev:
Cynwal skrev:
fredag, 09. aug, 2024 06:51
JudgeArdaStudge skrev:
torsdag, 08. aug, 2024 19:17
Zubimendi er rejst med resten af holdet til Tyskland for at spille træningskamp.
Det er alt andet lige også tættere på Kirkby og en hurtig medical ..... :D
Vi går generelt efter de forkerte, ikke fordi de ikke er kvalitet - men mest fordi vi ikke har gjort vores forarbejde godt nok.
De spillere vi bruger tid og kræfter på, vil enten ikke skifte eller så er de for dyre til os.
Det er Gordon og Zubimendi gode eksempler på.
Der næst er, at der en lang række klubber der fortrækkes før os. Real og Barca er de naturlige, men både Chelsea, Juventus, Dortmund og Arsenal er mere populære end os (selvom vi burde kunne konkurrer med dem)

Jeg gætter på at vi ikke henter nogle af dem - også ender vi ud med en hovsa/panik lidt ala Melo, Konchesky, Caroll m.fl.
Melo, Konchesky, Caroll

Det jammerlige niveau tør jeg godt love dig vi ikke rammer igen
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » lørdag, 10. aug, 2024 15:52

Cynwal skrev:
fredag, 09. aug, 2024 22:07
richs skrev:
fredag, 09. aug, 2024 21:03
Hr. Drejer skrev:
fredag, 09. aug, 2024 19:55
pingel skrev:
fredag, 09. aug, 2024 15:31
Guehi har ikke noget vi ikke allerede har, og er for dyr. Hvis Zubi ikke vil væk, så er det vel bare det - ellers er jeg sikker på at vi får ham. Gordon, måske. Men han er vel også lidt for dyr i forhold til hvad vi har brug for - han vil jo tydeligvis gerne…
Tror der er stor risiko for at vi ender med ingenting eller nødløsninger. Vi er for sent ude og PL starter om 8 dage, så alt er presset.
Transfer vinduet lukker først 1. september.
Ja , men det ville nu være rart hvis de var med fra start = vi er sent ude

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 10. aug, 2024 20:56

Emmy skrev:
fredag, 09. aug, 2024 22:08

Melo, Konchesky, Caroll

Det jammerlige niveau tør jeg godt love dig vi ikke rammer igen
Carroll var jo ikke et "jammerligt niveau" inden, han kom til Liverpool. Han var derimod fejlcastet i Liverpool, præcis som Lambert og senere Benteke viste sig at være. Men jeg synes slet ikke, han kan sammenlignes med Melo og Konchesky og han bærer også en ære af, at vi trods alt i en forfærdelig årrække kunne fejre en Carling Cup pokal og var med afgørende mål med til at sende os i en FA Cup finale.

Carroll var nødvendig panikhandel, fordi Torres meget sent besluttede at tvinge et skifte til Chelsea igennem, det taler Steven Gerrard om i sin biografi. Planen var ellers, at Torres og Suarez skulle danne angreb i Liverpool, men da han ville væk og Chelsea var villig til at overbyde hans daværende værdi, så stod man pludselig meget sent med mange penge, men en manglende angriber. Angiveligt ville man gerne have haft Llorente, men transaktioner så sent mellem lande på tværs, England - Spanien, gjorde at man var nød til at kigge i Premier League.

Her faldt valget på Carroll, som ikke ville væk fra Newcastle, men blev nærmest skubbet ud af klubben, fordi de havde brug for pengene. Det var bestemt heller ikke optimalt for Carroll selv. Men han gjorde det virkelig godt inden sit skifte til Liverpool. Kan huske, at jeg ofte sad og tænkte, at han var et uhyggeligt bæst inde i feltet og havde en tordenkile, i sin venstre fod, udenfor feltet.

De to andre skal blot glemmes, men Carroll synes jeg får en al for hård medfart, hver gang han nævnes, blot fordi han er et nemt offer qua prisen. Men han satte ikke selv prisen og han ville ret beset slet ikke til klubben. Prisen blev høj, fordi han er engelsk, Newcastle vidste vi havde penge og de vidste, at vi var desperate.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 10. aug, 2024 23:10

Liverpool er parate til at betale £51 M. på én gang for Zubimendi. Altså ingen betaling i rater.

https://www.liverpool.no/nyheter/2024/8 ... klausulen/

Bock

Indlæg af Bock » lørdag, 10. aug, 2024 23:31

Næh, det var vel ikke Carrols skyld, at han blev verdens 8. dyreste fodboldspiller. Det var ude af proportioner og et udtryk for, at vi kunne agere lige så hysterisk/idiotisk som chelski, da de købte Torres. Siden har vi købt 9'ere, der viste sig som 10'ere. Stort anlagt spil - og tak for det - meningen med dette er imidlertid at score, idet den kunstneriske præstation ikke tæller på pointkontoen. I de senere år har jeg således nydt vort spil, men nydelsen er samtidigt blevet ædt af den manglende scoringsevne. Vi har højt værd(i)satte angribere, men de er tydeligvis bedre til at formøble end forløse scoringschancerne. Det er som om de har samme forhold til målstregen som jomfru Maria havde til kønslivet (og hun præsterede endda en scoring i PL-finaleklassen). Nok blasfemi: Vi savner en ren beskidt 9'er (udover (u)lejlighedsvist skadede Jota), en Gerd Müller type, der der ikke kigger på det æstetiske, men bare sparker den beskidt ind. Så sælg Nunez og Salah (ja jeg ved han scorer mål, men tænk på boldene, der absolut skal omkring ham, spildprocenten og hans nuværende salgsværdi). Jeg følger ikke mange andre kampe, end dem vi selv deltager i, så jeg har ikke konstruktive forslag til en ny 9'er - dertil er andre debatindlæg langt bedre kvalificerede. Men skulle jeg grynte lidt desangående, kunne jeg forestille mig en type som Osimhen (for dyr i sig selv, formentlig).

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Indlæg af Emmy » søndag, 11. aug, 2024 09:28

For en god ordens skyld, så betragter jeg ikke Carroll som et fejlkøb. Eneste fejl ved den handel var prisen. Han var ingen dårlig angriber, men havde ikke en jordisk chance for at leve op til det prisskilt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 11. aug, 2024 22:17

Emmy skrev:
søndag, 11. aug, 2024 09:28
For en god ordens skyld, så betragter jeg ikke Carroll som et fejlkøb. Eneste fejl ved den handel var prisen. Han var ingen dårlig angriber, men havde ikke en jordisk chance for at leve op til det prisskilt.
Så er vi enige.
Bock skrev:Vi savner en ren beskidt 9'er (udover (u)lejlighedsvist skadede Jota), en Gerd Müller type, der der ikke kigger på det æstetiske, men bare sparker den beskidt ind.
Jeg tror Cynwal har et godt bud på den beskidte 9er, vi mangler...
Men ja, fodbold er evigt foranderligt og der var en lang årrække, hvor at den klassiske 9er blev byttet ud med en mere teknisk stærk falsk 9er, det være sig Fabregas i Barcelona, Jesus i Man City eller Firmino i Liverpool osv.. Målscoringsbyrden er spredt mere ud i moderne fodbold, omvendt kan man se, at den klassiske 9er er på vej tilbage, ikke blot i form af undtagelsen for reglen, nemlig Lewandowski, som aldrig lod sig uddø, da tiden med Mario Gomez, Miroslav Klose osv. var forbi, men også i form af Haaland, der bestemt ikke er nogen æstetisk nydelse, men mål kan han lave. Ten Hag forsøger også på samme eksperiment med en væsentligt ringere fattigmands-Haaland i Højlund og vi har hentet Nunez, som man vel egentlig havde tanken om at skulle være rendyrket 9er, men i stedet er rendyrket kaos.

Personligt synes jeg ikke, at der er mange dygtige beskidte 9ere i fodbolden i dag, men Watkins, Solanke, Fullkrug osv. er måske tegn på, at 9eren er på vej tilbage i fodbolden og i Premier League specifikt.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 12. aug, 2024 12:48

Hvor lang tid har vi tænkt at os at vente på at Zubimendi træffer sit valg?

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 12. aug, 2024 13:21

Hr. Drejer skrev:
mandag, 12. aug, 2024 12:48
Lige nu er han på en sightseeing-bus i San Sebastian. Derefter står den på en guidet tur i de omkringliggende bjerge, inden der sluttes med en aften på en af byens mange Michelin-restauranter, hvor han samtidigt vil blive præsenteret for menukortet fra Pizza Hut i Liverpool One.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 12. aug, 2024 14:04

AJJ skrev:
mandag, 12. aug, 2024 13:21
Hr. Drejer skrev:
Lige nu er han på en sightseeing-bus i San Sebastian. Derefter står den på en guidet tur i de omkringliggende bjerge, inden der sluttes med en aften på en af byens mange Michelin-restauranter, hvor han samtidigt vil blive præsenteret for menukortet fra Pizza Hut i Liverpool One.
Jeg har fundet ud af det. Det er onsdag. Just in case, at de engelske ikke er så godt!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Indlæg af Cynwal » mandag, 12. aug, 2024 14:19

Jeg kan ikke helt finde ud af, om DaveOCKOP er et tågehorn og clickbaiter eller om han har fingeren på pulsen.
Men jeg må sige, at jeg fornemmer din utålmodighed og frustration Hr. Drejer, og jeg begynder også at tænke:
"Hmmm - Er Zubimendi så bundet til Baskerlandet, kulturen, folkene, maden, klimaet, at det er svært for ham at rejse til en anden kultur?" ..... Hvis det er tilfældet, så kan en investering vise sig at være rigtig dårlig, hvis han kommer til at lide af hjemve, og spiller dårligt, fordi han ikke er i psykisk balance. Jeg siger ikke, at det vil være sådan, men tanken har meldt sig.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 12. aug, 2024 14:38

Hr. Drejer skrev:
mandag, 12. aug, 2024 14:04
AJJ skrev:
mandag, 12. aug, 2024 13:21
Hr. Drejer skrev:
Jeg har fundet ud af det. Det er onsdag. Just in case, at de engelske ikke er så godt!
Ja det er åbenbart, hvad ham den lokale journalist nu melder

https://www.thisisanfield.com/2024/08/r ... -decision/

pingel

Indlæg af pingel » mandag, 12. aug, 2024 16:05

Det er jo præcis sådan en fyr vi vil have. En med hjertet på det rette sted, som ikke bare tænker penge og pokaler. Selvfølgelig er det ærgerligt, hvis ikke han tror på at han kan blive glad i Liverpool…

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 12. aug, 2024 22:09

Bliver i Real Sociedad ifølge Joyce. Godnat :)

Besvar