Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » torsdag, 25. jul, 2024 13:52

sjampen skrev:
tirsdag, 23. jul, 2024 17:03
Jeg tror ikke vi kommer i nærheden af Nico Williams, som ganske rigtigt skulle være på vej mod Barca. Jeg mener dog også at have læst rygter om at han eftersigende skulle søge en løn der ville gøre ham bedre betalt end Salah, så det sker aldrig.

Og selvom han er super imponerende, er jeg ikke sikker på at vi er rette klub for ham. For det første er han primært venstre kant, hvor vi har brugt både Diaz, Gakpo og Jota. For det andet er Williams en spiller som stort set ikke laver mål. Sidste sæson lavede han 15 assist, hvilket jo er helt perfekt, men han har i de sidste 3 sæsoner lavet 0, 6 og 5 mål med over 30 kampe spillet i hver, omend han i 21/22 ikke spillede voldsomt med minutter. Liverpool plejer generelt at være glade for målscorere på kanterne, så jeg ser ham som et relativt dårligt match med hvad vi plejer. Slot kan selvfølgelig ønske helt andre kanter og Williams ville give os noget som Luis Diaz ellers er den eneste i vores frontgruppe der kan, men det sker næppe.

Kæmpe nej tak til Rabiot og Chiesa. Rabiot kan jeg simpelthen ikke se hvad skal bidrag med og jeg ser ham umiddelbart ikke som en spiller der vil komplementere vores eksisterende midtbanespillere specielt godt. Chiesa havde ikke bare en slem korsbåndsskade, han har lige siden døjet med muskelskader og så vidt jeg kan høre på Juventus fans, så har det helt tydeligt påvirket hans atletiske formåen. Og han skulle eftersigende efterspørge en gigantisk løn, hvilket er grunden til at Juve vil lad ham gå.

Jeg tog gerne både Guehi og Inacio, men det virker til at de har prisskilte der er lidt dyrere end jeg synes deres spil fortjener. Guehi specielt synes jeg bliver talt lidt for meget op, men han er selvfølgelig en dygtig spiller som tæller med som home grown i PL sammenhæng. Og han er venstrebenet og spiller LCB, så VVDs alder og kontrakt taler for ham. Inacio er mere uprøvet fra den portugisiske liga, men yngre og stadig venstrebenet. En langt bedre boldspiller en Guehi, hvilket kan være positivt. Fælles for dem er det dog, at de ikke står specielt stærkt som duelspillere. Både når det kommer til "ground duels" og "aerial duels" ligger de lavt i antal og kun omkring 50-60% vundne dueller hvilket ikke er specielt imponerende. De skulle gerne ligge omkring 75-85%, og måske endda helt op over 90%, selv VVD som vinder noget nær 98% af sine dueller og alt andet vil være en markant nedgang.

Guehi koster eftersigen 65 milloner pund, mens Inacios frikøbsklausul er på 60 millioner euro. Jeg tænker næppe de er meget mere end de halve værd, men transfermarkedet er selvfølgelig fucked. Skulle vi hente en CB så jeg gerne Scalvini fra Atalanta, som koster det samme, men det er svært at give bud når vi ikke ved hvordan Slot vil sætte os op. Jeg så stadig gerne en defensivt orienteret HB også Trent ved siden af Mac Allister på midten.
God analyse og du kender mere til spillerene end jeg gør. Frygter lidt at ejerne sidder lidt på hænderne og håber på en appelsin vil falde ned i turbanen - vi er vel snart den eneste klub i PL der ikke har handlet.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 25. jul, 2024 14:49

De har mange opgaver pt. De kigger efter en ny klub. De skal have erstattet hele staben omkring holdet (jeg læste at det var 40 personer :o ). Og jeg tror de accepterer den kommende sæson som en mellemsæson. Intet pres på Slot om at slutte i toppen. Han gives tid til at sætte sit præg på holdet.

Brugeravatar
richs

Indlæg af richs » fredag, 26. jul, 2024 17:41

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 25. jul, 2024 14:49
De har mange opgaver pt. De kigger efter en ny klub. De skal have erstattet hele staben omkring holdet (jeg læste at det var 40 personer :o ). Og jeg tror de accepterer den kommende sæson som en mellemsæson. Intet pres på Slot om at slutte i toppen. Han gives tid til at sætte sit præg på holdet.
De her mellem/overgangs sæsoner de er ofte ret dyre for os - både resultatmæssigt og kr og øre. Ofte koster de spillere og nye spillere flere år frem. Samt en række år med 5-8 placeringer, hvilket er også er derfor vi så sjældent vinder ligaen. Vores budget er ikke til evige titeludfordringer og efter klopp bliver der nok endnu længere imellem.

pingel

Indlæg af pingel » fredag, 26. jul, 2024 18:21

richs skrev:
fredag, 26. jul, 2024 17:41
[quote="Hr. Drejer" post_id=561018 time=<a href="tel:1721911760">1721911760</a> user_id=678]
Sidste år var vel at betragte som en overgangssæson, hvor vi måske overpræsterede rent resultatmæssigt i store dele af sæsonen. Jeg forventer at vi kommer til at spille bedre, og ende på samme 3/4. plads. Det vil overraske mig om ikke vi kvalificerer os til CHL…

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Indlæg af Cynwal » mandag, 29. jul, 2024 07:33

Tyder på endnu en skuffende sommer for mit vedkommende :? :
Billede
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 29. jul, 2024 10:23

Cynwal skrev:
mandag, 29. jul, 2024 07:33
Vi har før købt en topscorer fra Portugal for dyrt.
Det behøver vi ikke igen.

Medmindre Salah ryger - som jeg kunne være fortaler for, mener jeg egentligt vores prioritet bør være en CDM, CB samt en VB.

Brugeravatar
richs

Indlæg af richs » mandag, 29. jul, 2024 11:22

Ja vi er det sidste hold i PL, der ikke har handlet. Men det er der jo ikke noget nyt i, vi fortrækker jo at vente og vente - inden vi panikker :) .

Det nævnes dog igen og igen , at vi er lige på trapperne med en 2-3 handler. Stærkest lige i øjeblikket er vel:

Matt O'Rilley : Dansk og bestemt spænende med gode stats.
Calaiori: Ham kender jeg ikke ret meget til, men han er vel også 99% i Arsenal
Yildiz: ung spiller - men trods serie A erfaring, er han nok ikke til en start 11er
A. Gordon: God ung spiller, men bliver svær at skaffe penge til.
Viktor Gyökeres: havde aldrig hørt om ham, men han laver da en del mål i Portugal

Det er ikke de vilde spillere vi linkes til og Gordon er vel det bedste bud på en "top" signing.
Gad godt vi ville/kunne lidt mere - men AK vores budget og vilje er ikke som de helt store.

pingel

Indlæg af pingel » mandag, 29. jul, 2024 12:01

@Richs

Jeg vil vædde på, at vi ikke henter en eneste af de spillere du nævner. Ikke at jeg har bedre bud…

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 29. jul, 2024 14:59

Cynwal skrev:
mandag, 29. jul, 2024 07:33
Tyder på endnu en skuffende sommer for mit vedkommende :? :
Billede
Billede
Gyoerkes har Arsenal været sat i forbindelse med i mange måneder, men så igen, hvem er de ikke sat i forbindelse med.

Det undrer mig, hvor Arsenal får pengene fra. De har en netspend på langt over 700 mio pund nu og alligevel er de sat i forbindelse med gud og hver mand og min tante, der har KOL.

De vil gerne hente Calafiori til trods for, at de sommeren inden hentede Timber til samme position. Arteta er ikke meget uden sit massive chequehæfte. Han er Pep Guardiola med botox i hele ansigtet og (fedtet) hår på hovedet.
Senest rettet af JudgeArdaStudge mandag, 29. jul, 2024 15:14, rettet i alt 2 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 29. jul, 2024 15:09

richs skrev:
torsdag, 25. jul, 2024 13:52
vi er vel snart den eneste klub i PL der ikke har handlet.
Hvilket slet, slet ikke gør noget, som du også siger - ingen panik. Mange af spillerne, både dem man har og dem man kunne se som potentielle køb, er endnu ikke vendt hjem fra ferie ovenpå EM eller Copa America. Det er fint, at Slot får lov at se sit materiale an først, samtidig med, at Hughes ikke træffer forhastede valg på transfermarkedet.

Selvfølgelig kan man sige, at hvis vi taber vores toptargets, fordi vi venter for længe, så er det selvfølgelig ikke godt, men det lader ingenlunde til at være tilfældet. Yoro var aldrig et toptarget, det har flere journalister bekræftet.

Vores interesse synes især at være i Anthony Gordon, en homegrown spiller, der kan spille begge kanter, angriber og 10er, som er scouser, homegrown og Liverpool-fan ind til benet. Skal man tro rygterne, så vil Gordon kun til Liverpool og det er vel heller ikke utænkeligt, at Liverpool forhandler med Newcastle bag kulisserne, selvom der ikke synes at ske meget foran disse. Jeg tænker dog som du, richs, at prisen kan blive en hæmsko.

Jeg er fortrøstningsfyldt ved, at vi tager det med ro og fortrøstningsfyldt med, at vi er tilbage til de dage nu, hvor medierne intet ved om, hvad der foregår bag kulisserne i Liverpool FC.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Tom_Jorsal
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 30. jul, 2024 13:58

Men man skal også huske på, at markedet kun bliver sværere, jo tætter vi kommer på 31. august. Og det er farligt ikke at handle i PL, i hvert fald med en trup, der langt fra er komplet, som det er tilfældet med vores. Tænk på forrige sommervindue, hvor vi fik handlet begrænset, og virkelig stod med skægget i postkassen.

sjampen
Alder: 33

Indlæg af sjampen » tirsdag, 30. jul, 2024 16:27

Tom_Jorsal skrev:
tirsdag, 30. jul, 2024 13:58
Men man skal også huske på, at markedet kun bliver sværere, jo tætter vi kommer på 31. august. Og det er farligt ikke at handle i PL, i hvert fald med en trup, der langt fra er komplet, som det er tilfældet med vores. Tænk på forrige sommervindue, hvor vi fik handlet begrænset, og virkelig stod med skægget i postkassen.
Jeg synes også det er meget sjovt at se alle de reaktioner på vores manglende handler. Nuvel, der er også flere fans som er skingre og synes vi bare skal handle for at handle, men når jeg ser folk skrive at vi har en super stærk trup og der stort set ingen spillere findes som kan forstærke os, så tænker jeg at jeg må have levet i en anden virkelighed.

Hvis vi var gået invincible i ligaen og have vundet en treble, så kunne jeg da godt gå med til at man ikke var i panik for at handle. Vi vandt Mickey Mouse trofæet, endte med at være mere med i top 4 kampen end mesterskabskampen, blev ydmyget af første rigtige modstander i den sekundære europæiske turnering og tabte til et forfærdeligt scum hold i FA-cuppen.

Vores 3 bedste spillere er over 30 og 2 af dem har snart kontraktudløb. Trent har ligeledes snart kontraktudløb. Og jeg kunne godt finde områder på banen eller egenskaber i vores trupsammensætning, som godt kunne betegnes som mangelfulde. Det er alligevel ret modigt at gå til en ny sæson og bare sige, der findes ingen spillere der kan hjælpe os og som vi samtidig kan købe, så det er jo sådan.

Jeg glæder mig til at se en ny æra og det nye Liverpool under Slot, men jeg synes godt nok også at han får svære betingelser.
Imod moderne fodbold.

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 30. jul, 2024 19:41

Super skuffende vindue indtil videre. Vi har et hold der sagtens kan forbedres på flere forskellige positioner.

Brugeravatar
richs

Indlæg af richs » tirsdag, 30. jul, 2024 21:22

@sjampen

Det med svære arbejdsbetingelser , det er vel lige netop det vi står for i LFC i disse år.
Du får et budget og transfer som ligger lidt eller noget under de store klubbers budget (man u, man c, Chelsea og nu også Arsenal). Tilgengæld forventes det, at man konkurrer på lige vilkår i kampen om mesterskab og CL.

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 30. jul, 2024 22:17

richs skrev:
tirsdag, 30. jul, 2024 21:22
@sjampen

Det med svære arbejdsbetingelser , det er vel lige netop det vi står for i LFC i disse år.
Du får et budget og transfer som ligger lidt eller noget under de store klubbers budget (man u, man c, Chelsea og nu også Arsenal). Tilgengæld forventes det, at man konkurrer på lige vilkår i kampen om mesterskab og CL.
Jovist er vores budget lavere end visse andre klubber.

Men der findes også massere spillere derude, som kan købes til fornuftige priser og Edwards har vist det flere gange.

Ligesom vi passende kunne tage lidt større chancer på de unge spillere. Rekrutteringen til akademiet virker ofte som om man prioritere 1 spillere til £20m pund fremfor én til £20m.

Bellingham, Haaland, camavinga, Rodrygp, Vinicius med flere blev solgt unge for høje priser - men har i den grad været pengene værd. Men måske vi blot er bange for at lave endnu en Lazar Markovic.

Jeg tænker dog vi med vores budget ville have bedre chancer for jackpot på de unge.

Besvar