Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 24. aug, 2022 15:47

Redtothebone skrev:
onsdag, 24. aug, 2022 10:19
Når man kigge på vores trup sammensætning, så har vi meget snart et problem med homegrown spillere, lige nu er der kun 7 i truppen, også derfor vi kun kan have 24 senior players i truppen, alle har vel efterhånden opgive ox, milner er nok i sit sidste år og Nat Philips har slet ikke niveau til et top hold, og Kelleher har helt sikkert kvalitet til at være første målmand mange andre steder, så hvor længe vil han blive ?

Jeg går ud fra Curtis Jones snart kan blive registreret som homegrown, men hvis vi vil af med Milner, Ox og Nat så skal vi have nogle andre homegrown spillere ind, hvis vi gerne vil have en trup på 25 spillere, pt er der dog stadig plads til 2 non homegrown spillere i truppen mere, men hvis eksempelvis Nat phillips sendes videre denne sommer, så har vi kun en plads mere.

HG (7): Trent Alexander-Arnold, Joe Gomez, Jordan Henderson, Caoimhin Kelleher, James Milner, Alex Oxlade-Chamberlain, Nat Phillips

Non-HG (15): Alisson, Adrian, Virgil van Dijk, Ibrahima Konate, Kostas Tsimikas, Andy Robertson, Joel Matip, Fabinho, Thiago, Naby Keita, Roberto Firmino, Mohamed Salah, Diogo Jota, Luis Diaz, Darwin Nunez

U21: Curtis Jones, Rhys Williams, Calvin Ramsay, Sepp van den Berg, Fabio Carvalho, Harvey Elliott, Harvey Davies, Tyler Morton, Kaide Gordon
Jeg ser ikke det store problem.. Flere på U21 listen vil rykke op i HG - først og fremmest Jones.

Vi mister heller ikke hverken MIlner, Ox eller Phillips denne sæson - Phillips er vi nødt til at beholde da vi pt. kun har Gomez og VVD klar, og Matip og Konate ude på ubestemt tid.

Men mon ikke det også er én af årsagerne til vi åbenbart har interesse i Bellingham.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. aug, 2022 16:09

Vores strategi med at vente på at den helt rigtige bliver ledig, er udmærket. Den har virket fint, og den har givet trofæer. Sidste sæson var vi med i kampen om 4 trofæer, vi vandt to.

Denne sæson har vi ikke formået at hente en midtbanespiller, selvom det helt klart var vores prioritet. Vi var i lang tid i førersædet til at sikre os Aurélien Djani Tchouaméni, men da Real Madrid ikke sikrede sig Mbappé, flyttede de fokus til Tchouaméni, og han røg til dem. Men vi har ikke løst vores problem, og jeg frygter lidt at man er villig til 'sælge' sæsonen, for at vente på den rigtige næste år - muligvis Bellingham.

Vi har kendt til midtbaneproblemet i to sæsoner. Milner er gammel efterhånden, og har ikke niveauet længere. Hendo svigter også hvis ikke han spiller ved siden af Thiago og Fabinho, som kan gøre det store offensive og defensive arbejde, mens Hendo kan koncentrere sig om overblik og dirigere sine medspillere. Keita har ikke niveauet, og er skadet konstant. Thiago er ofte skadet. Jones og Elliott er unge, og forceres lige lovligt meget pt. De får større ansvar end deres udvikling tillader. Jeg håber ikke det skader dem på længere sigt. Så vi har kendt til midtbaneproblemet i et stykke tid, og det er ikke nogen overraskelse at netop de nævnte spillere løber ind i skader. Det har de gjort de sidste mange sæsoner. Klopp lød også lettere frustreret på pressemødet, hvor han udtalte at det er ikke ham der træffer beslutninger med hensyn til køb af spillere.

Denne sæson minder mig lidt om 20/21-sæsonen. Vi solgte Lovren og vi ikke fik en erstatning med det samme, og det kostede os værdifulde point, og en top 2 placering, da vi blev ramt af mange skader i forsvaret, og vi mætte spille med Nat og Williams. Vi reagerede i januar vinduet, hvor vi købte Davies (som ikke fik en eneste kamp for os) og Ozan Kabak, som ikke havde hurtigheden og niveauet til den slags fodbold vi spiller. Men alt i alt kostede den manglende fleksibilitet fra vores strategi, os dyrt.

Jeg fornemmer at vi er meget låste til vores strategi, jeg ønsker mig lidt mere fleksibilitet. Vi operer åbenbart efter den præmis at vi skal sælge før vi kan købe. Det er selvfølgeligt bæredygtigt. Men jeg forstår simpelthen ikke at vi er nødt til det! Vi er en topklub, som hvert år når rigtig langt i CL, vi får top 3 placeringer i PL, vi hiver præmiepenge hjem, sammen med store sponsorater og TV penge. Hvis vi var Brighton, så vil det give mening. Så er der nogen der vil sige kontraktforlængelser koster også penge, og det er selvfølgelig også korrekt. Men alligevel er jeg en anelse kritisk overfor det udsagn.

En anden årsag til vores strategi virker er pga Klopp. Hvis han ikke var i Liverpool så er jeg overbevist om, at vi ikke vil præstere i nærheden af det vi har gjort de sidste 5 år. Slet ikke! Og alene hans navn hiver spillere til klubben. Nunez eksempelvis. Og dernæst er han super god til at få meget ud af lidt. Hvis blot vi går et trin ned af trænerstigen, så vil vores bæredygtige strategi møde store problemer. Måske skal vi gentænke strategien, eller i hvert fald vise lidt større fleksibilitet.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5678
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 24. aug, 2022 16:25

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 24. aug, 2022 16:09
Vores strategi med at vente på at den helt rigtige bliver ledig, er udmærket. Den har virket fint, og den har givet trofæer. Sidste sæson var vi med i kampen om 4 trofæer, vi vandt to.

Denne sæson har vi ikke formået at hente en midtbanespiller, selvom det helt klart var vores prioritet. Vi var i lang tid i førersædet til at sikre os Aurélien Djani Tchouaméni, men da Real Madrid ikke sikrede sig Mbappé, flyttede de fokus til Tchouaméni, og han røg til dem. Men vi har ikke løst vores problem, og jeg frygter lidt at man er villig til 'sælge' sæsonen, for at vente på den rigtige næste år - muligvis Bellingham.

Vi har kendt til midtbaneproblemet i to sæsoner. Milner er gammel efterhånden, og har ikke niveauet længere. Hendo svigter også hvis ikke han spiller ved siden af Thiago og Fabinho, som kan gøre det store offensive og defensive arbejde, mens Hendo kan koncentrere sig om overblik og dirigere sine medspillere. Keita har ikke niveauet, og er skadet konstant. Thiago er ofte skadet. Jones og Elliott er unge, og forceres lige lovligt meget pt. De får større ansvar end deres udvikling tillader. Jeg håber ikke det skader dem på længere sigt. Så vi har kendt til midtbaneproblemet i et stykke tid, og det er ikke nogen overraskelse at netop de nævnte spillere løber ind i skader. Det har de gjort de sidste mange sæsoner. Klopp lød også lettere frustreret på pressemødet, hvor han udtalte at det er ikke ham der træffer beslutninger med hensyn til køb af spillere.

Denne sæson minder mig lidt om 20/21-sæsonen. Vi solgte Lovren og vi ikke fik en erstatning med det samme, og det kostede os værdifulde point, og en top 2 placering, da vi blev ramt af mange skader i forsvaret, og vi mætte spille med Nat og Williams. Vi reagerede i januar vinduet, hvor vi købte Davies (som ikke fik en eneste kamp for os) og Ozan Kabak, som ikke havde hurtigheden og niveauet til den slags fodbold vi spiller. Men alt i alt kostede den manglende fleksibilitet fra vores strategi, os dyrt.

Jeg fornemmer at vi er meget låste til vores strategi, jeg ønsker mig lidt mere fleksibilitet. Vi operer åbenbart efter den præmis at vi skal sælge før vi kan købe. Det er selvfølgeligt bæredygtigt. Men jeg forstår simpelthen ikke at vi er nødt til det! Vi er en topklub, som hvert år når rigtig langt i CL, vi får top 3 placeringer i PL, vi hiver præmiepenge hjem, sammen med store sponsorater og TV penge. Hvis vi var Brighton, så vil det give mening. Så er der nogen der vil sige kontraktforlængelser koster også penge, og det er selvfølgelig også korrekt. Men alligevel er jeg en anelse kritisk overfor det udsagn.

En anden årsag til vores strategi virker er pga Klopp. Hvis han ikke var i Liverpool så er jeg overbevist om, at vi ikke vil præstere i nærheden af det vi har gjort de sidste 5 år. Slet ikke! Og alene hans navn hiver spillere til klubben. Nunez eksempelvis. Og dernæst er han super god til at få meget ud af lidt. Hvis blot vi går et trin ned af trænerstigen, så vil vores bæredygtige strategi møde store problemer. Måske skal vi gentænke strategien, eller i hvert fald vise lidt større fleksibilitet.
Vi vil mangle min. 2 midtbane spillere i næste sæson. Keita og Oxlade ryger, Milner er allerede gået over tid og for Henderson er det ved at være tid til en Milner rolle. Thiago misser 12-14 PL kampe i snit.

Er Bellingham parat? Jeg synes hans præstationer i Dortmund er meget svingende…


Det er ærgerligt Klopp ikke bakkes økonomisk mere op af FSG. De vil ikke kunne få en bedre maneger. Men måske er deres målsætning bare at vi er et top 4 hold. Det giver jo mening økonomisk. Der vil ikke være mange flere penge i titler. Kun prestige…

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 24. aug, 2022 17:21

Oomph242 skrev:
onsdag, 24. aug, 2022 16:25

Vi vil mangle min. 2 midtbane spillere i næste sæson. Keita og Oxlade ryger, Milner er allerede gået over tid og for Henderson er det ved at være tid til en Milner rolle. Thiago misser 12-14 PL kampe i snit.

Er Bellingham parat? Jeg synes hans præstationer i Dortmund er meget svingende…


Det er ærgerligt Klopp ikke bakkes økonomisk mere op af FSG. De vil ikke kunne få en bedre maneger. Men måske er deres målsætning bare at vi er et top 4 hold. Det giver jo mening økonomisk. Der vil ikke være mange flere penge i titler. Kun prestige…
Det tror jeg du har HELT ret i, læser man bare kort op på deres ejerskab af Red Sox, har det ikke været kontinuerlige mesterskaber. Men perioder med op og ned ture.

Tror ikke vi skal forvente andet hos os - de er tilfredse med de periodevise trofæer, og jagter ikke som City konstant success.

Oomph242
Indlæg: 5678
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 24. aug, 2022 18:22

TG12 skrev:
onsdag, 24. aug, 2022 17:21
Oomph242 skrev:
onsdag, 24. aug, 2022 16:25

Vi vil mangle min. 2 midtbane spillere i næste sæson. Keita og Oxlade ryger, Milner er allerede gået over tid og for Henderson er det ved at være tid til en Milner rolle. Thiago misser 12-14 PL kampe i snit.

Er Bellingham parat? Jeg synes hans præstationer i Dortmund er meget svingende…


Det er ærgerligt Klopp ikke bakkes økonomisk mere op af FSG. De vil ikke kunne få en bedre maneger. Men måske er deres målsætning bare at vi er et top 4 hold. Det giver jo mening økonomisk. Der vil ikke være mange flere penge i titler. Kun prestige…
Det tror jeg du har HELT ret i, læser man bare kort op på deres ejerskab af Red Sox, har det ikke været kontinuerlige mesterskaber. Men perioder med op og ned ture.

Tror ikke vi skal forvente andet hos os - de er tilfredse med de periodevise trofæer, og jagter ikke som City konstant success.
Op og nedture kan ikke undgås. Men til forskel for Liverpool er de ikke bange for investeringer i truppen i Red Sox.
Men det er vel også der interessen ligger.

Jeg synes jeg læste et sted at de nu vil gå ind i Basketball. I såfald kommer vi yderligere ned af interesse rankstigen..

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » torsdag, 25. aug, 2022 15:05

Der går rygter (men ikke fra Fandens pålidelig kilde) om LFC bud på Frenkie de Jong:
https://www.forbes.com/sites/tomsanders ... 855d5d74b1
Kunne han være løsningen på Midfield-crisis her og nu? ....og han har vel en 4-5 gode år i sig endnu?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » torsdag, 25. aug, 2022 15:29

Det er helt forkert at sammenligne med 20/21-sæsonen. Det var tre freak-skader til 3 CB'er. Sandsynligheden for den slags er meget lille og ikke noget, man kan planlægge efter.

Derimod vidste klubben ved indgangen til denne sæson, at de bærende spillere på midtbanen er aldrende og/eller skadesudsatte.

Ifølge Joyce gik vi målrettet efter Tchouameni og havde også Bellingham på blokken, men Dortmund ønsker tidligst at sælge næste år.

Dengang med Werner havde vi Jota som et alternativ. Og Tsimikas var heller ikke 1. valg. Det er altså lidt mærkeligt, at der tilsyneladene ikke har været alternativer på listen denne gang.

Brugeravatar
andreasskiftermadsen
Indlæg: 115
Tilmeldt: tirsdag, 29. maj, 2018 07:27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af andreasskiftermadsen » torsdag, 25. aug, 2022 20:47

Cynwal skrev:Der går rygter (men ikke fra Fandens pålidelig kilde) om LFC bud på Frenkie de Jong:
https://www.forbes.com/sites/tomsanders ... 855d5d74b1
Kunne han være løsningen på Midfield-crisis her og nu? ....og han har vel en 4-5 gode år i sig endnu?
Jeg ville elske at se De Jong i den røde trøje. Han kan gå direkte i startelveren, er en mand for fremtiden, hvor vi må regne med Milner spiller sin sidste sæson. Med de skader vi har lige nu, og med den skadeshistorik alle vores midtbanespillere har, så synes jeg han er lige præcis den mand man står og mangler, og er sikker på alle nok skal få sine minutter. Det bliver en lang sæson, og skaderne kommer til at vælte ned over storholdene under og efter vm. Bring him in Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5678
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 25. aug, 2022 21:26

andreasskiftermadsen skrev:
torsdag, 25. aug, 2022 20:47
Cynwal skrev:Der går rygter (men ikke fra Fandens pålidelig kilde) om LFC bud på Frenkie de Jong:
https://www.forbes.com/sites/tomsanders ... 855d5d74b1
Kunne han være løsningen på Midfield-crisis her og nu? ....og han har vel en 4-5 gode år i sig endnu?
Jeg ville elske at se De Jong i den røde trøje. Han kan gå direkte i startelveren, er en mand for fremtiden, hvor vi må regne med Milner spiller sin sidste sæson. Med de skader vi har lige nu, og med den skadeshistorik alle vores midtbanespillere har, så synes jeg han er lige præcis den mand man står og mangler, og er sikker på alle nok skal få sine minutter. Det bliver en lang sæson, og skaderne kommer til at vælte ned over storholdene under og efter vm. Bring him in Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
De Jong ville være dejligt. Men puha en lån han får i Barcelona.

Jeg kan ikke se det ske.

Tielemans ser det ud til Arsenal nupper.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 26. aug, 2022 08:57

Hvis vi kan få Tielemans for under £20M., så synes jeg det er en no-brainer. Soumare kan ifølge artiklen også købes relativt billigt.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... e-27824099
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 26. aug, 2022 10:26

De Jong ville være perfekt.

Dog fatter jeg ikke de vil sælge ham og iøvrigt behandler ham med flere så elendigt - ung lovende spiller med flere år i sig, som de kan bygge et hold op om, for at købe gamle spillere som Lewandoski og Aubamayang

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » fredag, 26. aug, 2022 15:22

TG12 skrev:
fredag, 26. aug, 2022 10:26
De Jong ville være perfekt.

Dog fatter jeg ikke de vil sælge ham og iøvrigt behandler ham med flere så elendigt - ung lovende spiller med flere år i sig, som de kan bygge et hold op om, for at købe gamle spillere som Lewandoski og Aubamayang
Prøv at læse denne artikel af Asger Hedegaard Boye i Weekendavisen om Barcelona:
https://www.weekendavisen.dk/2022-32/ku ... 1660220970
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 26. aug, 2022 15:23

TG12 skrev:De Jong ville være perfekt.

Dog fatter jeg ikke de vil sælge ham og iøvrigt behandler ham med flere så elendigt - ung lovende spiller med flere år i sig, som de kan bygge et hold op om, for at købe gamle spillere som Lewandoski og Aubamayang
De har jo givet FDJ en lang og dyr kontrakt og derfor ville det løse en masse hovedpiner for dem hvis de fik ham ud af vagten og en masse penge her og nu. Samtidig har de måske en forhåbning om at Gavi og Pedro kam styre midtbanen fremadrettet.

Men nej dette giver jo kun mening hvis de får styr på lønstrukturen og overforbruget.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » mandag, 29. aug, 2022 15:12

Cynwal skrev:
fredag, 26. aug, 2022 15:22
TG12 skrev:
fredag, 26. aug, 2022 10:26
De Jong ville være perfekt.

Dog fatter jeg ikke de vil sælge ham og iøvrigt behandler ham med flere så elendigt - ung lovende spiller med flere år i sig, som de kan bygge et hold op om, for at købe gamle spillere som Lewandoski og Aubamayang
Prøv at læse denne artikel af Asger Hedegaard Boye i Weekendavisen om Barcelona:
https://www.weekendavisen.dk/2022-32/ku ... 1660220970
ja Barca får lov at sejle rundt som, håber da snart UEFA får taget sig sammen og giver dem en ordentlig straf (det kommer selvfølgelig ikke til at ske) personligt synes jeg ikke De Jong har vist noget der fortjener så høj en løn, så hvis det er hans krav, så kommer han 100% sikkert ikke til Liverpool

I øvrigt undrer det mig at det er vidt forskellige typer af midtbanespillere der rygtes til Liverpool, jeg synes stadig vi mest mangler en backup til Fabinho, i vores nuværende trup er det meget trods alt noget nemmere at finde alternativer til en 8'er eller offensiv midtbane spiller alt efter hvordan vi spiller. Men når Fabinho er væk hedder alternativet Henderson.

Når vi igen får styr på felthospitalet, så bliver det svært for Elliot, Curtis og Carvalho at få spilletid/udvikling.

Vi kan også bare købe en højre back og så få smidt Trent frem på midtbanen, det må ske en dag
YNWA

pingel
Indlæg: 1010
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » mandag, 29. aug, 2022 16:27

Ross Barkley er gratis…

Besvar