Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 16. feb, 2023 13:22

Bellingham viste godt nok meget i går som vi mangler.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » torsdag, 16. feb, 2023 14:45

TG12 skrev:Bellingham viste godt nok meget i går som vi mangler.
Men er det ikke bedreat få 3 gode spillere til samme pris ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 16. feb, 2023 15:15

mortenbak skrev:
torsdag, 16. feb, 2023 14:45
TG12 skrev:Bellingham viste godt nok meget i går som vi mangler.
Men er det ikke bedreat få 3 gode spillere til samme pris ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Der kan skrives lange romaner og analyser om hvorvidt det er bedst at få 3 "kvalitets spillere" vs. 1 "verdens stjerne" uden at finde et endegyldigt svar.

Der er "fornuftigt" prissatte spillere derude - f.eks. Camavinga kostede "kun" €31m euro og han er super spænende og tror der er en stor fremtid i ham. Dog tror jeg ikke han er udviklet nok til at udfylde det hul vi skal lukke.

Det tror jeg Bellingham har og jeg synes han mere og mere ligner en ung Steven Gerrard, der er teknisk endnu dygtigere.

Nu var Gerrard min ubetingede yndlings spiller, og jeg ville spendere hele transfer budgettet på at få en mand ind der kan udfylde hans rolle.

Men kva vi reelt mangler 2 (eller endda 3) CM så er det fornutige nok at købe to kvalitetspillere fremfor Bellingham.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 16. feb, 2023 16:17

Det bliver også meget teoretisk når vi ikke ved hvem de 3 gode spillere er. Og kan man overhovedet få tre gode spillere for prisen, hvis man tager lønomkostningerne med i beregningen?

hvis man rammer lige præcis rigtig med 2 af de 3 spillere man kan få i stedet for Bellingham, så er det jo det rigtige at gøre. Jeg tænker dog at der med den strategi er en risiko for, at vi sidder tilbage med 2 eller 3 spillere, som så skal erstattes/opgraderes i det efterfølgende sommervindue.

Bellingham kan gå ind og gøre en kæmpe forskel og måske gøre spillerne omkring ham endnu bedre.

Ideelt set så toger vi jo mellemvejen og køber Bellingham plus 1 dygtig spiller.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 16. feb, 2023 21:14

Filos of Isk skrev:
torsdag, 16. feb, 2023 16:17
Det bliver også meget teoretisk når vi ikke ved hvem de 3 gode spillere er. Og kan man overhovedet få tre gode spillere for prisen, hvis man tager lønomkostningerne med i beregningen?

hvis man rammer lige præcis rigtig med 2 af de 3 spillere man kan få i stedet for Bellingham, så er det jo det rigtige at gøre. Jeg tænker dog at der med den strategi er en risiko for, at vi sidder tilbage med 2 eller 3 spillere, som så skal erstattes/opgraderes i det efterfølgende sommervindue.

Bellingham kan gå ind og gøre en kæmpe forskel og måske gøre spillerne omkring ham endnu bedre.

Ideelt set så toger vi jo mellemvejen og køber Bellingham plus 1 dygtig spiller.
Frygten er vel lidt en skadet Bellingham. Så er vi allerede skidt ude… Vi mister 3 midtbane spillere til sommer….

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » torsdag, 16. feb, 2023 23:01

Der er vel også en del spillere der kan forstærke os.
Jeg er ikke stor fan af at lægge alle pengene i én spiller.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 17. feb, 2023 08:54

Oomph242 skrev:
torsdag, 16. feb, 2023 21:14
Frygten er vel lidt en skadet Bellingham. Så er vi allerede skidt ude… Vi mister 3 midtbane spillere til sommer….
Jo, den frygt er der jo altid, Naby er jo et glimrende eksempel. Vi mister tre, men to af dem er nærmest konstant skadet og den sidste har også sine problemer.

Fodbold er også bare et spil om talent og der kan kun være 11 spillere på banen af gangen, så man risikerer også lidt at have en mega bred trup, men uden et top niveau der er ret meget værd.
mortenbak skrev:
torsdag, 16. feb, 2023 23:01
Der er vel også en del spillere der kan forstærke os.
Jeg er ikke stor fan af at lægge alle pengene i én spiller.
Der er givetvis flere spillere, der kan forstærke os. Men de gør det ikke nødvendigvis lige så meget som Belingham.

Jeg kan egentlig godt forstå du ikke er fan af kun en spiller. Lidt firkantet sat op, så vil det jo kræve at nyindkøbte spillere holder højt niveau i op imod 11 år, afhængig af hvad U23 holdet kan supplere med, måske vi kan få det ned på 7-8 år. Og det er ikke realistisk. Omvendt så tror jeg bare ikke nødvendigvis at man kan få den samme kvalitetsindsprøjtning fordelt på 3 spillere.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 17. feb, 2023 10:19

Jeg håber også på Bellingham. Men uden CL bold, er det umuligt at få ham til klubben. Men Bellingham er slet ikke nok, hvis vi skal følge med Man U, Arsenal, Newcastle og Man C. Vi skal have minimum 2 midtbanespillere ind, og 2 centrale forsvarsspillere. VVD har ikke ramt niveauet før skaden. Gomez tror jeg ikke længere på. Matip kan kun spille godt ved siden af VVD. Konate er fremtiden, men han render ind i skader. Hvis vi sælger Gomez, så skal vi hvert fald have 2 ind.

Måske skal der mere konkurrence på backpladserne. For de har da svinget en del i niveauer i denne sæson (men hvem har ikke det?).

Hvad med Tyler Morton? Kan han gøre et job for os? Han gør det vist ok i Blackburn. Curtis Jones, skal vi beholde ham? Han brokker sig over manglende spilletid, men har han niveauet til at være en del af en midtbane i en top 6 klub?

Sepp Van Den Berg, kan han være 4 valg? Men jeg vil tror at vi skal bruge et transfervindue, som vi lavede i sommeren 2018, og det koster.

Mine bud på hvem der skal ud: Keita, Milner, Oxen, Gomez, Rhys Williams, Nat Phillips. Melo skal tilbage, og Adrian får vel ikke fornyet sin kontrakt. Det afhænger selvfølgelig af om Kelleher sælges/lejes ud. Måske skal Carvalho lejes ud? Han ligner ikke en som er i nærheden af start-11.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 17. feb, 2023 11:05

Hr. Drejer skrev:
fredag, 17. feb, 2023 10:19
Jeg håber også på Bellingham. Men uden CL bold, er det umuligt at få ham til klubben. Men Bellingham er slet ikke nok, hvis vi skal følge med Man U, Arsenal, Newcastle og Man C. Vi skal have minimum 2 midtbanespillere ind, og 2 centrale forsvarsspillere. VVD har ikke ramt niveauet før skaden. Gomez tror jeg ikke længere på. Matip kan kun spille godt ved siden af VVD. Konate er fremtiden, men han render ind i skader. Hvis vi sælger Gomez, så skal vi hvert fald have 2 ind.

Måske skal der mere konkurrence på backpladserne. For de har da svinget en del i niveauer i denne sæson (men hvem har ikke det?).

Hvad med Tyler Morton? Kan han gøre et job for os? Han gør det vist ok i Blackburn. Curtis Jones, skal vi beholde ham? Han brokker sig over manglende spilletid, men har han niveauet til at være en del af en midtbane i en top 6 klub?

Sepp Van Den Berg, kan han være 4 valg? Men jeg vil tror at vi skal bruge et transfervindue, som vi lavede i sommeren 2018, og det koster.

Mine bud på hvem der skal ud: Keita, Milner, Oxen, Gomez, Rhys Williams, Nat Phillips. Melo skal tilbage, og Adrian får vel ikke fornyet sin kontrakt. Det afhænger selvfølgelig af om Kelleher sælges/lejes ud. Måske skal Carvalho lejes ud? Han ligner ikke en som er i nærheden af start-11.
En til Salahs plads skal der også snart kigges på. Han bliver ikke yngre. Henderson får nok en Milner rolle og Thiago må vi nok forvente forsætter sin skadesstime. Fabinho er han færdig eller kan han komme igen?

Bajcetic skal nok blive god om et par sæsoner. Elliott`s fremtid er ikke på midtbanen, han skal længere frem.

Jeg forventer dog ikke vilde indkøb til sommer. FSG ønsker jo ikke at investere i klubben… Deres historie med salg nu holder ikke vand, de vil malke til det sidste…

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 17. feb, 2023 12:01

Oomph242 skrev:
fredag, 17. feb, 2023 11:05
Hr. Drejer skrev:
fredag, 17. feb, 2023 10:19
Jeg håber også på Bellingham. Men uden CL bold, er det umuligt at få ham til klubben. Men Bellingham er slet ikke nok, hvis vi skal følge med Man U, Arsenal, Newcastle og Man C. Vi skal have minimum 2 midtbanespillere ind, og 2 centrale forsvarsspillere. VVD har ikke ramt niveauet før skaden. Gomez tror jeg ikke længere på. Matip kan kun spille godt ved siden af VVD. Konate er fremtiden, men han render ind i skader. Hvis vi sælger Gomez, så skal vi hvert fald have 2 ind.

Måske skal der mere konkurrence på backpladserne. For de har da svinget en del i niveauer i denne sæson (men hvem har ikke det?).

Hvad med Tyler Morton? Kan han gøre et job for os? Han gør det vist ok i Blackburn. Curtis Jones, skal vi beholde ham? Han brokker sig over manglende spilletid, men har han niveauet til at være en del af en midtbane i en top 6 klub?

Sepp Van Den Berg, kan han være 4 valg? Men jeg vil tror at vi skal bruge et transfervindue, som vi lavede i sommeren 2018, og det koster.

Mine bud på hvem der skal ud: Keita, Milner, Oxen, Gomez, Rhys Williams, Nat Phillips. Melo skal tilbage, og Adrian får vel ikke fornyet sin kontrakt. Det afhænger selvfølgelig af om Kelleher sælges/lejes ud. Måske skal Carvalho lejes ud? Han ligner ikke en som er i nærheden af start-11.
En til Salahs plads skal der også snart kigges på. Han bliver ikke yngre. Henderson får nok en Milner rolle og Thiago må vi nok forvente forsætter sin skadesstime. Fabinho er han færdig eller kan han komme igen?

Bajcetic skal nok blive god om et par sæsoner. Elliott`s fremtid er ikke på midtbanen, han skal længere frem.

Jeg forventer dog ikke vilde indkøb til sommer. FSG ønsker jo ikke at investere i klubben… Deres historie med salg nu holder ikke vand, de vil malke til det sidste…
Ja, stort set enig. Måske er Elliotts plads på Salahs position? Hendo skal være en bærende kraft i omklædningsrummet, på banen er jeg enig i at han skal have en Milner rolle. Fabinho har ikke været god. Måske et salg for at skaffe penge. Men det afhænger vel af om vi får CL bold næste sæson. Jeg kan ikke forestille mig at fsg dækker tabet fra manglende CL.

Jeg frygter også vi sejler agterud. Situationen er ganske alvorlig; Vi er blevet indhentet af de Man u, Newcastle, Arsenal. Chelsea ligner også en klub som ikke gider spille om sekundære placeringer, de investerer tungt. Man U og Spurs står overfor et salg, og får sprøjtet ny kapital ind i klubben. Jeg forventer at de rykker de næste år.

Det ser ud som om at investorerne ikke står i kø for at blive minoritetsinvestor i Liverpool. Og der er ingen tvivl om at fsg sælger ud for at skaffe penge til ex køb af spillere. Derfor er det vigtigt at det er på plads inden transfervinduet åbner. Men jeg er desværre begyndt at tvivle.

Vi står overfor en vigtig sommer, ligesom i 2018. Der skal investeres tungt til sommer, hvis vi har ambitioner om at følge med de andre tophold.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » fredag, 17. feb, 2023 13:06

Synes ikke man behøver at melde fanden på væggen selvom CHL skulle misse, at være udenfor CHL et enkelt år ser jeg ikke som verdens undergang, der findes stadig massere af spillere som gerne vil Liverpool, specielt så længe vi har Klopp.

Arsenal, Man U og seneste Newcastle har vist, man godt kan hente gode spillere uden CHL, ja det kommer til at koste, men det gør alt jo nu til dags.

Hvis vi skal med i Europa League kan nogle af de yngre og squad spillerne få lidt mere international erfaring.

Vejen til spilletid specielt på midtbanen er noget nemmere nu end den har været de seneste år, vi har haft en lang periode hvor Hendo, Thiago, Fabinho og før det Winjaldum altid spillede når de var klar, nu ved alle at de 3 første ikke kan spille hver gang. En Bellingham eller lignende vil være sikker på masser af spilletid, det ville han ikke nødvendigvis være i Real Madrid,

Det skal nok gå alt sammen, og kan vi vinde over Newcastle så ser jeg stadig 4 pladsen som en mulighed, nu hvor vi får flere spillere tilbage i truppen :D
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » fredag, 17. feb, 2023 13:14

En anden ting selvom FSG sælger en del af klubben, så er det jo altså ikke ensbetydende med at Liverpool bare kan gå ud og bruge en halv milliard på spillere, de er stadig nogle regler der kan overholdes. United kunne heller ikke købe spillere her i Januar pga hvad de før har købt.

Det er svært at gøre noget ved hvis City, Chelsea eller Newcastle omgås reglerne, men personligt er jeg sgu godt tilfreds med at Liverpool tænker langsigtet og gør alt for at boostet indtægtet på lovlig måde, vi har lige overhalet United på indtægt, det er faktisk ret stort. Hvilket også får betydning når reglerne overgår til at man kun må bruge x antal % af indtjeningen på lønninger.

Liverpool skal i blive en klub der omgås reglerne for at købe spillere, det vil være en fallit erklæring.
YNWA

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 17. feb, 2023 13:46

Hr. Drejer skrev:
fredag, 17. feb, 2023 12:01
Oomph242 skrev:
fredag, 17. feb, 2023 11:05
Hr. Drejer skrev:
fredag, 17. feb, 2023 10:19
Jeg håber også på Bellingham. Men uden CL bold, er det umuligt at få ham til klubben. Men Bellingham er slet ikke nok, hvis vi skal følge med Man U, Arsenal, Newcastle og Man C. Vi skal have minimum 2 midtbanespillere ind, og 2 centrale forsvarsspillere. VVD har ikke ramt niveauet før skaden. Gomez tror jeg ikke længere på. Matip kan kun spille godt ved siden af VVD. Konate er fremtiden, men han render ind i skader. Hvis vi sælger Gomez, så skal vi hvert fald have 2 ind.

Måske skal der mere konkurrence på backpladserne. For de har da svinget en del i niveauer i denne sæson (men hvem har ikke det?).

Hvad med Tyler Morton? Kan han gøre et job for os? Han gør det vist ok i Blackburn. Curtis Jones, skal vi beholde ham? Han brokker sig over manglende spilletid, men har han niveauet til at være en del af en midtbane i en top 6 klub?

Sepp Van Den Berg, kan han være 4 valg? Men jeg vil tror at vi skal bruge et transfervindue, som vi lavede i sommeren 2018, og det koster.

Mine bud på hvem der skal ud: Keita, Milner, Oxen, Gomez, Rhys Williams, Nat Phillips. Melo skal tilbage, og Adrian får vel ikke fornyet sin kontrakt. Det afhænger selvfølgelig af om Kelleher sælges/lejes ud. Måske skal Carvalho lejes ud? Han ligner ikke en som er i nærheden af start-11.
En til Salahs plads skal der også snart kigges på. Han bliver ikke yngre. Henderson får nok en Milner rolle og Thiago må vi nok forvente forsætter sin skadesstime. Fabinho er han færdig eller kan han komme igen?

Bajcetic skal nok blive god om et par sæsoner. Elliott`s fremtid er ikke på midtbanen, han skal længere frem.

Jeg forventer dog ikke vilde indkøb til sommer. FSG ønsker jo ikke at investere i klubben… Deres historie med salg nu holder ikke vand, de vil malke til det sidste…
Ja, stort set enig. Måske er Elliotts plads på Salahs position? Hendo skal være en bærende kraft i omklædningsrummet, på banen er jeg enig i at han skal have en Milner rolle. Fabinho har ikke været god. Måske et salg for at skaffe penge. Men det afhænger vel af om vi får CL bold næste sæson. Jeg kan ikke forestille mig at fsg dækker tabet fra manglende CL.

Jeg frygter også vi sejler agterud. Situationen er ganske alvorlig; Vi er blevet indhentet af de Man u, Newcastle, Arsenal. Chelsea ligner også en klub som ikke gider spille om sekundære placeringer, de investerer tungt. Man U og Spurs står overfor et salg, og får sprøjtet ny kapital ind i klubben. Jeg forventer at de rykker de næste år.

Det ser ud som om at investorerne ikke står i kø for at blive minoritetsinvestor i Liverpool. Og der er ingen tvivl om at fsg sælger ud for at skaffe penge til ex køb af spillere. Derfor er det vigtigt at det er på plads inden transfervinduet åbner. Men jeg er desværre begyndt at tvivle.

Vi står overfor en vigtig sommer, ligesom i 2018. Der skal investeres tungt til sommer, hvis vi har ambitioner om at følge med de andre tophold.
Den tvivler jeg på - ihvertfald så længe vi har Klopp til træner, og det gør jeg af den primære grund at Eliott simpelthen er for langsom - til tider har hans fart givet minder om Charlie Adam.

Eliott har som sådan mange fine kvaliteter, teknik og forståelse, men han alt for langsom til at indgå i vores kontra spil, som vil være nødvendigt hvis han skal overtage Salahs plads, ligesom hurtige konta angreb har været Klopps varemærke.

Skal Eliott have en rolle hos os ser jeg den som en mere tilbage trukket rolle, ala en dybtliggende playmaker - som Modric. Kan han skoles til den, og udvikle sig i den vej kan der være en plads til ham.

Men jeg kan også meget vel se Eliott ende med aldrig at få den helt store rolle, fordi fart i moderne fodbold næsten er altafgørende og oftest kræver topholdene profiler der har den fulde pakken.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 17. feb, 2023 14:51

Jeg har det lidt svært ved Elliott, tror sagtens han kunne bestride en Lallana-agtig rolle(vi kan kalde den for semi-10'er eller en falsk 8'er), men det kræver en del af de to øvrige midtbanespillere. Her ser jeg det lidt som vores problem at vi har for mange af den type midtbanespillere, der lidt skal bæres af de to andre(Carvalho, Elliott, til dels Thiago, Ox, til dels Naby) og for få til at bære dem(Fab, Hendo og nu Bajcetic).

Man kunne omstrukturere offensiven og bygge mere op om at Nunez løber centralt og måske Diaz i venstre skal være de to hurtige i kontraspillet og så gør det ikke helt så meget at højrekanten ikke er alt for hurtig. Altså Firmino har jo heller aldrig været en hurtigløber, men det gør ikke så meget fordi hans opgave er at få bolden i fødderne på de hurtige.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 17. feb, 2023 15:44

Redtothebone skrev:
fredag, 17. feb, 2023 13:14
En anden ting selvom FSG sælger en del af klubben, så er det jo altså ikke ensbetydende med at Liverpool bare kan gå ud og bruge en halv milliard på spillere, de er stadig nogle regler der kan overholdes. United kunne heller ikke købe spillere her i Januar pga hvad de før har købt.

Det er svært at gøre noget ved hvis City, Chelsea eller Newcastle omgås reglerne, men personligt er jeg sgu godt tilfreds med at Liverpool tænker langsigtet og gør alt for at boostet indtægtet på lovlig måde, vi har lige overhalet United på indtægt, det er faktisk ret stort. Hvilket også får betydning når reglerne overgår til at man kun må bruge x antal % af indtjeningen på lønninger.

Liverpool skal i blive en klub der omgås reglerne for at købe spillere, det vil være en fallit erklæring.
Da Redbird købte sig ind for £500m ændrede det intet på transferbudgetet. Det kan måske skræmme andre investorer, hvis de har ambitioner om en sportsligfremgang.

FSG omgås vel også regler. Man kan vel næppe forstille sig de betaler skat i England. amerikanske firmaer er ikke ligefrem kendt for, at betale skat i de lande de driver forretninger..

Besvar