Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » lørdag, 18. jun, 2022 11:45

texy skrev:
lørdag, 18. jun, 2022 11:22
AJJ skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 09:14

Det var helt med vilje. De er som udgangspunkt marginalspillere i næste sæson. De bærende kræfter på midtbanen, er de fem, jeg har listet. Og det mener jeg, er for skrøbeligt - selvom det ikke burde være det med fem spillere. Og vel også derfor, man forsøgte at hente Tchouameni.

Vores midtbane er vores svageste punkt. Den skal styrkes.
Skrøbeligt? Det er de samme spillere, som lige har spillet med om trofæet i samtlige turneringer indtil sidste kamp.

Læg dertil, at da sidste sæson startede, der var Elliott noget overraskende førstevalg i tre kampe, indtil han så var så uheldig i kampen mod Leeds. Med en pre-season på niveau med sidste sommer, kan jeg sagtens se Elliott spille sig ind i startelveren igen.
Vi skal ikke glemme Ox’en faktisk figurerede i 29 kampe i alt 1526 minutter eller ca 17 fulde kampe.

Selvom det ikke er meget skal vi ikke undervurdere det helt sikkert hjulpet til at restituere andre spillere.

Sælges han, skal en eller anden dække de minutter for jeg kan ikke se vi realistisk får presset mere spille tid ud af Henderson/Fabinho/Thiago.

Læg dertil VM som medfører endnu flere kampe - hvorfor behovet for restitution bliver endnu større.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 18. jun, 2022 11:46

TG12 skrev:
fredag, 17. jun, 2022 11:14
Niels K skrev:
fredag, 17. jun, 2022 07:06

Jeg tænker også, at den opstilling passer Carvalho bedst (Bobby/Diaz-pladserne) og Elliott (Salah-pladsen). Kaide Gordon skal vel også have mere spilletid ?

Tyler Morton burde også få få noget mere spilletid, når vi har 5 indskiftere og i cup kampe.

Curtis ville også have godt af at spille en af de 2 centrale, så han bliver endnu bedre til den defensive del af midtbanerollen.

Til de 2 pladser på midten er der så Fab, Thiago, Hendo, Keita, Milner og Curtis.


Jeg synes, det vil være optimalt, hvis vi kan praktisere begge formationer lige godt alt efter modstander og kampform på vores egne spillere.
Jeg synes bare ofte de midtbane spillere som fungere bedst i en 4-3-2-1, er to-vejs box-to-box spillere. En Gerrard type ville være den perfekte på den centrale i 4-2-3-1.

Henderson er den jeg synes kommer tættest på den ideelle profil til 4-2-3-1 af vores nuværende spillere, fordi kan er løbestærk og kan både gå frem og er fornuftigt defensivt. Fabinho skal også nok fungere, og kan give plads til f.eks. Thiago ved siden af fordi han er så stærk defensivt. Men Keita/Jones synes jeg mangler for meget defensivt til de er oplagte i 4-2-3-1. Milner skal nok fungere, men han er alt andet lige backup og det bør være få kampe han får 90 minutter.

Belligham eller Rice ville være perfkete til 4-2-3-1. En Calvin Phillips kunne måske også bruges
Enig, men jeg synes, vi skal kunne spille begge systemer, så vi stiller hold alt efter modstander og naturligvis form hos vore egne spillere. Keita og Jones er forhåbentlig heller ikke færdige med at udvikle sig som fodboldspillere, så mon ikke begge kan lægge på ift. den defensive del af spillet ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 18. jun, 2022 11:48

TG12 skrev:
lørdag, 18. jun, 2022 11:45
texy skrev:
lørdag, 18. jun, 2022 11:22
AJJ skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 09:14

Det var helt med vilje. De er som udgangspunkt marginalspillere i næste sæson. De bærende kræfter på midtbanen, er de fem, jeg har listet. Og det mener jeg, er for skrøbeligt - selvom det ikke burde være det med fem spillere. Og vel også derfor, man forsøgte at hente Tchouameni.

Vores midtbane er vores svageste punkt. Den skal styrkes.
Skrøbeligt? Det er de samme spillere, som lige har spillet med om trofæet i samtlige turneringer indtil sidste kamp.

Læg dertil, at da sidste sæson startede, der var Elliott noget overraskende førstevalg i tre kampe, indtil han så var så uheldig i kampen mod Leeds. Med en pre-season på niveau med sidste sommer, kan jeg sagtens se Elliott spille sig ind i startelveren igen.
Vi skal ikke glemme Ox’en faktisk figurerede i 29 kampe i alt 1526 minutter eller ca 17 fulde kampe.

Selvom det ikke er meget skal vi ikke undervurdere det helt sikkert hjulpet til at restituere andre spillere.

Sælges han, skal en eller anden dække de minutter for jeg kan ikke se vi realistisk får presset mere spille tid ud af Henderson/Fabinho/Thiago.

Læg dertil VM som medfører endnu flere kampe - hvorfor behovet for restitution bliver endnu større.
De minutter kan Carvalho passende overtage. Jeg er sikker på, at Curtis og Elliott også med kyshånd ville tage imod dem.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 18. jun, 2022 11:49

Oomph242 skrev:
fredag, 17. jun, 2022 09:25
Eriksen synes jeg nu stadig kan være et oplagt emne til vores midtbane. Lidt mål, assist og gode afleveringer der skal splitte er et forsvar ad.
Jeg tænker, Carvalho er tiltænkt en "Eriksen"-rolle, og der er trods alt mere fremtid i ham, selvom jeg også godt kan lide Eriksen.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 18. jun, 2022 11:57

Niels K skrev:
lørdag, 18. jun, 2022 11:49
Oomph242 skrev:
fredag, 17. jun, 2022 09:25
Eriksen synes jeg nu stadig kan være et oplagt emne til vores midtbane. Lidt mål, assist og gode afleveringer der skal splitte er et forsvar ad.
Jeg tænker, Carvalho er tiltænkt en "Eriksen"-rolle, og der er trods alt mere fremtid i ham, selvom jeg også godt kan lide Eriksen.
Det tror du har ret i med Carvalho. Derfor kunne en Eriksen med et par års kontrakt være perfekt. Der skal ikke mere end en skade Henderson, Fabinho eller Thiago til, at vores midtbane ser meget svækket ud. Keita har stadig meget at skulle bevise.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » lørdag, 18. jun, 2022 23:10

Niels K skrev:
lørdag, 18. jun, 2022 11:48
TG12 skrev:
lørdag, 18. jun, 2022 11:45
texy skrev:
lørdag, 18. jun, 2022 11:22
AJJ skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 09:14

Det var helt med vilje. De er som udgangspunkt marginalspillere i næste sæson. De bærende kræfter på midtbanen, er de fem, jeg har listet. Og det mener jeg, er for skrøbeligt - selvom det ikke burde være det med fem spillere. Og vel også derfor, man forsøgte at hente Tchouameni.

Vores midtbane er vores svageste punkt. Den skal styrkes.
Skrøbeligt? Det er de samme spillere, som lige har spillet med om trofæet i samtlige turneringer indtil sidste kamp.

Læg dertil, at da sidste sæson startede, der var Elliott noget overraskende førstevalg i tre kampe, indtil han så var så uheldig i kampen mod Leeds. Med en pre-season på niveau med sidste sommer, kan jeg sagtens se Elliott spille sig ind i startelveren igen.
Vi skal ikke glemme Ox’en faktisk figurerede i 29 kampe i alt 1526 minutter eller ca 17 fulde kampe.

Selvom det ikke er meget skal vi ikke undervurdere det helt sikkert hjulpet til at restituere andre spillere.

Sælges han, skal en eller anden dække de minutter for jeg kan ikke se vi realistisk får presset mere spille tid ud af Henderson/Fabinho/Thiago.

Læg dertil VM som medfører endnu flere kampe - hvorfor behovet for restitution bliver endnu større.
De minutter kan Carvalho passende overtage. Jeg er sikker på, at Curtis og Elliott også med kyshånd ville tage imod dem.
Det vil være dejligt de kan overtage.

Men jeg synes det er tidligt at regne med dem til sådan “nøgleroller”. Jones har haft en del chancer som følge af skader, uden for alvor at stemple ind som senior og vise han er start-11 materiale.

Eliott vil jeg være rimelig og sige han stadig er “ubeskrevet”. Han viste lovende takter fær skaden, efter var det lidt sløjt, og til sidst fik han ikke engang de 1-15min msn ellers giver når kampen er afgjort og de etablerede skal hviles.

Carvalho, er jeg ekstremt spændt på, men han er meget ung og uprøvet i PL. Han tager os forhåbentligt med storm, men jeg vil heller ikke blive overrasket hvis han har behov for 1-2 år før han kan betragtes som en del af første holdet

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » mandag, 20. jun, 2022 09:17

Niels K skrev:
lørdag, 18. jun, 2022 11:46
TG12 skrev:
fredag, 17. jun, 2022 11:14
Niels K skrev:
fredag, 17. jun, 2022 07:06

Jeg tænker også, at den opstilling passer Carvalho bedst (Bobby/Diaz-pladserne) og Elliott (Salah-pladsen). Kaide Gordon skal vel også have mere spilletid ?

Tyler Morton burde også få få noget mere spilletid, når vi har 5 indskiftere og i cup kampe.

Curtis ville også have godt af at spille en af de 2 centrale, så han bliver endnu bedre til den defensive del af midtbanerollen.

Til de 2 pladser på midten er der så Fab, Thiago, Hendo, Keita, Milner og Curtis.


Jeg synes, det vil være optimalt, hvis vi kan praktisere begge formationer lige godt alt efter modstander og kampform på vores egne spillere.
Jeg synes bare ofte de midtbane spillere som fungere bedst i en 4-3-2-1, er to-vejs box-to-box spillere. En Gerrard type ville være den perfekte på den centrale i 4-2-3-1.

Henderson er den jeg synes kommer tættest på den ideelle profil til 4-2-3-1 af vores nuværende spillere, fordi kan er løbestærk og kan både gå frem og er fornuftigt defensivt. Fabinho skal også nok fungere, og kan give plads til f.eks. Thiago ved siden af fordi han er så stærk defensivt. Men Keita/Jones synes jeg mangler for meget defensivt til de er oplagte i 4-2-3-1. Milner skal nok fungere, men han er alt andet lige backup og det bør være få kampe han får 90 minutter.

Belligham eller Rice ville være perfkete til 4-2-3-1. En Calvin Phillips kunne måske også bruges
Enig, men jeg synes, vi skal kunne spille begge systemer, så vi stiller hold alt efter modstander og naturligvis form hos vore egne spillere. Keita og Jones er forhåbentlig heller ikke færdige med at udvikle sig som fodboldspillere, så mon ikke begge kan lægge på ift. den defensive del af spillet ?


Christopher Nkunku og Bellingham ind næste sommer og ud med Firmino eller Salah eller begge.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » mandag, 20. jun, 2022 10:03

Jeg tror vi kommer til at se Firmino spille flere kampe længere tilbage på banen, og mod flere af de hold der pakker sig så så vi i år Trent faktisk spille på midtbanen, så i angreb hedder opstilling måske mere 3-4-3.


-------------Ali-----------
Trent - Konate - Virgil - Robbo
------Hendo - Fabinho------
----------Firmino----------
Salah------------------Diaz
----------Nunez-----------
YNWA

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 29. jun, 2022 07:50

Aston Villa midfielder “highly thought of” at Liverpool – contract expires in 2023

As Liverpool consider midfield targets for next summer, Aston Villa youngster Carney Chukwuemeka has emerged as an alternative to Jude Bellingham.

https://www.thisisanfield.com/2022/06/a ... s-in-2023/

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » onsdag, 29. jun, 2022 15:08

Niels K skrev:
onsdag, 29. jun, 2022 07:50
Aston Villa midfielder “highly thought of” at Liverpool – contract expires in 2023

As Liverpool consider midfield targets for next summer, Aston Villa youngster Carney Chukwuemeka has emerged as an alternative to Jude Bellingham.

https://www.thisisanfield.com/2022/06/a ... s-in-2023/
Han lyder mere som én, der passer til vores transferbudget, og så tæller han som englænder, men til en helt anden pris/løn end Bellingham.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 29. jun, 2022 16:30

Cynwal skrev:
onsdag, 29. jun, 2022 15:08
Niels K skrev:
onsdag, 29. jun, 2022 07:50
Aston Villa midfielder “highly thought of” at Liverpool – contract expires in 2023

As Liverpool consider midfield targets for next summer, Aston Villa youngster Carney Chukwuemeka has emerged as an alternative to Jude Bellingham.

https://www.thisisanfield.com/2022/06/a ... s-in-2023/
Han lyder mere som én, der passer til vores transferbudget, og så tæller han som englænder, men til en helt anden pris/løn end Bellingham.
Det er sikkert rigtigt, men altså han har 12 kampe i PL hvor imod Belingham har over 60 kampe for Dortmound + landshold og Europæisk fodbold.

Måske kan han blive ligeså godt som Bellingham - men han er mere en udviklings "case" end Belingham, som sandsynligvis kan gå direkte ind. Thiago og Hendo er begge ved at være ældre og vi har behov for en som er tættere på at gå direkte ind - det værende medmindre Elliott, Jones eller Carvalho viser de overtid er start-11 materiale for et hold der satser på PL. Det gør de forhåbeligt næste sæson. Men som tophold er det svært at bevare kontinuiteten hvis man primært prøver at erstatte bærende kræfter med udviklings spillere. Især kva vores midtbanes fremskredne alder kan der være behov for nogen som har bevist lidt mere og Bellingham er langt foran Carney der.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » onsdag, 29. jun, 2022 17:32

Jeg tror ikke på Bellingham. Hverken nu eller senere. Det bliver en lidt ældre og mere erfaren spiller Klopp går efter tror jeg.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 30. jun, 2022 07:14

Er de gode nok, er de gamle nok, synes at være Klopp's filosofi. Mon ikke vi har en god håndfuld spillere i kikkerten, og så må sæsonen vise, hvem der skiller sig mest ud, og hvordan forhandlingsklimaet er med de forskellige spillere/klubber/agenter.

Spiller vores egne spillere igen en super sæson, så er de jo ikke over the hill ift sæsonen 23/24, hvorfor det kan give plads til at en yngre spiller kan få mere indspilningstid, som vi har set så ofte - også med modne spillere.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 30. jun, 2022 08:39

Jeg tror at den nye sæson vil Klopp bruge til at vurdere Jones og Elliott. Hvordan bliver deres rolle fremover, og afhængig af hvordan de gør det, bliver udslagsgivende for hvem vi kigger efter og hvor mange vi skal bruge.

Men det ser ud til at engelske spillere har svært ved overgangen fra Bundesligaen til Premier League. De bliver lejet ud eller solgt til Bundesligaklubber som stjernefrø og ender som stjerner, men når de returnere, har de svært ved at slå igennem i Premier League. Blot se Sancho, Lookman og Nelson.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 30. jun, 2022 08:47

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 30. jun, 2022 08:39
Jeg tror at den nye sæson vil Klopp bruge til at vurdere Jones og Elliott. Hvordan bliver deres rolle fremover, og afhængig af hvordan de gør det, bliver udslagsgivende for hvem vi kigger efter og hvor mange vi skal bruge.

Men det ser ud til at engelske spillere har svært ved overgangen fra Bundesligaen til Premier League. De bliver lejet ud eller solgt til Bundesligaklubber som stjernefrø og ender som stjerner, men når de returnere, har de svært ved at slå igennem i Premier League. Blot se Sancho, Lookman og Nelson.
Jeg tror hverken Jones eller Elliott bliver bærende spillere på midtbanen på sigt. Jones tror jeg bliver solgt indenfor et par sæsoner. Elliott tror jeg kan blive en ganske god indskiftningsspiller til truppen.

Besvar