Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 15. jun, 2022 17:04

TG12 skrev:
onsdag, 15. jun, 2022 15:58
Oomph242 skrev:
onsdag, 15. jun, 2022 15:19
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 15. jun, 2022 15:07
Så vi er afhængig af...1. Ingen skader til vores midtbanespillere i et år med VM midt i sæsonen, 2. At Jones og/eller Elliott slår igennem centralt.
Men en Henderson kan ikke længere klare 40 kampe med et højt niveau. Thiago kan heller ikke, Keita mangler også at bevise det. Jeg vil mene vi skal købe mindst en kvalitets midtbanespiller, hvis vi skal vinde mesterskabet. Tottenham, City og Chelsea må formodes at opruste kraftigt. United og Arsenal tror jeg ikke bliver en trussel..

Vi mangler sku mål, assist og en gamechanger fra den midtbane. Gerrard og Coutinho kunne det. Henderson havde sine momenter...
Han spillede knap 3900 minutter sidste sæson i 57 kampe, 7. Flest minutter af alle.

Men det er nok rigtigt han næppe kan fortsætte sådan, han er en ældre spiller efterhånden
Men niveauet var ikke specielt højt de sidste 10-15 kampe. Han så meget brugt ud. Men der var desværre brug for ham i hele vejen... Ærgerligt at midtbanen ikke var til han kunne have været sparet lidt undervejs....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 15. jun, 2022 19:45

AJJ skrev:
onsdag, 15. jun, 2022 10:50
Det er jeg også sikker på. Oxlaide på vej ud og så står vi med

Hendo
Thiago
Fab
Keita
Jones

med alder, skadeshistorik - + en Jones, der endnu ikke kan regnes som et pålideligt kort til maskinrummet på midtbanen - in mente - så mangler vi naturligvis en driftsikker spiller. Og det blev så ikke Tchouameni.
Du glemmer i min bog Milner, Elliott og Carvalho på den liste. 1 x super rutine og 2 x super talent.

Det er rigtigt som TG12 skriver, at vi var interesserede i at skrive med Tchouameni. Men det kunne ikke lade sig gøre, og jeg forestiller mig kun, at vi henter en anden midtbanespiller, hvis han står nogenlunde lige så højt på ønskelisten. Det er der nok ikke mange, der gør. Derfor gætter jeg på, at vi fokuserer på at forlænge med Keita, og så burger endnu en sæson på at finde den rette mnidtbanespiller - som vi nok er mange der drømmer om hedder Bellingham.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » torsdag, 16. jun, 2022 09:14

texy skrev:
onsdag, 15. jun, 2022 19:45
AJJ skrev:
onsdag, 15. jun, 2022 10:50
Det er jeg også sikker på. Oxlaide på vej ud og så står vi med

Hendo
Thiago
Fab
Keita
Jones

med alder, skadeshistorik - + en Jones, der endnu ikke kan regnes som et pålideligt kort til maskinrummet på midtbanen - in mente - så mangler vi naturligvis en driftsikker spiller. Og det blev så ikke Tchouameni.
Du glemmer i min bog Milner, Elliott og Carvalho på den liste. 1 x super rutine og 2 x super talent.

Det er rigtigt som TG12 skriver, at vi var interesserede i at skrive med Tchouameni. Men det kunne ikke lade sig gøre, og jeg forestiller mig kun, at vi henter en anden midtbanespiller, hvis han står nogenlunde lige så højt på ønskelisten. Det er der nok ikke mange, der gør. Derfor gætter jeg på, at vi fokuserer på at forlænge med Keita, og så burger endnu en sæson på at finde den rette mnidtbanespiller - som vi nok er mange der drømmer om hedder Bellingham.
Det var helt med vilje. De er som udgangspunkt marginalspillere i næste sæson. De bærende kræfter på midtbanen, er de fem, jeg har listet. Og det mener jeg, er for skrøbeligt - selvom det ikke burde være det med fem spillere. Og vel også derfor, man forsøgte at hente Tchouameni.

Vores midtbane er vores svageste punkt. Den skal styrkes.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 16. jun, 2022 16:16

Enig i at midtbanen er vores svageste led. Kan Firmino omskoles til en 'Thiago-type' på midten?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 16. jun, 2022 16:41

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 16:16
Enig i at midtbanen er vores svageste led. Kan Firmino omskoles til en 'Thiago-type' på midten?
Jeg synes Firmino er mere oplagt i en 4-2-3-1, som 10'er.

Det kunne være:

-------------Nunez--------------
Diaz ---------Firmino----------Salah
-----Thiago/Hendo-----Fabinho-------
Robbo-----VVD--------Konate-----TAA

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 16. jun, 2022 19:25

TG12 skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 16:41
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 16:16
Enig i at midtbanen er vores svageste led. Kan Firmino omskoles til en 'Thiago-type' på midten?
Jeg synes Firmino er mere oplagt i en 4-2-3-1, som 10'er.

Det kunne være:

-------------Nunez--------------
Diaz ---------Firmino----------Salah
-----Thiago/Hendo-----Fabinho-------
Robbo-----VVD--------Konate-----TAA
Den formation har jeg også tænkt på. Den er god, ud fra at vi ikke belaster vores midtbanespillere så voldsomt. Midtbanespillerne får mere hvile. Samtidig med at vi ser skræmmende ud offensivt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 16. jun, 2022 23:41

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 19:25
TG12 skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 16:41
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 16:16
Enig i at midtbanen er vores svageste led. Kan Firmino omskoles til en 'Thiago-type' på midten?
Jeg synes Firmino er mere oplagt i en 4-2-3-1, som 10'er.

Det kunne være:

-------------Nunez--------------
Diaz ---------Firmino----------Salah
-----Thiago/Hendo-----Fabinho-------
Robbo-----VVD--------Konate-----TAA
Den formation har jeg også tænkt på. Den er god, ud fra at vi ikke belaster vores midtbanespillere så voldsomt. Midtbanespillerne får mere hvile. Samtidig med at vi ser skræmmende ud offensivt.
Jeg kunne dog være nervøs for vi så i stedet presser vores offensive spillere relativt mere. Fordi vi bruger 4 af 5 og i eksemplet kun har Jota på bænken, med Origi, Taki og Mane sat til at forlade klubben.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 17. jun, 2022 01:39

Jo, det kan du have ret I. Min fornemmelse er at vores midtbanespiller oftere er skadet, end vores offensivspillere.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 17. jun, 2022 07:06

TG12 skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 23:41
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 19:25
TG12 skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 16:41
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 16:16
Enig i at midtbanen er vores svageste led. Kan Firmino omskoles til en 'Thiago-type' på midten?
Jeg synes Firmino er mere oplagt i en 4-2-3-1, som 10'er.

Det kunne være:

-------------Nunez--------------
Diaz ---------Firmino----------Salah
-----Thiago/Hendo-----Fabinho-------
Robbo-----VVD--------Konate-----TAA
Den formation har jeg også tænkt på. Den er god, ud fra at vi ikke belaster vores midtbanespillere så voldsomt. Midtbanespillerne får mere hvile. Samtidig med at vi ser skræmmende ud offensivt.
Jeg kunne dog være nervøs for vi så i stedet presser vores offensive spillere relativt mere. Fordi vi bruger 4 af 5 og i eksemplet kun har Jota på bænken, med Origi, Taki og Mane sat til at forlade klubben.
Jeg tænker også, at den opstilling passer Carvalho bedst (Bobby/Diaz-pladserne) og Elliott (Salah-pladsen). Kaide Gordon skal vel også have mere spilletid ?

Tyler Morton burde også få få noget mere spilletid, når vi har 5 indskiftere og i cup kampe.

Curtis ville også have godt af at spille en af de 2 centrale, så han bliver endnu bedre til den defensive del af midtbanerollen.

Til de 2 pladser på midten er der så Fab, Thiago, Hendo, Keita, Milner og Curtis.

Jeg synes, det vil være optimalt, hvis vi kan praktisere begge formationer lige godt alt efter modstander og kampform på vores egne spillere.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 17. jun, 2022 07:10

Mirror:

«Nå skal Klopp trimme troppen for å kunne kjøpe Jude Bellingham neste sommer»

Med kjøpene av Fabio Carvalho, Darwin Nunez og Calvin Ramsay er Jürgen Klopp antagelig ferdig med sin handlerunde i sommer. Nå begynner tyskeren å planlegge for neste sommer.

https://www.liverpool.no/nyheter/2022/6 ... te-sommer/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 17. jun, 2022 07:16


Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 17. jun, 2022 09:25

Eriksen synes jeg nu stadig kan være et oplagt emne til vores midtbane. Lidt mål, assist og gode afleveringer der skal splitte er et forsvar ad.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 17. jun, 2022 11:14

Niels K skrev:
fredag, 17. jun, 2022 07:06

Jeg tænker også, at den opstilling passer Carvalho bedst (Bobby/Diaz-pladserne) og Elliott (Salah-pladsen). Kaide Gordon skal vel også have mere spilletid ?

Tyler Morton burde også få få noget mere spilletid, når vi har 5 indskiftere og i cup kampe.

Curtis ville også have godt af at spille en af de 2 centrale, så han bliver endnu bedre til den defensive del af midtbanerollen.

Til de 2 pladser på midten er der så Fab, Thiago, Hendo, Keita, Milner og Curtis.


Jeg synes, det vil være optimalt, hvis vi kan praktisere begge formationer lige godt alt efter modstander og kampform på vores egne spillere.
Jeg synes bare ofte de midtbane spillere som fungere bedst i en 4-3-2-1, er to-vejs box-to-box spillere. En Gerrard type ville være den perfekte på den centrale i 4-2-3-1.

Henderson er den jeg synes kommer tættest på den ideelle profil til 4-2-3-1 af vores nuværende spillere, fordi kan er løbestærk og kan både gå frem og er fornuftigt defensivt. Fabinho skal også nok fungere, og kan give plads til f.eks. Thiago ved siden af fordi han er så stærk defensivt. Men Keita/Jones synes jeg mangler for meget defensivt til de er oplagte i 4-2-3-1. Milner skal nok fungere, men han er alt andet lige backup og det bør være få kampe han får 90 minutter.

Belligham eller Rice ville være perfkete til 4-2-3-1. En Calvin Phillips kunne måske også bruges

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » fredag, 17. jun, 2022 11:37

Nå ok, det bliver så først næste sommer, at midtbanen styrkes/får en overhaling. Vi må klare os med de forhåndenværende søm, men det plejer Klopp så også at være ret god til....

Værd at bemærke dog, at Keita ikke skal til VM. Og at Thiago og Hendo ikke er faste startere (Thiago endda i periferien af truppen, så udtages måske ikke?!) - så måske de ikke bliver så slidte af VM.

Der er City altså hårdere ramt med de Bruyne, Silva, Rodri...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 18. jun, 2022 11:22

AJJ skrev:
torsdag, 16. jun, 2022 09:14

Det var helt med vilje. De er som udgangspunkt marginalspillere i næste sæson. De bærende kræfter på midtbanen, er de fem, jeg har listet. Og det mener jeg, er for skrøbeligt - selvom det ikke burde være det med fem spillere. Og vel også derfor, man forsøgte at hente Tchouameni.

Vores midtbane er vores svageste punkt. Den skal styrkes.
Skrøbeligt? Det er de samme spillere, som lige har spillet med om trofæet i samtlige turneringer indtil sidste kamp.

Læg dertil, at da sidste sæson startede, der var Elliott noget overraskende førstevalg i tre kampe, indtil han så var så uheldig i kampen mod Leeds. Med en pre-season på niveau med sidste sommer, kan jeg sagtens se Elliott spille sig ind i startelveren igen.
Kloppite

Besvar