Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Bock

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bock » onsdag, 28. aug, 2024 17:34

OK jeg giver mig :Der banker et rødt hjerte i Henry, og Chiesa vil hjælpe os til Mickey Mouse cup'en, som synes at være det højst opnåelige inden for tidshorisonten :alcohol: Fair nok, der skulle jo nødigt gå kaptalisme i hverken fodbold eller PL i særdeleshed.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 28. aug, 2024 17:38

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 28. aug, 2024 14:01
Helt enig Bock. Penge er langt vigtigere end titler for amerikanerne. Det ville være langt vigtigere rent sportsligt at få fat i eksempelvis Koopmeiners som kan spille 6'eren, end at købe Chiesa. Endnu et underligt køb fra vores side. I stedet hjælper vi Juve med at få lukket et hul i truppen, ovenikøbet et hul som vi selv har på vores hold. Vi har brugt hele sommeren på at jagte en 6'er, i stedet får vi en målmand og en offensiv spiller. Det er tragikomisk ud over alle grænser.

Men vi jo altid vidst at FSG er her for et tjene penge, ikke for at vinde titler. At havne som nr. 3/4 i PL er vigtigere end at vinde FA Cuppen.
Vi kører op i limingen herinde på denne måde hver evig eneste sommer og kaster med beskyldninger, især mod FSG. Koopmeiners har alle dage villet til Juventus og fred med det, det har intet med os at gøre, at de henter ham. Det er heller ikke FSG, som udvælger spillerne, så det virker ulogisk at tørre Chiesa købet af på dem, blot fordi man utilfreds. Og mht. 6eren, så har FSG jo vist, at de forsøgte at få fat på Zubimendi. Det er vel ikke deres skyld, at han vægtede at blive i Sociedad og det er heller ikke Hughes eller Edwards skyld.

Jeg gad også godt, at FSG viste større ambitioner sportsligt, men jeg kan virkelig ikke se, at det skulle være deres skyld, at vi misser en 6er denne sommer, hvis vi gør det.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 28. aug, 2024 17:45

Og til dem som ikke kan forstå, at vi har hentet endnu en venstrekant, så har Chiesa spillet 93 kampe i sin karriere som højrekant, 69 kampe som anden-angriber/hængende angriber og 61 kampe som venstrekant. I sidste sæson spillede han hovedsageligt hængende angriber.

Det giver god mening at hente ham og pludselig ser vores bredde sådan her ud:

Venstrekant: Diaz/Gakpo
Angriber: Jota/Nunez
Højrekant: Salah/Chiesa
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 28. aug, 2024 17:54

Oomph242 skrev:
onsdag, 28. aug, 2024 15:32
Pengene til FSG ligger jo i klubbens værdi. Tror du FSG vil give klubben Liverpool eks. 25% ved et salg på £4 milliarder. Personligt tror jeg de stikker hele lortet i lommen. Så har de tjent ca. £3-3,5 milliarder... Det må siges at være lidt af et udbytte.. Om man gør det årligt eller i enden ændre vel ikke noget grådighedsmæssigt..
Det er jo ikke grådighed, at man sælger en fodboldklub med fortjeneste.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 28. aug, 2024 17:57

STMO skrev:
onsdag, 28. aug, 2024 16:44

Jeg er uenig. Vi mangler ikke en til angrebet, og hvis vi gør, så skal det være en top-top spiller. Vi mangler til gengæld en målmand, en midterforsvarer og en DM. Det har været et skrækkelig dårligt udført transfervindue, jeg fatter ikke hvad de har gang i, og slet ikke når man tænker på, hvor mange der er ansat til at sikre de transfers.
Vi har hentet en målmand. :roll:

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 28. aug, 2024 19:42

STMO skrev:
onsdag, 28. aug, 2024 16:44
AJJ skrev:
onsdag, 28. aug, 2024 15:07
Det synes jeg er alt for negativt og sort/hvidt.

FSG købte Van Dijk og Alisson. Det havde de ikke behøvet, hvis vi bare skulle have 4. pladsen.

Sidste år ville man smide boksen efter Caicedo. Og i år efter Zubimendi.

At det er så ikke er lykkedes at få den 6'er, er kritisabelt

Målmand var rettidig omhu. Hvorfor skal det blandes sammen med den mislykkede 6'er jagt?

Chiesa virker da som et godt køb uden den store risiko. Og vi manglede jo en til angrebet.
Jeg er uenig. Vi mangler ikke en til angrebet, og hvis vi gør, så skal det være en top-top spiller. Vi mangler til gengæld en målmand, en midterforsvarer og en DM. Det har været et skrækkelig dårligt udført transfervindue, jeg fatter ikke hvad de har gang i, og slet ikke når man tænker på, hvor mange der er ansat til at sikre de transfers.
Slot vil i hvert fald have seks angribere at vælge imellem. Så meget ligger fast.

TG12

Indlæg af TG12 » onsdag, 28. aug, 2024 21:05

Oomph242 skrev:
Pengene til FSG ligger jo i klubbens værdi. Tror du FSG vil give klubben Liverpool eks. 25% ved et salg på £4 milliarder. Personligt tror jeg de stikker hele lortet i lommen. Så har de tjent ca. £3-3,5 milliarder... Det må siges at være lidt af et udbytte.. Om man gør det årligt eller i enden ændre vel ikke noget grådighedsmæssigt..
[/quote]

Interessant formulering.

Nu investere ingen vil for IKKE at opnå er afkast. Om det er grådighed eller simpel forretning kan diskuteres.

Men hvis det betragtes som grådigt FSG plejer deres investering og (måske) holder for meget på pengene. Er det så i din optik gavmild ejere som City, PSG eller Newcastle har - De holder da ihverfald ikke på pengene, men skyder så rigeligt ind.

Hvis omvendt City, PSG eller Newcastles ejere ikke er gavmilde - hvad er de så?

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 28. aug, 2024 21:29

Beck er udlejet, så har vi lige nøjagtig 8 homegrown spillere tilbage.

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 28. aug, 2024 22:50

Ifølge James Pearce skulle Chiesa være til medical. Det er en god signing. Chiesa er hurtig, stærk på bolden, kan sætte sin direkte modstander og sparker godt med begge ben. Derudover er han hårdtarbejdende. For £10m er det et røverkøb - man får jo knap nok en Superliga-spiller til den pris. For et par år siden var han i min bog blandt de fem bedste wingers i verden. Kan han spille i nærheden af det niveau for os vil det være genialt; men (lidt) mindre kan også gøre.

Det er klart at man kan være lidt bekymret for hans skadeshistorik (der naturligvis er én af årsagerne til den beskedne pris), men han havde trods alt 33 starter for Juve i den forgangne sæson, og han vil næppe få fuld spilletid i særlig mange kampe - medmindre han viser sig bedre end Salah :)
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 28. aug, 2024 23:05

The ACL injury that Chiesa suffered against Roma in January 2022 has been debilitating for his career. It kept him out for seven months and he missed 57 games across the 2021/22 season in total. Since returning from injury, Chiesa has suffered muscular injuries related to his initial problem and he missed 16 games in 2022/23 and 11 games last season. The Italian, however, scored nine goals last campaign which represented his highest goal return in one season at Juventus. But there are legitimate concerns that Chiesa has been unable to perform to his highest levels since suffering his ACL injury but his unquestionable ability still attracted interest from major European clubs and Liverpool have won the race.
https://www.transfermarkt.com/liverpool ... ews/441079

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 28. aug, 2024 23:09

TG12 skrev:
onsdag, 28. aug, 2024 21:05
Oomph242 skrev:
Interessant formulering.

Nu investere ingen vil for IKKE at opnå er afkast. Om det er grådighed eller simpel forretning kan diskuteres.

Men hvis det betragtes som grådigt FSG plejer deres investering og (måske) holder for meget på pengene. Er det så i din optik gavmild ejere som City, PSG eller Newcastle har - De holder da ihverfald ikke på pengene, men skyder så rigeligt ind.

Hvis omvendt City, PSG eller Newcastles ejere ikke er gavmilde - hvad er de så?
[/quote]

Vi er jo bare en simpel forretning som i den sidste ende skal give FSG et kæmpe afkast. Liverpool for FSG handler om penge ikke om klubben, byen eller kærligheden til spillet.

Jeg holder med og er fan af Liverpool ikke FSG.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 28. aug, 2024 23:18

Oomph242 skrev:
onsdag, 28. aug, 2024 23:09
Smukt skrevet. Jeg er helt enig!

pingel

Indlæg af pingel » torsdag, 29. aug, 2024 07:33

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 28. aug, 2024 23:18
Oomph242 skrev:
Smukt skrevet. Jeg er helt enig!
Hvad ønsker I jer så i “FSG-Out”-fløjen? En rigmand med gode intentioner, uden tråde til olie- eller våbenindustrien. En ejer der er god mod både kvinder og børn, og som samtidigt er villig til at betale overpris for spillere. Som er villig til at samle en kæmpe trup af spillere med udsigt til bænken, og som er parat til at forsøge at omgå financial fair play på daglig basis?

Seriøst - hvordan forestiller I jer at det kunne blive under andre ejere?

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 29. aug, 2024 14:13

Mysjkin skrev:
onsdag, 28. aug, 2024 22:50
Ifølge James Pearce skulle Chiesa være til medical. Det er en god signing. Chiesa er hurtig, stærk på bolden, kan sætte sin direkte modstander og sparker godt med begge ben. Derudover er han hårdtarbejdende. For £10m er det et røverkøb - man får jo knap nok en Superliga-spiller til den pris. For et par år siden var han i min bog blandt de fem bedste wingers i verden. Kan han spille i nærheden af det niveau for os vil det være genialt; men (lidt) mindre kan også gøre.

Det er klart at man kan være lidt bekymret for hans skadeshistorik (der naturligvis er én af årsagerne til den beskedne pris), men han havde trods alt 33 starter for Juve i den forgangne sæson, og han vil næppe få fuld spilletid i særlig mange kampe - medmindre han viser sig bedre end Salah :)
Overodnet meget enig i din analyse af Chiesa. Jeg vil dog lige tilføje til snakken om, hvad kan være årsagerne til den beskedne pris, for skadeshistorik spiller nok ind, så skal det også medregnes, at han havde 1 år tilbage af sin kontrakt og var løntung. De fleste medier skriver, at han går ned i løn i Liverpool, men det ligner et klassisk eksempel på en klub, der ikke har mange penge (Juventus), som gerne vil finde midler til at kunne købe spillere, der passer til Mottas system.

Apropos hans skadeshistorik, så er det for mig at se positivt, at skaderne synes mest at være muskeludmattelse etc. og ikke skader relateret til hans korsbånd. Flere med kendskab til italiensk fodbold skriver også, at det er blevet bedre fra sæson til sæson med Chiesa og omfanget af skader.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 29. aug, 2024 14:16

Oomph242 skrev:

Vi er jo bare en simpel forretning som i den sidste ende skal give FSG et kæmpe afkast. Liverpool for FSG handler om penge ikke om klubben, byen eller kærligheden til spillet.

Nævn én engelsk topklub, hvor det ikke er tilfældet, udover Tony Bloom i Brighton. Hvis alternativet er sportswashing som i Man City og Newcastle, så tager jeg FSG alle dage. Men jeg er også så tilpas gammel, at jeg med gru kan mindes Hicks & Gillett årene. Græsset er ikke altid grønnere på den anden side.

Besvar