Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 29. maj, 2022 11:21

Hvad mener du med bedre? Måske vil en måltyv ikke gøre os bedre spillende. Men han vil gøre os bedre til at vinde kampen der står på vippen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 29. maj, 2022 11:31

Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 11:21
Hvad mener du med bedre? Måske vil en måltyv ikke gøre os bedre spillende. Men han vil gøre os bedre til at vinde kampen der står på vippen.
Jeg mener i vores overall spil. Vi kan jo ikke have eks. Kane eller Lewandowski siddende på bænken 20-30 kampe pr. Sæson og kun bruge ham når vi mangler et mål. Det er ikke særligt mange kampe på en sæson vi har brug den type.
Jeg ville selvfølgelig elske, hvis vi havde økonomi til den slags.


City kan tillade sig at bruge Haaland på den måde.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » søndag, 29. maj, 2022 11:33

Oomph242 skrev:
søndag, 29. maj, 2022 10:08
Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 10:05
Kane, Levandowski. Haaland ryger til Man C. Andre?

Salah og Mané skal bruge 5 chancer for at score. Det er frustrerende.
Men vil de passe ind uden, at gøre vores angreb dårligere?

Vi scorer jo et hæderligt antal på pr. Sæson.

Origi på banen gjorde bestemt ikke vores spil bedre.

Julian Alvarez gad jeg godt vi var gået med i kampen om.
Så man ændre spillestien efter det. Vi scorer masser af mål, men ikke nok i de rigtige kampe
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 29. maj, 2022 11:36

Emmy skrev:
søndag, 29. maj, 2022 11:33
Oomph242 skrev:
søndag, 29. maj, 2022 10:08
Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 10:05
Kane, Levandowski. Haaland ryger til Man C. Andre?

Salah og Mané skal bruge 5 chancer for at score. Det er frustrerende.
Men vil de passe ind uden, at gøre vores angreb dårligere?

Vi scorer jo et hæderligt antal på pr. Sæson.

Origi på banen gjorde bestemt ikke vores spil bedre.

Julian Alvarez gad jeg godt vi var gået med i kampen om.
Så man ændre spillestien efter det. Vi scorer masser af mål, men ikke nok i de rigtige kampe
Men det vil måske kræve en del nye spillere og måske en ny maneger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » søndag, 29. maj, 2022 11:56

Nej det vil da ej. Klopp havde Lewa i Dortmund, det gik da ganske fint. Og med de fløjspillere vi har i truppen er det helt oplagt med en rigtig angriber i midten.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 29. maj, 2022 12:40

Emmy skrev:
søndag, 29. maj, 2022 11:56
Nej det vil da ej. Klopp havde Lewa i Dortmund, det gik da ganske fint. Og med de fløjspillere vi har i truppen er det helt oplagt med en rigtig angriber i midten.
Jo jeg vil nu mene Klopp har ændre sin spillestil markant siden og tilpasset den til PL. Det er ikke heavymetal længere.

Personligt tror jeg ikke vi vil få det bedste ud af Mané, Salah og Diaz hvis de fremover skal være oplæggere til mål frem for målscorere.

En midtbanespiller eller to med mål i støvlerne tror jeg ville gøre os mere godt. Vores trussel er nærmest kun fra vores 3 i front.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 29. maj, 2022 13:32

Oomph242 skrev:
søndag, 29. maj, 2022 11:31
Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 11:21
Hvad mener du med bedre? Måske vil en måltyv ikke gøre os bedre spillende. Men han vil gøre os bedre til at vinde kampen der står på vippen.
Jeg mener i vores overall spil. Vi kan jo ikke have eks. Kane eller Lewandowski siddende på bænken 20-30 kampe pr. Sæson og kun bruge ham når vi mangler et mål. Det er ikke særligt mange kampe på en sæson vi har brug den type.
Jeg ville selvfølgelig elske, hvis vi havde økonomi til den slags.


City kan tillade sig at bruge Haaland på den måde.
Jeg synes du stiller det op som 'enten eller'. Jeg ser på det som 'både og'.

Jeg tror at Diaz og Salah vil blive bedre, hvis en måltyv var central angriber, og som vil påkalde sig opmærksomhed, og efterlade større rum til de to at spille i.

Man C har haft Agüero, og jeg synes ikke han gjorde deres spil dårligere eller langsommere. Hvad synes du? Man C har jo ledt med lys og lygte efter en erstatning, som man nu har fundet i Haaland. Klopp har før haft Lewandowski, og da han blev solgt ledte man efter en erstatning, som man fandt i Immobile, som ikke blev den store succes.

I går havde vi 9 skud på mål, Real havde 1 skud på mål. De vandt, og det er ikke en tilfældighed. I de 3 finaler som vi har spillet i denne sæson, har vi alt i alt haft 16 skud på mål uden at score et eneste mål. Vi mangler i den grad en afslutter. Hverken Diaz, Salah eller Mané er gode afsluttere. Origi (som nu er solgt)og Jota er det nærmeste vi kommer en god afslutter.

Vores spillestil er håbløs ineffektiv, og det kommer til udtryk ved at vi skal kæmpe og kæmpe for at skabe mange chancer for at kunne score et enkelt mål. Det er energi krævende, og det så vi i går. I 2. halvleg gik vi fuldstændigt døde. Vi kommer ikke let til vores mål. Desværre! Jo vi har brug for en god afslutter i ALLE kampene, netop for at gøre vores spil mere effektivt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 29. maj, 2022 15:25

Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:
søndag, 29. maj, 2022 11:31
Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 11:21
Hvad mener du med bedre? Måske vil en måltyv ikke gøre os bedre spillende. Men han vil gøre os bedre til at vinde kampen der står på vippen.
Jeg mener i vores overall spil. Vi kan jo ikke have eks. Kane eller Lewandowski siddende på bænken 20-30 kampe pr. Sæson og kun bruge ham når vi mangler et mål. Det er ikke særligt mange kampe på en sæson vi har brug den type.
Jeg ville selvfølgelig elske, hvis vi havde økonomi til den slags.


City kan tillade sig at bruge Haaland på den måde.
Jeg synes du stiller det op som 'enten eller'. Jeg ser på det som 'både og'.

Jeg tror at Diaz og Salah vil blive bedre, hvis en måltyv var central angriber, og som vil påkalde sig opmærksomhed, og efterlade større rum til de to at spille i.

Man C har haft Agüero, og jeg synes ikke han gjorde deres spil dårligere eller langsommere. Hvad synes du? Man C har jo ledt med lys og lygte efter en erstatning, som man nu har fundet i Haaland. Klopp har før haft Lewandowski, og da han blev solgt ledte man efter en erstatning, som man fandt i Immobile, som ikke blev den store succes.

I går havde vi 9 skud på mål, Real havde 1 skud på mål. De vandt, og det er ikke en tilfældighed. I de 3 finaler som vi har spillet i denne sæson, har vi alt i alt haft 16 skud på mål uden at score et eneste mål. Vi mangler i den grad en afslutter. Hverken Diaz, Salah eller Mané er gode afsluttere. Origi (som nu er solgt)og Jota er det nærmeste vi kommer en god afslutter.

Vores spillestil er håbløs ineffektiv, og det kommer til udtryk ved at vi skal kæmpe og kæmpe for at skabe mange chancer for at kunne score et enkelt mål. Det er energi krævende, og det så vi i går. I 2. halvleg gik vi fuldstændigt døde. Vi kommer ikke let til vores mål. Desværre! Jo vi har brug for en god afslutter i ALLE kampene, netop for at gøre vores spil mere effektivt.
Problemet er bare at gode afsluttere plejer at være det i perioder og så vender de tilbage til middel. Aguerro var konsekvent rigtig god afslutter i mange år og en fyr som Lewa er helt vildt stabil og afslutter altid lidt bedre end han burde, men er også fantastisk til at komme frem til chancerne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » søndag, 29. maj, 2022 16:41

Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 13:32

Vores spillestil er håbløs ineffektiv
Er du stadig bagstiv? Liverpool har scoret 147 mål i denne sæson :D
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 29. maj, 2022 18:40

Redtothebone skrev:
søndag, 29. maj, 2022 16:41
Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 13:32

Vores spillestil er håbløs ineffektiv
Er du stadig bagstiv? Liverpool har scoret 147 mål i denne sæson :D
Ved du hvad ineffektiv betyder? Du kan slå det op på ordnet.dk
Send pb hvis du skal have hjælp.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » søndag, 29. maj, 2022 19:39

Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 18:40
Redtothebone skrev:
søndag, 29. maj, 2022 16:41
Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 13:32

Vores spillestil er håbløs ineffektiv
Er du stadig bagstiv? Liverpool har scoret 147 mål i denne sæson :D
Ved du hvad ineffektiv betyder? Du kan slå det op på ordnet.dk
Send pb hvis du skal have hjælp.
Du er bare uden for rækkevidde, vi har scoret flere mål end nogensinde før under Klopp og så siger du vores spillestil er ineffektiv. Sig til hvis du skal have hjælp med at skifte brugernavn til sur gammel mand.
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 29. maj, 2022 19:50

Redtothebone skrev:
søndag, 29. maj, 2022 19:39
Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 18:40
Redtothebone skrev:
søndag, 29. maj, 2022 16:41
Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 13:32

Vores spillestil er håbløs ineffektiv
Er du stadig bagstiv? Liverpool har scoret 147 mål i denne sæson :D
Ved du hvad ineffektiv betyder? Du kan slå det op på ordnet.dk
Send pb hvis du skal have hjælp.
Du er bare uden for rækkevidde, vi har scoret flere mål end nogensinde før under Klopp og så siger du vores spillestil er ineffektiv. Sig til hvis du skal have hjælp med at skifte brugernavn til sur gammel mand.
Du må være meget ung, eller generelt meget ureflekteret. Jeg kan ikke hjælpe dig, hvis ikke du kan læse og forstå. Desværre. Held og lykke fremover.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » søndag, 29. maj, 2022 21:04

Kan læse Lewandowski diskuteres og hvordan nogle herinde ikke kan se Klopp og de andre spillere, især fløje, tilpasse sig Lewandowski. Hvem siger også, de skal det? Lewandowski havde succes i Bayern, da han havde Robben og Ribery på hver side og det er egentlig ikke så meget anderledes nu mens han har haft Gnabry/Coman/Sane etc. på hver side. Det er jo ikke spillere, der udelukkende sætter Lewandowski op til chancer, de tager så absolut også selv en masse chancer, præcis som Salah, Diaz og Mané og de trækker ligeledes ind i banen til deres gode ben og udgør derfor ikke klassiske fløjspillere som vi kender dem.

Lewandowski vil ikke forlænge med Bayern, han elsker Klopp og Klopp elsker ham. Men om han er realistisk det kommer an på om FSG vil lægge billet ind på en 33-årig og hvor meget Lewandowski vil forlange i løn. Som en anden skriver, er han ekstrem professionel i måden han tager sig af sin krop og sit helbred, så han burde sagtens kunne spille flere sæsoner på højeste plan. Men det ligger bare ikke til Klopp og Liverpool at hente en mand på 30+ år. Thiago var måske mere en undtagelse end en regel og er heller ikke helt så gammel som Lewandowski. Han har i øvrigt kontraktudløb næste sommer. Så hvis Bayern ikke sælger ham nu, så går han gratis om et år.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » søndag, 29. maj, 2022 21:48

Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 19:50
Redtothebone skrev:
søndag, 29. maj, 2022 19:39
Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 18:40
Redtothebone skrev:
søndag, 29. maj, 2022 16:41
Hr. Drejer skrev:
søndag, 29. maj, 2022 13:32

Vores spillestil er håbløs ineffektiv
Er du stadig bagstiv? Liverpool har scoret 147 mål i denne sæson :D
Ved du hvad ineffektiv betyder? Du kan slå det op på ordnet.dk
Send pb hvis du skal have hjælp.
Du er bare uden for rækkevidde, vi har scoret flere mål end nogensinde før under Klopp og så siger du vores spillestil er ineffektiv. Sig til hvis du skal have hjælp med at skifte brugernavn til sur gammel mand.
Du må være meget ung, eller generelt meget ureflekteret. Jeg kan ikke hjælpe dig, hvis ikke du kan læse og forstå. Desværre. Held og lykke fremover.
Tag det nu lige roligt kan du ikke forstå det er selvmodsigende at sige vi er ineffektive når vi scorer flere og flere mål og vinder flere og flere kampe.

Hvad er din målsætning for at være effektive så er du nødt til at forklare dig bedre. Jeg sig ikke vi ikke kan blive bedre, men at finde en front angriber der samtidig deltager defensivt, dem er der ikke mange af en Darwin nunez kunne dog være en mulighed.

Jeg er for øvrigt 46 og vil vove at påstå at jeg læser mere om Liverpool end de fleste og studere statistik og sammenligner de forskellige spillere og de forskellige år.

Nu ryger Mane jo åbenbart så selvfølgelig skal vi have nyt blod ind, men hvis vi skal forbedre os så ser jeg lige så stort potentiale i at få bedre midtbane spillere der kan spille der bidrager med mål og assist, det er det punkt vi klart halter efter city, men igen vores spillestil er også meget anderledes.

Men jeg køber altså ikke præmissen for at sige holdet er ineffektivt i en sæson hvor vi kun taber 3 betydningsfulde kampe, jeg har fulgt Liverpool siden 80’erne og vi har aldrig haft en bedre trup, men derfor kan vi sagtens forbedre os.

En Kane og Lewandowski har jeg svært ved at se passe ind som vi spiller idag nunez, nkunku eller dembele hvis han kan holde sig fit er et bedre match i mine øjne.

Mane og Salah har været bedst når de har haft firmino i topform fordi han skaber plads og gør de andre bedre. lewandowski vil jeg dog foretrække over Kane fordi han er så god som targetman, Kane bedst som omstilligsspiller.

Nkunku ser jeg som den perfekte afløser for firmino mål og assist og meget uselvisk
YNWA

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » søndag, 29. maj, 2022 22:00

Hvordan passer Nunez bedre ind end Kane og Lewandowski? Nogle som har fulgt ham nøje, der kan byde lidt ind?

Mht. de to andre: Lewandowski har alle dage været ekstremt hårdtarbejdende og en spiller, der ofte trækker ned i banen som spilstation, inden han med den rette timing søger ind i feltet, når det bliver farligt. Det samme kan siges om Harry Kane. Under Pochettino var Kane en rendyrket 9'er, voldstomt hårdtarbejdende i sin defensive tilgang og lå ofte på linje med modstanderens forsvarslinje i offensivudgangspunkt. Under Conte er Kane blevet omskolet til en slags falsk 9'er, der trækker ned i banen og sætter især Son op og det har han gjort helt uovertruffen godt. Han har et blik for spillet, der minder om det af Wayne Rooney, hvor hvis folk husker det, at Rooney til sidst i sin karriere blev omskolet til midtbanedirigent. Skulle man være i tvivl om Harry Kanes evner og hvor meget han arbejder både defensivt og offensivt, så set blot highlights fra denne sæsons kamp, hvor Spurs slår City. Efter min mening er det den bedste enkeltmandspræstation vi har set denne sæson, bedre end Benzema mod Chelsea osv. Det er i særklasse imponerende flot fodbold af Kane:

https://www.youtube.com/watch?v=Sp19wQKOzAo - Tryk på link, da den ikke kan vises herinde.

Darwin Nunez er lidt mere et uskrevet blad, en fremtidens mand og åbenbart en meget dyr ung mand. Vi så i kampene mod ham, at han lidt har tendens til at rende med skyklapper og ikke kigge op, især når han tog udgangspunkt på kanten, det kommer han ikke til at kunne i Liverpool. Omvendt sled og slæbte han og han virker brølstærk og sulten. Personligt har jeg ikke set nok med Benfica til at kunne udtale mig om han er prisen værd og et match for Liverpool. Men jeg vil forsvare både Kane og Lewandowski, ud fra den idé, at jeg ikke kan se, hvorfor de to ikke skulle kunne gå ind på dette Liverpool hold. Jeg håber ligesom andre også, at vi går efter forstærkning til angrebet. Vi er fint med meget andre steder, men en angriber og eventuel midtbanespiller, det ville være fint.

Men jeg har godt set, at vi her i dag har været kraftigt sat i forbindelse med Nunez. Kunne være spændende med en såkaldt marquee signing.
Corner taken quickly...

Besvar