Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » lørdag, 13. aug, 2022 11:49

Niels K skrev:
fredag, 12. aug, 2022 18:24
texy skrev:
fredag, 12. aug, 2022 09:09
Oomph242 skrev:
torsdag, 11. aug, 2022 16:02

Men er du sikker på Elliott, Jones og Bajcetic er gode nok til et mesterskab?

Sidste sæson tabte vi på midtbaneskader i første del af sæsonen. Det skal helst ikke ske igen.

Keita missede 7 PL kampe, og Thiago 8 PL kampe det kan meget vel ske igen.

Henderson ved vi også nemt kan løbe ind i skader.

Mon ikke Barcelona finder en løsning. Det plejer de…
Det ved jeg ikke. Sikker kan man aldrig være. Jones tvivler jeg på som en fast starter. Og selvom jeg gerne vil se Bajcetic få en smule spilletid, så er han en spiller til om 2 år+.

Elliott har jeg til gengæld stor tiltro til. Jeg synes, at han var blandt vores bedste (og den bedste ude imod Chelsea) i de tre kampe, han nåede at starte, inden han blev skadet.

Skader kan alle løbe ind i. Ikke kun Liverpool-spillere. Med det kampprogram, som vi var igennem i sidste sæson - med den midtbane mange nu betvivler - hvor vi spillede samtlige sæsonens kampe, synes jeg faktisk at det er imponerende, at Thiago og Keita var til rådighed i 30 og 31 kampe. I Keitas tilfælde var det vist kun 29, fordi han var til AFCON, hvor han så i stedet spillede to hele kampe.

Med tanke på, at vi spillede med om alt i sidste sæson, og vi i denne sæson har fået tilføjet lidt foryngelse og kreativitet i form af Elliott og Carvalho, så tror jeg på, at vores midtbane er god nok til et mesterskab. Men jeg kan som nævnt ikke være sikker.

Det ville jeg dog heller ikke være, hvis jeg holdt med Man City. De har nogle blændende spillere. Men Kalvin Phillips, som vel også skal på banen af og til, er i mine øjne overvurderet. Og mister de Bernardo Silva til Barca, ser jeg det som et kæmpe tab. I mine øjne deres bedste kreative spiller. Også over De Bruyne, som så til gengæld arbejder lidt mere.
Den statistik synes jeg er misvisende, og er generelt imod lineær interpolation af stats.

Eliott har spillet meget få kampe, især af 90 min hvorfor hans stats bliver hurtigt misvisende når de normaliseres til 90min.. At sammenligne med TAA og KDB som spiller fast og har vist kontinuerligt de holder disse høje tal er lidt useriøst. Det kan bruges til at sige han har Gjort det ok, og der er noget spænende i vente, men han skal vise det mere kontinuerligt..

Det var lidt som dengang vi var ved at købe AB1, hvor Karius vist nok havde en bedre clean sheet stat - den var dog kun målt på 1/4 eller 1/5 af det antal kampe ALisons var.

E

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 14. aug, 2022 15:55

TG12 skrev:
lørdag, 13. aug, 2022 11:49
Niels K skrev:
fredag, 12. aug, 2022 18:24
texy skrev:
fredag, 12. aug, 2022 09:09
Oomph242 skrev:
torsdag, 11. aug, 2022 16:02

Men er du sikker på Elliott, Jones og Bajcetic er gode nok til et mesterskab?

Sidste sæson tabte vi på midtbaneskader i første del af sæsonen. Det skal helst ikke ske igen.

Keita missede 7 PL kampe, og Thiago 8 PL kampe det kan meget vel ske igen.

Henderson ved vi også nemt kan løbe ind i skader.

Mon ikke Barcelona finder en løsning. Det plejer de…
Det ved jeg ikke. Sikker kan man aldrig være. Jones tvivler jeg på som en fast starter. Og selvom jeg gerne vil se Bajcetic få en smule spilletid, så er han en spiller til om 2 år+.

Elliott har jeg til gengæld stor tiltro til. Jeg synes, at han var blandt vores bedste (og den bedste ude imod Chelsea) i de tre kampe, han nåede at starte, inden han blev skadet.

Skader kan alle løbe ind i. Ikke kun Liverpool-spillere. Med det kampprogram, som vi var igennem i sidste sæson - med den midtbane mange nu betvivler - hvor vi spillede samtlige sæsonens kampe, synes jeg faktisk at det er imponerende, at Thiago og Keita var til rådighed i 30 og 31 kampe. I Keitas tilfælde var det vist kun 29, fordi han var til AFCON, hvor han så i stedet spillede to hele kampe.

Med tanke på, at vi spillede med om alt i sidste sæson, og vi i denne sæson har fået tilføjet lidt foryngelse og kreativitet i form af Elliott og Carvalho, så tror jeg på, at vores midtbane er god nok til et mesterskab. Men jeg kan som nævnt ikke være sikker.

Det ville jeg dog heller ikke være, hvis jeg holdt med Man City. De har nogle blændende spillere. Men Kalvin Phillips, som vel også skal på banen af og til, er i mine øjne overvurderet. Og mister de Bernardo Silva til Barca, ser jeg det som et kæmpe tab. I mine øjne deres bedste kreative spiller. Også over De Bruyne, som så til gengæld arbejder lidt mere.
Den statistik synes jeg er misvisende, og er generelt imod lineær interpolation af stats.

Eliott har spillet meget få kampe, især af 90 min hvorfor hans stats bliver hurtigt misvisende når de normaliseres til 90min.. At sammenligne med TAA og KDB som spiller fast og har vist kontinuerligt de holder disse høje tal er lidt useriøst. Det kan bruges til at sige han har Gjort det ok, og der er noget spænende i vente, men han skal vise det mere kontinuerligt..

Det var lidt som dengang vi var ved at købe AB1, hvor Karius vist nok havde en bedre clean sheet stat - den var dog kun målt på 1/4 eller 1/5 af det antal kampe ALisons var.

E
Den skal ses som en forlængelse af, hvad texy skriver længere oppe, som jeg er helt enig i. Vi ved naturligvis ikke, om disse tal ville holde hele vejen igennem sæsonen, men vi ved, at han leverede på højeste niveau i de kampe, han fik bl.a. mod Chelsea. Det var helle ikke hvem-som-helst, han holdt på bænken.

Vi ved dermed, at Elliott besidder evnerne, der skal til, og så skal de unge, store talenter, vi formår at hente til klubben naturligvis vises tillid, når andre ikke kan spille, så det får han så en glimrende mulighed for nu.

De stats jeg har lagt ind på Darwin kan man jo heller ikke sige, man ikke vil tage seriøst, når der ikke er spillet flere kampe i denne sæson. De er ganske enkelt fremragende, som det ser ud nu, så lad os håbe de holder hele vejen igennem sæsonen og de næste mange sæsoner.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 15. aug, 2022 10:42

Niels K skrev:
søndag, 14. aug, 2022 15:55


Den skal ses som en forlængelse af, hvad texy skriver længere oppe, som jeg er helt enig i. Vi ved naturligvis ikke, om disse tal ville holde hele vejen igennem sæsonen, men vi ved, at han leverede på højeste niveau i de kampe, han fik bl.a. mod Chelsea. Det var helle ikke hvem-som-helst, han holdt på bænken.

Vi ved dermed, at Elliott besidder evnerne, der skal til, og så skal de unge, store talenter,
vi formår at hente til klubben naturligvis vises tillid, når andre ikke kan spille, så det får han så en glimrende mulighed for nu.

De stats jeg har lagt ind på Darwin kan man jo heller ikke sige, man ikke vil tage seriøst, når der ikke er spillet flere kampe i denne sæson. De er ganske enkelt fremragende, som det ser ud nu, så lad os håbe de holder hele vejen igennem sæsonen og de næste mange sæsoner.
Ah den er lige at tage glæderne lidt på forskud - i forlængelse af tidligere indlæg, spiller man 2 super kampe, hvor stats er fantastiske, viser det ikke man har evnerne. Det er først når man holder de høje stats over tid man viser at man har evnerne.
De fleste har kampe hvor deres stats står ud, fordi de bare rammer dagen hvor alt virker, men det er hvad man i statistik vil kalde simpelt tilfældigt og det sande gennemsnit findes på den lange bane.. æ

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » mandag, 22. aug, 2022 10:12

En uges stilhed i "hvem skal ind?" midt i slutningen af et transfervindue. :aliboronz2: . Vores recruitment hare bare en aura af "vi har styr på det" og det får en masse folk til bare at opgive at sælge rygter tænker jeg.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 22. aug, 2022 15:56

zalcos skrev:En uges stilhed i "hvem skal ind?" midt i slutningen af et transfervindue. :aliboronz2: . Vores recruitment hare bare en aura af "vi har styr på det" og det får en masse folk til bare at opgive at sælge rygter tænker jeg.
Det er slet ikke så sjovt at være sofa-sportsdirektør som det har været.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 23. aug, 2022 09:47

Jeg håber stadig på en midtbanespiller. Det er tydeligt at, når Thiago ikke spiller, så mangler midtbanen kreativitet. Dernæst er Milner bare blevet for stivbenet, og Hendo og Fabinho er inde i et formdyk. Dertil kommer skader. Men alt i alt mangler der kvalitet på midtbanen, og det lyder mærkeligt, når vi var i Cl finalen for blot få måneder siden. Men man er ikke bedre end sin sidste kamp, og den var ikke opløftende.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 23. aug, 2022 12:51

Hr. Drejer skrev:Jeg håber stadig på en midtbanespiller. Det er tydeligt at, når Thiago ikke spiller, så mangler midtbanen kreativitet. Dernæst er Milner bare blevet for stivbenet, og Hendo og Fabinho er inde i et formdyk. Dertil kommer skader. Men alt i alt mangler der kvalitet på midtbanen, og det lyder mærkeligt, når vi var i Cl finalen for blot få måneder siden. Men man er ikke bedre end sin sidste kamp, og den var ikke opløftende.
Der manglede i den grad intensitet og fokus i sidste kamp og vel i hele sæsonen.

Individuel kvalitet er rigtig godt til at mindske de negative konsekvenser af sådanne perioder.

Vi skal selvfølgelig passe på med at lade tre dårlige kampe styre den langsigtede strategi. Men vi skal jo heller ikke lukke øjnene for problemerne foran os.

Jeg syntes at konkurrencen på Fab/Hendo- pladsen er for tynd og når Fab eller Hendo ikke spiller 8/10 kampe(eller bedre) så kræver det sindssygt meget af de to 8’ere at kompensere.

Men jeg har svært ved lige at lure hvem der ville løse problemet. Sangare måske?
Kessie kan måske fås billigt i Barcelona hvis de ikke har givet ham en vandvidsløn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 23. aug, 2022 13:35

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 23. aug, 2022 12:51
Men jeg har svært ved lige at lure hvem der ville løse problemet.
På foregående side nævnte jeg Caicedo fra Brighton. Kan han være løsningen? Han spiller i hvert fald rigtig godt, og dominerede Man U midtbane da de mødte dem. Men Real, Man C og PSG lurer også på ham, så...
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 23. aug, 2022 13:55

Jeg er enig i, at vi skal passe på med at overreagere, selvom vi i den grad er i krise. Jeg synes nu heller ikke, at det vil være en overreaktion at styrke midtbanen som vel heller ikke er en svaghed der er kommet ud af det blå.

Jeg synes det vil være netop en overreaktion at begynde at afskrive Fabinho. Ja, han har fået en overordentlig dårlig start, men har vel generelt set været en af vores bedre spillere siden han kom, i hvert fald efter han overkom sin lidt dårlige start.

Jeg har nu også set lidt skriveri om Harvey Elliott. Jeg synes han har været den bedst spillende på vores midtbane, hvilket godt nok ikke siger meget. Det er ikke alt der lykkedes nej, men det er bestemt ikke alt der fejler. Også bidrager han rent faktisk med noget offensivt output, noget uventet og noget chanceskabende. Han skal selvfølgelig ikke være selvskrevet, men jeg synes det ville være synd at sendte ham ud på et komplet sidespor. Jeg er lidt mere lunken ved Curtis Jones, men vi har da 2 unge spillere som bør være omkring 1. holdet. Jeg regner med, at Carvalho er længere fra start-11eren og i øvrigt nærmere købt til de forreste 3 pladser. Man kan dog sige, at der måske ligger et overordenligt wild-card i Trent. Spørgsmålet er jo om vi på et eller andet tidspunkt får nok af hans defensive mangler og endegyldigt omskoler ham til midtbanespiller. Jeg er imod den tankegang, men det er sket før at jeg har taget fejl.

Vi ved hvad Hendo og Milner bidrager med. Ikke prangende, men ikke forfærdeligt. Henderson er godt nok nede i samme bølgedal som Fabinho lige for tiden. Henderson har dog hele tiden været den her udefinerede rolle, hvor vi ofte ganske enkelt spillede bedre med ham på banen, men at han altid var det svageste led.

Tilsvarende ved vi jo hvor vi har Thiago og Keita. Thiago er en fremragende spiller og Keita synes jeg har været god når han rent faktisk har spillet. Men regne med dem, kan man simpelthen ikke. Specielt Keita er jo umulig at vurdere i sin LFC tid, for hver gang han endelig har spillet sig op, ja så bliver han skadet. Jeg gider ikke engang regne Ox med. Han overraskede mig positivt da han kom, hvor jeg synes han hævede sit niveau inden den grimme skade. Derefter har han ganske enkelt været ringe.

Og det er vel et af de større problemer, navnligt når man medregner Henderson. Der er simpelthen for mange spillere som konsekvent er skadet. Når man så samtidig regner med, at Ox og Keita nok snart er fortid, at Milner nok endelig er ved at ramme muren og Henderson bør ifalde "Milner-rollen", så er der behov for forstærkninger. Ja, vi har 8 spillere til 3 pladser, men 2 er "talenter, 4 kæmper med skader, Milner er gammel og flere af dem kæmper til tider med formen.

Nu er Matheus Nunes jo taget til Wolves, hvilket er ærgerligt, men det kan måske åbne op for et bud på Ruben Neves. Vi kender alle sammen til rygterne om Tielemans. Desværre er vi jo umiddelbart ikke en af de mange klubber der kigger på Frenkie De Jong, som jeg ellers synes kunne blive en rigtig godt signing for os.

Der er 2 spillere som jeg ikke har set nogle rygter om, men som jeg synes kunne være ufattelig interessante. Jeg er stærkt tvivlende om at det rent faktisk skulle ske, men ingen af dem ville betyde at vi skulle melde os ud af kampen om Jude Bellingham næste sommer.

Der er tale om Sergej Milinkovic-Savic og Fabian Ruiz. Vi har ikke haft det største held med den italienske liga, men det er vel ofte mere italienerne der haft fejlet(hvilket bl.a. betyder jeg ikke nævner Lorenzo Pellegrini og Nicolo Barella). Begge spillere har for nyligt afvist henholdsvis Lazios og Napolis nye kontraktudspil. SMS har længe været et kendt navn på rygtemarkedet til rigtig mange klubber, mens Fabian Ruiz har været mere aktiv dette vindue. Han har eftersigende været meget tæt på PSG, men der er ikke sket noget. Specielt Milinkovic-Savic har længe været en personlig favorit.

Milinkovic-Savic er mere den her bevægelige boks til boks spiller, der igennem flere sæsoner har haft et rigtig fint output af både mål og assist, hvilket vel er noget af det vi mangler aller mest fra midtbanen. Har både spillet enormt offensivt/frit og mere låst/dybere hos Lazio. Modsat flere af vores andre spillere, har han både den her evne til at ville søge bolden og modtage den, samt at ville være agressiv når han får den. Flere af vores spillere har kun den ene "trait". Enten løber de rundt og forsøger at finde frie rum, ellers søger de bolden, men er temmelig irrelevante når de rent faktisk har den.

Meget stort arbejdsområde og løber en masse meter. Aggressivt forsvarende spiller, hvilket passer godt ind i Klopp system, omend han ikke er en rigtig forsvarsmaskine.

Dygtig pasningspiller der kan finde både korte og lange løsninger, men også et ufattelig godt drive med bolden, som er noget af det Keita jo bidrager rigtig flot med når han endelig er klar til at spille fodbold. Ox gjorde vel også før hans skade. SMS er et fysisk monster og har siden han kom til Lazio spiller 3000+ minutter hver sæson.

Jeg synes han kunne være et rigtig godt fit til vores midtbane. En spiller der har rigtig godt af at have en DM bag sig, hvilket er en af grundene til at vores gamle ven Lucas Leiva har fået en opblomstring i Lazio. Ligeledes har han ofte haft en anden gammel kending, Luis Alberto, som den mere kreative, playmaker type som den 3. midtbanespiller. Det ville vi nok godt kunne genskabe med Fabinho, Thiago og Milinkovic-Savic, men samtidig give ham mulighed for at være mere stationer med en hårdtarbejdende Hendo/Milner eller en mere rumsøgende/flagrende Elliott/Jones.

Fabian Ruiz er en helt anderledes type, der langt mere ligger ovre i en Thiago type. Mere stationær type der primært bevæger sig på midtbanen og ikke har helt det samme offensive output. Scorer lidt mål og laver assist, men spiller dybere i banen. Han er ikke typen der tage en masse dybdeløb eller kommer i feltet.

Han er derimod ligesom Thiago en absolut fremragende pasningsspiller. Helt eminent på bolden, ser banen enormt godt og er ligesom Thiago dygtig til de her små driblinger der river ham fri fra pres. Glider væk fra modspillere og skaber plads til sig selv.

Ligesom SMS, har Fabian ofte spillet med en mere defensivt orienteret medspiller på midten eller et mere defensivt forsvar. Da han spillede CM i en 442, var den ene af Napolis backs ofte en central forsvarsspiller. Jeg synes dog stadig ikke, at han er en defensiv katastrofe.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 23. aug, 2022 18:23

Godt indlæg sjampen.

Ja, der skal forstærkning ind, som også David Lynch argumenterer for.

https://www.sportingnews.com/uk/soccer/ ... j3aa53gygi
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » tirsdag, 23. aug, 2022 20:38

Jeg syntes dette ville være yderst interesant.
En spiller til Ok pris og afprøvet kvalitet - den lille ekstra brik vi mangler. Thieleman har det vi mangler og kun 25år.

Og så bellingham næste sommer

https://www.plbold.dk/blog/jeppeaugusts ... l-du-koebe

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » onsdag, 24. aug, 2022 06:08

richs skrev:
tirsdag, 23. aug, 2022 20:38
Jeg syntes dette ville være yderst interesant.
En spiller til Ok pris og afprøvet kvalitet - den lille ekstra brik vi mangler. Thieleman har det vi mangler og kun 25år.

Og så bellingham næste sommer

https://www.plbold.dk/blog/jeppeaugusts ... l-du-koebe
Jeg er fuldstændig enig og har længe ønsker Tielemans til Liverpool, han har det vi mangler. Han er bedre end Milner og Henderson og kun 25 år og næsten aldrig skadet. Han er bedre end Bellingham på næsten alt i stastikerne. 25-30 mill er nok.
Please hent ham
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 24. aug, 2022 08:49

sjampen skrev:
tirsdag, 23. aug, 2022 13:55
Der er tale om Sergej Milinkovic-Savic og Fabian Ruiz. Vi har ikke haft det største held med den italienske liga, men det er vel ofte mere italienerne der haft fejlet(hvilket bl.a. betyder jeg ikke nævner Lorenzo Pellegrini og Nicolo Barella). Begge spillere har for nyligt afvist henholdsvis Lazios og Napolis nye kontraktudspil. SMS har længe været et kendt navn på rygtemarkedet til rigtig mange klubber, mens Fabian Ruiz har været mere aktiv dette vindue. Han har eftersigende været meget tæt på PSG, men der er ikke sket noget. Specielt Milinkovic-Savic har længe været en personlig favorit.

Milinkovic-Savic er mere den her bevægelige boks til boks spiller, der igennem flere sæsoner har haft et rigtig fint output af både mål og assist, hvilket vel er noget af det vi mangler aller mest fra midtbanen. Har både spillet enormt offensivt/frit og mere låst/dybere hos Lazio. Modsat flere af vores andre spillere, har han både den her evne til at ville søge bolden og modtage den, samt at ville være agressiv når han får den. Flere af vores spillere har kun den ene "trait". Enten løber de rundt og forsøger at finde frie rum, ellers søger de bolden, men er temmelig irrelevante når de rent faktisk har den.

Meget stort arbejdsområde og løber en masse meter. Aggressivt forsvarende spiller, hvilket passer godt ind i Klopp system, omend han ikke er en rigtig forsvarsmaskine.

Dygtig pasningspiller der kan finde både korte og lange løsninger, men også et ufattelig godt drive med bolden, som er noget af det Keita jo bidrager rigtig flot med når han endelig er klar til at spille fodbold. Ox gjorde vel også før hans skade. SMS er et fysisk monster og har siden han kom til Lazio spiller 3000+ minutter hver sæson.

Jeg synes han kunne være et rigtig godt fit til vores midtbane. En spiller der har rigtig godt af at have en DM bag sig, hvilket er en af grundene til at vores gamle ven Lucas Leiva har fået en opblomstring i Lazio. Ligeledes har han ofte haft en anden gammel kending, Luis Alberto, som den mere kreative, playmaker type som den 3. midtbanespiller. Det ville vi nok godt kunne genskabe med Fabinho, Thiago og Milinkovic-Savic, men samtidig give ham mulighed for at være mere stationer med en hårdtarbejdende Hendo/Milner eller en mere rumsøgende/flagrende Elliott/Jones.
Jeg er meget enig i hvad du skriver. Som jeg skriver https://www.liverpoolfc.dk/forum/viewto ... f=5&t=8166 har vi nok kvantitet i midtbanen, men vi mangler kvalitet. SMS er også mit bedste til midtbanen - Tielemans er god, men han ville være en kedelig signing.

På længere sigt mangler holdet også en arving til Fabinho, det er ikke helt nemt at være defensiv midt hos Liverpool da man både skal være solid defensivt men også være god til at spille bolden rundt og skabe chancer. Svær opgave at finde den rigtige spiller til rollen. Declan Rice ville være super, men meget urealistisk desværre. Ellers var der Romeo Lavia, men ham tog Southampton - han kommer til at blive solgt for et meget højt beløb om et par år.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 24. aug, 2022 09:44

Fowler89 skrev:
onsdag, 24. aug, 2022 08:49
sjampen skrev:
tirsdag, 23. aug, 2022 13:55
Der er tale om Sergej Milinkovic-Savic og Fabian Ruiz. Vi har ikke haft det største held med den italienske liga, men det er vel ofte mere italienerne der haft fejlet(hvilket bl.a. betyder jeg ikke nævner Lorenzo Pellegrini og Nicolo Barella). Begge spillere har for nyligt afvist henholdsvis Lazios og Napolis nye kontraktudspil. SMS har længe været et kendt navn på rygtemarkedet til rigtig mange klubber, mens Fabian Ruiz har været mere aktiv dette vindue. Han har eftersigende været meget tæt på PSG, men der er ikke sket noget. Specielt Milinkovic-Savic har længe været en personlig favorit.

Milinkovic-Savic er mere den her bevægelige boks til boks spiller, der igennem flere sæsoner har haft et rigtig fint output af både mål og assist, hvilket vel er noget af det vi mangler aller mest fra midtbanen. Har både spillet enormt offensivt/frit og mere låst/dybere hos Lazio. Modsat flere af vores andre spillere, har han både den her evne til at ville søge bolden og modtage den, samt at ville være agressiv når han får den. Flere af vores spillere har kun den ene "trait". Enten løber de rundt og forsøger at finde frie rum, ellers søger de bolden, men er temmelig irrelevante når de rent faktisk har den.

Meget stort arbejdsområde og løber en masse meter. Aggressivt forsvarende spiller, hvilket passer godt ind i Klopp system, omend han ikke er en rigtig forsvarsmaskine.

Dygtig pasningspiller der kan finde både korte og lange løsninger, men også et ufattelig godt drive med bolden, som er noget af det Keita jo bidrager rigtig flot med når han endelig er klar til at spille fodbold. Ox gjorde vel også før hans skade. SMS er et fysisk monster og har siden han kom til Lazio spiller 3000+ minutter hver sæson.

Jeg synes han kunne være et rigtig godt fit til vores midtbane. En spiller der har rigtig godt af at have en DM bag sig, hvilket er en af grundene til at vores gamle ven Lucas Leiva har fået en opblomstring i Lazio. Ligeledes har han ofte haft en anden gammel kending, Luis Alberto, som den mere kreative, playmaker type som den 3. midtbanespiller. Det ville vi nok godt kunne genskabe med Fabinho, Thiago og Milinkovic-Savic, men samtidig give ham mulighed for at være mere stationer med en hårdtarbejdende Hendo/Milner eller en mere rumsøgende/flagrende Elliott/Jones.
Jeg er meget enig i hvad du skriver. Som jeg skriver https://www.liverpoolfc.dk/forum/viewto ... f=5&t=8166 har vi nok kvantitet i midtbanen, men vi mangler kvalitet. SMS er også mit bedste til midtbanen - Tielemans er god, men han ville være en kedelig signing.

På længere sigt mangler holdet også en arving til Fabinho, det er ikke helt nemt at være defensiv midt hos Liverpool da man både skal være solid defensivt men også være god til at spille bolden rundt og skabe chancer. Svær opgave at finde den rigtige spiller til rollen. Declan Rice ville være super, men meget urealistisk desværre. Ellers var der Romeo Lavia, men ham tog Southampton - han kommer til at blive solgt for et meget højt beløb om et par år.
Milinkovic-Savic er bare i en helt anden prisklasse end Tielemans og Lazio sværere at få en handel igennem med.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 24. aug, 2022 10:19

Når man kigge på vores trup sammensætning, så har vi meget snart et problem med homegrown spillere, lige nu er der kun 7 i truppen, også derfor vi kun kan have 24 senior players i truppen, alle har vel efterhånden opgive ox, milner er nok i sit sidste år og Nat Philips har slet ikke niveau til et top hold, og Kelleher har helt sikkert kvalitet til at være første målmand mange andre steder, så hvor længe vil han blive ?

Jeg går ud fra Curtis Jones snart kan blive registreret som homegrown, men hvis vi vil af med Milner, Ox og Nat så skal vi have nogle andre homegrown spillere ind, hvis vi gerne vil have en trup på 25 spillere, pt er der dog stadig plads til 2 non homegrown spillere i truppen mere, men hvis eksempelvis Nat phillips sendes videre denne sommer, så har vi kun en plads mere.

HG (7): Trent Alexander-Arnold, Joe Gomez, Jordan Henderson, Caoimhin Kelleher, James Milner, Alex Oxlade-Chamberlain, Nat Phillips

Non-HG (15): Alisson, Adrian, Virgil van Dijk, Ibrahima Konate, Kostas Tsimikas, Andy Robertson, Joel Matip, Fabinho, Thiago, Naby Keita, Roberto Firmino, Mohamed Salah, Diogo Jota, Luis Diaz, Darwin Nunez

U21: Curtis Jones, Rhys Williams, Calvin Ramsay, Sepp van den Berg, Fabio Carvalho, Harvey Elliott, Harvey Davies, Tyler Morton, Kaide Gordon
YNWA

Besvar