Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » mandag, 19. jan, 2015 19:34

Robbie_God_Fowler skrev:Set ud fra et økonomisk perspektiv er jeg ganske tilfreds med, at Origi ikke hentes hjem for de rapporterede £ 3-6 millioner. Vi har ca. mellem 20-30 kampe tilbage, afhængig af vores præstationer i cup turneringerne.

Med ovenstående fee ville det udgøre en udgift på ca. 1-2 millioner kroner per kamp. For en 19 årig spiller, der, uagtet talentet, ikke vil være i betragtning som førstevalg, ville dette være helt hen i skoven. Jeg håber i stedet vi sætter pengene fra salget af Assaidi, Suso og Ince ind på bankbogen, og så investerer dem i truppen til sommer.
Jeg er sådan set enig. Men hvis nu Origi var forskellen på om vi blev nr. 6 eller nr. 5, er pengene jo allerede rigeligt tjent ind. Det kunne jeg dog ikke forestille mig, at han ville være.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 20. jan, 2015 07:37

Robbie_God_Fowler skrev:Set ud fra et økonomisk perspektiv er jeg ganske tilfreds med, at Origi ikke hentes hjem for de rapporterede £ 3-6 millioner. Vi har ca. mellem 20-30 kampe tilbage, afhængig af vores præstationer i cup turneringerne.

Med ovenstående fee ville det udgøre en udgift på ca. 1-2 millioner kroner per kamp. For en 19 årig spiller, der, uagtet talentet, ikke vil være i betragtning som førstevalg, ville dette være helt hen i skoven. Jeg håber i stedet vi sætter pengene fra salget af Assaidi, Suso og Ince ind på bankbogen, og så investerer dem i truppen til sommer.
Enig. Lad os håbe, vi kan skyde et par stykker mere af i dette vindue

Rasputin
Indlæg: 431
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rasputin » tirsdag, 20. jan, 2015 10:28

Surf skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Set ud fra et økonomisk perspektiv er jeg ganske tilfreds med, at Origi ikke hentes hjem for de rapporterede £ 3-6 millioner. Vi har ca. mellem 20-30 kampe tilbage, afhængig af vores præstationer i cup turneringerne.

Med ovenstående fee ville det udgøre en udgift på ca. 1-2 millioner kroner per kamp. For en 19 årig spiller, der, uagtet talentet, ikke vil være i betragtning som førstevalg, ville dette være helt hen i skoven. Jeg håber i stedet vi sætter pengene fra salget af Assaidi, Suso og Ince ind på bankbogen, og så investerer dem i truppen til sommer.
Jeg er sådan set enig. Men hvis nu Origi var forskellen på om vi blev nr. 6 eller nr. 5, er pengene jo allerede rigeligt tjent ind. Det kunne jeg dog ikke forestille mig, at han ville være.
Han skal ikke hentes for enhver pris, og hvis han samtidig er småskadet, er det nogle ret pæne beløb Lille forlanger. Men hvis chancen byder sig, til lidt mere humane pengeposer, så skal han hentes. Origi er en spiller der passer til Rodgers filosofi og koncept, han kan "klargøres" til næste sæson, aflaste Sturridge. Samtidigt virker også ti,l at det ikke helt går som det skal i Lille, så kan ligeså godt træne på melwood. Så selv om man synes det vil være overordentligt træls at betale for Origi to gange, så kan det være penge givet godt ud. Også selvom regnestykket pr kamp kan komme til at se helt vildt ud.

Men lige nu ser det ud til at Borini får chancen, og hvis Rodgers vurderer at han kan gøre jobbet, jamen så vent med Origi og spar pengene. At give Borini chancen, kan forhåbentlig også gavne salgsværdien. Hvis vi skal anskue det fra et økonomisk perspektiv.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1408
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » tirsdag, 20. jan, 2015 13:28

Ja mon ikke vi er der henne, hvor det eneste der kommer til at ske her i januar er spillere ud.

Vi har været rygtet til mange, men reelt har planen nok været at holde lav profil og spare pengene. Sikkert af to grunde 1) der er nok ikke så mange penge og 2) Ledelsen vil nok lige se om BR's massive sommerindkøb bliver en succes.

Personligt havde jeg håbet på en klasse angriber, da det nemt kunne rykke os nogle pladser frem. Det ligner desværre ikke at vi er et hold der kan komme ind i top 4. Vi henter mange point, men mange hold virker stærkere end os:
Chelsea: titelkandidat
Man C: titelkandidat
Arsenal: Henter de point der skal til, trods mange skader
Man U: Henter rigtig mange point også uden at spille godt
Southampton: Spiller godt og henter trods en lille nedgang stadig mange point.
Liverpool: Spiller stadig ikke super godt, men får dog en del point - men vi kommer til at mangle det sidste step, især i 6 points kampene.
Tottenham: For ustabile
Westham: Har stort set alle de andre top hold tilbage og her smider de point.

Gætter på at ovennævnte række følge bliver top 8

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 20. jan, 2015 13:39

Jeg syntes det giver meget god mening ikke at gå ud og købe en angriber. Sturridge er på vej tilbage. Det kan i høj grad også være med til at løfte Balotellis spil, og hvis vi kan lykkedes med at få udfoldet det talent han faktisk har, så har vi i de to, to verdensklasseangribere. Derudover ser Borini bedre og bedre ud, jo mere spilletid han får. Han mangler stadig en del i hans førstegangsberøringer, men hans løb er lige i skabet. Og hvis så det vi så fra Lambert, var et tegn på, at han begynder at finde sit gamle spil frem, så vil det i mine øjne være penge ud af vinduet. Specielt når Origi kommer helt gratis til sommer. Så vil vi have en overflod af angribere, og er tvunget til at sælge nogen, før vi får andre spillere ind.

Det er imø langt vigtigere at finde en ny midtbanespiller til at fylde hullet efter Gerrard. Vi har Henderson, Lallana, Lucas, Allen og Can til det centrale maskinrum (Og Rossiter og Brannagan, men jeg ved ikke nok om hvad de kan og hvor de spiller bedst) Og tager vi Can ud af den ligning, for at smide ham i forsvaret, og Lallana ud for at smide ham mere offensivt, så har vi tre spillere til to pladser - det er alt for lidt. Så lad os da for pokker ikke bruge penge på en angriber, men smid istedet "alle" pengene efter den midtbanespiller vi kommer til at mangle.

Rasputin
Indlæg: 431
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rasputin » tirsdag, 20. jan, 2015 14:07

Jep. Det gælder om at have is i maven, hvis man vel at mærke, har tiltro til Balo kan udfolde sit talent, samt at Borinis løberi kan gøre det.
Må iøvrigt indrømme at jeg aldrig har fulgt Balo, og til dato ved jeg simpelthen ikke hvad det er for et åbenlyst talent han besidder. Men jeg håber da han slipper det løs i vores røde trøje!

Can ser jeg gerne bliver kørt i stilling på midtbanen, og derved også give Lovren chancen igen. Jeg tænker at når nu holdet, og midtbanen er stabiliseret, så er det måske nu at Lovren skal indkøres. Men Can på midtbanen og kun i forsvaret når lokummet brænder. Så i min verden skal han ikke tages ud af ligningen ;)

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af bblauritzen » onsdag, 21. jan, 2015 12:26

http://www.lfconline.com/feat/ed11/live ... ndex.shtml

Lacazette rygterne dukker op til overfladen igen. Vi skulle nu angiveligt være klar til rent faktisk at afgive et bud.

Brugeravatar
Jæger
Indlæg: 2138
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:27
Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jæger » onsdag, 21. jan, 2015 13:13

Et indspark til debatten, jeg tror ikke at Liverpool kommer til at gøre meget i dette vindue af flere årsager. Hvis man kigger på de offensive muligheder på holdet, så er Origi udelukket da det ganske enkelt ikke giver mening at betale den rygtede pris for en spiller, som formentligt får ganske lidt spilletid når Sturridge bliver klar. Udover Origi har jeg svært ved at se andre profilerede angribere skifte til Liverpool på nuværende tidspunkt. Jeg har set rygter om Lacazette, Lavezzi og Higuain. Nix - tror ikke på der sker noget med dem indtil sommer. Derudover, så er offensiven (1 på toppen og 2 i en fri rolle bag angriberen) vel godt besat for en halv sæson, specielt taget i betragtning af Gerrard er flyttet frem, at Sturridge er på vej tilbage, og at Ibe er hentet hjem. Med kvantiteten, som anden bruger skrev, så har vi et puslespil, hvor det ikke nødvendigvis gavner udviklingen hos de eksisterende medlemmer i truppen at en ny spiller hentes ind. Jeg har personligt ikke den store fidus til flere spillere som Lambert, Balotelli og Borini, hvis man skal kigge på en "bedste start 11" for Liverpool, men hele gruppen af offensive spillere på tre pladser hedder Sturridge, Balotelli, Lambert, Borini, Raheem, Coutinho, Ibe, Lallana, Gerrard, (Markovic). Det er mange spillere, som har brug for kampe for at rykke deres udvikling. For at styrke kvaliteten i offensiven, så mener jeg at det er essentielt at Sturridge bliver klar, men han er tæt på og formentligt helt fit i midten af Februar. Hvis vi passer på ham, så mener jeg at bredden oppe foran er god nok til at spille os i top 4-5 stykker (hvis defensiven selvfølgelig ikke svigter).

Hvis man kigger på den defensive del af holdet, så er der rygter om Lucas, som har været den helt store forandring på vores hold efter min mening. Han skulle eftersigende ønske et skifte, og har besluttet sig, men her tror jeg ikke at der sker noget førend til sommer. Det vil være kritisk at finde os til rette i et 3-4-2-1 system, for så at skippe vores absolut vigtigste balancespiller. Jeg ser det ganske enkelt ikke ske. Det vil være en kæmpe fejl! Jeg forventer at vi holder på den defensive stamme for resten af sæsonen og prøver at se hvor godt det nye system udvikler sig over resten af sæsonen. Den omdiskurede målmandspost tror jeg heller vi ser sker nogen forandringer. Vi har vist prøvet at hente en billig løsning i Neto, men var ikke interesseret i at investere mere end 3,5 million pund. Det viser for mig, at man ikke går hårdt efter at finde en ny løsning, eller ihvertfald konkurrent til Mignolet, førend til sommer. Det vil jeg også være fint tilfreds med, sålænge at hele holdet løfter sig. De to afgørende faktorer for vores fremgang skyldes efter min mening momentum og spilleres tilpasning af et system, som passer til materialet. Hvis et hold oplever nedture over en længere periode (efterårssæsonen), så går de udover flowet i spillet og de enkelte spillere arbejder ikke hundrede procent og laver mange uprovokerede fejl. Men vores momentum på det seneste har sat gang i troen på holdet, og selvtilliden er langt større. Dette skyldes især at systemet er tweaket en smule og at balancen er blevet meget bedre. De enkelte spilleres kvaliteter bliver jo ikke pludselig forringet, hvorfor at vi forhåbentligt vil se, at flere af vores nuværende profiler løfter niveauet her i den afsluttende fase af sæsonen.

Jeg er generelt positiv over det nuværende materiale og for resten af sæsonen, men meget afhænger af hvorvidt flere af lederne på holdet stepper lidt mere op, at vi holder på Lucas, og at en vigtig spiller som Sturridge kommer tilbage inden længe (for ej at glemme en spiller som Flanno).

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC-Aaby » onsdag, 21. jan, 2015 13:17

Forestil jer lige en 4-3-3 opstilling som følgendende;

Mignolet
Ny/måske markovic? - Skrtel - Sakho - Moreno
Lucas/Can - Coutinho(offensiv midt) - Henderson
Sterling - Sturridge - Lacazette


Hold nu kæft det hold kunne rive alle holds forsvar totalt fra hinanden... Man kommer selvfølgelig fra den nuværende formation, men tror simpelthen ikke at det er den ønskede formation på lang sigt hos BR.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1408
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » onsdag, 21. jan, 2015 14:04

Syntes nu stadig en klasse angriber ville være rart.

Sturrigde er på vej tilbage, men vel først i topform om 4-5 uger, desuden er der vel overhængende fare for at han går i stykker igen.

Ingen af de andre angribere har vist noget særligt. Lambert har ikke klassen. Borini arbejder hårdt, men er ikke klinisk/målfarlig nok. Balotelli er måske for doven, fejlcastet eller utilpasset ? - han fungere ihverfald ikke optimalt.

"Rasputin" Med hensyn til Lovren ind i forsvaret, så syntes jeg Can og Toure er bedre end han er og bør stå foran i køen. Lovren kunne/bør vi forsøge at sælge.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » onsdag, 21. jan, 2015 20:31

Ikke at jeg tror på, at vi henter noget i dette vindue...

Men Cuadrado er angiveligt i Chelseas søgelys, hvilket nok betyder - hvis de henter ham - at Schürrle er på vej ud. Ham kunne jeg virkelig godt tænke mig at se i LFC. Ham og Cech, hvis ikke nu, så til sommer. Haps!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14385
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » onsdag, 21. jan, 2015 21:07

Det ville bestemt være fint med Schürrle men Chelsea sælger ikke til os. Og han er på vej til Wolfsburg.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » onsdag, 21. jan, 2015 21:10

Emmy skrev:Det ville bestemt være fint med Schürrle men Chelsea sælger ikke til os. Og han er på vej til Wolfsburg.
Jeg har godt set, at Wolfsburg er ude efter ham. Men jeg tror da i øvrigt bestemt, at Chelsea vil sælge til os. Men de vil også tage sig betalt for det.

Vi er på ingen måde en udfordrer til titlen, og jeg tror ikke, at de ser os som alvorlige konkurrenter. Vi så jo også, at de solgte mata til scum.

Rasputin
Indlæg: 431
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rasputin » fredag, 23. jan, 2015 15:13

richs skrev:
"Rasputin" Med hensyn til Lovren ind i forsvaret, så syntes jeg Can og Toure er bedre end han er og bør stå foran i køen
. Lovren kunne/bør vi forsøge at sælge.
Jeg er skam enig. Vil nærmest mene er enhver CB i klubben fra U9 og op, er bedre end Lovren pt, sådan bare lige for at sætte det en lille smule på spidsen. Når det er sagt, så var han vel den bedste CB eller næstbedste i PL i sidste sæson, og er specifikt castet til vores forsvar af Rodgers. Med andre ord, så er hans ringe form næppe lig hans niveau. Jeg tror han kan spilles ind på holdet, og min pointe var at når nu holdet, og især midtbanen er kommet i balance, så er det måske nu at Lovren skal køres i stilling. Ydermere har jeg som Liverpool-mand ikke vendet mig til tanken om at have dyre spillere på bænken ;)

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 25. jan, 2015 08:45

Jeg tænker nogle gange på, at Suarez måske om et år - pga Barcelonas transferkarantæne - igen kunne blive en Liverpool spiller. Suarez er en emotionel og følsom mand, og samtidig ret så intelligent omkring sit fodboldspil, vil jeg konkludere efter at have læst hans bog. Og med det i mængde, og med mange Barcelona-kampe i bagagen, så synes jeg godt man så småt kan konkludere, at Suarez ikke nødvendigvis har taget det rette sportslige valg, hvis man udelukkende skal se på, hvor Suarez performer bedst. Jeg synes på ingen måde at Suarez har gjort det dårligt (barca er min klub nummer to og ser derfor også dem), men den måde, hvor spillet centreres om Suarez kompetencer, det bliver aldrig en del af en Barcelona spillestil.
Det betyder, at nok vil Suarez sikkert igennem det næste år få sportslig succes sammen med sin klub, men jeg tror - og det er helt for egen regning - at han simpelthen vil savne at være sit holds superstjerne og at spillet bygges op om ham. Derfor kunne et håb være, at når der kigges ind i krystalkuglen, at Suarez er Liverpool spiller om et år.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar