Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 30. apr, 2012 14:34

JimmyR skrev: Men for at sammenligne med 2 midtbane spillere fra den hollandske liga som vi gerne vil have, så har Strootman ifølge Whoscored.com spillet 28 kampe lavet 2 mål og 0 assists - Christian Eriksen har spillet 32 kampe lavet 7 mål 0 assists - Rasmus Elm har spillet 30 kampe lavet 10 mål og 0 assists. (tallene er kun fra Eredivisie)

De er godt nok yngre, men ingen spillere udvikler sig lige hurtigt og nogle slår igennem senere end andre - derudover spiller Eriksen og Strootman begge vel på bedre hold?

Jeg kender som sagt ikke Rasmus Elm, men ud fra lidt google research synes jeg ikke det ser så dårligt ud som mange vil gøre det til.

Det skinner selvfølgelig heller ikke af øverste hylde, men hvis prisen er ca 80 millioner kr. så kan man vel heller ikke forvente det.
Nu gad jeg ikke lige at google de andre, men da jeg personligt kan huske flere af Eriksens assists, så slog jeg ham op. 19 assists skulle han være oppe på i denne sæson...

http://www.imscouting.com/players/christian-eriksen/
Kloppite

Chris R.

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Chris R. » mandag, 30. apr, 2012 14:39

Forstår ikke hvordan folk herinde kan fælde dom kun ud fra youtube? Tror i Tiote så god ud i youtube videoerne inden han blev købt? Det tror jeg ikke, men derfor er han stadig en fandens god handel, og man må stole på at vores scouts, som ser ham over mange kampe, er lidt bedre til at vurdere en spiller end os der kun har youtube at vurderer ud fra.

Og at manden ikke er hypet er da netop godt for hans pris, og plus det faktum at han kun har 1 år tilbage af sin kontrakt virker det som et godt tidspunkt at slå til. 10 mål og 9 assist (ja, 9 assists, tror JimmyR's tal med at hverken Elm, Eriksen eller Strootman har lavet et assist i år, er lidt skudt ved siden af :aliboronz8: ) i 30 kampe er imo en imponerende statistik, og hvis han kan tilføre nogle mål fra midtbanen, hvilket der seriøst har manglet i år, siger jeg køb...
Han minder dog på mange punkter om Adam af hvad jeg har læst mig til, og hvis et køb af Elm til 8 mill £ resulterer i et salg af Adam til 5m £ kan man, forudsat Elm holder niveau, have lavet en fostærkning af truppen for bare 3 mil £. Og til sidst viser en hurtig google søgning at han har været linket til både Spurs, Man Utd, Valencia og os, så et eller andet må nogle da se i ham.

Men som sagt er min pointe egentlig bare at det er håbløst at vurdere ham udelukkende ud fra youtube videoer, hvor han i øvrigt scorer masser frisparksmål - som har været en mangelvare i år, og at det er lidt for tidligt at dømme ham elendig.

EDIT:
Læste lige dette fra Elm's agent, der nedkøler rygtet:
- Der er intet på plads endnu. Rasmus har sagt, at han vil vente til efter sæsonen, før han beslutter noget. Det der er bare mediespekulationer, der er gået alt for langt, siger Patrick Mörk til Eurosport.se.
Senest rettet af Chris R. mandag, 30. apr, 2012 14:52, rettet i alt 2 gange.

JimmyR
Indlæg: 165
Tilmeldt: onsdag, 26. jan, 2011 13:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JimmyR » mandag, 30. apr, 2012 14:40

thefugle skrev:
JimmyR skrev:
thefugle skrev:Jeg gruer virkelig bare at LFC bliver ydmyget endnu mere næste år.

Altså seriøst, Rasmus Elm? Are you kidding me?!

Vi ved jo selvfølgelig ikk om der er hold i det, men manden har udtalt han gerne vil til LFC, i Goal ved self ikke hvor troværdigt det er. OG vi er linket til ham. Så plejer den at holde. Jeg er os glad for vi er gået væk fra "Køb britisk" princippet. MEN RASMUS ELM?!!?! Jeg kender ham ikke, har kun set lidt youtube med ham, men manden er ikke engang nævnt nogen steder som et stort talent, eller nogen gigant spiller i Holland, som Suarez var fx.

Hvor er ambitionerne? Hvor er viljen til at få LFC tilbage til storhedstiden?

Bliver nærmest ikke engang overrasket hvis vi køber en masse lort igen til sommer og rykker ned næste år. Mine forventninger til LFC og dens transfer ambitioner er sku ikke for høje mere..

Jeg er ikke en troende omkring FSG's politik, og deres måde at gøre tingene på som de fx gjorde med Red Sox.
Grunden til vi ikke kan hamle op med de andre klubber nu til dags er at de køber kvalitet! Spillere som enten er gigantiske talenter, eller spillere som er "proven" i deres kunnen på en fodbold bane. Ak ja, de smider store summer, men det er jo det der skal til den dag idag. Det kan FSG ikke blive ved med, ellers gider de måske bare ikke igen i år. Men hvem fanden gider os det når vi bruger alle deres penge på overbetalt middelmådighed? Med undtagelsen af Suarez, og ja trods manden er god, så laver han bare ikke lige nok mål. Dog har jeg troen på han bliver vild næste år.

Jeg spørger bare. Hvor langt skal vi ned og hvor galt skal det stå til før at der sker noget drastisk? Skal vi rykke ned først?

Jeg er meget skuffet, og en smule irriteret snart over at vi ikke længere kan købe de store. Og at vi bliver ved med at blive sat i forbindelse med middelmådighed, hvilket jeg desværre ser spillere som Luuk de Jong og Rasmus Elm som.
Jeg håber stadig på alle rygterne med spillere fra Bilbao holder, og der kommer overraskelser i stil med Meireles, og for den sags skyld man tager sig sammen og smider Adam af helvedes til og bruger Aquaman...
Hele ideen i FSG's strategi er vel at LFC skal finde de spillere andre klubber ikke har "lagt mærke til" og derved få dem til en billigere penge end de overhypede spillere - Altså præcis det Newcastle har gjort med Cisse, Cabaye og Ben Arfa. Specielt Cabaye kan vel sammenlignes med Elm rent meritmæssigt - og ham vil de fleste vel gerne have fingrene i nu?

Men for at sammenligne med 2 midtbane spillere fra den hollandske liga som vi gerne vil have, så har Strootman ifølge Whoscored.com spillet 28 kampe lavet 2 mål og 0 assists - Christian Eriksen har spillet 32 kampe lavet 7 mål 0 assists - Rasmus Elm har spillet 30 kampe lavet 10 mål og 0 assists. (tallene er kun fra Eredivisie)

De er godt nok yngre, men ingen spillere udvikler sig lige hurtigt og nogle slår igennem senere end andre - derudover spiller Eriksen og Strootman begge vel på bedre hold?

Jeg kender som sagt ikke Rasmus Elm, men ud fra lidt google research synes jeg ikke det ser så dårligt ud som mange vil gøre det til.

Det skinner selvfølgelig heller ikke af øverste hylde, men hvis prisen er ca 80 millioner kr. så kan man vel heller ikke forvente det.
Undskyld hvad?
Synes du Downing, Adam og Suarez har været "ukendt" for alle andre klubber? Vi valgte at hente Suarez efter hans pris blev skudt i vejret efter VM, så man kan vel næppe sige det er deres politik. Og hvis det er, ja så følger de den sku ikke særlig godt :).

And oh you are so wrong my little friend.....Shinji Kagawa kostede Dortmund 350.000 euro, Lewandowski, som har lavet 20 kasser i år, 4,5 millioner euro. Synes du selv det er fair at smide 80 millioner efter en spiller som Elm? Med det rigtige forarbejde og research, kort sagt at gøre sit arbejde ordentlig ja så finder man sku nemt spillere som er bedre end Elm til billigere penge eller samme beløb.
Åh hvor er Dortmund et pragteksempel på grundigt arbejde og talent på transfermarkedet. Respekt til Klopp fra min side!
Nej det er de ikke, men er den ansvarlige for disse handler ikke fyret?

Suarez var vel en ganske udemærket handel? vi henter en mand i vinter vinduet som mange andre klubber var interesseret i, men ikke kunne udnytte 100 % pga han var låst i europa. Hvis den handel havde ventet til om sommeren så havde den i hvert fald ikke været billigere.

Hvis du mener man nemt finder bedre spillere til 80 millioner kr. de spillere må du meget gerne sætte navn på.

Det Dortmund har gjort er mere eller mindre unikt og utrolig flot og bestemt en klub man burde lade sig inspirere af, men hvis det blot krævede at gøre sit arbejde ordentligt så havde flere klubber vel gjort det
Senest rettet af JimmyR mandag, 30. apr, 2012 15:02, rettet i alt 1 gang.

JimmyR
Indlæg: 165
Tilmeldt: onsdag, 26. jan, 2011 13:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JimmyR » mandag, 30. apr, 2012 14:42

texnymann skrev:
JimmyR skrev: Men for at sammenligne med 2 midtbane spillere fra den hollandske liga som vi gerne vil have, så har Strootman ifølge Whoscored.com spillet 28 kampe lavet 2 mål og 0 assists - Christian Eriksen har spillet 32 kampe lavet 7 mål 0 assists - Rasmus Elm har spillet 30 kampe lavet 10 mål og 0 assists. (tallene er kun fra Eredivisie)

De er godt nok yngre, men ingen spillere udvikler sig lige hurtigt og nogle slår igennem senere end andre - derudover spiller Eriksen og Strootman begge vel på bedre hold?

Jeg kender som sagt ikke Rasmus Elm, men ud fra lidt google research synes jeg ikke det ser så dårligt ud som mange vil gøre det til.

Det skinner selvfølgelig heller ikke af øverste hylde, men hvis prisen er ca 80 millioner kr. så kan man vel heller ikke forvente det.
Nu gad jeg ikke lige at google de andre, men da jeg personligt kan huske flere af Eriksens assists, så slog jeg ham op. 19 assists skulle han være oppe på i denne sæson...

http://www.imscouting.com/players/christian-eriksen/
Det beklager jeg - tog lige det site jeg kendte til.

Men Eriksen får man nok heller ikke for noget i nærheden af 80 millioner kr. :)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 30. apr, 2012 14:46

Så gjorde jeg alligevel arbejdet færdigt.

For denne sæson.

Rasmus Elm: 45 kampe, 12 mål, 8 assists
Christian Eriksen: 38 kampe, 7 mål, 19 assists
Kevin Strootman: 38 kampe, 5 mål, 10 assists

Jeg ved godt hvem jeg helst vil have, og jeg synes at statistikken bakker mig op...

:flag5:
Kloppite

SeanJohn
Indlæg: 460
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 16:06

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SeanJohn » mandag, 30. apr, 2012 14:52

texnymann skrev:Så gjorde jeg alligevel arbejdet færdigt.

For denne sæson.

Rasmus Elm: 45 kampe, 12 mål, 8 assists
Christian Eriksen: 38 kampe, 7 mål, 19 assists
Kevin Strootman: 38 kampe, 5 mål, 10 assists

Jeg ved godt hvem jeg helst vil have, og jeg synes at statistikken bakker mig op...

:flag5:
Hvis han nu har lavet 10 på straffespark, så er hans stats ikke de bedste...

JimmyR
Indlæg: 165
Tilmeldt: onsdag, 26. jan, 2011 13:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JimmyR » mandag, 30. apr, 2012 14:54

texnymann skrev:Så gjorde jeg alligevel arbejdet færdigt.

For denne sæson.

Rasmus Elm: 45 kampe, 12 mål, 8 assists
Christian Eriksen: 38 kampe, 7 mål, 19 assists
Kevin Strootman: 38 kampe, 5 mål, 10 assists

Jeg ved godt hvem jeg helst vil have, og jeg synes at statistikken bakker mig op...

:flag5:
:army7:

Tja det ændre ikke på han har gjort det ganske udmærket på et dårligere hold end PSV og Ajax og holdt op imod to af de største midtbane talenter i holland.

Jeg vil gerne have Strootman eller Eriksen, men deres pris rammer vel det dobbelte af Elm.

Brugeravatar
Linde
Indlæg: 157
Tilmeldt: torsdag, 06. aug, 2009 12:56
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Linde » mandag, 30. apr, 2012 14:54

texnymann skrev:Så gjorde jeg alligevel arbejdet færdigt.

For denne sæson.

Rasmus Elm: 45 kampe, 12 mål, 8 assists
Christian Eriksen: 38 kampe, 7 mål, 19 assists
Kevin Strootman: 38 kampe, 5 mål, 10 assists

Jeg ved godt hvem jeg helst vil have, og jeg synes at statistikken bakker mig op...

:flag5:
Bevares. Men nu har de forskellige roller på deres hold. Vil mene Eriksen er den mest offensive af de tre.

.... men derfor så jeg i øvrigt gerne Eriksen i LFC.
Collymore var bomben!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 30. apr, 2012 14:59

SeanJohn skrev:
texnymann skrev:Så gjorde jeg alligevel arbejdet færdigt.

For denne sæson.

Rasmus Elm: 45 kampe, 12 mål, 8 assists
Christian Eriksen: 38 kampe, 7 mål, 19 assists
Kevin Strootman: 38 kampe, 5 mål, 10 assists

Jeg ved godt hvem jeg helst vil have, og jeg synes at statistikken bakker mig op...

:flag5:
Hvis han nu har lavet 10 på straffespark, så er hans stats ikke de bedste...
10 assists på straffe er alligevel ret imponerende i min bog... Læg mærke til flaget, hvis du er i tvivl om, hvem der er min foretrukne spiller af de tre... ;)
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13766
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 30. apr, 2012 15:06

Vi ved at Kenny sværger til 4-4-2 eller 4-1-4-1, og hvor ville Elm passe ind i de to formationer?

Ja, Eriksen er ved at udvikle sig til assistkongen. Men jeg tror også han ville koste over £20 M.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 30. apr, 2012 15:17

Hr. Drejer skrev:Vi ved at Kenny sværger til 4-4-2 eller 4-1-4-1, og hvor ville Elm passe ind i de to formationer?

Ja, Eriksen er ved at udvikle sig til assistkongen. Men jeg tror også han ville koste over £20 M.
Jeg er også overbevist om, at vi ikke får Eriksen. Men i Guder, hvor ville jeg gerne have en spillertype som ham på holdet. Gode boldberøringer under pres, utrolig dygtig i genpres-spillet og et meget veludviklet blik for spillet og medspillerne.

Der er så uhyre meget potentiale i knægten, at jeg ikke tør spå om, hvor langt han kan nå på 4 år, men mit bud vil være, langt nok til at det berettiger et prisskilt, der er mere end det dobbelte af Rasmus Elm.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5691
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » mandag, 30. apr, 2012 16:13

En Eriksen og Luuk de Jong tror jeg vil økonomisk muligt. Jeg tror bare ikke rigtigt Eriksen er KD's type.
Kreative teknikere som Meireles og Aquilani virkede han ikke synderligt interesseret i at beholde.

En Rasmus Elm minder lidt mere om Adam og Henderson, så en sådan signing er nok mere sandsynlig.

Hr. Drejer
Indlæg: 13766
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 30. apr, 2012 18:49

Oomph242 skrev:En Eriksen og Luuk de Jong tror jeg vil økonomisk muligt. Jeg tror bare ikke rigtigt Eriksen er KD's type.
Kreative teknikere som Meireles og Aquilani virkede han ikke synderligt interesseret i at beholde.

En Rasmus Elm minder lidt mere om Adam og Henderson, så en sådan signing er nok mere sandsynlig.
Suarez er stadig i klubben.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 30. apr, 2012 19:20

Der er godt nok mange, som der er ved at gå i båndsalat over, at vi er rygtet til Rasmus Elm :D . Endda mange som ikke en gang har set manden spille :shock: .

Jeg ville da også hellere have, at Javi Martinez, ligesom Podolski idag, meldte ud, at han havde signet for os - men vi er desværre pt. i en position, hvor vi bare hiver disse spillere op af hatten et par gange i et transfervindue.

De der har set + 10 kampe med Rasmus Elm, og af den grund har dannet sig et indtryk af spilleren, kan med rette brokke sig. Men brok med afsæt i en youtube video på 1m og 11 sek er decideret useriøst.

Jeg ville først være nervøs, hvis vi blev linket til middelmådige PL spillere, som vi i højere grad havde fulgt og kendte niveauet på - eksempelvis Leon Osman, Darren Gibson og Phil Neville (tag den Everton ;) ).

Jeg synes da også det lyder en smule mærkeligt, at vi linkes til en 24 årig svensker - men når jeg ikke har set ham spille mere end par cameos for Sverige, vil jeg ikke male fanden på væggen.

Oomph242
Indlæg: 5691
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » mandag, 30. apr, 2012 19:58

Suarez er stadig i klubben.
Ja men lidt synd, at han skal stå for alt det kreative og tekniske alene :|

En kreativ midtbane spiller som kan tage mere end 3 på foden, er mit største sommertransfer ønske.

Besvar