Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC_20 » fredag, 15. jul, 2011 10:31

veffe69 skrev:
Steven__Gerrard skrev:
Alex Brockins skrev:Det essentielle i denne debat er ikke, hvad vi vurderede, at forskellen mellem Torres og Carroll var i værdi inden handlen, men hvad vi kunne have brugt pengene fra Torres-handlen på efter salget til Chelsea.

At du anskuer det relative forhold mellem henholdsvis Torres' og Carrolls transfersumme vil aldrig vise hele historien. Man er altid nødt til at kigge på oppoturnity cost'en - dvs. hvad kunne vi hypotetisk set have købt for pengene i stedet for Carroll.
Ja, men du skal stadig tage de 50 millioner med i regnestykket når du siger pengene er brugt.

Torres + 50
Babel +8
Carroll - 35
Suarez -23
Henderson - 16
Adam - 8
Downing - 20
Konchesky + 1.5
---------------------
-42.5
---------------------

Jeg tror stadig der kan være penge til en ny spiller, specielt hvis vi fået luet lidt ud i de overflødige spillere. Konchesky er allerede røget, Jovanovich er på vej, Poulsen er formentlig på vej og det er heller ikke til at vide med NGog.

"Kun" har desuden meddelt at han ikke spiller i Madrid i næste sæson, så det kunne være en mulighed. Er desværre bange for han ryger til Chelsea.
Skal vi regne den ud, bør vi vel have alle med
Så mangler vi vel kun en ;)

Edit: For langsomt Hr. Drejer :lol: ;) :headbang:
Senest rettet af LFC_20 fredag, 15. jul, 2011 10:34, rettet i alt 1 gang.

Hr. Drejer
Indlæg: 13790
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 15. jul, 2011 10:32

@Veffe69:

Tallet må være -42.5, da Poul Konchesky jo indbragte hele £1.5 M ;)


Øv, LFC_20 beat me to it.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » fredag, 15. jul, 2011 10:55

veffe69 skrev:
Steven__Gerrard skrev:
Alex Brockins skrev:Det essentielle i denne debat er ikke, hvad vi vurderede, at forskellen mellem Torres og Carroll var i værdi inden handlen, men hvad vi kunne have brugt pengene fra Torres-handlen på efter salget til Chelsea.

At du anskuer det relative forhold mellem henholdsvis Torres' og Carrolls transfersumme vil aldrig vise hele historien. Man er altid nødt til at kigge på oppoturnity cost'en - dvs. hvad kunne vi hypotetisk set have købt for pengene i stedet for Carroll.
Ja, men du skal stadig tage de 50 millioner med i regnestykket når du siger pengene er brugt.

Torres + 50
Babel +8
Carroll - 35
Suarez -23
Henderson - 16
Adam - 8
Downing - 20
---------------------
-44
---------------------

Jeg tror stadig der kan være penge til en ny spiller, specielt hvis vi fået luet lidt ud i de overflødige spillere. Konchesky er allerede røget, Jovanovich er på vej, Poulsen er formentlig på vej og det er heller ikke til at vide med NGog.

"Kun" har desuden meddelt at han ikke spiller i Madrid i næste sæson, så det kunne være en mulighed. Er desværre bange for han ryger til Chelsea.
Skal vi regne den ud, bør vi vel have alle med
Ja, overvejede det godt, men blev enig med mig selv om, at de to spillere hørte til transferbudgettet i sidste vindue - hvis man kan tale om det? Grunden at Torres og Carroll alligevel er med er, at man nok ikke havde regnet med at disse handler vil finde sted, og derfor er lidt ekstraordinære? Bare en tanke...
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » fredag, 15. jul, 2011 10:58

Det var da vist godt vi ikke fik Clinchy - en forsvarsspiller der er overrasket over der tackles til træning?

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 587381.ece
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af veffe69 » fredag, 15. jul, 2011 11:02

@Lfc_20 & Hr.Drejer

Ganske rigtigt :)

Men det er ligesom, når jeg tager en tur til Langesø med en gang gammel brød for at fodre ænderne (som forøvrigt er vilde med det)
så er man glad for at slippe af med det, selvom man i grunden har haft en udgift på det, men man tænker ikke nærmere over det ;)
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

NHK

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af NHK » fredag, 15. jul, 2011 11:35

Er lige logget ind med nyt brugernavn på en ny emailadresse. Jeg er Niels K for god ordens skyld ;)

Det er svært at vide, hvad vi har brugt indtil videre, men iflg. den norske, så skal bl.a. Suarez, Carroll og Torres ind under 2010/11 "transferåret", dvs. i 2010/11 har vi solgt for følgende:

San José, Yossi, Myhailov, Riera, Cavalieri, Nemeth, Masche, Babel og Torres = £ 94,7 mio.
Plessis og Palsson er der ikke opgivet salgssummer for.

Vi købte i 2010/11 for:

Shelvey, Wilson, CP, Jones, Meireles, Kons, Suarez, Carroll = £ 77,5 mio.

Det giver en gevinst på £ 17,2 mio.

Ligger vi 1,5 oveni for Kons og trækker vi 42,75 fra for Henderson, Adam og Downing, som er sat til £ 20 mio, så er resultatet af 2010/11 + 2011/12 en udgift på £ 24,05 mio.

Vi har samtidig frigivet en masse spillere i 2010/11 samt 2011/12.

Dvs. der er måske ikke så meget mere at gøre godt med, men det kan der fortsat nå at blive, hvis vi kan få solgt eller bortgive nogle af følgende: Jones, Cole, CP, N'Gog, Mavinga, Jova, El Zhar og Degen. Realistisk burde disse spillere kunne indbringe ca. £ 10 mio., men vigtigere er nok de sparede lønninger som tilsammen burde kunne sikre en topspiller f.eks. Aguero.

Dalglish_revolution

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Dalglish_revolution » fredag, 15. jul, 2011 13:11

Hej, jeg ny herinde på forummet.

Jeg synes tendensen herinde er, at man er utilfreds med, at vi endnu ikke har fået verdensstjernen til klubben. Jeg tror personligt, vi skal passe på med at lade vores ambitioner løbe af med os. KD har en plan, der varer længere end blot næste sæson, og tror umiddelbart ikke, det er realistisk, at vi lokker en verdensstjerne som Aguero eller Higuain til klubben, da der er så mange andre klubber, der kan tilbyde bedre kontrakter + mulighed for europæisk fodbold.

Det var så det negative. Det positive: Hvis vi ser på, hvad KD fik ud af vores trup sidste halvdel af sidste sæson (der snakkede alle om, at hvis vi havde spillet sådan hele sæson, havde vi endt i top 4) og nu ser på, hvordan vi har forstærket vores trup med en solid kantspiller, Downing, (mener statistiken peger på, at han var nummer 2 mest chanceskabende spiller i PL sidste år), og Adam som jeg virkelig tror blomstrer under KD med , så er jeg overbevist om, at vi næste sæson kan lokke verdensstjerner til klubben grundet vores gode præstation næste sæson og top 4 placering.
Nu mangler vi bare en god venstreback som Baines eller Cissoko, så er jeg faktisk tilfreds med vinduet :)
YNWA

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Repsej » fredag, 15. jul, 2011 13:45

Dalglish_revolution skrev:Hej, jeg ny herinde på forummet.

Jeg synes tendensen herinde er, at man er utilfreds med, at vi endnu ikke har fået verdensstjernen til klubben. Jeg tror personligt, vi skal passe på med at lade vores ambitioner løbe af med os. KD har en plan, der varer længere end blot næste sæson, og tror umiddelbart ikke, det er realistisk, at vi lokker en verdensstjerne som Aguero eller Higuain til klubben, da der er så mange andre klubber, der kan tilbyde bedre kontrakter + mulighed for europæisk fodbold.

Det var så det negative. Det positive: Hvis vi ser på, hvad KD fik ud af vores trup sidste halvdel af sidste sæson (der snakkede alle om, at hvis vi havde spillet sådan hele sæson, havde vi endt i top 4) og nu ser på, hvordan vi har forstærket vores trup med en solid kantspiller, Downing, (mener statistiken peger på, at han var nummer 2 mest chanceskabende spiller i PL sidste år), og Adam som jeg virkelig tror blomstrer under KD med , så er jeg overbevist om, at vi næste sæson kan lokke verdensstjerner til klubben grundet vores gode præstation næste sæson og top 4 placering.
Nu mangler vi bare en god venstreback som Baines eller Cissoko, så er jeg faktisk tilfreds med vinduet :)
YNWA

I store træk enig.

Ja vores klub har et navn og masser af historie og nostalgi.
Men de fleste store navne vil altså spille i CL eller ihf i EL og der er vi ikke med.

Sådan er det og det må vi bare indse.

Jeg må indrømme jeg også er ved at være lidt træt af at høre vi betaler overpriser og får for lidt for dem vi sælger.

Såvidt jeg ved så er det kun de nærmeste der kender de præcise priser og alt andet er ren spekulation.
Det skulle heller ikke undre mig om der ikke var en del klausuler i div kontrakter som gør at de opskruet tal der bliver nævnt er det absolut maximale det kommer til at koste.

Jeg har stor tiltro til at FSG præcis ved hvad de laver og ikke giver lov til at handle hvis de ikke mener det er forsvarligt.

Det bliver nævnt masser af steder at man har tiltro til FSG og KK men det har man jo faktisk ikke når man mener de handler vi laver er økonomisk uforsvarlige.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Stephenson
Indlæg: 530
Tilmeldt: fredag, 21. dec, 2007 12:25

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Stephenson » fredag, 15. jul, 2011 14:08

Repsej skrev:
Dalglish_revolution skrev:Hej, jeg ny herinde på forummet.

Jeg synes tendensen herinde er, at man er utilfreds med, at vi endnu ikke har fået verdensstjernen til klubben. Jeg tror personligt, vi skal passe på med at lade vores ambitioner løbe af med os. KD har en plan, der varer længere end blot næste sæson, og tror umiddelbart ikke, det er realistisk, at vi lokker en verdensstjerne som Aguero eller Higuain til klubben, da der er så mange andre klubber, der kan tilbyde bedre kontrakter + mulighed for europæisk fodbold.

Det var så det negative. Det positive: Hvis vi ser på, hvad KD fik ud af vores trup sidste halvdel af sidste sæson (der snakkede alle om, at hvis vi havde spillet sådan hele sæson, havde vi endt i top 4) og nu ser på, hvordan vi har forstærket vores trup med en solid kantspiller, Downing, (mener statistiken peger på, at han var nummer 2 mest chanceskabende spiller i PL sidste år), og Adam som jeg virkelig tror blomstrer under KD med , så er jeg overbevist om, at vi næste sæson kan lokke verdensstjerner til klubben grundet vores gode præstation næste sæson og top 4 placering.
Nu mangler vi bare en god venstreback som Baines eller Cissoko, så er jeg faktisk tilfreds med vinduet :)
YNWA

I store træk enig.

Ja vores klub har et navn og masser af historie og nostalgi.
Men de fleste store navne vil altså spille i CL eller ihf i EL og der er vi ikke med.

Sådan er det og det må vi bare indse.

Jeg må indrømme jeg også e.r ved at være lidt træt af at høre vi betaler overpriser og får for lidt for dem vi sælger.

Såvidt jeg ved så er det kun de nærmeste der kender de præcise priser og alt andet er ren spekulation.
Det skulle heller ikke undre mig om der ikke var en del klausuler i div kontrakter som gør at de opskruet tal der bliver nævnt er det absolut maximale det kommer til at koste.

Jeg har stor tiltro til at FSG præcis ved hvad de laver og ikke giver lov til at handle hvis de ikke mener det er forsvarligt

Det bliver nævnt masser af steder at man har tiltro til FSG og KK men det har man jo faktisk ikke når man mener de handler vi laver er økonomisk uforsvarlige.
Der er altså en forskel på tro og blind tro. Bare fordi at nogle mener at der bliver betalt overpris, eller at x spiller måske havde været bedre, er det jo ikke det samme som at de ikke tror på at KD, FSG og Mr Comolli kan levere gode resultater for klubben. Det er ikke sort og hvidt.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » fredag, 15. jul, 2011 19:24

Hvad sker der lige med den venstreback?
Konchesky er blevet solgt. Det er, hvad der er sket. Nå ja, og så har Clichy også sagt 'nej tak' til LFC og valgt at skifte til Man. City. Men det er jo lidt en non-begivenhed. Rygterne svirer dog stadig om Enrique, Cissokho og Baines.

Det er dog ikke fordi, LFC ikke har budt nye spillere velkommen. Hele tre spillere er allerede blevet købt, men alligevel har LFC ikke fået tag i en ny venstreback. Det er dog ikke fordi, det er en svær position at styrke. Klubben har som nævnt allerede solgt en venstreback, hvorfor en ny venstreback blot skal være bedre end en gammel og meget skadet Aurelio og en 17-årig Robinson, der kun har spillet en PL-kamp fra start, for at være en forstærkning. Konkurrencen er nærmest ikke-eksisterende, og dog...

Den lavmålte benspænder
Lille, langsom og dårlig til at placere sig defensivt. Det er sådan ca. kritikken af Insua, der lige er vendt hjem fra et låneophold fra tyrkiske Galatasaray. Og det er ikke, fordi opholdet i det tyrkiske umiddelbart indikerer, at Insua er en svær konkurrent for en ny venstreback. Det blev til 16 ligakampe for Galatasaray, der sluttede som nummer otte i den bedste tyrkiske række.

Med til historien hører dog, at Frank Rijkaard blev afløst af klubkoryfæet Hagi, der ikke mente, at det var værd at satse på lånte spillere, hvilket resulterede, at Insua gled helt ud af startopstillingen. Hagi blev så også afløst, og Insua var inde i varmen igen og fik en del spilletid i slutningen af sæsonen.

Med til historien hører også, at Insua faktisk slet ikke er lille! Det kommer måske som et chok for nogle, men ifølge wikipedia, der er kilden til al sandhed på nettet, så er Insua hele 179 cm. høj. Ok, han er ikke ligefrem en kongeørn i luftspillet og bliver det nok heller ikke, men han er ingen pygmæ. Hvordan forholder det sig så med hurtighed, placeringsevne og benspænd?

Engelske tacklinger
Ja, den eneste statistik, der her er interessant, er statistik fra sidste sæsons PL, og den viser, at Insua tacklede igennem - indtil han blev skadet i april og var ude resten af sæsonen.

Indtil skaden havde Insua vundet fjerdeflest tacklinger i alt blandt forsvarsspillerne (altså ikke bare blandt backs!) og vundet 77 % af alle tacklinger (Evra=75%, Clichy=76%, Cole=76% - og kun Evra havde været involveret i ca. ligeså mange tacklinger, som Insua havde).

Han befandt sig på en attendeplads over begåede frispark - Evra var på en niende plads. Clichy og Cole var slet ikke på listen, men de havde også spillet færre kampe på daværende tidspunkt.

Statistikken viser så ikke, hvor tit Insua var dårligt placeret, men det var Insua sådan frit efter hukommelsen forholdsvis tit, men en ofte fremsat påstand var, at Insua begik mange frispark, fordi han stod forkert placeret i forhold til modstanderen.

Det viser statistikken trods alt, at Insua ikke gjorde, hvorfor kritikken af Insuas placeringsevne måske var overdrevet. Det, at Insua også var involveret i mange tacklinger, og at han vandt en stor del af dem, vidner også om, at han ofte må have stået rigtig placeret for at kunne lave gode tacklinger - for Insua har ikke en eksplosiv hurtighed at falde tilbage på (selvom han ikke er decideret langsom - det bliver dog diskuteret i det næste).

En moderne back
Insua befandt sig indtil april 2010 i top fem over forsvarsspiller, når det kom til afleveringsforsøg, og når det kom til andelen af vellykkede aflevering. Han havde en afleveringssuccesrate på 80 % (Evra=79%, Clichy=78%, Cole=87%).

Det formåede han at kombinere med et højt antal skabte chancer. Han var indtil april den back med næstflest oplæg i ligaen og med næstflest skabte chancer (kun overgået af Baines). Det er virkelig værd at bide mærke i. Normalt plejer chanceskabende afleveringer at være risikable, men Insua holdt en høj rate, hvad angik succesfulde afleveringer, samtidig med at han var kreativ. Insua scorede dog ikke selv ret mange mål.

Som en spiller, der var involveret i mange dueller, og som var involveret meget i det offensive spil, så kan Insuas hurtighed heller ikke have været helt ringe.


Cissokho har jeg ikke stats på, men den generelle beskrivelse af ham er, at han er en hurtig, offensiv back, der ofte efterlader store huller i defensiven, men som kommer med en masse energi i offensiven.

José Enriques andel af afleveringer, der var succesfulde, var i sidste sæson på 75%. Han var den forsvarsspiller, der havde kreeret sjetteflest chancer - 29 i alt (jeg har desværre ikke Insuas konkrete tal fra 09/10). Enrique formåede dog kun at levere et oplæg. Han var samtidig på en femteplads over samlede afleveringsforsøg.

Hvor god Enrique har været i duellerne kan man ikke læse ud af statistikken, da Enrique er uden for top 50 over tabte tacklinger. Det betyder dog, at han som minimum har vundet 76% af alle tacklinger, og tallet kan meget vel være højere. Enrique er heller ikke på top 50 over de forsvarsspillere, der har begået flest frispark i sidste sæson.

Baines har kun vundet 73% af alle tacklinger og er på en 25. plads over flest begåede frispark blandt forsvarsspillere. Og det er kun 73% af alle Baines afleveringsforsøg, der er succesfulde.

Dog er Baines klart den forsvarsspiller, der har skabt flest chancer, lavet flest oplæg og scoret flest mål.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... stics.html
(Insuas stats er taget fra et gammelt indlæg, som er baseret på samme side, men de stats er ikke længere tilgængelige)

Den endelige dom
Baines er den dårligste defensivt ud fra de stats, der er til rådighed. Enrique er formentlig den bedste. Baines er så tilgengæld klart den bedste offensivt dog med den konsekvens, at han også smider bolden væk en del i pasningsspillet (dog står Baines vist for dødboldene hos Everton, og egentlig burde man jo kun kigge på stats fra åbent spil). Her er Enrique den dårligste dog uden at være dårlig.

Konklusionen er, at det ikke er et must med en ny venstreback. Selvom Enrique og Baines på hver deres måde er bedre end Insua, så har de også klare mangler i forhold til Insua. Cissokho er lidt en ubekendt, men kritikken af hans manglende defensive fokus tror jeg nu har hold i virkeligheden. Altså vil han måske ikke være en markant forbedring i forhold til Insua ud fra de områder, som statistikken har belyst.

Dog er Baines, Enrique og Cissokho alle hurtigere end Insua, og det kan vise sig at være en fordel, da de kan true med dybdeløb i overlaps, hvilket kan skabe plads til Adam og Downing i venstreside. Og som nævnt i et andet indlæg kan Downings arbejdsomhed måske også være med til at kompensere for manglende defensive kvaliteter.

Jeg kan egentlig godt forstå, at KD og Comolli ikke mener, at det er venstrebacken, der skal bruges store summer på, hvis de har overvejet at beholde Insua. Aurelio, Johnson, Insua, Kelly og Flanagan til backpladserne med Robinson som en habil outsider er ok.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af veffe69 » fredag, 15. jul, 2011 21:32

@Fribytter

God gennemgang af Insua.
Tror det største problem for ham, var at han ikke nåede at have en rigtig god kantspiller, som bakkede af for ham, når han gik med frem.
Hvilket jo faktisk var ganske tit. Og derfor lignede han til tider en spiller ude af position.

Jeg ser meget gerne Insua få chancen, hellere ham end Fabio.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Mikkel
Indlæg: 3076
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:35
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mikkel » fredag, 15. jul, 2011 22:37

Dejlig ny analysestil, du kører, Frib. :army7:
Er spændt på, om Insua er modnet af sit låneophold - har nu egentlig altid syntes, at der var noget over ham. Interessant hvordan Kenny vælger at satse. Om det er Kelly på højre og Johnson på venstre? Eller om Insua skal have chancen? Aurelio tror jeg ikke på længere, og Jack er stadig ung. En super centerforsvarer har højere prioritet i mine øjne.
Just the fax ma'am. Just the fax.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 15. jul, 2011 23:14

I nedenstående link, giver Tony Evans et interview, hvor han mener at vide, at klubben vil signe Adam og Downing. Han mener endvidere, at dette kun er første del af vores indkøb.

http://www.youtube.com/watch?v=spv_gIQJD7M

Indtil videre må man sige han har ramt plet (hvis vi da signer Downing, hvilket alt jo tyder på), så måske vi stadig har flere større signings til gode.

EDIT: Downing done deal http://www.liverpoolfc.tv/news/latest-n ... wning-deal

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » fredag, 15. jul, 2011 23:16

Tak, Veffe og Mikkel.

Ovenstående indlæg kom sig nu af, at jeg ved et tilfælde læste et af mine gamle indlæg i Insua-tråden, der handlede om hans stats. Så helt ny stil er det nu ikke. Normalt har jeg dog ikke lige tiden til at sidde og nørde tallene på den måde, men når nu man har en fridag og sådan.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 15. jul, 2011 23:31

@ Fribytter

Jeg husker også at Insua blev kritiseret for at placere sig dårligt. Men i den forstand, at han var for langt fra modstanderen snarere end at han begik dumme frispark.
Hvis det forholdt sig sådan, så er det jo ikke så underligt, at han begik få frispark ;)

Jeg kan huske, at jeg sidste sommer mente vi skulle hente en venstre back således Insua ikke ville få alt for mange kampe som han gjorde i 2009-10. At leje ham ud var selvfølgelig håbløst.

Jeg kan ikke se at situationen skulle være ændret i forhold til for et år siden. Insua er næppe blevet væsentligt bedre (ved det dog ikke). Aurelio er her overraskende stadig, men til gengæld kan man bare ikke regne med ham. Robinson er selvfølgelig blevet et år ældre, hvilket betyder meget i den alder.

Jeg vil stadig mene, at der er behov for en venstre back mere der mindst er på niveau med Insua. Simpelthen fordi jeg ikke finder det hensigtsmæssigt at fjerne Johnson fra sin højre back så snart vi får en enkelt skade på venstre.
I min optik skal vi virkelig tro på at Robinson kan spille en rolle for at vi ikke skal hente en ny ind på positionen.

Besvar