Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
xman

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af xman » torsdag, 16. jun, 2011 13:39

Alonso skrev: Jeg føler mig i øvrigt ret overbevist om at vi satser på Lucas og Spearing i den defensive rolle på midtbanen, mens vi altså kigger til alternativer til den mere flyvske rolle. Satser stadig benhårdt på at vi i højere grad kommer til at spille 4-3-3, hvor vi altså pt. har Gerrard, Meireles, Henderson og Shelvey til de 2 andre pladser. Maxi kan til nød spille positionen, ligesom unge Suso er på vej.
Da jeg læste dette, kom jeg til at tænke, at det måske kan forklare vores tilsyneladende interesse for Adam. Jeg synes vi igennem foråret et par gange har set en tendens til at vi kan spille en slags 4-3-3 når vi angriber, der bliver til en 4-5-1 eller 4-4-1-1 når vi forsvarer. Hvis vi hovedsageligt skal spille 4-3-3, forklarer det at vi tilsyneladende er interesseret i at købe ind til en central midtbane, der ellers ville virke forholdsvist godt dækket ind, hvis vi f.eks. skulle spille 4-4-2.
Lucas og Spearing vil hovedsageligt dække den defensive rolle, som du skriver. Så er der de nævnte til de to andre pladser plus Aquilani, hvis han ikke bliver solgt. Da Gerrard har været skadesplaget, Aquilani formentlig bliver solgt og Shelvey stadig er ung, vil det give meget god mening at hente endnu en mand til at dække disse to pladser. Afhængig af hvordan vi spiller formationen kan man forestille sig, vi gerne vil have folk der har udgangspunkt centralt, man som kan dække bredt, idet både Henderson og Adam er folk der befinder sig mest naturligt centralt, men som kan spille på ydersiden af den centrale midt (hvis det giver mening) i hver sin side.

Btw. angående Alonso og Gago diskussionen, så mener jeg at de er forskellige typer. Alonso er en playmakertype med udgangspunkt langt tilbage på banen, mens Gago mere en spilbryder/bolderobrer.

veffe69

Indlæg af veffe69 » torsdag, 16. jun, 2011 13:40

@Surf

Hvis man skal minde om skal man også kunne noget af det samme, hvilket jeg ikke mener er tilfældet her.
Gago kan IKKE slå en lang aflevering
Gago har IKKE samme blik for spillet
Gago har IKKE samme omstillings evne, da han som oftest stopper spillet

Alle punkter som imo skal opfyldes for at kunne sammenligne direkte.

------------------------------------------------------------------

Iøvrigt skriver Tipsbladet at Eto gerne vil prøve PL af, inden han stopper karrieren.
En spiller som jeg tror ville passe meget godt ind i den måde vi spiller på.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Henrik
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 42

Indlæg af Henrik » torsdag, 16. jun, 2011 13:49

Et stort fedt Nej tak til Gago.

Forstår slet ikke hvordan man kan anvende ordet klasse i samme sætning som hans navn, for det skinner da tydeligt igennem at han ikke er i besiddelse af det.

Mht. Man United og deres eventuelle bud på Adam, giver det da meget god mening for mig hvis Ferguson anser at han kan overtage den rolle som Scholes havde tidligere.
Næste år!

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » torsdag, 16. jun, 2011 13:55

veffe69 skrev:@Surf

Hvis man skal minde om skal man også kunne noget af det samme, hvilket jeg ikke mener er tilfældet her.

Iøvrigt skriver Tipsbladet at Eto gerne vil prøve PL af, inden han stopper karrieren.
Yes kan sagtens følge dig her, læste bare dit tidligere indlæg som om at Alonso bare var bedre til disse ting end Gago. Som sagt er min viden om ham begrænset.

Eto, tjah, hvorfor ikke, han siger i samme ombæring at det ikke er økonomien der betyder alt for ham. Det ville da være en super spiller at få ind, men han har tre år tilbage af sin kontrakt, så tror ikke han bliver billig.

Desuden, i forlængelse af xman, kan man vel forestille sig at vi så udfylder de tre midtbane-pladser (antaget at vi spiller 4-3-3) således:

--Gerrard (Henderson)--Lucas(Spearing)--Meireles(Adam)--

Det giver jo en super bredde, og med Meireles' og Gerrards skadefrekvens in mente, så virker det da relativt fornuftigt. Man kan betvivle om Adam forstærker start 11'eren, men der kan vel ikke være tvivl om at han er en god bredde/rotationsspiller.
Man kan så stille spørgsmålstegn ved om Spearing kan opfylde den defensive rolle Lucas besidder, men her kan man så argumentere for at Lucas er den af de tre spillere, det er klart mest stabil, både i sit niveau og skadefrekvens, og derfor skal udskiftes mindst.

Udover vores kreativitet oppe foran, har et stort problem i denne sæson IMØ været manglende overtag på midtbanen, specielt når vi har manglet et par af de, på papiret, bedste spillere. Ovenstående kombination kan give konkurrence (-->skarphed) om pladserne, samtidig med at vi rent faktisk har en slagkraftig bænk, der kan indskiftes i tilfælde af at det ikke kører.

Hvad så med Shelvey, kan man spørge. Det kunne godt lugte af en udlejning, hvilket ville passe mig helt fint. Er han ude og få spilletid i et års tid for enten en PL eller Championsship klub, kan han kun komme tilbage styrket. Dette betyder at vi har endnu en spiller til Meireles' og Gerrards position, når de to er endnu ældre om et år.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 57

Indlæg af Kelly » torsdag, 16. jun, 2011 14:01

I løbet af 12 mdr. kan Gago forstærke vores start 11'er. Det kommer Adam aldrig til at kunne gøre.
Gago er en fin spiller. Og ovennævnte punkter er grebet fuldstændig ud af den blå luft, uden dokumentation.
Alonson havde et hav af præcise korte afleveringer, det har Gago også. Gago er udpræget mere defensivt end Alonso, det er den rolle han udfylder.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

veffe69

Indlæg af veffe69 » torsdag, 16. jun, 2011 14:09

Kelly skrev:

I løbet af 12 mdr. kan Gago forstærke vores start 11'er. Det kommer Adam aldrig til at kunne gøre.
Gago er en fin spiller. Og ovennævnte punkter er grebet fuldstændig ud af den blå luft, uden dokumentation.
Alonson havde et hav af præcise korte afleveringer, det har Gago også. Gago er udpræget mere defensivt end Alonso, det er den rolle han udfylder.
Nej det er såmænd grebet ud fra de kampe jeg har set ham spille i sidste og forrige sæson, hvor han på ingen måde har vist talent for nævnte ting.
Og som udgangspunkt var du selv en af dem der startede med at sammenligne de 2.

Vi bliver ikke enige, så skal vi ikke bare lade den ligge der, da du åbenbart har set noget jeg ikke har set.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Kelly

Indlæg af Kelly » torsdag, 16. jun, 2011 14:19

veffe69 skrev:
Kelly skrev:

Nej det er såmænd grebet ud fra de kampe jeg har set ham spille i sidste og forrige sæson, hvor han på ingen måde har vist talent for nævnte ting.
Og som udgangspunkt var du selv en af dem der startede med at sammenligne de 2.

Vi bliver ikke enige, så skal vi ikke bare lade den ligge der, da du åbenbart har set noget jeg ikke har set.
Vi lader den bare ligge ;) .
VI må vente og sa hvad de finder ud af i løber af den kommende periode.

Kelly

Indlæg af Kelly » torsdag, 16. jun, 2011 14:47

http://www.liverpoolfc.tv/news/media-wa ... or-striker

Dette tror jeg godt nok er en and. Han er en giftig angriber men er 28 år ?.

Brugeravatar
Kristoffer

Indlæg af Kristoffer » torsdag, 16. jun, 2011 15:01

Mazter81 skrev:
Kristoffer skrev:En bruger ved navn "Scott" fra Rawk, har også tweetet at vi har lagt et bud på Mata. Selvom diverse Twitter-brugere ikke har meget tillid fra min side, er der sjældent røg uden en eller anden form for ild. Igår blev der samtidig skrevet at Mancini ikke skulle have meget til overs for A. Johnson. Jeg håber Kenny lurer den og kan få vristet ham over på vores hold, da jeg ser et enormt potentiale i ham.
Hvis det skulle lykkes at få de to, kunne vi stille op på denne måde:

-----G. Johnson - Carragher - Agger - Enrique/Cissokho
----Gerrard/ Henderson -------- Lucas/Meireles/Adam (formentligt)
--------A. Johnson(kuyt) ------ Suarez ------ J. Mata -----------
-------------------------A. Carroll-------------------------------

De tre offensive kan ligge og skifte plads, og udfordre alt og alle i modstanderens bagkæde. Det kunne komme til at gøre rigtigt ondt og samtidig ville begge backs og de to midtbanespillere, kunne slå indlæg lidt tidligere, hvilket Carroll virker til at trives med.
Hvilken position vil du så helst undvære en spiller på?
Mindre fejl. ;) nu rettet.
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 16. jun, 2011 15:12

Tror ikke i skal være bange for at miste Adam til Manchester United. Udover at det virker som en done-deal med ham og Liverpool, så har jeg ikke endnu set nogle nyheder, der tilnærmelsesvis kunne ligne troværdige mht. til at sende Adam til os.
Personligt tror jeg det hele bunder i, at Ferguson tidligere udtalte at Adams spark alene var 10 mio. £ værd og den har medierne da selvfølgelig kørt videre på. Sikkert også for at skabe en illustration af, at de to gamle rivaler endnu engang kæmper om samme spiller.

Derudover, så har Ferguson sagt, at han nok bliver nødt til at spendere en del penge på en afløser for Scholes, og med al ære og respekt for Charlie Adam, så er han højst 10 mio £ værd, og ikke en spiller, der på nogen måde ville kunne udfylde Scholes' rolle eller gøre tabet mindre tydeligt.

Så jeg vil godt vove at sige at han er jeres og tillykke med ham! :)
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » torsdag, 16. jun, 2011 15:21

Ifølge Thommo har Spurs indgivet bud på Adam. Kunne godt se ud som om Spurs er indstillet på at slippe Modric til Chelsea, når de vender tilbage med 25-30 mio. pund.
Badooo siger, hvad han mener!

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 16. jun, 2011 15:28

NotArrogantJustinBieber skrev:Tror ikke i skal være bange for at miste Adam til Manchester United. Udover at det virker som en done-deal med ham og Liverpool, så har jeg ikke endnu set nogle nyheder, der tilnærmelsesvis kunne ligne troværdige mht. til at sende Adam til os.
Personligt tror jeg det hele bunder i, at Ferguson tidligere udtalte at Adams spark alene var 10 mio. £ værd og den har medierne da selvfølgelig kørt videre på. Sikkert også for at skabe en illustration af, at de to gamle rivaler endnu engang kæmper om samme spiller.

Derudover, så har Ferguson sagt, at han nok bliver nødt til at spendere en del penge på en afløser for Scholes, og med al ære og respekt for Charlie Adam, så er han højst 10 mio £ værd, og ikke en spiller, der på nogen måde ville kunne udfylde Scholes' rolle eller gøre tabet mindre tydeligt. Så jeg vil godt vove at sige at han er jeres og tillykke med ham! :)
Hov hov hov. Intet er sikkert endnu. Netop nu går rygterne på, at spurs har budt på ham.

Med hensyn til det markerede, så skal der vel ikke så meget til at udfylde den plads på bænken, som Scholes overvejende sad på i den netop overståede sæson?
Kloppite

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 16. jun, 2011 15:39

texnymann skrev:
NotArrogantJustinBieber skrev:Tror ikke i skal være bange for at miste Adam til Manchester United. Udover at det virker som en done-deal med ham og Liverpool, så har jeg ikke endnu set nogle nyheder, der tilnærmelsesvis kunne ligne troværdige mht. til at sende Adam til os.

Derudover, så har Ferguson sagt, at han nok bliver nødt til at spendere en del penge på en afløser for Scholes, og med al ære og respekt for Charlie Adam, så er han højst 10 mio £ værd, og ikke en spiller, der på nogen måde ville kunne udfylde Scholes' rolle eller gøre tabet mindre tydeligt. Så jeg vil godt vove at sige at han er jeres og tillykke med ham! :)
Hov hov hov. Intet er sikkert endnu. Netop nu går rygterne på, at spurs har budt på ham.

Med hensyn til det markerede, så skal der vel ikke så meget til at udfylde den plads på bænken, som Scholes overvejende sad på i den netop overståede sæson?
Ja, så godt de havde budt på ham lige efter jeg havde postet indlægget :wall:

Men der er brug for en klasse midtbane i stedet for Scholes. Jeg ved godt han ikke har spillet så meget mere i den her sæson pga. fysikken, og det er nok også en af grundene til at midtbanen har været så middelmådig i det offensive og kontrollerende spil fordi Scholes ikke har været i stand til at spille mere. Og derfor skal der investeres på den plads.
Fan af Manchester United

Kelly

Indlæg af Kelly » torsdag, 16. jun, 2011 15:43

NotArrogantJustinBieber skrev:
texnymann skrev:

Men der er brug for en klasse midtbane i stedet for Scholes. Jeg ved godt han ikke har spillet så meget mere i den her sæson pga. fysikken, og det er nok også en af grundene til at midtbanen har været så middelmådig i det offensive og kontrollerende spil fordi Scholes ikke har været i stand til at spille mere. Og derfor skal der investeres på den plads.
Det er scums probem og ikke vores. Jeg tror ikke Adam kan forstærke Liverpool
Senest rettet af Kelly torsdag, 16. jun, 2011 16:08, rettet i alt 1 gang.

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 16. jun, 2011 16:03

NotArrogantJustinBieber skrev:
texnymann skrev:

Vidste vel egentlig godt, hvad du mente, men havde lyst til at være lidt "cheeky", når nu du devaluerede en potentiel LFC spiller :D

Jeg er dog heller ikke selv overbevist om Adam. I nogle kampe har han været verdensklasse (blandt andet mod os og især i første halveg mod Man Utd), men sammen med holdet, synes jeg hans niveau faldt sidst på sæsonen. Derudover har han kun haft denne ene kanon-sæson. Det er jo før set, at spillere har en supersæson, for derefter at vende tilbage til middelmådigheden. En sådan frygt ligger latent i mig i forhold til Adam (og faktisk også Carroll!).

Jeg håber, at min frygt viser sig ubegrundet, hvis han ender hos os.
Kloppite

Besvar