Da jeg læste dette, kom jeg til at tænke, at det måske kan forklare vores tilsyneladende interesse for Adam. Jeg synes vi igennem foråret et par gange har set en tendens til at vi kan spille en slags 4-3-3 når vi angriber, der bliver til en 4-5-1 eller 4-4-1-1 når vi forsvarer. Hvis vi hovedsageligt skal spille 4-3-3, forklarer det at vi tilsyneladende er interesseret i at købe ind til en central midtbane, der ellers ville virke forholdsvist godt dækket ind, hvis vi f.eks. skulle spille 4-4-2.Alonso skrev: Jeg føler mig i øvrigt ret overbevist om at vi satser på Lucas og Spearing i den defensive rolle på midtbanen, mens vi altså kigger til alternativer til den mere flyvske rolle. Satser stadig benhårdt på at vi i højere grad kommer til at spille 4-3-3, hvor vi altså pt. har Gerrard, Meireles, Henderson og Shelvey til de 2 andre pladser. Maxi kan til nød spille positionen, ligesom unge Suso er på vej.
Lucas og Spearing vil hovedsageligt dække den defensive rolle, som du skriver. Så er der de nævnte til de to andre pladser plus Aquilani, hvis han ikke bliver solgt. Da Gerrard har været skadesplaget, Aquilani formentlig bliver solgt og Shelvey stadig er ung, vil det give meget god mening at hente endnu en mand til at dække disse to pladser. Afhængig af hvordan vi spiller formationen kan man forestille sig, vi gerne vil have folk der har udgangspunkt centralt, man som kan dække bredt, idet både Henderson og Adam er folk der befinder sig mest naturligt centralt, men som kan spille på ydersiden af den centrale midt (hvis det giver mening) i hver sin side.
Btw. angående Alonso og Gago diskussionen, så mener jeg at de er forskellige typer. Alonso er en playmakertype med udgangspunkt langt tilbage på banen, mens Gago mere en spilbryder/bolderobrer.