Jeg fortæller dig ikke hvad du må og ikke må kritisere.texy skrev: Men hvis jeg ikke må kritisere Rodgers for dispositioner i forhold til Agger, som jeg finder kritisable, hvem skal jeg så kritisere? Hvem er så ansvarlig for dispositionerne?
Faktum er, at vi vinder mere og indkasserer færre mål, når Agger spiller. Og hvis man skeler til, hvem af forsvarsspillerne, der er ens personlige favoritter, så risikerer man at miste den ekstremt vigtige overordnede pointe.
Havde vi ikke lukket mange flere mål ind med Sakho og Skrtel og smidt flere point, så ville jeg kunne forstå din kritik af mit synspunkt. Men forskellen har bare været markant.
Når man vil forstærke sig, så er man jo nødt til at forstærke sig i forhold til sit stærkeste hold. Det er muligt, at Rodgers ser Sakho og Skrtel som sine førstevalg, og hvis han fokuserer på det makkerskab, så ser det også lettere ud på papiret, at opnå en forstærkning. Men Agger og Skrtel kunne muligvis have været PL's næstbedste forsvar, hvis man kan bruge tendensen fra de kampe, som de spillede sammen til noget som helst. Jeg ser ikke nogen grund til at ødelægge PL's potentielt næstbedste forsvar for at starte forfra. Det synes jeg er alt for risikabelt, når man samtidig er tvunget ud i den mest kostbare ændring i den anden ende af banen, fordi man mister verdens bedste angriber.
Kan vi få Hummels, Silva, Dante eller en anden på det niveau, så ville jeg godt turde at tage chancen. Men lige nu er det Lovren, der er emnet. Tidligere var det Caulker. Det er to spillere, som jeg ikke mener har vist nok til at de burde kunne overbevise nogen som helst om, at de med sikkerhed vil være en opgradering i forhold til Agger. Og indtil der kommer en spiller på banen, som har vist nok til at overbevise mig om, at vi som hold bliver stærkere med ham, vil jeg være imod et salg af Agger.
Jeg siger bare at du kan have nogle meget gode pointer i at vi lukker færre mål ind med Agger etc. Jeg er langt hen ad vejen enig, og min foretrukne forsvarskombination er Agger og Sakho.
Jeg siger bare at selvom man har en holdning selv, så har Agger på intet tidspunkt spillet så godt at det ville være en dødssynd at smide ham på bænken, derfor må man også respektere at Rodgers har en anden holdning end en selv, uden at den derfor behøver at være forkert, for Agger/Sakho/Skrtel har spillemæssigt præsteret nogenlunde ens.
Hvis jeg sammenligner det lidt med Situationen i Dortmund. Jeg ved efterhånden ikke hvem der er bedst af Subotic & Sokratis, så der er situationen at sammenligne med vores. Forskellen i Dortmund er så bare at hvis Hummels er klar, så spiller han, for han er simpelthen så meget bedre end de andre. Det har Agger altså ikke vist, og derfor er han på samme måde ikke selvskrevet starter, og derfor er min eneste pointe at selvom man har en mening selv, så er det efter min mening en smule hyklerisk at sige Rodgers laver en fejl på området, for hans valg er jo reelt set bare baseret på at han vælger den ene gode forsvarspiller over den anden, ikke den dårlige forsvarspiller over den gode.
Jeg håber det fik klargjort min pointe, men lad os bare lade den evige debat ligge, specielt i denne tråd og når vi rent faktisk er enige om at Agger burde spille.
Jeg er så igen enig når det kommer til Lovren. Jeg er faktisk rimelig glad for ham som spiller og jeg mener ikke at han har væsentlig niveauforskel fra vores 3 forsvarsspillere, men det er hele mit problem. Hvis vi ønsker at forstærke os på positionen, så så jeg også langt hellere at vi gik efter en forsvarsprofil der med sikkerhed er langt bedre end hvad vi har, istedet for at skifte en spiller ud med en på præcis samme niveau.
Det kan godt være det anses som hamrende urealistisk, men Dortmund har jo ikke ligefrem vist sig at være en klub der kan holde fast på deres profiler, der skifter væk på enten den ene eller den anden måde. Det er set både med Sahin, Kagawa, Götze, Lewandowski, og for dens sags skyld også hos deres breddespillere som Perisic og Santana. Jeg så allerhelst at vi investerede Suarez millionerne i Reus og Hummels. Nuvel, det kan sagtens slå fejl, men der er altså bare niveauforskel på Reus også Shaqiri, Markovic, Konoplyanka og på Hummels også Lovren, Caulker.
Så kan vi efter min mening godt smide vores egne milloner efter Moreno, Origi og Markovic(Specielt Markovic som jeg personligt er helt vild med), men jeg fastholder det jeg har sagt før. Det er længe siden vi har hentet et stort navn, en rigtig stjerne, og det er også fint nok at vi ikke gør det hver transfervindue og istedet satser på spillere som Sturridge, Coutinho, Shaqiri, Markovic når nu vi har været så gode til at ramme på dem, men nu skylder klubben også snart en spiller i Reus, Sanchez, Di Maria klassen, specielt taget i betragtning af at vi skyder den 3. bedste spiller i verden af.