hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
sjampen
Alder: 34

Re: hvem skal ud

Indlæg af sjampen » søndag, 06. jul, 2014 11:31

texy skrev: Men hvis jeg ikke må kritisere Rodgers for dispositioner i forhold til Agger, som jeg finder kritisable, hvem skal jeg så kritisere? Hvem er så ansvarlig for dispositionerne?

Faktum er, at vi vinder mere og indkasserer færre mål, når Agger spiller. Og hvis man skeler til, hvem af forsvarsspillerne, der er ens personlige favoritter, så risikerer man at miste den ekstremt vigtige overordnede pointe.

Havde vi ikke lukket mange flere mål ind med Sakho og Skrtel og smidt flere point, så ville jeg kunne forstå din kritik af mit synspunkt. Men forskellen har bare været markant.

Når man vil forstærke sig, så er man jo nødt til at forstærke sig i forhold til sit stærkeste hold. Det er muligt, at Rodgers ser Sakho og Skrtel som sine førstevalg, og hvis han fokuserer på det makkerskab, så ser det også lettere ud på papiret, at opnå en forstærkning. Men Agger og Skrtel kunne muligvis have været PL's næstbedste forsvar, hvis man kan bruge tendensen fra de kampe, som de spillede sammen til noget som helst. Jeg ser ikke nogen grund til at ødelægge PL's potentielt næstbedste forsvar for at starte forfra. Det synes jeg er alt for risikabelt, når man samtidig er tvunget ud i den mest kostbare ændring i den anden ende af banen, fordi man mister verdens bedste angriber.

Kan vi få Hummels, Silva, Dante eller en anden på det niveau, så ville jeg godt turde at tage chancen. Men lige nu er det Lovren, der er emnet. Tidligere var det Caulker. Det er to spillere, som jeg ikke mener har vist nok til at de burde kunne overbevise nogen som helst om, at de med sikkerhed vil være en opgradering i forhold til Agger. Og indtil der kommer en spiller på banen, som har vist nok til at overbevise mig om, at vi som hold bliver stærkere med ham, vil jeg være imod et salg af Agger.
Jeg fortæller dig ikke hvad du må og ikke må kritisere.
Jeg siger bare at du kan have nogle meget gode pointer i at vi lukker færre mål ind med Agger etc. Jeg er langt hen ad vejen enig, og min foretrukne forsvarskombination er Agger og Sakho.
Jeg siger bare at selvom man har en holdning selv, så har Agger på intet tidspunkt spillet så godt at det ville være en dødssynd at smide ham på bænken, derfor må man også respektere at Rodgers har en anden holdning end en selv, uden at den derfor behøver at være forkert, for Agger/Sakho/Skrtel har spillemæssigt præsteret nogenlunde ens.
Hvis jeg sammenligner det lidt med Situationen i Dortmund. Jeg ved efterhånden ikke hvem der er bedst af Subotic & Sokratis, så der er situationen at sammenligne med vores. Forskellen i Dortmund er så bare at hvis Hummels er klar, så spiller han, for han er simpelthen så meget bedre end de andre. Det har Agger altså ikke vist, og derfor er han på samme måde ikke selvskrevet starter, og derfor er min eneste pointe at selvom man har en mening selv, så er det efter min mening en smule hyklerisk at sige Rodgers laver en fejl på området, for hans valg er jo reelt set bare baseret på at han vælger den ene gode forsvarspiller over den anden, ikke den dårlige forsvarspiller over den gode.
Jeg håber det fik klargjort min pointe, men lad os bare lade den evige debat ligge, specielt i denne tråd og når vi rent faktisk er enige om at Agger burde spille.

Jeg er så igen enig når det kommer til Lovren. Jeg er faktisk rimelig glad for ham som spiller og jeg mener ikke at han har væsentlig niveauforskel fra vores 3 forsvarsspillere, men det er hele mit problem. Hvis vi ønsker at forstærke os på positionen, så så jeg også langt hellere at vi gik efter en forsvarsprofil der med sikkerhed er langt bedre end hvad vi har, istedet for at skifte en spiller ud med en på præcis samme niveau.
Det kan godt være det anses som hamrende urealistisk, men Dortmund har jo ikke ligefrem vist sig at være en klub der kan holde fast på deres profiler, der skifter væk på enten den ene eller den anden måde. Det er set både med Sahin, Kagawa, Götze, Lewandowski, og for dens sags skyld også hos deres breddespillere som Perisic og Santana. Jeg så allerhelst at vi investerede Suarez millionerne i Reus og Hummels. Nuvel, det kan sagtens slå fejl, men der er altså bare niveauforskel på Reus også Shaqiri, Markovic, Konoplyanka og på Hummels også Lovren, Caulker.
Så kan vi efter min mening godt smide vores egne milloner efter Moreno, Origi og Markovic(Specielt Markovic som jeg personligt er helt vild med), men jeg fastholder det jeg har sagt før. Det er længe siden vi har hentet et stort navn, en rigtig stjerne, og det er også fint nok at vi ikke gør det hver transfervindue og istedet satser på spillere som Sturridge, Coutinho, Shaqiri, Markovic når nu vi har været så gode til at ramme på dem, men nu skylder klubben også snart en spiller i Reus, Sanchez, Di Maria klassen, specielt taget i betragtning af at vi skyder den 3. bedste spiller i verden af.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » søndag, 06. jul, 2014 11:36

tue69 skrev:
Emmy skrev:Aspas skulle være på vej til Sevilla.
Fornuftigt. Det vil glæde alle, inklusiv Aspas, tænker jeg.
Hvorfor sender vi ikke Aspas + 15mil og får Moreno så?

Please bare alt andet end Bertrand.
Billede

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 06. jul, 2014 12:33

Xenne skrev:
tue69 skrev:
Emmy skrev:Aspas skulle være på vej til Sevilla.
Fornuftigt. Det vil glæde alle, inklusiv Aspas, tænker jeg.
Hvorfor sender vi ikke Aspas + 15mil og får Moreno så?

Please bare alt andet end Bertrand.
Uh ja! To fluer med et smæk. Ville være perfekt.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Scherwin

Indlæg af Scherwin » søndag, 06. jul, 2014 13:01

Det ville jo blive Aspas + 22 mil.

Tror da ikke nogen vil tage aspas uden at skulle have penge for det.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Scherwin

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 08. jul, 2014 03:16

Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » tirsdag, 08. jul, 2014 11:14

Lucas virker til at være en rigtig god fyr, som er god til at holde sammen på Sydamerikanerne og "resten", så tror man vil savne ham på et personligt plan - men fodboldmæssigt, er hans niveau dalet, i takt med skaderne, men hvem ved, hvis han lejes ud i en sæson, hvor han spiller fast, kan han måske vende tilbage?

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 08. jul, 2014 11:41

Jeg må ærligt indrømme, at jeg stiller mig uforstående overfor endnu et lejemål til en Serie A klub. Og så endda en klub, der lige har givet udtryk for, at de ikke har interesse i et signe vores målmand.

Har vi ikke lært af episoderne med Alberto Aquilani og senest Pepe Reina. Lucas vil ved lejemålets udløb være fyldt 28 år og med mindre han spiller en brandsæson, kan jeg ikke se, at hans markedspris vil være steget.

Det eneste rationale bagved denne potentielle handel er vel, at Rodgers tror på, at Lucas kan kickstarte hans karriere og vende tilbage og forstærke os til næste sæson.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » tirsdag, 08. jul, 2014 12:01

Det er nok nærmere, som det var tilfældet med Pepe Reina, at Rodgers har besluttet sig for at han skal videre og så må vi tage hvad vi kan få, hvilket åbenbart kun er et lejemål - formentlig på grund af en høj løn.

Vi får formentlig betalt hans løn hele perioden, mens Napoli så slipper for at betale et beløb for at få lov til at leje ham. Lucas er jo ikke sin løn værd mere. Da han fik kontrakten, blev han betragtet som en top3 defensiv midtbanespiller i Premier League. I netop Premier League er lønningerne kendt for at være højere end i andre lande, så han har netop ikke fået småpenge i forhold til hvad en klub som Napoli budgetterer med.

Skulle vi sælge ham i dag, så ville det formentlig betyde, at vi var tvunget til at betale en del af hans kontrakt ud. Om en sæson skal vi betale ham mindre for at komme af med ham, hvis han stadig har samme niveau, da han har et år mindre på kontrakten.

Det står måske mellem at Napoli vil betale 100% det ene år, mens vi kun kan få dækket 60% af hele kontrakten, hvis vi afgiver hans transferrettigheder. Det er i hvert fald min analyse.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 08. jul, 2014 12:22

Hvorfor lejer vi ud til Napoli? De har lige bekendtgjort, at de ikke har råd til at købe Reina.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 08. jul, 2014 13:31

Hr. Drejer skrev:Hvorfor lejer vi ud til Napoli? De har lige bekendtgjort, at de ikke har råd til at købe Reina.
Det er jo ikke sikkert det er hele sandheden. De drejer den nok bare for at forhandle lidt. Jeg tror det det ender med en fri overgang eller et lille symbolsk beløb på 3-4 mio £ for Reina.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » tirsdag, 08. jul, 2014 13:32

Hr. Drejer skrev:Hvorfor lejer vi ud til Napoli? De har lige bekendtgjort, at de ikke har råd til at købe Reina.
Nu fungerer det jo ikke sådan at vi ringer til en klub og siger "hey, i lejer lige Lucas næste sæson, i betaler fuld løn og £5M for det - vi sender papirarbejdet nu, ok?"

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 08. jul, 2014 13:50

ThunderZtorm skrev:
Nu fungerer det jo ikke sådan at vi ringer til en klub og siger "hey, i lejer lige Lucas næste sæson, i betaler fuld løn og £5M for det - vi sender papirarbejdet nu, ok?"
Det kan ellers forklare, hvordan vi havnede med Cissokho og Moses på lån :D

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 08. jul, 2014 16:03

Hvor meget gætter folk på, at vi kan generere af indtægter på salg af spillere denne sommer?

Mit umiddelbare og lidt forsigtige bud vil være i omegnen af £106m

Agger - £7m
Borini - £8m
Aspas - £4m
Lucas - £5m (kan virkelig ikke se noget formål i at leje ham ud)
Reina - £4m (kan virkelig ikke se noget formål i at leje ham ud. Men vil faktisk gerne beholde ham)
Assaidi - £3m
Suarez - £75m
Kloppite

thefugle

Indlæg af thefugle » tirsdag, 08. jul, 2014 16:31

texy skrev:Hvor meget gætter folk på, at vi kan generere af indtægter på salg af spillere denne sommer?

Agger - £7m
Borini - £8m
Aspas - £4m
Reina - £4m (kan virkelig ikke se noget formål i at leje ham ud. Men vil faktisk gerne beholde ham)
Assaidi - £3m
Suarez - £75m
Tror sådan set du fik svaret på dit eget spørgsmål kære texy :). De tal er nok ikke meget forkert. Måske 1 eller 2 mio mere for Lucas.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » tirsdag, 08. jul, 2014 18:12

thefugle skrev:
texy skrev:Hvor meget gætter folk på, at vi kan generere af indtægter på salg af spillere denne sommer?

Agger - £7m
Borini - £8m
Aspas - £4m
Assaidi - £3m
Suarez - £75m
Tror sådan set du fik svaret på dit eget spørgsmål kære texy :). De tal er nok ikke meget forkert. Måske 1 eller 2 mio mere for Lucas.
Tror Borini forbliver i klubben - hvilket jeg også håber.
- Hvor Wisdom, Kelly og Robinson sælges eller ryger på lån ditto.

Besvar