Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
- Alex Brockins
Re: Hvem skal ind?
Jeg tror slet ikke på, at det hjælper at få kørt et par af de unge talenter ind på holdet. Det er slet ikke dér mesterskabet bliver vundet.
Efter min menig er vores trup stadig meget svagere end Chelseas og Uniteds - især hvis man kigger på de mere offensive spillere (angribere, kanter, kreative midtbanespillere og backs). Så vi har simpelthen brug for flere kvalitetsspillere, der kan gå direkte ind på holdet.
Angreb:
Liverpool: Torres, Keane
Man United: Berbatov, Rooney, Tevez
Chelsea: Drogba, Anelka, Kalou
I angrebet har vi én verdensklasse angriber (der scorer mål) imens United har tre og Chelsea to. Det er for lidt.
Kantspillere:
Liverpool: Riera, Babel, Kuyt, Benayoun, Pennant
Man United: Ronaldo, Nani, Giggs
Chelsea: J. Cole, Malouda
Vi har mange kantspillere, men listen snyder lidt, fordi både United og Chelsea ofte gør brug af nogle af deres angribere som kanter liggende bagved en enlig angriber. Udover Riera synes jeg ikke vi har nok kvalitet eller kreativitet. Kuyt er begyndt at score mål og spille godt igen, men en ægte fløj bliver han nu aldrig. Babel har ikke vist meget i år, og B og P er bare ikke gode nok.
Centrale midtbanespillere:
Liverpool: Gerrard, Alonso, Mascherano, Lucas
Man United: Scholes, Anderson, Carrick, Hargreaves, Fletcher
Chelsea: Lampard, Deco, Ballack, Mikel, Essien
Defensivt har vi en midtbane i verdensklasse, men ikke offensivt. Fjerner man Gerrard, har vi det altid meget svært. Det har hjulpet gevaldigt, at Alonso er kommet i form igen. Men hverken Lucas eller Mascherano scorer mål eller lægger op til mål. Alonso scorer i øvrigt også meget få mål.
Derimod har Chelsea virkelig mange centrale midtbanespillere, der er en trussel i offensiven.
Backs:
Liverpool: Dossena, Aurelio, Arbeloa
Man United: G. Neville, Evra, Brown
Chelsea: A. Cole, Bosingwa, Bridge, Belletti, Ferreira
Også på backpladserne er vi et stykke efter. Neville og Brown er ikke noget særligt. Til gengæld er Evra vel verdens bedste venstreback. Både A. Cole og Bosingwa er verdensklasse backs, og Bridge, Belletti og Ferreira er ganske gode reserver.
Så samlet set er der lang vej endnu. På nogle pladser er vi ikke meget bagefter. Men vores problem er nok, at vi på alle pladserne (angreb, kreative midtbane og backpladserne) er lidt bagefter.
Efter min menig er vores trup stadig meget svagere end Chelseas og Uniteds - især hvis man kigger på de mere offensive spillere (angribere, kanter, kreative midtbanespillere og backs). Så vi har simpelthen brug for flere kvalitetsspillere, der kan gå direkte ind på holdet.
Angreb:
Liverpool: Torres, Keane
Man United: Berbatov, Rooney, Tevez
Chelsea: Drogba, Anelka, Kalou
I angrebet har vi én verdensklasse angriber (der scorer mål) imens United har tre og Chelsea to. Det er for lidt.
Kantspillere:
Liverpool: Riera, Babel, Kuyt, Benayoun, Pennant
Man United: Ronaldo, Nani, Giggs
Chelsea: J. Cole, Malouda
Vi har mange kantspillere, men listen snyder lidt, fordi både United og Chelsea ofte gør brug af nogle af deres angribere som kanter liggende bagved en enlig angriber. Udover Riera synes jeg ikke vi har nok kvalitet eller kreativitet. Kuyt er begyndt at score mål og spille godt igen, men en ægte fløj bliver han nu aldrig. Babel har ikke vist meget i år, og B og P er bare ikke gode nok.
Centrale midtbanespillere:
Liverpool: Gerrard, Alonso, Mascherano, Lucas
Man United: Scholes, Anderson, Carrick, Hargreaves, Fletcher
Chelsea: Lampard, Deco, Ballack, Mikel, Essien
Defensivt har vi en midtbane i verdensklasse, men ikke offensivt. Fjerner man Gerrard, har vi det altid meget svært. Det har hjulpet gevaldigt, at Alonso er kommet i form igen. Men hverken Lucas eller Mascherano scorer mål eller lægger op til mål. Alonso scorer i øvrigt også meget få mål.
Derimod har Chelsea virkelig mange centrale midtbanespillere, der er en trussel i offensiven.
Backs:
Liverpool: Dossena, Aurelio, Arbeloa
Man United: G. Neville, Evra, Brown
Chelsea: A. Cole, Bosingwa, Bridge, Belletti, Ferreira
Også på backpladserne er vi et stykke efter. Neville og Brown er ikke noget særligt. Til gengæld er Evra vel verdens bedste venstreback. Både A. Cole og Bosingwa er verdensklasse backs, og Bridge, Belletti og Ferreira er ganske gode reserver.
Så samlet set er der lang vej endnu. På nogle pladser er vi ikke meget bagefter. Men vores problem er nok, at vi på alle pladserne (angreb, kreative midtbane og backpladserne) er lidt bagefter.
Best in the world at everything I do.
-
Hr. Drejer
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ja, jeg er enig i, at truppen kan bruge lidt mere kvalitet. Men jeg synes ikke at problemet er så stort som du gør det til. Hvis vi antager at vi skal have 3 spillere til at kæmpe om én plads, så synes jeg at den sidste plads gerne må beklædes af en af vores egne talenter.
Derudover kan flere spillere spiller flere forskellige pladser, f.eks. placer du Babel som kantspiller. Men han kan også sagtens spille angriber, som han har gjort i denne sæson. Aurelio sætter du i kategorien 'backs', men han har jo også spillet på kanten osv.
Men virkeligheden er sikkert at Rafa bliver nødt til at sælge før han kan købe. Jeg synes at vi skal sælge Pennant, Voro og Itandje. Det burde give £ 8-10 mill. Så måske kan vi hente en enkelt forstærkning i januar.
Derudover kan flere spillere spiller flere forskellige pladser, f.eks. placer du Babel som kantspiller. Men han kan også sagtens spille angriber, som han har gjort i denne sæson. Aurelio sætter du i kategorien 'backs', men han har jo også spillet på kanten osv.
Men virkeligheden er sikkert at Rafa bliver nødt til at sælge før han kan købe. Jeg synes at vi skal sælge Pennant, Voro og Itandje. Det burde give £ 8-10 mill. Så måske kan vi hente en enkelt forstærkning i januar.
- Alex Brockins
Jeg synes du begår den fejl, som alt for mange gør, når de kigger på vores trup. Du kigger på bredden, fremfor de enkelte spillers kvaliteter på de essentielle kreative pladser. Det handler om kvalitet, fremfor hvor mange positioner den enkelte spiller, kan spille.
At Babel kan spille angriber, laver ikke om på, at han p.t. er langt dårligere end konkurrenternes Drogba, Anelka, Kalou, J. Cole, Berbatov, Rooney, Tevez, Ronaldo og Nani. I øvrigt kan de nævnte spillere også spille flere forskellige positioner - og endda bedre end Babel kan.
At Aurelio kan spille kant laver heller ikke om på noget. Jo, han kan spille der, men han tilfører ikke holdet, det vi mangler. Han er ikke i nærheden af konkurrenternes kantspillere på den position. Og som venstreback er han i øvrigt heller ikke lige så god som A. Cole eller Evra.
Dermed ikke sagt, at Aurelio ikke kan spille på et mesterskabshold. Men det skal være som venstreback og ikke kantspiller. Og så kræver det, at nogle af de andre positioner på holdet forstærkes kraftigt. For United-spillere som Neville og Brown er heller ikke vildt gode, men United har til gengæld så megen kvalitet på andre pladser.
At Babel kan spille angriber, laver ikke om på, at han p.t. er langt dårligere end konkurrenternes Drogba, Anelka, Kalou, J. Cole, Berbatov, Rooney, Tevez, Ronaldo og Nani. I øvrigt kan de nævnte spillere også spille flere forskellige positioner - og endda bedre end Babel kan.
At Aurelio kan spille kant laver heller ikke om på noget. Jo, han kan spille der, men han tilfører ikke holdet, det vi mangler. Han er ikke i nærheden af konkurrenternes kantspillere på den position. Og som venstreback er han i øvrigt heller ikke lige så god som A. Cole eller Evra.
Dermed ikke sagt, at Aurelio ikke kan spille på et mesterskabshold. Men det skal være som venstreback og ikke kantspiller. Og så kræver det, at nogle af de andre positioner på holdet forstærkes kraftigt. For United-spillere som Neville og Brown er heller ikke vildt gode, men United har til gengæld så megen kvalitet på andre pladser.
@ Alex Brockins
Jeg syntes tit mange har en tendens til, at gøre manc og chelsea bedre/stærkere end de er.
En spiller som f.eks. Berbatov har kun scoret et mål, han har ligesom Keane lavet en del assist, så på den front er Keane minst lige så meget verdensklasse som ”ham den dovne”, til gengæld er Torres et niveau over både rooney og tevez, og bare vent og se, tevez holder sig ikke i ro på bænken.
Chelseas angreb er det kun drogba, som nærmere sig verdensklasse, men han virker som en angriber, som har spillet sine bedste kampe pga. en del skader i hans karriere efterår.
manc har i ronaldo verdensklasse (desværre den bedste) på den ene kant, ellers er de ikke Bedre end os, men netop pga. ronaldo er de langt foran os, og desuden også chelsea.
Desuden har gigs i.flg portvinstud spillet sin sidste kamp som kantspiller, da han har mistet sin hurtighed.
chelsea har klasse i joe cole, og en spiller som malouda er meget svingende, ellers er det den bløde mellemvare de har.
På den centrale midtbane er vi klasser foran manc, mens man hos chelsea kan man fodre svin med klasse spillere, men heldigvis er der begrænsninger på hvor mange centrale spillere man kan have på banen, ellers kunne man ligeså godt bare aflevere pokalen til chelsea.
I det centraleforsvar er alle 3 hold vel lige stærke, mens jeg mener vi er det hold, som bedst kan tåle skader.
På backerne halter vi lidt efter begge hold, men jeg syntes ikke det er markant.
På målmand posten er vi og chelsea et skidt foran manc.
Enig i at manc og især chelsea har en bedre og stærkere trup end os, men man kan altså kun være 11-mand på banen ad gangen. Hvis vi kan undgå for mange skader, så tror jeg sagtens vi kan matche dem, selvom chelsea og manc stadig er favoritter til titlen.
Jeg syntes tit mange har en tendens til, at gøre manc og chelsea bedre/stærkere end de er.
En spiller som f.eks. Berbatov har kun scoret et mål, han har ligesom Keane lavet en del assist, så på den front er Keane minst lige så meget verdensklasse som ”ham den dovne”, til gengæld er Torres et niveau over både rooney og tevez, og bare vent og se, tevez holder sig ikke i ro på bænken.
Chelseas angreb er det kun drogba, som nærmere sig verdensklasse, men han virker som en angriber, som har spillet sine bedste kampe pga. en del skader i hans karriere efterår.
manc har i ronaldo verdensklasse (desværre den bedste) på den ene kant, ellers er de ikke Bedre end os, men netop pga. ronaldo er de langt foran os, og desuden også chelsea.
Desuden har gigs i.flg portvinstud spillet sin sidste kamp som kantspiller, da han har mistet sin hurtighed.
chelsea har klasse i joe cole, og en spiller som malouda er meget svingende, ellers er det den bløde mellemvare de har.
På den centrale midtbane er vi klasser foran manc, mens man hos chelsea kan man fodre svin med klasse spillere, men heldigvis er der begrænsninger på hvor mange centrale spillere man kan have på banen, ellers kunne man ligeså godt bare aflevere pokalen til chelsea.
I det centraleforsvar er alle 3 hold vel lige stærke, mens jeg mener vi er det hold, som bedst kan tåle skader.
På backerne halter vi lidt efter begge hold, men jeg syntes ikke det er markant.
På målmand posten er vi og chelsea et skidt foran manc.
Enig i at manc og især chelsea har en bedre og stærkere trup end os, men man kan altså kun være 11-mand på banen ad gangen. Hvis vi kan undgå for mange skader, så tror jeg sagtens vi kan matche dem, selvom chelsea og manc stadig er favoritter til titlen.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"
-
Hr. Drejer
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg synes bare ikke at mancs og chelski er så meget bedre end os. Jo de har dyrere spillere, men ikke alle har endnu bevist deres værd i denne sæson, f.eks. Berbatov, Kalou, Giggs (har ikke vist noget i flere år, som berettige til betegnelsen 'verdensklasse'), Carrick og Hargreaves er ikke andet end overbetalte boldflyttere. Neville, Brown, Bridge, Belletti og Ferreira er ikke bedre end dem vi har. Bosingwa, tja det er vel lidt for tidligt at fælde dom over ham.Alex Brockins skrev:Jeg synes du begår den fejl, som alt for mange gør, når de kigger på vores trup. Du kigger på bredden, fremfor de enkelte spillers kvaliteter på de essentielle kreative pladser. Det handler om kvalitet, fremfor hvor mange positioner den enkelte spiller, kan spille.
Men jeg synes du glemme at se på helheden, altså holdet. Det nytter ikke noget at købe verdens bedste back, verdens bedste kant og verdens bedste angriber osv., hvis deres indbyrdes forståelse mangler og de ikke supplerer hinanden godt i både det offensive og defensive spil. Galatico-modellen er afprøvet og det gik ikke helt efter planen.
Spillervalg på grundlag af mest benyttede hidtil i PL. Priser angivet i mio £ .
Chelsea:
Cech 7
Bosingwa 16,3
Belletti *
Carvalho 19,85
Alex 0,8
Terry 0
A. Cole 5
Mikel 16
Essien 24,4
Ballack 0
Lampard 11
Deco 8
J. Cole 6,6
Malouda 13,5
Anelka 15
Kalou 9
i alt: 150,45
*Har ikke fundet Bellettis pris
Bemærk at spillere som Drogba og Ferreira ikke er medregnet.
Scum:
Van der Sar 2
Neville 0
Brown 0
Ferdinand 33
Vidic 7
Evra 5,5
O'Shea 0
Anderson 18
Scholes 0
Giggs 0
Fletcher 0
Park 4
Ronaldo 12,25
Rooney 31
Tevez *
Berbatov 30,75
i alt: 143,5+Tevez
*Er ikke lige sikker på omstændighederne mht. Tevez
Bemærk at spillere som Hargreaves, Carrick og Nani ikke er medregnet.
Os selv(Liverpool
):
Reina*
Arbeloa 3
Carragher 0
Skrtel 6,5
Hyypia 2,6
Aurelio*
Dossena 7
Mascherano 18,6
Lucas 7
Alonso 10,5
Gerrard 0
Benayoun 5
Riera 6,75
Kuyt 10
Keane 19
Torres 20
i alt: 115,95
Bl.a. Babel er ikke medregnet.
Da det tyder på, at scum har brugt mindst ligeså mange penge på spillere som Chelsea (Chelsea!), er det altså ikke så underligt at deres trupper er bedre end vores.
Chelsea:
Cech 7
Bosingwa 16,3
Belletti *
Carvalho 19,85
Alex 0,8
Terry 0
A. Cole 5
Mikel 16
Essien 24,4
Ballack 0
Lampard 11
Deco 8
J. Cole 6,6
Malouda 13,5
Anelka 15
Kalou 9
i alt: 150,45
*Har ikke fundet Bellettis pris
Bemærk at spillere som Drogba og Ferreira ikke er medregnet.
Scum:
Van der Sar 2
Neville 0
Brown 0
Ferdinand 33
Vidic 7
Evra 5,5
O'Shea 0
Anderson 18
Scholes 0
Giggs 0
Fletcher 0
Park 4
Ronaldo 12,25
Rooney 31
Tevez *
Berbatov 30,75
i alt: 143,5+Tevez
*Er ikke lige sikker på omstændighederne mht. Tevez
Bemærk at spillere som Hargreaves, Carrick og Nani ikke er medregnet.
Os selv(Liverpool
Reina*
Arbeloa 3
Carragher 0
Skrtel 6,5
Hyypia 2,6
Aurelio*
Dossena 7
Mascherano 18,6
Lucas 7
Alonso 10,5
Gerrard 0
Benayoun 5
Riera 6,75
Kuyt 10
Keane 19
Torres 20
i alt: 115,95
Bl.a. Babel er ikke medregnet.
Da det tyder på, at scum har brugt mindst ligeså mange penge på spillere som Chelsea (Chelsea!), er det altså ikke så underligt at deres trupper er bedre end vores.
Er det et must at have stjernespillere på samtlige pladser for at vinde ?
- Alex Brockins
Jeg er ligeglad om vores spillere er stjerner eller er forholdsvis ukendte navne som Riera. De skal bare være gode nok til at spille for Liverpool. Det er Riera. Det er Pennant og Benayoun (og muligvis et par stykker mere) ikke.Jensen skrev:Er det et must at have stjernespillere på samtlige pladser for at vinde ?
Det er ikke et must nej, men jeg syntes også vi mangler noget back/wing kvalitet. Rierra er jeg tilfreds med, men en dygtigere venstre back end Dossena og Aurelio burde kunne findes, Arbeloa vil jeg også stille mig tilfreds med, han har gjordt det godt i den her sæson start syntes jeg. Men jeg kunne godt tænke mig nogle bedre bredde spillere, end Pennant og Yossi som Alex skriver, nogle gode individualister, der kan være med til at hjælpe os mod mindre hold, f.eks. Ben Arfa eller lignende bold kunstnere.Alex Brockins skrev:Jeg er ligeglad om vores spillere er stjerner eller er forholdsvis ukendte navne som Riera. De skal bare være gode nok til at spille for Liverpool. Det er Riera. Det er Pennant og Benayoun (og muligvis et par stykker mere) ikke.Jensen skrev:Er det et must at have stjernespillere på samtlige pladser for at vinde ?

Jeg synes i hvertfald Pennant er god nok til at spille for Liverpool, og det er mig ubegribeligt han ikke får mere spilletid 
Senest rettet af Jensen tirsdag, 04. nov, 2008 01:32, rettet i alt 1 gang.
Pennant er jo også en rigtig god kant, på de gode dage. På de dårlige dage er han pinlig. Samtlige tilskuere, unge som gamle, kan gøre det bedre end ham på sådan en dag.Jensen skrev:Jeg synes i hvertfald Pennant er god til at spille for Liverpool, og det er mig ubegribeligt han ikke får mere spilletid
Det er heller ikke så mærkeligt, at det er midterholdene, som er interesseret i ham og ikke topholdene.
Ud fra fri hukommelse:
Reina - Cech - VdS.
Reina klart. De er alle klassemålmænd. VdS er dog ved at være tudsegammel og Cech er gået lidt ned i form efter sin hovedskade. Han er stadig i topklasse men mangler måske lidt ift lige da han kom til Chelsea. Reina bliver om muligt bare bedre og bedre. Han er ubestridt i top 3 i verden.
Arbeloa - Boswinga - Neville
Arbeloa har spillet sig op i år og jeg mener han er på niveau med de andre. Han er mere bevægelig frem på banen og jeg er ikke længere så nervøs når de angriber i hans side.
Carra/Agger - Terry/Carvalho - Vidic/Rio
Alle 3 par er meget lige i styrke. Største forskel er vel Terry's målfarlighed, men til gengæld er han en tudeprins og har et ego/temperamentproblem.
Aurelio - Cole - Evra
Evra vinder her med Cole lige efter. Aurelio er god men ikke verdensklasse. Desværre har Dossena ikke vist sig at være den mand (endnu) der skulle skabe denne balance. En anden ting er Aurelio's tendens til skader.
Kuyt - Malouda - Ronaldo
Ronaldo vinder klart, men totalt set er Kuyt på højde med Malouda. Han tilbyder en anden stil men meget mere vilje og det har en afsmittende effekt på dine medspillere. Derfor vægter jeg Kuyt højere.
Gerrard/Alonso/Mascherano - Essien/Lampard/Ballack - Scholes/Anderson/Hargreves
Her vinder vi snærvert foran Chelsea. scum har et stort problem her. De mangler en general. Scholes er ved at være for gammel, Hargreves er for skadet og mangler det sidste. Essien er Chelseas bedste mand og det er et stort slag at de mangler ham.
Riera - Cole - Gigges (Nani)
Cole er klart den bedste, men Riera har overrasket mig og holder han niveauet er han bedre end Giggs. Giggs har så en mental indflydese på holdet så han er vigtigere. Giggs er så (ligesom VdS og Scholes) tudegammel og Nani er ikke lige så god og tilbyder ikke det halve mentalt.
Torres/Keane - Drogba/Kalou - Berbatov/Rooney(tevez)
Torres vinder vel her sammen med Drogba. Keane taber som det ser ud nu, men han kan hæve niveauet. Det samme kan Berbatov og så bliver scum farlige. scums 3. mand Tevez kan erstatte de andre 2 uden niveauet falder, og det er nok en af scums styrker.
Vores første 11 er altså ikke så langt bagefter. Spørgsmålet er balancen på holdet. Har vi nok slidere ift tekniske spillere? Har vi nok matchvindere? Vi kan uden tvivl forbedre os på venstre back og højre fløj. Dog mener jeg vi er nærmere at have en balance mellem de forskellige typer på holdet. En balance scum langsomt mister i og med nogle af deres bærende spillere (neville, Giggs, Scholes) er ved at være for gamle. Udover Rio og Rooney ser jeg ingen generaler på deres hold. Rooney er heller ingen general, han er mere en slagsbror, men det har også en værdi. Chelsea har en god balance i år. Der er masser af slidere, men også en god blanding af teknikkere.
Det andet aspekt er så breden. Her vinder Chelsea og scum vinder på at have nye talenter klar i kulissen. Det kunne være fedt hvis vi fik en spiller i verdensklasse på venstre back og højre fløj, hvorved vi kunne skubbe Kuyt og Aurelio på bænken. Vi har tilgengæld gode nok spillere som reserver forstået på den måde at vi ikke skal købe spillere til bænken. Vi skal hente spillere der kan gå lige ind på holdet og være bedre end den de afløser. Vores bedste i dag skal så tilbage på bænken. Vi må bare ikke miste balancen på holdet.
Reina - Cech - VdS.
Reina klart. De er alle klassemålmænd. VdS er dog ved at være tudsegammel og Cech er gået lidt ned i form efter sin hovedskade. Han er stadig i topklasse men mangler måske lidt ift lige da han kom til Chelsea. Reina bliver om muligt bare bedre og bedre. Han er ubestridt i top 3 i verden.
Arbeloa har spillet sig op i år og jeg mener han er på niveau med de andre. Han er mere bevægelig frem på banen og jeg er ikke længere så nervøs når de angriber i hans side.
Alle 3 par er meget lige i styrke. Største forskel er vel Terry's målfarlighed, men til gengæld er han en tudeprins og har et ego/temperamentproblem.
Aurelio - Cole - Evra
Evra vinder her med Cole lige efter. Aurelio er god men ikke verdensklasse. Desværre har Dossena ikke vist sig at være den mand (endnu) der skulle skabe denne balance. En anden ting er Aurelio's tendens til skader.
Kuyt - Malouda - Ronaldo
Ronaldo vinder klart, men totalt set er Kuyt på højde med Malouda. Han tilbyder en anden stil men meget mere vilje og det har en afsmittende effekt på dine medspillere. Derfor vægter jeg Kuyt højere.
Her vinder vi snærvert foran Chelsea. scum har et stort problem her. De mangler en general. Scholes er ved at være for gammel, Hargreves er for skadet og mangler det sidste. Essien er Chelseas bedste mand og det er et stort slag at de mangler ham.
Cole er klart den bedste, men Riera har overrasket mig og holder han niveauet er han bedre end Giggs. Giggs har så en mental indflydese på holdet så han er vigtigere. Giggs er så (ligesom VdS og Scholes) tudegammel og Nani er ikke lige så god og tilbyder ikke det halve mentalt.
Torres vinder vel her sammen med Drogba. Keane taber som det ser ud nu, men han kan hæve niveauet. Det samme kan Berbatov og så bliver scum farlige. scums 3. mand Tevez kan erstatte de andre 2 uden niveauet falder, og det er nok en af scums styrker.
Vores første 11 er altså ikke så langt bagefter. Spørgsmålet er balancen på holdet. Har vi nok slidere ift tekniske spillere? Har vi nok matchvindere? Vi kan uden tvivl forbedre os på venstre back og højre fløj. Dog mener jeg vi er nærmere at have en balance mellem de forskellige typer på holdet. En balance scum langsomt mister i og med nogle af deres bærende spillere (neville, Giggs, Scholes) er ved at være for gamle. Udover Rio og Rooney ser jeg ingen generaler på deres hold. Rooney er heller ingen general, han er mere en slagsbror, men det har også en værdi. Chelsea har en god balance i år. Der er masser af slidere, men også en god blanding af teknikkere.
Det andet aspekt er så breden. Her vinder Chelsea og scum vinder på at have nye talenter klar i kulissen. Det kunne være fedt hvis vi fik en spiller i verdensklasse på venstre back og højre fløj, hvorved vi kunne skubbe Kuyt og Aurelio på bænken. Vi har tilgengæld gode nok spillere som reserver forstået på den måde at vi ikke skal købe spillere til bænken. Vi skal hente spillere der kan gå lige ind på holdet og være bedre end den de afløser. Vores bedste i dag skal så tilbage på bænken. Vi må bare ikke miste balancen på holdet.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Det syntes jeg også indtil i sidste uge, hvor jeg så ham spille live for første gange (mod Pompey) og ikke i TV - først dér gik det op for mig, hvor mange boldtab og fejlafleveringer han rent faktisk havde, og hvor opgivende hans attitude ofte var! Jeg har ellers også været ret vild med ham, men jeg kan bedre følge hans kritikere nu. Nu ved jeg godt det kun er een kamp, men når det er de ting, der siges om ham igen og igen, så er det sikkert noget om det.Jensen skrev:Jeg synes i hvertfald Pennant er god nok til at spille for Liverpool, og det er mig ubegribeligt han ikke får mere spilletid
Rigtig fin analyse Flemming, jeg er på de fleste punkter meget enig. Dog synes jeg du glemmer Carrick når du kommer ind på scum's centrale midt, og det hæver altså standarden en del. Dog vil jeg stadig gi dig ret i, at de bestemt ikke ser skræmmende ud på den position.Flemming skrev:Ud fra fri hukommelse:
Reina - Cech - VdS.
Aurelio - Cole - Evra
Kuyt - Malouda - Ronaldo
Og så stiller jeg mig helt og aldeles uforstående overfor din vurdering af Neville - har Arbeloa SPILLET SIG OP på niveau med ham?! Det er da snarere den gamle rotte der har spillet sig ned på niveau med Thomas Rytter. Han har selvfølgelig en symbolsk værdi for holdet, men realistisk set, er han klasser ringere end både hans direkte konkurrent Brown og uden tvivl også Arbeloa og Bosingwa.
Nu har jeg ikke set neville i år, men før hans skade sidste år var han klart deres bedste højre back.
Carrick glemte jeg ja. Han kan dog ikke Han har dog ikke niveau til nogen af de 3 fra hverken Liverpool eller Chelsea.
Carrick glemte jeg ja. Han kan dog ikke Han har dog ikke niveau til nogen af de 3 fra hverken Liverpool eller Chelsea.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.