Enig. Dog ser jeg stadig mest Kelly som midterforsvarer, selvom hans gennembrud på førsteholdet er kommet som højre back. Hans størrelse, bevægelser og tekniske formåen ligner mere en Agger'sk midterforsvarers end en backs i mine øjne. Sammenlignet med andre backs er hans teknik, fart og generelle offensive kompetencer kun gennemsnitlige, hvor de sat op over for midterforsvarere bestemt ligger over gennemsnittets - det er i hvert fald mit indtryk. Hans opgaver som midterforsvarer vil naturligvis være en del anderledes end på backen, så eksempelvis hans evner ud i lange pasninger op gennem midten (en disciplin Agger for eksempel mestrer til UG) skal selvfølgelig også tages med i overvejelserne. Derudover skal hans defensive kvaliteter vigtigst af alt vurderes; måske han som ung spiller i virkeligheden klarer sig bedre på backen, da der ikke kræves den samme kølighed og det samme overblik, som der gør i midterforsvaret? Du ser langt flere backs få spilletid i deres helt unge år, end du ser det med midterforsvarere, hvilket der velsagtens må være en grund til. Hvor stærk han er i fysiske dueller over for større spillere ved vi heller ikke det store om.AJ skrev:Antalsmæssigt er vi jo besat i midterforsvaret, men det kniber mere med kvaliteten/nytten.
Agger er altid skadet. Carragher er aldrende. Skrtel er kun lige kommet ud af sin elendige periode. Wilson og Ayala er urutinerede på topniveau, og Kelly har hidtil kun spillet back.
Jeg synes alt taler for at vi henter en ny til positionen, og det skal være en med teknikken i orden. Det har virkelig været en hæmsko at spille så meget med Carragher, Skrtel og Kyrgiakos.
Konklusionen på disse strøtanker må være, at jeg bestemt ser mest potentiale i Kelly som midterforsvarer, hvorfor jeg håber, at det på sigt bliver hans primære position på førsteholdet (som det har været det hos reserverne) - men da vi ikke ved, om han er opgaven voksen endnu (ligesom det er tilfældet med Ayala - Wilson ser ud til at mangle en del endnu), ville jeg føle mig mest tryg med en ny proven midterforsvarer i truppen, når næste sæson begynder.
Vores forsvar, som jeg håber, det kommer til at se ud til næste sæson (navnene på de forskellige pladser er listet i prioriteret rækkefølge - spillere i parantes er "out-of-primary-position"-løsninger):
HB: Johnson, Flanagan, (Kelly)
VB: NY, Insúa, Robinson, (Johnson, Kelly, Wilson)
CB: NY, Agger, Kelly, Skrtel, Carra, Wilson, Ayala