Ifølge Andy Hunter i The Guardian følger LFC fem spillere:
Ashley Young, Charlie Adam, Gary Cahill, José Enrique og Yann M'Vila.
http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=28630&zone=1
Ifølge Ben Smith i The Times følger LFC seks spillere:
Ashley Young, Stewart Downing, Charlie Adam, Gary Cahill, Matthew Jarvis og Mamadou Sakho.
Hvis jeg skulle vælge fem spillere ud fra ovenstående, ville jeg vælge:
1. Ashley Young: alsidig wing, besidder den hurtighed, som holdet sukker efter. Lægger desuden gode indlæg og er god på dødbolde. Da det ser ud som om, at Joe Cole, Jova og Maxi alle er færdige i klubben, så vil Young kun skulle konkurrere med Kuyt og måske Suarez om spilletid på fløjene. Og Kuyt vil i næste sæson fylde 31 år, hvorfor man også skal tænke i en erstatning for ham.
2. Gary Cahill: skulle være den, der fører bolden frem fra forsvaret hos Bolton, og det er en opgave, som har fået større betydning under Owen Coyle. Han er måske ikke på Agger-niveau, men mindre kan også gøre det. Soto smutter til sommer, og med Cahill i truppen vil Aggers gode pasninger ikke savnes, og man vil have fire "senior" centerforsvarer. Ayala og Wilson har nok ikke helt niveauet endnu til at være fast mand, men når Carra indstiller karrieren, kan det være, at de har - ihvertfald som fjerdevalg.
3. Yann M'Vila: han skulle være en defensiv midtbanespiller, der samtidig er teknisk stærk. Jeg ville vælge M'Vila over Adam, da den defensive midt er utrolig vigtig, hvis LFC vil spille med så offensive backs, som det lader til at være tilfældet - i visse kampe kan det endda være en fordel med to defensive midt. Desuden er Coady pt. den eneste af de mere defensive midtbanespillere, der ser ud til måske at have en fremtid på førsteholdet - Irwin og Roddan virker ikke helt så talentfulde.
4. Matthew Jarvis: han er boldsikker og klog i sin omgang med bolden. Han har et godt antrit, men er ikke en eksplosiv fløj. Ellers er det samme begrundelse som ved Young.
5. José Enrique: han er hurtig og god til at komme med i offensiven. Har samtidig en god fysik og lader sig ikke kue i duellerne, som Insua en gang imellem kan/kunne have en tendens til (selvom det nu mere var placeringsvanskeligheder, der var problemet - de to ting kan dog hænge sammen i sidste ende). Hvis Insua ikke vender tilbage til LFC, er købet af Enrique et must, og i så fald ville Enrique nok være en anden- eller tredjeprioritet. Hvis Insua vender tilbage, er jeg bange for, at klubben pludselig har for mange backs om buddet, hvor aldersspredningen ikke er stor nok. Johnsons og især Kellys skadesproblemer gør dog, at jeg tror, at det vil være fornuftigt med en lidt mere fysisk venstreback end Insua, sådan at midtbanen i mindre grad behøver at bekymre sig om at dække af i den side, hvis der samtidig er en 18årig højreback på banen.
Stewart Downing: den mindst interessante af de nævnte fløjspillere, og tre fløje ud af fem spillere er et overkill. Faktisk er der mange andre fløjspillere, som jeg synes, er mere interessante.
Charlie Adam: Adam minder lidt om Alonso, men jeg tror ikke, at holdet får brug for en pasningsspiller i særklasse, hvis man får tilført noget hurtighed på siderne og nogle pasningsevner i firebackkæden. Desuden har LFC flere talenter, der har sans for den gode lange afleveringer end defensivt orienterede midtbanespillere - Suso, Shelvey og Adorjan. Spearing kunne faktisk også slå en gedigen lang aflevering på reserveholdsniveau... Et ok andetvalg, hvis M'Vila ikke kan sikres, da Adam også godt kan tage fra i defensiven. Nå ja, og så bliver Aquilani måske slet ikke solgt.
Mamadou Sakho: jeg er i tvivl, om han kan træde direkte ind i startopstillingen, og hvis det er et køb for fremtiden, så er jeg lidt usikker på, om han er et meget større talent end Ayala og Wilson. Et ok andetvalg, hvis Cahill ikke købes.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."