Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » onsdag, 20. apr, 2011 09:20

Badooo skrev:Den eneste grund til at Agger gør SÅ meget forskel, er fordi alternativerne har så lavt et topniveau at det er rystende. Hvis alternativerne hed Cahill+Sakho, Sakho+Shawcross eller Shawcross+Cahill vil Agger ikke gøre en forskel på samme måde, og han vil derfor ikke blive savnet, da en spiller der spiller halvdelen af kampene på topniveau samt bruger den resterende halvdel på lazarettet imo slås op til flere gange af en spiller der kan spille alle kampene på et niveau der måske ligger liiiige under.
I mine øjne er Daniel Agger klart bedre end både Cahill, Sahko og specielt Shawcross, klart bedre endda. Agger er nutidens Allan Hansen der var den bedste tekniske dytige midterforsvarer i mange år i Engelsk fodbold. Agger kommer sig over sine skader. Gerrard havde samme skadestur ret tideligt i sin Liverpooltid. Martin L havde også en slem periode i Milan med kom igenem det og blev anfører og kruptap i Villa. I øvrigt er Gerrard stort set lige så meget skadet, som Agger pt. Hvis Agger sælges så får en anden PL klub glæde af han evner, for han skal nok få en fantastisk periode. Jeg tror Kenny er klog nok til at vide dette. Agger er som skabt til PL og Liverpool FC.
I øvrigt vil Agger ingen steder og han er ikke et salgsemne som skadet. Tro mig Agger bliver 1. valg og 2. valget bliver Carra. De andre skal stadig stå tideligt op for at slå dem af.
Der er skrevet og sagt meget om vores midterforsvar. Jeg syntes det er Soto og Skrtel der bør sælges, de 2 har ikke niveau, til et komment STORHOLD, som der skal opbygges nu.
Derfor syntes jeg de skal sende Soto væk og hente 1 ny midterforsvarer, og så er det fint.
I vores defensive spil, har vi et stort problem "defensiv midtbane", Sperring gør det super godt, han er bedre en Lucas. Men jeg syntes klart det er bedst at hente 1 ny midterforsvarer og 1 ny defensiv midtbanespiller, for at styrke os defensivt.
Senest rettet af Kelly onsdag, 20. apr, 2011 10:39, rettet i alt 1 gang.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » onsdag, 20. apr, 2011 09:38

Kelly skrev: Agger kommer sig over sine skader. Gerrard havde samme skadestur ret tideligt i sin Liverpooltid..
Agger bliver 27 i år, og har til den tid været i klubben i 6 år. Det er korrekt at Gerrard havde en række skader, men på det tidspunkt var han næsten ikke ude af sine teenage-år og havde altså en hel karriere foran sig. Der er imo kæmpe forskel på en spiller der bliver skadet i starten af sin karriere, spiller fantastisk i en række sæsoner uden perioder med tilbagevendende skader, og så i sine gamle år modtager forskellige skader. Agger har altså praktiseret dét at være skadet i flere perioder af sæsonen siden sin ankomst, og det er bare ikke holdbart. Vi sagde også om Kewell at han bare liiiige skulle have et år mere, så ville han smide sine skader - det gjorde han ikke. Det er også blevet sagt om Aurelio, at hvis han lige fik 6 måneder mere med en "god periode" så ville han ikke blive skadet mere - det skete så heller ikke. Skulle det forresten være et argument, at Gerrard er meget skadet, så Agger må også godt? Det betyder så bare at vi står uden 2 vigtige kræfter i dele af sæsonen (som nu!).

Jeg tror ganske enkelt ikke på at Agger kan komme sig over sine skader helt, og at han derfor vil blive holdt ude i perioder af de fremtidige sæsoner. Jeg ville personligt hade at se ham blive skadet i midten af marts måned hvor vi ligger og slås med City og Chelsea om 3.-pladsen og se Skrtel gå ind i midterforsvaret og dumme sig. Så vil jeg hellere have en der kan spille fast og som ikke går i stykker hver eneste gang der er landskamp (eller noget andet ligegyldigt...). Det holder bare ikke i en klub som Liverpool FC.
Badooo siger, hvad han mener!

Kelly

Indlæg af Kelly » onsdag, 20. apr, 2011 10:51

Badooo skrev:
Kelly skrev: Agger kommer sig over sine skader. Gerrard havde samme skadestur ret tideligt i sin Liverpooltid..
Agger bliver 27 i år, og har til den tid været i klubben i 6 år. Det er korrekt at Gerrard havde en række skader, men på det tidspunkt var han næsten ikke ude af sine teenage-år og havde altså en hel karriere foran sig. Der er imo kæmpe forskel på en spiller der bliver skadet i starten af sin karriere, spiller fantastisk i en række sæsoner uden perioder med tilbagevendende skader, og så i sine gamle år modtager forskellige skader. Agger har altså praktiseret dét at være skadet i flere perioder af sæsonen siden sin ankomst, og det er bare ikke holdbart. Vi sagde også om Kewell at han bare liiiige skulle have et år mere, så ville han smide sine skader - det gjorde han ikke. Det er også blevet sagt om Aurelio, at hvis han lige fik 6 måneder mere med en "god periode" så ville han ikke blive skadet mere - det skete så heller ikke. Skulle det forresten være et argument, at Gerrard er meget skadet, så Agger må også godt? Det betyder så bare at vi står uden 2 vigtige kræfter i dele af sæsonen (som nu!).

Jeg tror ganske enkelt ikke på at Agger kan komme sig over sine skader helt, og at han derfor vil blive holdt ude i perioder af de fremtidige sæsoner. Jeg ville personligt hade at se ham blive skadet i midten af marts måned hvor vi ligger og slås med City og Chelsea om 3.-pladsen og se Skrtel gå ind i midterforsvaret og dumme sig. Så vil jeg hellere have en der kan spille fast og som ikke går i stykker hver eneste gang der er landskamp (eller noget andet ligegyldigt...). Det holder bare ikke i en klub som Liverpool FC.
Vi er helt enig om at Daniel Agger har været alt for meget skadet, det startede med hans fodskade, den blev så fejlbehandlet. Men Agger er så meget bedre end Aurelio, Skrtel, Carra, at vi bør accepterer han er meget skadet pt. Han har en stærkt mentalitet Agger, for han kører bare på med det sammen han må, og kæmpe sig hurtigt i kanonform hurtigt og tilbage i start 11'eren.
I øvrigt syntes jeg Agger skal melde fra til landsholdet, problemet er bare at han aldrig selv siger stop, der skal være andre, som kan gøre det for ham. Han er for hardcore over for sig selv.
Vi skal have en kanongod midterforsvarer til sommer det ligger helt fast. Hellere 1 kanon end 2 middelgode. Og det skal være en ung spiller med hjertet det rigtige sted.
Men hvor er det dog fustrerende at Agger er så meget skadet, jeg beundre hans spillestil, mod og indstilling så meget. Han er klart vores bedste forsvarsspiller. Han er et naturtalent.
Skal han til en anden klub tror jeg helt sikkert det bliver en PL klub, det passer han godt til.
Ellers kunne Milan og Inter og være gode muligheder for ham.
Men at hente en anden midterforsvarer der ikke er så god som Agger, fordi han historisk ikke har været meget skadet holder ikke. Skal vi have en spiller der er lige så god som Agger, skal vi i den grad betale kassen. Og hvem ved måske bliver vedkommen lige så meget skadet som Agger.

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » onsdag, 20. apr, 2011 11:06

Kelly skrev:
Badooo skrev:

Vi er helt enig om at Daniel Agger har været alt for meget skadet, det startede med hans fodskade, den blev så fejlbehandlet. Men Agger er så meget bedre end Aurelio, Skrtel, Carra, at vi bør accepterer han er meget skadet pt. Han har en stærkt mentalitet Agger, for han kører bare på med det sammen han må, og kæmpe sig hurtigt i kanonform hurtigt og tilbage i start 11'eren.
I øvrigt syntes jeg Agger skal melde fra til landsholdet, problemet er bare at han aldrig selv siger stop, der skal være andre, som kan gøre det for ham. Han er for hardcore over for sig selv.
Vi skal have en kanongod midterforsvarer til sommer det ligger helt fast. Hellere 1 kanon end 2 middelgode. Og det skal være en ung spiller med hjertet det rigtige sted.
Men hvor er det dog fustrerende at Agger er så meget skadet, jeg beundre hans spillestil, mod og indstilling så meget. Han er klart vores bedste forsvarsspiller. Han er et naturtalent.
Skal han til en anden klub tror jeg helt sikkert det bliver en PL klub, det passer han godt til.
Ellers kunne Milan og Inter og være gode muligheder for ham.
Men at hente en anden midterforsvarer der ikke er så god som Agger, fordi han historisk ikke har været meget skadet holder ikke. Skal vi have en spiller der er lige så god som Agger, skal vi i den grad betale kassen. Og hvem ved måske bliver vedkommen lige så meget skadet som Agger.
Bare lige for at slå det fast, så er jeg enig i en stor del af din beundring af Agger. Eneste argument for et salg (som så også er et ret stort argument) er hans skader.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » onsdag, 20. apr, 2011 12:44

Jeg mener bestemt også vi skal holde på Agger. Godt nok kan han være et luksusproblem, men så er det ledelsens opgave at sørge for, at der er en 'able and willing' reserve, der kan gå ind og overtage, når og hvis Agger er ude i en periode. Og det skal være en spiller, der ligger måske lige et niveau under Agger, men som ellers har nogle af de samme kvaliteter som ham, så her snakker jeg ikke om Skrtel eller Kyrgiakos... Men måske Wilson eller Kelly?

Desuden tror jeg heller ikke, der vil være ret megen økonomisk fornuft i at sælge Agger. Pga. hans skader tror jeg faktisk ikke vi kan få ret meget for ham, måske 5-8 mio pund, og til den pris kan vi ligeså godt beholde ham. Jeg tror heller ikke Dalglish vil være interesseret i at sælge ham. Jeg har faktisk en fornemmelse af, at King Kenny betragter Agger som en af de 2-3 vigtigste spillere på holdet, og det er da også ganske tydeligt, at vi er noget ringere uden ham.

Næh, den største fare tror jeg desværre ligger i, at Agger selv siger stop for karrieren. Håber dog, at han lige vil tage sommerens genoptræning med og så se, hvordan det ser ud til den tid. Måske ku' han starte med et landsholdsstop - selvom jeg egentlig heller ikke håber på det.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » onsdag, 20. apr, 2011 14:45

Helt enig med LarsU omkring Agger. Men egentlig tror jeg Agger har lært så meget af sine skader og om sig selv og sin krop at han kan føle hvornår han skal sige stop. Det vil være frygtelig trist, og måske passer det bedre for ham at stoppe i LFC og så kun spille landsholdsfodbold... så er der tid til at komme sig.
Jeg tror Agger er meget bevidst og jeg er sikker på at han træffer den rigtige beslutning for ham. Jeg håber så inderligt at han kommer sig over skaderne og bliver istand til at spille i en hel del længere perioder uden skadespauser. Han kunne passende starte med næste sæson, uden EC og (selvom det virker ekstremt usandsynligt baseret på hans stolthed over at repræsentere Danmark) og landsholdsbold. Tror virkelig han ville have godt af en sæson på en 35-45 kampe som det maksimale med indlagte pauser.
Tilbage til topic: der er ikke éen af de nævnte der er bare i nogenlunde nærhed af Aggers kvaliteter. Pt. kan jeg ikke komme i tanke om en bedre spillende forsvarsspiller - og en sådan éen er guld værd hvis vi ønsker at være det boldførende mandskab som mange af os nok gerne vil have os til at fremtræde som.
Up The RedMen... we go again!

Kelly

Indlæg af Kelly » onsdag, 20. apr, 2011 15:27

http://www.youtube.com/watch?v=ZZ6cIkrGcCk

Dette er et spørgsmål. Er der nogen af jer der kender denne spiller ?.

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » onsdag, 20. apr, 2011 16:07

Kelly skrev:http://www.youtube.com/watch?v=ZZ6cIkrGcCk

Hvis dét er hvad de har fået ud af ham så er jeg slet, slet ikke imponeret. De viser et par gange hvor han skyder på mål + et par gange hvor han kommer løbende ind i feltet + et par detaljer der går godt 1 gang ud af 500 forsøg. Vi skal godt nok raise the bar en del mere end ham her imo.
Bevares, han har et godt langskud men jeg tvivler på at mange af de fiksfakserier ville virke over for spillere på et højere niveau.

Jeg vil se wings der går til baglinjen og smider bolden ind i pandebrasken på Carroll, hvis vi endelig skal have wings. Ikke spillere der skærer ind i feltet og trækker helt ind til målmanden istedet for at spille den til en helt fri medspiller.

Kelly

Indlæg af Kelly » onsdag, 20. apr, 2011 17:28

Badooo skrev:
Kelly skrev:http://www.youtube.com/watch?v=ZZ6cIkrGcCk

Hvis dét er hvad de har fået ud af ham så er jeg slet, slet ikke imponeret. De viser et par gange hvor han skyder på mål + et par gange hvor han kommer løbende ind i feltet + et par detaljer der går godt 1 gang ud af 500 forsøg. Vi skal godt nok raise the bar en del mere end ham her imo.
Bevares, han har et godt langskud men jeg tvivler på at mange af de fiksfakserier ville virke over for spillere på et højere niveau.

Jeg vil se wings der går til baglinjen og smider bolden ind i pandebrasken på Carroll, hvis vi endelig skal have wings. Ikke spillere der skærer ind i feltet og trækker helt ind til målmanden istedet for at spille den til en helt fri medspiller.
Det er jeg helt enig i. Det er meget ønskeligt med udfordrende og lynhurtige kanter, som kan fodre Carroll. Faktisk syntes jeg der skal hentes en angriber mere også. Luis og Andy er i særklasse. Men hvis en af dem er skadet eller ikke rammer dagen, skal vi have noget at skyde med fra bænken. En ung angriber der er sulten, der kan bruges i Carling Cup, og FA.

alann

Indlæg af alann » onsdag, 20. apr, 2011 20:19

Agger er klart vores bedste forsvarsspiller når han er i topform. Han er en af ligaens bedste centerforsvarsspillere rent tekniskt og spilforståelsesmæssigt.

Han kan føre spillet op fra forsvaret, slå både lange og korte afleveringer med en god præcision.

Desværre er det ikke nok. Vi kan ikke bygge et hold op hvor vi regner med, at Agger skal være fast mand. Dertil er hans skadeshistorik for voldsom. Alt alt for voldsom.

Han har i den PL sæson, hvor han har spillet flest kampe deltaget i 27.De sidste 4 sæsoner, denne inklusiv har han ikke spillet over 23 PL kampe pr. sæson. Samlet set har han kun spillet 61 PL kampe de sidste 4 sæsoner. Det er kun lidt over 40% af kampene.

Til sammenligning har Carra i samme periode spillet 133 kampe, Skrtel har spillet 87 til trods for han kun reelt har været her i 3½ år ja sågar Aurelio har spillet flere PL kampe i perioden nemlig 67.

Derfor må jeg desværre sige, at får vi chancen for, at sælge Agger og få nogen penge for ham - så skal chancen udnyttes. Uden tøven.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 22. apr, 2011 10:36

Fra den norske:

- Vi må kjøpe bedre spillere enn vi har
Kenny Dalglish gir til orde for en spennende sommer hvor de røde må forsterke spillerstallen, samtidig som man gir klubbens unggutter en sjanse. The Guardian med fem spillere som LFC følger.
Av Torbjørn Flatin

- Det er viktig at det gis plass til å utvikle spillere, men det er også viktig at du ikke bruker det som en unnskyldning for ikke å bruke penger og ikke forbedre hva vi allerede har, sier Dalglish til The Guardion om det kommende transfervinduet.

– Hvis du er overbevist om at vi har unge spillere som er bedre enn hva som er tilgjengelig, da beholder du de unge spillerne. Slik må det være. Det betyr ikke at vi ikke ønsker at denne fotballklubben skal bli bedre. Hvis vi har talenter som utvikler seg er det fint, hvis ikke er det et problem, men hvis du kjøper en spiller og han ikke leverer da har du et større problem.

- Hver sommer er viktig for klubben. Dess bedre forretninger en gjør, dess mer suksess får klubben. Det betyr ikke at alt dreier seg om kjøp og salg, men også å utvikle hva du allerede har.

- Jeg håper det er realisme i det, svarer manageren på spørsmål om LFC nå er på vei framover igjen. – Jeg vet at fotballklubben ikke er den samme som da jeg sist var her (var manager 1985-91). Det var alltid slik at alle sang fra den samme teksten, og det har hva vi har for øyeblikket. Jo lenger det fortsetter jo større sjanser er det for at vi kan fullføre våre drømmer og ambisjoner. Jeg tror at den beste måten nå å beskrive det på er “arbeid pågår”. Verken for eierne eller når det gjelder det sportslige tror jeg ikke tiden er inne for å dømme. Vi må vente og se hva som skjer i løpet av et år eller to. Det er positivt arbeid som pågår.

The Guardian og journalist Andy Hunter har listet opp disse spillerne som Liverpool følger spesielt: Gary Cahill (Bolton), Charlie Adam (Blackpool), Ashley Young (Aston Villa), Jose Enrique (Newcastle) og Yann M’Vila (Rennes).

Det ser ud som om vi går efter Premier League spillere som udgangspunkt.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » fredag, 22. apr, 2011 10:40

Mon ikke at Damien Comoli har lidt indflydelse og hælder til nogle franske spillere?
Billede

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 22. apr, 2011 11:20

Ifølge Andy Hunter i The Guardian følger LFC fem spillere:

Ashley Young, Charlie Adam, Gary Cahill, José Enrique og Yann M'Vila.

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=28630&zone=1

Ifølge Ben Smith i The Times følger LFC seks spillere:

Ashley Young, Stewart Downing, Charlie Adam, Gary Cahill, Matthew Jarvis og Mamadou Sakho.

Hvis jeg skulle vælge fem spillere ud fra ovenstående, ville jeg vælge:

1. Ashley Young: alsidig wing, besidder den hurtighed, som holdet sukker efter. Lægger desuden gode indlæg og er god på dødbolde. Da det ser ud som om, at Joe Cole, Jova og Maxi alle er færdige i klubben, så vil Young kun skulle konkurrere med Kuyt og måske Suarez om spilletid på fløjene. Og Kuyt vil i næste sæson fylde 31 år, hvorfor man også skal tænke i en erstatning for ham.

2. Gary Cahill: skulle være den, der fører bolden frem fra forsvaret hos Bolton, og det er en opgave, som har fået større betydning under Owen Coyle. Han er måske ikke på Agger-niveau, men mindre kan også gøre det. Soto smutter til sommer, og med Cahill i truppen vil Aggers gode pasninger ikke savnes, og man vil have fire "senior" centerforsvarer. Ayala og Wilson har nok ikke helt niveauet endnu til at være fast mand, men når Carra indstiller karrieren, kan det være, at de har - ihvertfald som fjerdevalg.

3. Yann M'Vila: han skulle være en defensiv midtbanespiller, der samtidig er teknisk stærk. Jeg ville vælge M'Vila over Adam, da den defensive midt er utrolig vigtig, hvis LFC vil spille med så offensive backs, som det lader til at være tilfældet - i visse kampe kan det endda være en fordel med to defensive midt. Desuden er Coady pt. den eneste af de mere defensive midtbanespillere, der ser ud til måske at have en fremtid på førsteholdet - Irwin og Roddan virker ikke helt så talentfulde.

4. Matthew Jarvis: han er boldsikker og klog i sin omgang med bolden. Han har et godt antrit, men er ikke en eksplosiv fløj. Ellers er det samme begrundelse som ved Young.

5. José Enrique: han er hurtig og god til at komme med i offensiven. Har samtidig en god fysik og lader sig ikke kue i duellerne, som Insua en gang imellem kan/kunne have en tendens til (selvom det nu mere var placeringsvanskeligheder, der var problemet - de to ting kan dog hænge sammen i sidste ende). Hvis Insua ikke vender tilbage til LFC, er købet af Enrique et must, og i så fald ville Enrique nok være en anden- eller tredjeprioritet. Hvis Insua vender tilbage, er jeg bange for, at klubben pludselig har for mange backs om buddet, hvor aldersspredningen ikke er stor nok. Johnsons og især Kellys skadesproblemer gør dog, at jeg tror, at det vil være fornuftigt med en lidt mere fysisk venstreback end Insua, sådan at midtbanen i mindre grad behøver at bekymre sig om at dække af i den side, hvis der samtidig er en 18årig højreback på banen.

Stewart Downing: den mindst interessante af de nævnte fløjspillere, og tre fløje ud af fem spillere er et overkill. Faktisk er der mange andre fløjspillere, som jeg synes, er mere interessante.

Charlie Adam: Adam minder lidt om Alonso, men jeg tror ikke, at holdet får brug for en pasningsspiller i særklasse, hvis man får tilført noget hurtighed på siderne og nogle pasningsevner i firebackkæden. Desuden har LFC flere talenter, der har sans for den gode lange afleveringer end defensivt orienterede midtbanespillere - Suso, Shelvey og Adorjan. Spearing kunne faktisk også slå en gedigen lang aflevering på reserveholdsniveau... Et ok andetvalg, hvis M'Vila ikke kan sikres, da Adam også godt kan tage fra i defensiven. Nå ja, og så bliver Aquilani måske slet ikke solgt.

Mamadou Sakho: jeg er i tvivl, om han kan træde direkte ind i startopstillingen, og hvis det er et køb for fremtiden, så er jeg lidt usikker på, om han er et meget større talent end Ayala og Wilson. Et ok andetvalg, hvis Cahill ikke købes.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 22. apr, 2011 15:43

Det er ikke spillere jeg ser føre os nærmere de andre tophold. Selvfølgelig vil flere af spillerne være direkte forstærkninger på deres position i forhold til de spillere vi har nu, men det siger i flere tilfælde ikke meget. Derudover vil vores bredde da også forbedres betragteligt hvis vi henter fem eller seks spillere der trods alt er af habil kaliber. Det skal også siges, at jeg ikke kender vanvittig meget til Sakho og M'Vila, så dem vil jeg være åbne over for (især M'Vila som var kanon i en venskabskamp på Wembley).

Jeg håber Comolli og Kenny ved hvad de gør. Det er vel dem der har ansvaret for køb af spillere.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » fredag, 22. apr, 2011 19:36

@ AJ

Gælder det også Ashley Young?

Jeg anser ham netop for at være en spiller, der ville kunne løfte holdet i de facetter af spillet, hvor hurtighed, gode indlæg og direkte udfordringer er nødvendige.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Besvar