Hvem skal ind 2025 ?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Re: Hvem skal ind 2025 ?

Indlæg af Cynwal » torsdag, 17. jul, 2025 13:25

AJJ skrev:
torsdag, 17. jul, 2025 11:59
Nå...

Newcastle har vist opgivet Ekitike og er efter Wissa.

Samtidigt er vi klar med bud på Ekitike.

https://www.liverpool.no/lfc/25/7/romano-newcastle-43/

Og det må så betyde, at Newcastle ikke vil sælge Isak (og at han ikke vil tvinge et salg igennem...).

Det er jo forståeligt nok - kontrakt til 2028, og de behøver ikke pengene.

Så er jeg desværre nok der, hvor jeg må skuffe Cynwal, Drejer, Bak m.fl. ift. Anfield debut - i fald Konate skal til R. Madrid.

Vi har nok alligevel brug for lidt yngre kræfter ved siden af VvD.
Guld kan også købes for dyrt, og ved nærmere eftertanke tror jeg ikke I skal ønske jer at se en 61 årig lettere overvægtig padel-spiller dække f.eks Anthony Gordon op. Jeg lever fint uden den ydmygelse. Kunne dog godt tænke mig at få chancen for at sparke benene væk under Joelinton :D

Der er to ting som taler for Ekitike isf Isak - 3 hvis vi tager prisen med i betragtning:

Ekitike er lige fyldt 23 her i juni.
Isak fylder 26 til september

Ekitike skadeshistorik:
Billede

Isak skadeshistorik:
Billede

Uanset udafld, så ståler jeg på at Edwards og Hughes nørder i dataafdelingen har analyseret begge spillere (og mange flere) i hoved og røv, så de har alle parametre dækket til at lave det rigtige køb, og så forhandle tålmodigt til den bedst mulige pris.

James Pearce har for en time siden (ca. 12:30 torsdag 17/7) meldt ud, at der foregår forhandlinger:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 17. jul, 2025 13:35

Cynwal skrev:
torsdag, 17. jul, 2025 13:25

Kunne dog godt tænke mig at få chancen for at sparke benene væk under Joelinton :D
Du har min fulde opbakning:-) Og skulle du komme forbi Ramos, er du også meget velkommen.

Bortset fra det - så er det bestemt både fordele og ulemper ved Ekitike hhv. Isak.

Men altså, Isak har jo allerede bevist sig som en af de bedste angribere i PL/verden. Det er den færdige pakke på topniveau, der måske stadig har de bedste år i sig.

Der er Ekitike mere et klassisk FSG køb, der skal bevise sig. Men forhåbentligt bliver det mere Salah, Mane, Firmino end Nunez...

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » torsdag, 17. jul, 2025 13:36

Preliminary talks between Liverpool and Real Madrid over Rodrygo are believed to have taken place.

[@alex_crook]

Liverpool also retain interest in Anthony Gordon if Luis Diaz were to leave, reports @alex_crook
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 17. jul, 2025 13:39

Det skal heller ikke være så seriøst det hele, så her er en lille en til smilebåndet:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 17. jul, 2025 13:41

YNWA! skrev:
torsdag, 17. jul, 2025 13:36
Preliminary talks between Liverpool and Real Madrid over Rodrygo are believed to have taken place.

[@alex_crook]

Liverpool also retain interest in Anthony Gordon if Luis Diaz were to leave, reports @alex_crook
Kan Rodrygo noget, som Coay Gakpo ikke kan?
(Jeg tænker allerede Diaz som solgt. Vi er blot igang med en tålmodigheds kamp med Bayern)
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » torsdag, 17. jul, 2025 13:43

Cynwal skrev:
torsdag, 17. jul, 2025 13:41
YNWA! skrev:

[@alex_crook]

(Jeg tænker allerede Diaz som solgt. Vi er blot igang med en tålmodigheds kamp med Bayern)
Spille alle 3 pladser i front. Så kan han hoppe over på højrekanten når Salah smutter til AFCON.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 17. jul, 2025 13:51

Håber ikke vi ender ud i problemer med FFP med alle de køb vi laver. Der er ingen, som helt ved hvordan det fungerer. Hvilken betydning har det for FFP, at vores angriber mister sit liv, og vi er nødt til at erstatte ham?

Sent from my iPhone using Tapatalk

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 17. jul, 2025 14:07

Cynwal skrev:
torsdag, 17. jul, 2025 13:39
Det skal heller ikke være så seriøst det hele, så her er en lille en til smilebåndet:
Billede
Peter Crouch har så meget skøn selvironi og humoristisk sans

Husker det talkshow, hvor han blev spurgt:

What would you have been if you weren't a footballer?

Svar: Virgin

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 17. jul, 2025 14:38

AJJ skrev:
torsdag, 17. jul, 2025 14:07
Cynwal skrev:
torsdag, 17. jul, 2025 13:39
Billede
Peter Crouch har så meget skøn selvironi og humoristisk sans

Husker det talkshow, hvor han blev spurgt:

What would you have been if you weren't a footballer?

Svar: Virgin
Jeg har hørt den, som at han svarede: "Single!" :D
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 17. jul, 2025 14:39

YNWA! skrev:
torsdag, 17. jul, 2025 13:43
Cynwal skrev:
torsdag, 17. jul, 2025 13:41
YNWA! skrev:

[@alex_crook]

Spille alle 3 pladser i front. Så kan han hoppe over på højrekanten når Salah smutter til AFCON.
På højrekant har vi jo nu også en mulighed med Frimpong og så Conor Bradley på HB
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 17. jul, 2025 15:01

Ekitike done deal....!!??

Goldbridge har lige lagt dette op:
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 17. jul, 2025 18:58

Jeg fornemmer at han er helt rigtig.
Isak er god, men hypet helt op.
Han er altså svensker

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 17. jul, 2025 20:03

Han ser sgu meget god ud på Stats'ne:
Billede
(NPxG står for Non Penalty xpected Goals. Altså xG fraset straffespark, som jo f.eks. har kæmpe indflydelse på Gyökeres' xG og antal mål)

Okay - En lidt svagere liga end de 4 andre, som jo er i Spanien og England.
Vi SMADRER det PIShold !

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » torsdag, 17. jul, 2025 20:14

Cynwal skrev:
torsdag, 17. jul, 2025 15:01
Ekitike done deal....!!??

Goldbridge har lige lagt dette op:
Han plejer ikke vide noget som helst - han videregiver blot ting han har læst på nettet

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » torsdag, 17. jul, 2025 21:13

Cynwal skrev:
torsdag, 17. jul, 2025 20:03
Han ser sgu meget god ud på Stats'ne:
Billede
(NPxG står for Non Penalty xpected Goals. Altså xG fraset straffespark, som jo f.eks. har kæmpe indflydelse på Gyökeres' xG og antal mål)

Okay - En lidt svagere liga end de 4 andre, som jo er i Spanien og England.
Desværre har han underpræsteret sin xG markant, hvilket kan fortolkes på flere måder. Enten kan man sige, at han var uheldig og burde have scoret flere mål, og det vil han gøre i fremtiden. Eller man kan sige, at han er en dårlig afslutter og hans underpræstation er en effekt af det.

God angribere har en tendens til at overpræstere deres xG, fordi xG handler om hvornår et skud normalt set ender med et mål, altså den statistiske median. Sidste år var fx. første år hvor Haaland underpræsterede sit xG i City/Dortmund(Opta har ikke xG stats for hans Salzburg tid). Harry Kane har siden 16/17 haft en sæson med en xG underpræstation. Lewandowski er på 3, omend sidste sæson var på 0,1.

Ekitike leverede derimod en underpræstation på næsten 7 mål, hvilket er Darwin Nunez tal. Imponerende ringe faktisk. Tilsvarende rammer han målet på en lav procent af sine skud, og har en enormt dårlig "conversion rate". Der er virkelig intet der taler for, at han er en dygtig målscorer. Jeg skrev det også i et tidligere indlæg i tråden, men det er desværre forsvundet i opdatereingen, men det stemmer overens med hvad jeg personligt har set af Ekitike, hvor han virkelig ikke imponerede mig som afslutter. Der var en anden angriber i Frankfurt som jeg fandt langt mere imponerende, man han er desværre allerede blevet købt af City.

Nu var det så første gang i et par år at han rent faktisk fik spilletid, men jeg synes også at det er bekymrende at han nærmest ikke har scoret mål i sin karriere. Igen, han spillede ikke i PSG, men det er første gang siden hans 21/22 sæson i Reims, at han scorede over 10 mål. Dengang havde han godt nok en markant overpræstation på 3,5 ift. hans xG.

Jeg er meget lidt imponeret over at Ekitike skulle være vores bedste bud på en ny angriber, navnlig til den vanvittige pris der nævnes. Jeg havde nok gået mere aggressivt efter at teste Newcastle på Isak, når vi nu har tænkt us at smide +75 mio. pund efter en angriber, men hans skadeshistorik er selvfølgelig bekymrende. Jeg havde håbet Edwards og Hughes havde fundet noget guld i deres statistikker. Isak og Julián Álvarez var mine personlige favoritter, men begge naturligvis meget urealistiske. Jeg er meget forundret over at vi ikke kigger på Victor Osimhen, men der render også en italiensk-argentiner rundt i Atalanta som lige har mistet Gasperini som træner, som scorede tonsvis af mål i denne sæson og er en fantastisk spiller. En del af det, er helt sikkert også min personlige præference for at have gået efter en spiller som var en langt dygtigere afslutter, men så havde andre mangler.

For selvfølgelig er der noget spændende ved Ekitike. 23 år og massere potentiale, igen, han har nærmest lige haft sin første sæson med spilletid, så det er måske nu han har taget skridtet. Og i forhold til hans expected assist, er min opfattelse helt anderledes end til hans xG. Det jeg har set, er en en dygtig spiller til at indgå i spillet og være en del af opbygningen. Han er også dygtig til at lave de her "drives" med bolden, for at drive den fremad. Han havde en tendens til at falde lidt ud til venstre, hvilket kunne være en god kombination hvis vi spiller Wirtz som LW, der trækker ind som 10'er, imens Salah nu får en Bradley/Frimpong type bag sig og ikke Trent, der gør at han driver mere ind som angriber. Ekitike er også både hurtig og kan tage sine dueller 1-1 med sin direkte modstander, og gør det faktisk med rigtig fin succes målt på hans statistik. Han er samtidig en nogenlunde stor dreng, og selvom jeg ikke synes at han bør være et indlægsmål mål CBs, så kan han lidt ligesom Gakpo, gøre rigtig ondt på modstanderens backs, hvis han kommer i en hovedstødsduel mod dem.
Imod moderne fodbold.

Besvar