Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » onsdag, 16. mar, 2011 00:51

Ricky van Wolfswinkel har jeg lidt betænkeligheder omkring. Han er en spiller der lever meget på at tage de rigtige løb, der bringer ham i farlige positioner. Han har ok speed i fødderne og er derudover en dygtig afslutter. Men han har ikke nogen fantastisk teknik og mangler lidt evner i duelspillet.

Det får mig til at tænke på en spiller: Dirk Kuyt. Nu er forskellen på Dirk og Wolfswinkel, at Dirk har fysikken, mens Wolfswinkel har hurtigheden. Er det så nok? Jeg ved det ikke. Det er meget få spillere der når hvad Kuyt har nået, når man kun kigger på hans tekniske færdigheder.

Jeg skal dog ikke afvise at Wolfswinkel er en af de spillere, der kan tage springet. Man behøver ikke være supertekniker eller et fysisk monster for at kunne klare sig i Premier League, men det er nogle gode forudsætninger at have.

Så kan man hive Michael Owen frem som et eksempel. Han slog igennem med hurtighed og evnen til at tage de rigtige løb. Selvom jeg er lidt i tvivl, så tror jeg ikke Ricky har samme speed i fødderne, som Owen havde.

Med andre ord: Uden at have nærstuderet spilleren i flere kampe, så er min umiddelbare konklusion at det ville være en fejl at købe ham. Han vil sikkert koste op mod 10 mio. pund og løfter næppe overliggeren. Det er min vurdering at han meget nemt kan falde igennem og netop blive en af de angribere, der kan score mål i Holland, men som ikke har de fornødne kvaliteter til at gøre det samme i en af de tre store ligaer.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » onsdag, 16. mar, 2011 10:53

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
AJ skrev:Jeg ville i første omgang stille mig tilfreds med Insúa, Aquilani og Adam Johnson. Og en midterforsvarer!
:shock:

Så vil jeg betegne vinduet som en kæmpe fiasko. Med de ovennævnte forstærkninger, vil vi ikke være i nærheden af en top 4 (hypotetisk, i know).
Fiasko ligefrem. Sommertransfervinduerne i 2008 og 2010 var decideret til grin. I 2009 gik Hyypia, Arbeloa og Alonso ud, mens Soto, Johnson og Aquilani kom ind.

Vores to bedste hold ville med mit forslag hedde:

.........................Reina
G. Johnson...NY MAND...Agger...Insúa
...........Meireles....Lucas....Gerrard
........A. Johnson...Carroll....Suárez

........................Jones
...Kelly.....Carragher...Skrtel...Aurelio
........Aquilani...Spearing...Shelvey
...........Kuyt......N'Gog......Maxi/Cole

Specielt hvis Cole begynder at tage sig sammen, mener jeg at det er en overdrivelse, at denne trup ikke er i nærheden af top 4.

...

@ Kelly

Aquilani spillede 12 kampe for os. Scorede to mål, lagde op til seks og blev valgt til MoM tre eller fire gange. Helt bestemt en succes hans fysiske tilstand in mente. Fremragende spiller.
Jeg er enig i, at vi ville forstærkes med de 4, men hælder mere til Hr. Drejers mening omkring niveauforskellen mellem 1. og 2. valget. Hvis dette skal blive en succes, så skal vi være velsignede ift. skader hos de bærende spillere næste sæson, og der er historikken ikke med os. Skrtel for Agger er ikke godt, Spearing for Lucas er ikke godt, Shelvey skal tage 2-3 skridt fremad for at være berettiget til mange kampe for Stevie næste sæson, Cole skal vise noget helt, helt andet, for at træde i Suarez' fodspor, N'Gog og Carroll er usammenlignelige i niveau.
Der er min. 3 spillere, som jeg hellere sælger på dit 2. hold, end at de skal spille grundet skader: Skrtel, Spearing, N'Gog, og efterhånden også Cole, der oppebærer en løn værdig en absolut topspiller, og det har han ikke vist i hele sæsonen. Jeg vil faktisk ikke gamble med ham, når man kan få en mere stabil topspiller i en bedre alder til den løn.
Er ikke sikker på, at jeg vil købe en angriber, da Carroll, Suarez og Kuyt kan mixes rigtig godt, men dine 4 "indkøb" burde suppleres med f.eks. Charlie Adam, og så kan man vente med en angriber og venstre back til næste vinter eller sommer.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » onsdag, 16. mar, 2011 12:12

http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... alatasaray

Hans kontrakt udløber i 2012.

Det er da værd at prøve ham, også kan han ikke koste alverdens.
Det er sku value for money :D
Billede

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » onsdag, 16. mar, 2011 12:49

Xenne skrev:http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... alatasaray

Hans kontrakt udløber i 2012.

Det er da værd at prøve ham, også kan han ikke koste alverdens.
Det er sku value for money :D
Det er fra goal så jeg tror ikke rigtigt på det, men det er forhåbentligt løgn. Det minder lidt om dengang, hvor vi evigt og altid var for ineffektive, så vores transfertargets endte hos andre, mere effektive klubber.

Jeg håber det er en and, for 12mio euro er det rene tyveri. Ham kunne vi godt bruge. Klassewing og oven i købet billig. Så vil de penge vi sparer evt. kunne bruges til at hente Baines eller Coentrao fremfor Enrique eller Taiwo.

:director: KOM IGANG COMOLLI! Manden er erklæret LFC-fan. En regulær no-brainer.
Badooo siger, hvad han mener!

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » onsdag, 16. mar, 2011 13:10

Alonso skrev:Ricky van Wolfswinkel har jeg lidt betænkeligheder omkring. Han er en spiller der lever meget på at tage de rigtige løb, der bringer ham i farlige positioner. Han har ok speed i fødderne og er derudover en dygtig afslutter. Men han har ikke nogen fantastisk teknik og mangler lidt evner i duelspillet.

Det får mig til at tænke på en spiller: Dirk Kuyt. Nu er forskellen på Dirk og Wolfswinkel, at Dirk har fysikken, mens Wolfswinkel har hurtigheden. Er det så nok? Jeg ved det ikke. Det er meget få spillere der når hvad Kuyt har nået, når man kun kigger på hans tekniske færdigheder.

Jeg skal dog ikke afvise at Wolfswinkel er en af de spillere, der kan tage springet. Man behøver ikke være supertekniker eller et fysisk monster for at kunne klare sig i Premier League, men det er nogle gode forudsætninger at have.

Så kan man hive Michael Owen frem som et eksempel. Han slog igennem med hurtighed og evnen til at tage de rigtige løb. Selvom jeg er lidt i tvivl, så tror jeg ikke Ricky har samme speed i fødderne, som Owen havde.

Med andre ord: Uden at have nærstuderet spilleren i flere kampe, så er min umiddelbare konklusion at det ville være en fejl at købe ham. Han vil sikkert koste op mod 10 mio. pund og løfter næppe overliggeren. Det er min vurdering at han meget nemt kan falde igennem og netop blive en af de angribere, der kan score mål i Holland, men som ikke har de fornødne kvaliteter til at gøre det samme i en af de tre store ligaer.

Skal der købes en angriber til fremtiden bør Liverpool gøre rigtig meget for at hente Romelu Lukaku
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 16. mar, 2011 15:06

Prøv at høre her.

Jeg er da helt enig i, at vi sagtens kan bruge (mindst) to nye midterforsvarer, en topklasse venstre back, en konkurrent til Lucas på den defensive midtbane, to nye fløje og en klasse angriber. Jeg kan bare ikke se det ske. Slet ikke. Vores lønbudget ville blive overbelastet, thi vi givetvis ikke kan komme af med både Skrtel, Poulsen, Jova, Maxi og Cole, omend det ville være ønskværdigt.

Giv nu de unge spillere en chance. Insúa og N'Gog er måske ikke verdens bedste fodboldspillere, men de er forholdsvis billige i drift, er unge og har en god og sund indstilling til tingene. De har trods alt også spillet u-landskampe (i Emilianos tilfælde også A-kampe) for to af verdens førende fodboldnationer.
Spearing er local lad, og skal da ikke bare uden videre smides væk. Han er måske ikke god nok til at være 2. valg, men så giv ham chancen som 3. valg på den defensive midt.

Som det allerede er nævnt er det holdsammensætningsmæssigt sikkert heller ikke optimalt at skifte henved ti spillere og på en gang. Vi har dog flere transfervinduer til at bygge holdet op. Samtidig vil de unge talenter vi trods alt har modnes, men har vi i mellemtiden købt etablerede spiller til deres respektive positioner, kommer de jo aldrig til at få chancen.

Det var engang, der sagde, at man optimalt set skulle udskifte 2-3 spillere per transfervindue/sæson. Ikke for mange til gavn for kontinuiteten, men ej heller for få til gavn for dynamikken. 2-3 stk. er for få i vores tilfælde, men jeg synes ikke vi skal hente eksempelvis over seks nye spillere ind, som vi gjorde i sommers. Jones, Wilson, Konchesky, Poulsen, Shelvey, Meireles, Cole og Jovanovic kom ind (plus Aurelio hvis vi skal køre den helt ud). Det var alt for mange.

Jeg vil hellere have få nye af ordentlig kvalitetet end en helt bunke tvivlsomme. Mange af de spillere der nævnes i denne tråd er mildest talt ikke imponerende mhp at vi vil nå top 4.

Fx er det en hån mod Aquilani at foretrække Charlie Adam frem for ham. Aquilani beskylde for at være for langsom, men han er dog elleve eller tolv gange hurtigere Adam, der er den spiller i ligaen, der har trukket flest advarsler fordi han er for langsom.

Og vel er Taiwo bedre end Insúa, men han er jo heller ikke en decideret verdensklasse back alligevel. Hvorfor så ikke satse på en yngre spiller, der allerede har masser erfaring fra den bedste engelske række, og kender klubben (han har været tilknyttet Liverpool i over fire år).

Mit indlæg skal ikke forstås helt så firkantet, men pointen er, at vi ikke bare skal købe og købe. Også selvom vi måske ikke lige har den bedste spiller på en given position.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 16. mar, 2011 16:15

@Drejer og AJ

Mit bud må blive lidt en mellemting:

---------------- Reina ----------------
Johnson - NY MAND - Agger - Insúa
---------------- Lucas ----------------
-------- Meireles - Gerrard ----------
NY MAND --------------------- Suárez
---------------- Carrol ----------------

--------------- Jones -----------------
Kelly ---- Carra -- Skrtel ------ NY*
----------------- NY ------------------
------ Aquilani** - Maxi/Cole -------
Kuyt/Maxi ---------------- Maxi/Cole
--------- N'Gog/Kuyt/Suárez --------

*Aurelio er så vidt jeg er orienteret IKKE på en "pay-as-you-play"-kontrakt og er derfor langt fra en holdbar løsning økonomisk set, hans helt uhyggeligt mange skader taget i betragtning. Disse gør også, at han heller ikke spillemæssigt er en holdbar løsning som back-up til Insúa, så medmindre Wilson kan blive moden til at agere andet-valg på venstre back (hvilket jeg ikke tror og egentlig heller ikke håber, da hans styrker skulle komme mest til sin ret i midterforsvaret), så skal vi imo ud og finde en afløser til Fabio. Forudsat at hans lønkrav ikke er alt for vanvittige, ville Taiwo være et godt bud.

**Dette forudsætter naturligvis, at vi kan få Aquilani tilbage (hvilket jeg tvivler stærkt på). Lykkes dette ikke, skal der også hentes en ny spiller ind til denne position. Javi Martínez ville være min drømmesigning, men Charlie Adam ville da bestemt også være et interessant bud (blot for at nævne et par stykker - der kan med garanti findes mange flere).

Ud går altså i mit scenarie: Skrtel, Kyrgiakos, Aurelio, Poulsen og Jovanovic. Disse indbringer vel tilsammen et sted mellem 10 og 15 millioner pund (hvis vi da overhovedet kan slippe af med dem alle).

Ind kommer en ny midterforsvarer (nok sommerens vigtigste signing - her skal vi virkelig have kvalitet ind), en ny venstre back (to, hvis Insúa ikke kommer tilbage i stalden), en ny kant/offensiv midt (gerne en fleksibel en af slagsen), en ny defensiv midt og en ny spilfordeler til midtbanen, hvis ikke Aquilani kan hentes hjem. Jeg drømmer om noget i stil med: Gary Cahill(£12m), Taiwo, Insúa/Izaguirre(£3-4m), M'vila(£13m), Aquilani/Adams(£8m), Arda(£12m).
Det kommer vi i bedste fald til at smide henad £37m for, og i værste fald bliver det op imod £50m. Det bliver ca. 25 eller 40 millioner i nettotransferudgifter, alt afhængigt af Insúa og Aquilani. Det synes jeg umiddelbart lyder relativt overskueligt. Lønsiden er altid svær at tale om, men vi slipper af med fem lønsedler og får seks nye ind, hvorfor vi næppe sænker vores lønudgifter, men næppe heller øger dem betragteligt (selvom de spillere vi får ind i mit scenarie nok er mere kostelige på lønfronten end dem, vi sender afsted).

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » onsdag, 16. mar, 2011 17:25

Jeg må erklære mig delvist enig med AJ. Det er utopi at gå rundt med en forventning om, at spillere som Jovanovic, CP, Maxi og evt. Cole vil få opretholdt deres lønninger, såfremt bliver tilbudt noget fra en anden klub, og vi så med Babel, hvor meget det rent faktisk har at sige. Dermed er det også utopi at regne med at vi "bare lige skiller os af med dem", omend interessen med sikkerhed er der. Det er en ting der skal kalkuleres lidt ind, for førnævnte spillere + spillere som Skrtel osv. vil nok ikke synes det er skide fedt at skulle se deres karriere gå på hæld allerede, og skifte til en mindre klub.

Min drøm er, at vi til sommer renser så meget ud, at truppen til sidst hedder:
Reina-Talent
Johnson-Kelly
Carragher-Wilson-Ayala (Agger er for skadet til jeg tør tro på ham)
Insua-Aurelio-Robinson
Lucas-Spearing
Gerrard-Meireles-Aquilani-Shelvey+Flere talenter
Suarez
Carroll-Kuyt-Eccleston

Dette er den bruttotrup jeg mener ville være fin at have som skelet, og læg mærke til at der faktisk ikke er decideret lang vej til startopstillingen for de unge, heller ikke selvom der bliver købt ind til de positioner de kan dække. Truppen skal så krydres med 8-10 mand, så er vi good to go.

Realistisk set ender vi dog nok kun med at sælge en 3-4 stykker og hive lige så mange (halvfærdige er jeg bange for -> Marveaux f.eks) spillere ind. Så er vi lidt mere Big 4 end vi er Wigan, og det er sådan holdet skal bygges op. Jeg tror FSG er for velovervejede til, at give los og skifte halvdelen af holdet omend det ligner den rigtige beslutning pt.

Jeg TROR vi køber til følgende positioner:
VB (Taiwo)
FC (Cahill eller Subotic. Den ene må ryge til os, den anden til Arsenal)
W (Marveaux)
A (Sgu sikkert Wolfswinkel)

Så må vi så bedømme, hvor meget vi har rykket os efter den omgang. Personligt tror jeg, at vi bibeholder 6.-pladsen i mindst én sæson endnu.
Badooo siger, hvad han mener!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » onsdag, 16. mar, 2011 23:24

Hr. Drejer skrev:
AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
AJ skrev:Jeg ville i første omgang stille mig tilfreds med Insúa, Aquilani og Adam Johnson. Og en midterforsvarer!
:shock:

Så vil jeg betegne vinduet som en kæmpe fiasko. Med de ovennævnte forstærkninger, vil vi ikke være i nærheden af en top 4 (hypotetisk, i know).
Fiasko ligefrem. Sommertransfervinduerne i 2008 og 2010 var decideret til grin. I 2009 gik Hyypia, Arbeloa og Alonso ud, mens Soto, Johnson og Aquilani kom ind.

Vores to bedste hold ville med mit forslag hedde:

.........................Reina
G. Johnson...NY MAND...Agger...Insúa
...........Meireles....Lucas....Gerrard
........A. Johnson...Carroll....Suárez

........................Jones
...Kelly.....Carragher...Skrtel...Aurelio
........Aquilani...Spearing...Shelvey
...........Kuyt......N'Gog......Maxi/Cole

Specielt hvis Cole begynder at tage sig sammen, mener jeg at det er en overdrivelse, at denne trup ikke er i nærheden af top 4.
Langtfra enig.

Din ligning mangler en ubekendt. Det er også tilladt andre klubber at handle til sommer. Pt. er vi bagefter top 4 (se tabel), dvs. at vi skal indhente top 4 i løbet af transfervinduet, hvilket betyder, at vi er nødt til at købe mere og bedre ind end top 4 klubberne. Dertil skal lægges at top 4 klubberne højst sandsynligt ikke hviler på lauerbærene, de forstærker også deres trup - sandsynligvis.

Ovenstående start-11 er måske stærk nok - bare ikke over en hel sæson, når man tager skader og karantæner i betragtning.

Agger er skadet halvdelen af sæsonen. Springet på visse positioner fra dit 1. og 2. hold er simpelhent for stort, hvis vi taler top 4 placering. At gå fra Lucas til Spearing er ikke godt nok. Lucas mangler konkurrence. At gå fra Suarez til Maxi/Cole er heller ikke godt nok. Fra Gerrard til Shelvey er det samme.

Der skal udrensning til, og der skal købes ind en mas. Mit bud er at vi skal købe 4-5 £20 M spillere for at komme i betragtning til top 4. En af disse spillere kan finansieres ved salg, resten finansieres ved direkte køb.

Vores trup mangler dels kvalitetsforstærkninger, som kan gå direkte ind i start-11, dels mangler vi kvalificerede konkurrence om pladserne.

Dette transfervindue er det vigtigste nogensinde for Liverpool FC; Kan vi komme i top 4 eller kommer vi længere bagud? Det er spørgsmålet, derfor skal der satses i sommerens transfervindue.
Hvis AJ's ligning mangler en ubekendt, så kan det samme da i høj grad også siges om dit indlæg.

Du tager slet ikke højde for, at vi allerede har foretaget den vigtigste udskiftning, nemlig på manager-posten. Efter Kenny's tiltrædelse har vi hentet næstflest point (kun overgået af Arsenal), hvorfor jeg ikke ser noget belæg for at påstå, at vores trup ikke allerede kan matche de andre tophold. Husk at Gerrard, Cole, Agger, Aurelio, Kelly, Carroll og Shelvey har været skadede eller ude med karantæne i den periode.

Du tager heller ikke højde for, at vi allerede i januar (modsat eksempelvis Man Utd) har foretaget udskiftninger i truppen - hvilket jeg personligt på trods af Torres' exit ser som en forstærkning.

I forhold til nu bringer AJ fire "nye" spillere på banen. Insua, Aquilani (undervurderet spiller), Adam Johnson og derudover en ny midterforsvarer. Med resultaterne under Kenny in mente og med Meireles, Carroll og Suarez endnu bedre integreret på holdet, når den nye sæson starter, så giver jeg AJ ret i, at der ingen grund er til en desperat udrensning.

Forhåbentligt kan vi sælge spillere som Poulsen/Maxi/Cole/Skrtel/Jova og måske bringe yderligere en enkelt spiller ind i forhold til AJ's forslag. Det er i mine øjne mere end rigeligt udrensning. Man skal også bevare noget kontinuitet.
Kloppite

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 17. mar, 2011 08:58

@texnymann:

Nu har vi igennem de seneste transfervinduer (på nær det seneste) fået baghjul af vores nærmeste konkurrenter, hvilket har betydet at vi er endnu længere bagefter top 4. Hvis vi skal ind i top 4, kræves der massive investeriner i truppen. Og jeg tror at både King Kenny og Henry er klar over det.

Du skal ikke glemme at de andre også investerer. Dernæst tror jeg ikke du skal regne med at man c sælger Adam Johnson til os. Vil Insua være en forstærkning til VB. Jeg synes Johnson har gjort det bedre end han gjorde det i sin tid. Aquilani tror jeg bliver i Italien. Så de forstærkninger hviler på et tyndt grundlag. Meget tynd endda.

@AJ:

Jeg er enig at vi skal bevare kontinuiteten. De spillere jeg nævnte er for en stor dels vedkommende spillere, som ikke er i start-11. Ved at beholde Reina, Carra, Johnson, Lucas, Kuyt, Gerrard, Agger (hvis han ikke bliver solgt pga. hans skader), bibeholder v rygraden på holdet. Det er dem der står for kontinuitet, og det er dem der skal bringe kulturen videre til næste generation. Derudover står næste hold af kluturbærere klar i kulissen. Her tænkes på Suarez, Carroll, Kelly, Shelvey, Wilson, Raul Meireles.

Årsagen til at N'Gog skal sælges, er baseret på simpel observation; King Kenny bruger ham ikke. Selv da Carroll var skadet, fik han meget begrænset spilletid. Jeg tror ikke King KEnny har tillid til ham. Jeg ser ham stå lidt i samme situation som Bendtner - skal han stille sig tilfreds med begrænset spilletid, eller skal han finde en anden klub.

@Badooo

Jeg vil blive overordentlig skuffet, hvis vores eneste wing køb er Marveaux. Der findes mange udmærkede wings til billige priser, som kan udvikle sig til stjerner. Her tænker jeg på Lee Chung-Young og Andre Ayew. De koster ikke mere end £8-12 M, og vil forstærke os væsentligt. En kronisk skadet wing som Marveaux, vil på ingen måde give os den fornødende forstærkning.

Min overordnede pointe er at vores trup er for tynd, og der mangler kvalitet, hvis vi skal i top 4, og det må være målet i næste sæson. Der skal hentes klare forstærkninger ind på en del pladser. Lige nu er vi 9 point efter top 4, og det er endda med en kamp mere spillet. Vi har tabt 11 kamp, og kun vundet 1 kamp mere. Ja, som texnymann skriver så er det gået bedre efter King Kenny tog over, men det er ikke helt nok, det så vi da vi spillede meget dårligt mod West Ham, og rigtigt godt mod Man U. Vi mangler stadig stabilitet, og det vil vi kunne få med en bedre og breddere trup.

Vi er udenfor top 4, og vi vil gerne tilbage. Derfor er dette vindue det vigtigste nogensinde for Liverpool FC, næste sæson kan ende med en top 4 placering, eller at vi igen er udenfor top 4. Jo længere tid vi er udenfor top 4, des vanskeligere bliver det at komme tilbage. Derfor skal der handles nu!

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 17. mar, 2011 09:24

Vi er jo rimelig tæt på hinanden i opfattelsen, hvor nogle tænker i lidt realistiske tanker omkring budget osv., og andre formoder, at FSV har midlerne til og ønsket om at købe stærkt ind til sommer.
Insua og Aquilani hører vi desværre for lidt til, og jeg må desværre nok også indrømme, at jeg anser sandsynligheden for at de sælges støøre, end at de kommer tilbage, derfor vil jeg prøve at operere uden dem, men til gengæld med en indtægt på ca. 15 mio. £ for dem.

Ny midterforsvarer (Cahill 12 mio. £) - Skrtel ud
Ny VB (Coentrao 15 mio. eller Taiwo 0) - så må Johnson, Aurelio og Kelly være back up.
Ny central holdende/fordelende midt (Adam 12 mio. £)
Ny winger (? 20 mio.) - måske Arda til 12 mio. ?

Dette bør være absolut minimum af tilgang, og jeg ønsker stadig Jova, Skrtel, CP, Spearing, Konchesky (Darby, El Zhar, Degen) solgt, mens vi nok skal holde på Cole, Jones, Maxi og N'Gog et vindue eller 2 mere.
Med 15 mio. £ for Aqui og Insua samt måske 15 mio. for de ovennævnte spillere ift. en udgift på mellem 36 og 59 mio. på indkøbte spillere, så er det ikke en stor udskrivning, og lønmæssigt taler vi vel samme forhold.
Vi styrkes, og der efterlades råderum til at fortsætte med store transferbudgetter til næste vinter og/eller sommer.
Vi er dog fortsat så relativt tyndt besat, så der nok skal komme talenter i spil.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 17. mar, 2011 10:14

Jeg synes stadig, hvis vi lige et øjeblik lader vores egen trup være, Hr. Drejer overdriver modstandernes investeringer.

Hvilke betydningsfulde transfers har de foretaget på det seneste? Vi ser bort fra Man City, da de har været uden for kategori. Tror nogen virkelig de vil fortsætte forresten? Nåh, men i januar hentede konkurrenterne følgende spillere af betydning:

Man Utd:
Arsenal:
Chelsea: Luiz, Torres
Tottenham:

Sommeren '10:

Man Utd: Smalling, Hernandez
Arsenal: Koscielny (Squillaci og Chamakh har ikke været forstærkninger)
Chelsea: Ramires, Benayoun (har været skadet)
Tottenham: Gallas, Sandro, van der Vaart

Januar '10:

Man Utd:
Arsenal:
Chelsea:
Tottenham: Kaboul

Sommer '09:

Man Utd: Valencia
Arsenal: Vermaelen
Chelsea: Zhirkov og Sturridge (man skal være flink for at påstå de har været betydelige)
Tottenham: Bassong, Kranjcar, Crouch

Derudover har de selvfølgelig hentet unge spillere til fremtiden. Det skal vi også blive ved med at gøre.
Det er hvad de andre har foretaget sig siden vi blev nummer to. Jeg synes tendensen siger kontinuitet snarere end massive investeringer. Hold på spillerne lidt længere. En Gareth Bale var jo eksempelvis lang tid om at slå igennem, hvilket er fair nok, da han kun var 18 år da de hentede ham. Huddlestone havde været lang tid i klubben. Ivanovic i Chelsea ligeså. Song i Arsenal. Der er mange eksempler på, at tålmodighed lønner sig.

Brugeravatar
Henrik
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 41

Indlæg af Henrik » torsdag, 17. mar, 2011 10:55

AJ skrev:Adam, der er den spiller i ligaen, der har trukket flest advarsler fordi han er for langsom.
Jeg ved godt at spillet har ændret sig siden jeg selv sidst spillede fodbold, men at man ligefrem får advarsler for at være langsom? Det er hårde tider at være fodboldspiller i ;)
Næste år!

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 17. mar, 2011 13:45

@AJ

Ja, de andre top klubber har ikke investeret massivt med undtagelse af Man C. Dog er vi stadig ikke i top 4, hvilket må kalde til selvransagelse. Husk nu på at vi IKKE er en top 4 klub. Vi er ca. 10 point efter top 4. Det er den forskel der skal indhentes i transfervinduet, og det kræver investeringer.

Uanset hvor meget jeg gerne vil tro på din optimistiske indstilling, så tror jeg ikke at Skrtel, Soto, Cole, Poulsen, Aurelio, Konshesky, Jova, El Zhar og Degen bliver bedre, uanset hvor lang tid vi venter.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » torsdag, 17. mar, 2011 15:00

Hr. Drejer skrev:@AJ

Ja, de andre top klubber har ikke investeret massivt med undtagelse af Man C. Dog er vi stadig ikke i top 4, hvilket må kalde til selvransagelse. Husk nu på at vi IKKE er en top 4 klub. Vi er ca. 10 point efter top 4. Det er den forskel der skal indhentes i transfervinduet, og det kræver investeringer.

Uanset hvor meget jeg gerne vil tro på din optimistiske indstilling, så tror jeg ikke at Skrtel, Soto, Cole, Poulsen, Aurelio, Konshesky, Jova, El Zhar og Degen bliver bedre, uanset hvor lang tid vi venter.
Spot on Drejer

Der skal nemlig indhentes 10 point, og gerne mere så vi kan ligge os i toppen.
Det er også lige så meget at vise vi gerne ville være med, og at vi ikke stiller os tilfredse med vores nuværende placering.

De spillere du nævner er i mine øjne noget af det deadwood der ligger og flyder i Liverpool der skal renses ud i, jeg er godt klar over man ikke kan have 18 Stjernespillere i truppen. Men vi skal ikke stille os tilfredse med de nævnte navne.
Skrtel og Cole kan tildels være backup. Men de andre må gerne finde sig en ny klub.
Billede

Besvar