hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » onsdag, 30. jul, 2025 13:34

Fowler89 skrev:
onsdag, 30. jul, 2025 11:41
VanDjik4 skrev:
TG12 skrev:
onsdag, 30. jul, 2025 10:17
VanDjik4 skrev:
onsdag, 30. jul, 2025 09:35
Diaz og Trent ud
Måske kommer Isak og Rodrygo/Guehi ind… Etikeke erstatter Darwin Nunez på holdet som ind og udskifter, super SUB i starten af sæsonen…. Fin handel so far.

Lad os håbe, Konate forlænget snarest muligt ellers ryger han på en fri til Real Madrid til januar 2026.
Gomez er en fin reserve, men alt for shaky til både CL og Premier League bold… Robbo kan dog også spille CB, som backup.

Stærk vindue… Man U henter Brentford bedste mand og Liverpool er på vej til hente Newcastle bedste angriber, måske nok bedste i hele europa sammen med Mbappe og Dembele.
Jeg håber godt nok Ekitike er tiltænkt mere end en super-sub rolle, med det prisskilt han havde. Han er umiddelbart god i det opbyggende spil så måske han kan spille bag Isak, og Wirts ude i venstre side, hvor Diaz spillede, eller vi kan spille 4-2-2-2 med mellemrum, hvor Isak og Ekitike spiller front angribere.

Jeg ville ikke være tryg ved Robbo som CB - han fylder for lidt.
Hvem ser du som starter i forsvaret til Virgil Van Djik udover Konate, som kan spille mere end 20 kampe?
Ingen. Heller ikke Robbo.

Sent from my iPhone using Tapatalk
THIS!

Nogle ville måske nævne Endo og han gjorde det da habilt i de få kampe han fik som CB, men med den høje forsvarslinje vi spiller med er Endo for langsom. Derudover er en af vores styrker netop VVD og Konate begge kan drive bolden frem i banen, og aflevere godt, Endo er ikke god nok til nogen af de to.

Selvom det er forkælet, så vil jeg være skuffet hvis vi ikke får en CB, for selvom det er nogle ekstremt spænende spillere vi har fået ind, så er vi tyndt besat på CB positionen med salget af Quansah. Det giver dårlige minder om 20/21 sæsonen.

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 30. jul, 2025 22:48

Rolig nu. Vi kommer selvfølgelig ikke til at gå ind i en sæson med kun en skadesplaget Gomez som backup. Når klubben solgte Quansah, så er der en afløser linet up - Guehi med al sandsynlighed

VanDjik4
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af VanDjik4 » torsdag, 31. jul, 2025 13:50

AJJ skrev:
onsdag, 30. jul, 2025 22:48
Rolig nu. Vi kommer selvfølgelig ikke til at gå ind i en sæson med kun en skadesplaget Gomez som backup. Når klubben solgte Quansah, så er der en afløser linet up - Guehi med al sandsynlighed
Guehi handelen ligner en 50/50….. Kommer vel an på om Crystal Palace lige kan få en spiller oveni prisen, der har været snak om de er interesseret i (Ben Doak tidl. udlejet til Mboro i den næstbedste række sidste sæson) den anden vej til den London klub. Forhåbentlig vil han nok sigte efter fast spilletid end være en fast reserve i LFC, og med lange udsigter til spilletid…

Isak selv træner nu i det spanske… Så Newcastle kan vel også få Harvey Elliot + 60 mio (BooooM et angreb; Isak/Etikeke som backup -Mo Salah (Szhobo og Frimpong som backup til HW) - Gakpo/Wirtz og Rio LW-RW(?) som backup.. Av av!

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » torsdag, 31. jul, 2025 17:52

Mens rygterne om Isak tager til, så vil jeg derimod begræde tabet af Luis Diaz. Jeg ser mange fans der takker ham, men ikke er synderligt kede af at miste ham. Twitter er selvfølgelig et sort hul af taberenergi, men indtil flere selvbenævnte "tacticos" er ligefrem glade for at han forsvinder og påpeger hans manglende mål og assist.

Jeg har det helt anderledes. Selvfølgelig er det korrekt, at det der afholder Luis Díaz fra at være en kantspiller af helt afgørende topkvalitet og den "fuldgode" erstatning for Mané som vi havde brug for, er hans manglende slutprodukt. Jeg synes dog det er for simpelt at nedskrive hans bidrag til manglende slutprodukt. Vel kunne det være frustrerende, men han efterlader for mig en afgørende egenskab som jeg ikke nødvendigvis kan se i truppen på nuværende tidspunkt.

Diaz var vel den eneste spiller i truppen som virkelig havde en kombination af fart og driblinger, som han ofte anvendte til at tage duellen med sin direkte modstander og tage en masse meter. Ikke altid med succes og ofte driblede han sig både ud af og tilbage i problemer, men han skabte enormt meget plads for holdet. Imens folk taler om det kaos Darwin bringer, vil jeg savne Diaz egenskaber meget. Wirtz kan måske erstatte det lidt, men han er langt mere en "space invader". Salah og Gakpo kan også drible, men de er mere typer som dribler for at skabe skud/indlægs-chancen hvor Diaz tog en masse meter. Og med Salahs alder in mente, havde Diaz også en fart som vi kan ende med at savne, uden at Gakpo dog er langsom.

Ekitike kunne dog godt bringe noget af den samme type profil som Diaz var, hvilket måske er forklaringen på at vi tilsyneladende stadig jagter Isak som en gal. At planen for Ekitike måske hele tiden var en rolle som kant, eller hvad Slot nok vil kalde en yderangriber. Wildcardet er selvfølgelig den unge Rio, som ligner en spiller der godt kunne være klar til en del minutter.

Jeg tror stadig ikke på Isak, slet ikke efter at vi har brugt en masse penge på Ekitike. Og med midler brugt på andre positioner i form af Wirtz, Kerkez og Frimpong, synes jeg faktisk heller ikke det er særlig god brug af hvad jeg stadig forventer er en begrænset pengetank.

Jeg er som flere andre herinde meget opmærksom på det centrale forsvar. Gomez har været rygtet væk længe, men er selvfølgelig blevet skadet igen. Konate er tilsyneladende næste brik i Madrids bosman-strategi, men også hans favoritklub i Paris har været nævnt, mens vi ligger i kontraktforhandlinger med en dygtig, men skadesramt CB. En afklaring på Konate er afgørende, for ellers står vi i endnu en situation hvor en bærende spiller går gratis.

Alt efter om Konaté bliver, så skal der 1 eller 2 CB's ind, men jeg er ved gud ikke imponeret over at Guehi skulle være den udvalgte, navnlig hvis vi anser ham som erstatningen for Konate. Ibou er ikke perfekt, men jeg er ikke særlig vild med Guehi som jeg synes er super overvurderet og faktisk ofte er det svagested led i Palaces bagkæde. Ham vil Palace så sælge dyrt med et år tilbage. At han er home-grown taler naturligvis for, navnlig hvis man anser ham som en erstatning for Gomez, men ellers er det et nej tak fra mig.

Det sagt, kan vi simpelthen ikke gå ind i sæsonen med VVD og Konate som startere og Gomez/Guehi som de eneste CB's i truppen, medmindre vi medregner Rhys Williams. Og jeg skal altså heller ikke nyde noget af Gravenberch eller Bajcetic som CB, og da slet ikke hverken Robbo eller Tsimikas. Og jeg ser simpelthen ikke et køb af Isak som værende foreneligt med forstærkninger i det centrale forsvar i samme vindue, selv hvis Nunez og Chiesa også skulle blive solgt.
Imod moderne fodbold.

Besvar