Redtothebone skrev: ↑søndag, 06. mar, 2022 20:34
Hvis Gomez, Ox og Milner måske er på nippet til at forlade klubben så risikere vi snart problemer med antal homegrown spillere, så det kan godt komme til at koste ekstra at få nye engelske spillere ind.
tjoo. Man behøver jo ikke at fylde de pladser, men det er selvfølgelig rart nok at udnytte dem alligevel.
Så er der jo en Adrian, der forlader klubben, hvor man enten kan erstatte med en ungdomskeeper som 3. valg, eller hente en rutineret HG løsning på en fri transfer. Det er allerede den ene plads, du kan ordne bare med at erstatte Adrian med en HG eller en u21.
Så har du et par ungdomspillere, der snart skal registreres, Jones f.eks. skal registreres som senior spiller i næste sæson. Det er selvfølgelig ikke en fordel at miste en "gratis" registrering fordi spillerene er fyldt 21. Men han fylder jo kun en HG plads. Så kommer Harvey Elliott efter ham. men det er nok vigtigt at holde forsyningskæden stram og fortsætte med at udnytte systemet så vi kan lave en Elliott med en gut som Carvalho og helst også producere en Trent i ny og næ.
Jeg tænker ikke vi er på randen af panik på den front.
Jeg ved ikke om man ender med at beholde Ben Davies, Sepp, Neco Williams, Tyler Morton eller lign. som squad spillere, indtil videre har de ikke helt vist niveauet, men det kan jo være at Klopp et al ser et potentiale.
Uden at være elite fodboldtræner, så tænker jeg helst at man kun vil have medlemmer i truppen, der er der fordi de er gode nok og arbejder hårdt til træning og man vil slet ikke have en større gruppe spillere, der er for langt fra niveauet. Så det kan godt være at man må supplere, især hvis næste generation af unge spillere ikke er gode nok.
Det kan jo også være at der snart kommer en masse Chelsea loan-army spillere på markedet.