Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Re: Hvem skal ind?
@Ægget
Det er ren beskæftigelsesterapi for sportsjournalister. De ved at chancen for der sker noget på transferfronten før VM er minimal, så derfor holder de sig i form. Og det kan jo være at blandt deres 117 gæt at de måske rammer én enkelt rigtig, og så kan de bagefter siger "hvad sagde vi".
Det er ren beskæftigelsesterapi for sportsjournalister. De ved at chancen for der sker noget på transferfronten før VM er minimal, så derfor holder de sig i form. Og det kan jo være at blandt deres 117 gæt at de måske rammer én enkelt rigtig, og så kan de bagefter siger "hvad sagde vi".
Hvad med et par back-up spillere i form af Camacho fra Atl. Madrid og Francisco Yeste fra Bilbao, måske er Yeste blevet for gammel, men han er kun 30 år(31 år 6. dec) og har spillet i den bedste spanske liga i over 10 år.
En spiller som Esteban Cranero, synes jeg måske også ville være en spændende allround off. midt at have på holdet.
Jeg synes samtidig, at LFC skal gå ind og byde på Van der Vaart, da Real Madrid har købt S.Canales til truppen.
Tror I de har niveauet?
Joe Cole kunne være spænende, men lønnen bliver jo mega høj, tror jeg.
Men truppen mangler klassespillere, hvilket kun Granero og Cole er, men back-up er jo også mega vigtigt (pga. skader ved nøglespillere), det så vi sidste sæson. Vi skal have spillere som kan tage over for andre. Men samtidig skal vi passe på den nye regel fra det engelske fodbold forbund med max 25 spillere i ligaen. Ved ikke helt om vore unge spillere har niveuaet endnu, for så hellere satse på dem. En billigere løsning.
En spiller som Esteban Cranero, synes jeg måske også ville være en spændende allround off. midt at have på holdet.
Jeg synes samtidig, at LFC skal gå ind og byde på Van der Vaart, da Real Madrid har købt S.Canales til truppen.
Tror I de har niveauet?
Joe Cole kunne være spænende, men lønnen bliver jo mega høj, tror jeg.
Men truppen mangler klassespillere, hvilket kun Granero og Cole er, men back-up er jo også mega vigtigt (pga. skader ved nøglespillere), det så vi sidste sæson. Vi skal have spillere som kan tage over for andre. Men samtidig skal vi passe på den nye regel fra det engelske fodbold forbund med max 25 spillere i ligaen. Ved ikke helt om vore unge spillere har niveuaet endnu, for så hellere satse på dem. En billigere løsning.
Nu hvor Aurelio ikke forlænger må det da være sikkert, at vi går efter en venstre back. Men hvem har vi været linket til? Jeg har taget et kig i medieafdelingen på den officielle:
15. marts: Juan Manuel Vargas, Fiorentina (har tidligere spillet back)
5. og 6. april: Aleksandar Kolarov, Lazio
27. april: Royston Drenthe, Real Madrid
21. maj: Reto Ziegler, Sampdoria
23. maj: Sylvinho, Man City
Hvis man lavede en tidslinje, ville man se, at kvaliteten af de spillere vi linkedes til aftog i takt med sandsynligheden for CL-kvalifikation.
Hvis man lavede en tidslinje, ville man se, at kvaliteten af de spillere vi linkedes til aftog i takt med sandsynligheden for CL-kvalifikation.
Hvis man husker Riises venstre drøn, så kan dette ganges med 2.AJ skrev:Nu hvor Aurelio ikke forlænger må det da være sikkert, at vi går efter en venstre back. Men hvem har vi været linket til? Jeg har taget et kig i medieafdelingen på den officielle:
Og så er han god til dødbolde. (hvilket vi imo stadig mangler en del i)
Prisen burde være rimelig, da Lazio stadig er i økonomiske problemer.(Nåe ja det er vi også

“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”
- Steven__Gerrard
Ja, det er vel meget naturligt...det ville have været sværrer at forstå hvis det var modsat, og vi endte med Sylvinho fordi vi kom i CLAJ skrev:Nu hvor Aurelio ikke forlænger må det da være sikkert, at vi går efter en venstre back. Men hvem har vi været linket til? Jeg har taget et kig i medieafdelingen på den officielle:

"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."
Capdevilla - hans konrakt er udløbet - 32 årSteven__Gerrard skrev:Ja, det er vel meget naturligt...det ville have været sværrer at forstå hvis det var modsat, og vi endte med Sylvinho fordi vi kom i CLAJ skrev:Nu hvor Aurelio ikke forlænger må det da være sikkert, at vi går efter en venstre back. Men hvem har vi været linket til? Jeg har taget et kig i medieafdelingen på den officielle:
Taiwo - koster måske ikke en formue, der nævnes 5-6 mio. £ rundt omkring
Urby Emmanuelson - 1 år tilbage af kontrakten
Rafinha - 1 år tilbage af kontrakten
Taylor fra Bolton
Antonio Lopez
Razvan Rat - Shaktar
Aly Cissokho
Antonio Lopez
Nogle der kender disse spillere mere indgående og som har lidt kommentarer ?
Vi skal da have en venstre back med kun Insua tilbage og de unge Mavinga og Robinson.
Hvis jeg skulle knytte en linie til hver af dem:
Joan Capdevilla: høj alder, men kunne sagtens se ham som i et par år hos os, evt. indtil Insúa er endnu mere moden.
Taye Taiwo: et fysisk monster. Afhængig af hvornår han har udløb kan han godt være løsningen. Dét hér er Riises venstre gange 2.
Urby Emmanuelson: rigtig dygtig rent teknisk, og sparker godt med begge ben. Jeg tror dog ikke på han har det sidste der skal til i bl.a. defensiven.
Matthew Taylor: spiller ikke længere venstre back, og er gået helt i stå med sin udvikling. Ham synes jeg vi skal holde os fra.
Antonio Lopez: har ikke været overbevisende i år, men jeg synes tidligere han har gjort en god figur. Håber dog ikke vi henter ham.
Razvan Rat: må jeg indrømme jeg ikke har set så meget. Jeg syntes engang han var rigtig god i Shakhtar, men er også gået ned. Han er heller ikke løsningen.
Aly Cissokho: Sidste år var han en åbenbaring for Porto som tovejsspiller, men har i år, i hvert fald i CL, virket mere middelmådig.
Af disse håber jeg klart på Taiwo.
Joan Capdevilla: høj alder, men kunne sagtens se ham som i et par år hos os, evt. indtil Insúa er endnu mere moden.
Taye Taiwo: et fysisk monster. Afhængig af hvornår han har udløb kan han godt være løsningen. Dét hér er Riises venstre gange 2.
Urby Emmanuelson: rigtig dygtig rent teknisk, og sparker godt med begge ben. Jeg tror dog ikke på han har det sidste der skal til i bl.a. defensiven.
Matthew Taylor: spiller ikke længere venstre back, og er gået helt i stå med sin udvikling. Ham synes jeg vi skal holde os fra.
Antonio Lopez: har ikke været overbevisende i år, men jeg synes tidligere han har gjort en god figur. Håber dog ikke vi henter ham.
Razvan Rat: må jeg indrømme jeg ikke har set så meget. Jeg syntes engang han var rigtig god i Shakhtar, men er også gået ned. Han er heller ikke løsningen.
Aly Cissokho: Sidste år var han en åbenbaring for Porto som tovejsspiller, men har i år, i hvert fald i CL, virket mere middelmådig.
Af disse håber jeg klart på Taiwo.
Kolarov har gjort det rigtig godt i serie A. Efter Dossena er jeg dog lidt forbeholden overfor en enkelt god sæson i Serie A. Juan Manuel Vargas har nu gjort det på et acceptabelt niveau i tre sæsoner - den sidste her mest som venstre kant - og derfor langt mere attraktiv. Sylvinho brugbar backup, men da jeg ser Insua som backup og en bedre venstre back ind i start 11, så er det ikke løsningen. Reto Ziegler har jeg ikke som et potentielt køb.FørKendtSom skrev:Hvis man husker Riises venstre drøn, så kan dette ganges med 2.AJ skrev:Nu hvor Aurelio ikke forlænger må det da være sikkert, at vi går efter en venstre back. Men hvem har vi været linket til? Jeg har taget et kig i medieafdelingen på den officielle:
Og så er han god til dødbolde. (hvilket vi imo stadig mangler en del i)
Prisen burde være rimelig, da Lazio stadig er i økonomiske problemer.(Nåe ja det er vi også)
Det lader Drenthe tilbage, da Vargas er noget mere eftertragtet.
@AJ, jeg er ikke enig i Cissokho har været middelmådig i denne sæson. Har ham blandt de ti bedste venstre backs.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Middelmådig er måske også en overdrivelse, og har kun set ganske få kampe fra den franske liga, så hér kan jeg ikke udtale mig om hans præstationer.
På den anden side så skal der måske ikke så meget til for at komme blandt de bedste backs i forhold til andre positioner. Jeg synes mange klubber har deres svage punkt på en back.
Hvem har du blandt de ti bedste? Lad mig gætte..
Ashley Cole
Javier Zanetti
Patrice Evra
Domenico Criscito
John Arne Riise
Alvaro Arbeloa
Aleksandar Kolarov
Eric Abidal
Gareth Bale
Hvor mange har jeg?
På den anden side så skal der måske ikke så meget til for at komme blandt de bedste backs i forhold til andre positioner. Jeg synes mange klubber har deres svage punkt på en back.
Ashley Cole
Javier Zanetti
Patrice Evra
Domenico Criscito
John Arne Riise
Alvaro Arbeloa
Aleksandar Kolarov
Eric Abidal
Gareth Bale
Hvor mange har jeg?
@ Hekkem (gamle dreng
)
Synes nu at Kolarov har spillet mere end 1 god sæson i Italien.
Kan ihvertfald huske at han også spillede aldeles fremragende sidste sæson.
1 ting mere jeg godt kan li ved ham er hans arbejdsmoral, som minder meget om Riises, han er imo bare bedre teknisk end Riise.
@Aarde
Jeg er tror på at Leighton Baines er at finde hos Hekkems 10 venstre kanter, ellers tror jeg ikke dine skud er helt ved siden af.
Urby Emmanuelson har jeg set et mange gange denne sæson, da jeg på Canal + har fulgt den Hollandske liga rimelig tæt og han er en interessant spiller og jeg tror han kunne begå sig i PL. Hans forcer er dog som du skriver det offensive (hvilket jo også er Insuas`s imo)
Han er boldsikker, har et godt øje for spillet og sine medspillere.
Skulle vi dog have en fra Ajax ville jeg hellere vi gik efter Suarez, da han ville kunne tilføre holdet noget xtra kontra det vi pt har.

Synes nu at Kolarov har spillet mere end 1 god sæson i Italien.
Kan ihvertfald huske at han også spillede aldeles fremragende sidste sæson.
1 ting mere jeg godt kan li ved ham er hans arbejdsmoral, som minder meget om Riises, han er imo bare bedre teknisk end Riise.
@Aarde
Jeg er tror på at Leighton Baines er at finde hos Hekkems 10 venstre kanter, ellers tror jeg ikke dine skud er helt ved siden af.
Urby Emmanuelson har jeg set et mange gange denne sæson, da jeg på Canal + har fulgt den Hollandske liga rimelig tæt og han er en interessant spiller og jeg tror han kunne begå sig i PL. Hans forcer er dog som du skriver det offensive (hvilket jo også er Insuas`s imo)
Han er boldsikker, har et godt øje for spillet og sine medspillere.
Skulle vi dog have en fra Ajax ville jeg hellere vi gik efter Suarez, da han ville kunne tilføre holdet noget xtra kontra det vi pt har.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”
Her er de ti i vilkårlig rækkefølge.AJ skrev:Middelmådig er måske også en overdrivelse, og har kun set ganske få kampe fra den franske liga, så hér kan jeg ikke udtale mig om hans præstationer.
Ashley Cole
Javier Zanetti
Patrice Evra
Domenico Criscito
John Arne Riise
Alvaro Arbeloa
Aleksandar Kolarov
Eric Abidal
Gareth Bale
Hvor mange har jeg?
Javier Zanetti, Inter Milan
Joan Capdevila, Villarreal
Ashley Cole, Chelsea
Leighton Baines, Everton
Eric Abidal, Barcelona
Patrice Evra, Man utd
Aly Cissokho, Lyon
Alvaro Arbeloa, Real Madrid
John Arne Riise, AS Roma
Beniot Tremoulinas, Bordeaux
Så kan man diskuttere om Kolarov, Gonzalo Castro eller Gareth Bale skulle være med i stedet for Beniot Temoulinas. Arbeloa og Abidal måske også på de yderste mandater.
- Steven__Gerrard
Da Zanetti, Arbeloa og Bale ikke har udgangspunkt på vensteback, så kan du max have ramt 7AJ skrev:Middelmådig er måske også en overdrivelse, og har kun set ganske få kampe fra den franske liga, så hér kan jeg ikke udtale mig om hans præstationer.
Ashley Cole
Javier Zanetti
Patrice Evra
Domenico Criscito
John Arne Riise
Alvaro Arbeloa
Aleksandar Kolarov
Eric Abidal
Gareth Bale
Hvor mange har jeg?

"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."
Javier ZanettiSteven__Gerrard skrev: Da Zanetti, Arbeloa og Bale ikke har udgangspunkt på vensteback, så kan du max have ramt 7Bale kunne ikke spille sig på holdet i Tottenham før han kom til at spille venstre kant, og så vidt jeg husker spiller Zanetti def midt eller højre back? Aly Cissokho vil være min drømmesigning til venstreback, og forstår ikke vi ikke prøvede at købe ham før han røg til Lyon - måske fordi vi allerede havde The Doss, Aurelio og Insua?!
Serie A
- Højre back = 4
- Venstre back = 12
- Højre midt = 12
- Central midt = 7
- Venstre midt = 2
Champions League
- Venstre back = 7
- Højre midt = 4
- Central midt = 2
Coppa Italia og super cup
- Venstre back = 1
- Venstre midt = 1
- Højre midt = 3
Landshold
- Højre back = 2
Efter en hurtig hovedregning har Javier Zanetti optrådt flest gange som venstre back.
Alvaro Arbeloa
La Liga
- Højre back = 17
- Venstre back = 13
Champions League
- Højre back = 2
- Venstre back = 4
Copa del rey
- Højre back = 1
- Venstre back = 1
Landshold
- Højre back = 2
- Venstre back = 2
Ud af 42 kampe fra start har han startet 22 på højre back og 20 på venstre. Ikke den store forskel. Det vil jeg mene er så lille en margen, at han både kan kaldes højre back, men også venstre back.
Gareth Bale
Premier League
- Venstre back = 10
- Venstre midt = 8
FA Cup og Carling Cup
- Venstre back = 8
- Venstre midt = 3
Landshold
- Venstre back = 2
- Venstre midt = 0
20 gange på venstre back og 11 gange som venstre midtbane. Næsten dobbelt så mange gange som back.
Måske du skulle undersøge de ting du ikke har helt forstand på før du udtaler dig? Nu har Hekkem så hevet statistikken frem for mig.Steven__Gerrard skrev:Da Zanetti, Arbeloa og Bale ikke har udgangspunkt på vensteback, så kan du max have ramt 7Bale kunne ikke spille sig på holdet i Tottenham før han kom til at spille venstre kant, og så vidt jeg husker spiller Zanetti def midt eller højre back? Aly Cissokho vil være min drømmesigning til venstreback, og forstår ikke vi ikke prøvede at købe ham før han røg til Lyon - måske fordi vi allerede havde The Doss, Aurelio og Insua?!
@ Hekkem
Jeg overvejede virkelig at sige Tremoulinas, mens jeg burde have gættet på Leighton Baines. Capdevila havde jeg også i tankerne, men troede du ville vælge Criscito. Han er dog måske for meget wing-back eller ligefrem vesntre midtbane.
Jeg har ikke set så meget Bundesliga, så viste ikke Castro havde spillet så meget på venstre back.
Men selvom de højrebenede spillere har optrådt i venstre side så mange gange, så er det vel oftest i mangel på bedre/som nødløsning ? Jeg skal ikke sige at specielt Zanetti ikke kan gøre det lige så godt i venstre som i højre side, men jeg mener nu, at det er mest naturligt med en venstrebens spiller som venstre back, og Arbeloa er bestemt ikke prangende med dog stabil som venstre back.AJ skrev:Måske du skulle undersøge de ting du ikke har helt forstand på før du udtaler dig? Nu har Hekkem så hevet statistikken frem for mig.Steven__Gerrard skrev:Da Zanetti, Arbeloa og Bale ikke har udgangspunkt på vensteback, så kan du max have ramt 7Bale kunne ikke spille sig på holdet i Tottenham før han kom til at spille venstre kant, og så vidt jeg husker spiller Zanetti def midt eller højre back? Aly Cissokho vil være min drømmesigning til venstreback, og forstår ikke vi ikke prøvede at købe ham før han røg til Lyon - måske fordi vi allerede havde The Doss, Aurelio og Insua?!
@ Hekkem
Jeg overvejede virkelig at sige Tremoulinas, mens jeg burde have gættet på Leighton Baines. Capdevila havde jeg også i tankerne, men troede du ville vælge Criscito. Han er dog måske for meget wing-back eller ligefrem vesntre midtbane.
Jeg har ikke set så meget Bundesliga, så viste ikke Castro havde spillet så meget på venstre back.
Jeg vil ihvertflad gerne have en full back a la Johnson på venstre back, der er venstrebenet, og som ikke har åbenlyse mangler, men gerne med spidskompetence ift. teknik, det offensive og hurtighed. Er han god på hovedet er det også en fordel.