Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Bojangles
Alder: 47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » onsdag, 06. jun, 2018 20:00

Mads T. skrev:Shaqiri til £12 mil. ville efter min mening være en ok og billig backup til vores angreb såfremt han ikke vil have kassen i løn. Det er ikke noget der får ens tænder til at løbe i vand, men han vil give os fornuftig bredde og værdi for pengene ratioen er efter min mening ret høj.

Vi har jo været interesseret i ham før - inden han kom til PL. Hans topniveau er helt oppe blandt de bedste - hans problem er vel, at han til tider kan være lidt lad og mangle gejst - men på andre tidspunkter er han den der arbejder hårdest. Hvis Klopp kan få ham til at arbejde hårdt konsekvent, så vil det være et fantastisk køb imø.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » onsdag, 06. jun, 2018 20:05

Jeg havde ikke lige set Shaqiri-interessen komme. Jeg mener ikke, at han er en spiller på niveau med de tre førstevalg i front. Omvendt er han bedre end alternativerne i køen efter de tre, og måske han kan affinde sig med positione som første alternativ,

Umiddelbart ville jeg tolke et indkøb af Shaqiri som en afslutning af vores Fekir-interesse. Og måske også et udtryk for, at vi vil have truppen klar tidligt.

Inderst inde tænker jeg konstant, at vi i øjeblikket viser interesse for mange offensive spillere i et forsøg på at presse Lyon. Vi får se.

Hente vi Shaqiri, så er jeg sikker på, at Klopp får noget godt ud af det. Vil dog stadig hellere have Zaha.
Kloppite

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 06. jun, 2018 20:50

texy skrev:Jeg havde ikke lige set Shaqiri-interessen komme. Jeg mener ikke, at han er en spiller på niveau med de tre førstevalg i front. Omvendt er han bedre end alternativerne i køen efter de tre, og måske han kan affinde sig med positione som første alternativ,

Umiddelbart ville jeg tolke et indkøb af Shaqiri som en afslutning af vores Fekir-interesse. Og måske også et udtryk for, at vi vil have truppen klar tidligt.

Inderst inde tænker jeg konstant, at vi i øjeblikket viser interesse for mange offensive spillere i et forsøg på at presse Lyon. Vi får se.

Hente vi Shaqiri, så er jeg sikker på, at Klopp får noget godt ud af det. Vil dog stadig hellere have Zaha.
Topscorer 8 og med flest assist 7 for Stoke i sæsonen i 36 kampe.

Det er vel meget godt gået. Mål og assist i hver 3 kamp ca.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » onsdag, 06. jun, 2018 21:54

texy skrev:Umiddelbart ville jeg tolke et indkøb af Shaqiri som en afslutning af vores Fekir-interesse. Og måske også et udtryk for, at vi vil have truppen klar tidligt.
Det kan jeg slet ikke se skulle have en sammenhæng. Shaqiri vil være en backupspiller til fløjen til billige penge. Fekir købes til startelleveren med udgangspunkt til den offensive midt. Jeg tror nærmere at Shaqiri er konsekvensen af, at vi nu går efter en målmand og derfor ikke vil spendere alt for mange penge på en fløjangriber (ala Dembele).

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 06. jun, 2018 22:24

Mads T. skrev:
texy skrev:Umiddelbart ville jeg tolke et indkøb af Shaqiri som en afslutning af vores Fekir-interesse. Og måske også et udtryk for, at vi vil have truppen klar tidligt.
Det kan jeg slet ikke se skulle have en sammenhæng. Shaqiri vil være en backupspiller til fløjen til billige penge. Fekir købes til startelleveren med udgangspunkt til den offensive midt. Jeg tror nærmere at Shaqiri er konsekvensen af, at vi nu går efter en målmand og derfor ikke vil spendere alt for mange penge på en fløjangriber (ala Dembele).
Tror ikke en spiller som Shaqiri der kendt for at have attitude problemer ville bryde sig om at være backup spiller.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 38

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 07. jun, 2018 08:16

Er Shaqiri stadig hurtig nok?

Problemet for Lallana og Ings når de kommer ind på kanterne er at de slet ikke er hurtige nok og derfor forsvinder en stor del af kontratruslen hvis vi skifter Salah eller Mané ud. Ja Coutinho var så god teknisk og ok hurtig nok til at hans klasse i nogen grad gjorde op for manglende hurtighed, men jeg er ikke helt sikker på Shaqiri.

Sent from my iPhone using Tapatalk

YNWA96

Indlæg af YNWA96 » torsdag, 07. jun, 2018 08:38

Lidt fra Simon Hughes

https://t.co/RIrso3HvLA?amp=1

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 07. jun, 2018 08:45

Mads T. skrev:
Det kunne sagtens være, at der skeles til pengene også i den sammenhæng, men jeg synes faktisk, at Shaqiri vil give rigtig god mening ift dem, vi ellers rygtes til, da Shaqiri er ældre/mere rutineret, har masser af PL erfaring og bærer sit hold offensivt. Derudover har han en indædt vilje om at lykkes og temperament, han vil altid fremad banen, har super fysik, glimrende teknik, god fart og et rigtig godt spark udefra.

Jeg vil hilse et køb af Shaqiri meget velkommen, men Fekir skal naturligvis også landes - og begge gerne inden VM starter ;)

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... an-Shaqiri

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » torsdag, 07. jun, 2018 10:00

Niels K skrev:
Mads T. skrev:
Det kunne sagtens være, at der skeles til pengene også i den sammenhæng, men jeg synes faktisk, at Shaqiri vil give rigtig god mening ift dem, vi ellers rygtes til, da Shaqiri er ældre/mere rutineret, har masser af PL erfaring og bærer sit hold offensivt. Derudover har han en indædt vilje om at lykkes og temperament, han vil altid fremad banen, har super fysik, glimrende teknik, god fart og et rigtig godt spark udefra.

Jeg vil hilse et køb af Shaqiri meget velkommen, men Fekir skal naturligvis også landes - og begge gerne inden VM starter ;)

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/6 ... e-doegnet/

Jeg havde håbet på en angriber og Fekir.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 07. jun, 2018 10:02

Kelly skrev:
Niels K skrev:
Mads T. skrev:

I såfald må Klopp tro på de angribere vi allerede har. Tror ikke han henter begge og en angriber også

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 07. jun, 2018 10:14

Kelly skrev:

Fekir har spillet angriber lige så meget som han har spillet AM. Er overbevist om, at han vil blive brugt på 4 positioner, hvis vi skulle købe ham.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 07. jun, 2018 10:44

texy skrev:
Kelly skrev:

Fekir har spillet angriber lige så meget som han har spillet AM. Er overbevist om, at han vil blive brugt på 4 positioner, hvis vi skulle købe ham.
Det vil jeg også mene 8, 9 og 10'er, hvor vi måske også henter fx Shaqiri til rotation på kanterne ?

Fekir beskrives netop som en 9,5'er, da han både kan spille 9'er og 10'er/offensiv 8'er.

Det ser ud som om, at der er noget nært forestående med een af de to:

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 38

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 07. jun, 2018 14:12

texy skrev:
Kelly skrev:

Jeg tror lidt at Fekir enten skal være kant og angriber, angriber og midtbane eller midtbane og kant. For at han ikke skal dække alt for mange positioner, også fordi hvis vi tager de 4 forreste pladser, så er en spiller bar ikke nok til at dække over hele linjen. Selvfølgelig vil der være afstikkere, men jeg tror han starter med at have to primære roller så han kan blive rigtig god til ihvertfald den ene. Og selvfølgelig skulle det gerne gå sådan at han ender med at være fast mand på een plads.

Så hvis nu Fekir er tiltænkt en mere central rolle giver det meget god mening at vi ser på en kantspiller til at supplere. Jeg tror egentligt at der er rigligt spilletid til dem begge, hvis de gør det godt nok, da vi har en træner der meget gerne vil rotere en del og vi var lidt heldige at Salah og Mané ikke har været mere skadet end de har for de trak store læs, især Salah har jo være hårdt presset siden julen.

sjampen
Alder: 35

Indlæg af sjampen » torsdag, 07. jun, 2018 15:23

texy skrev: Fekir har spillet angriber lige så meget som han har spillet AM. Er overbevist om, at han vil blive brugt på 4 positioner, hvis vi skulle købe ham.
Fekir har til gengæld slet ikke spillet angriber i år efter at Mariano kom til Lyon og har spillet pladsen i stort set alle kampe. De enkelte kampe hvor han har været ude, har Memphis Depay spillet frontpladsen. Det var vel egentlig mere i starten af sidste sæson Fekir spillede angriber i de kampe Lacazette sad ude.

Der er vel ikke tvivl om at Fekir kan spille både på midtbanen og i angrebet, og til nøds også højrekant. Det er meget begrænset hvor tit han har spillet venstre kant, men det var det vel egentlig også med Mané. Men samtidig synes jeg man skal bemærke, at der altså nu er tale om en Fekir der har fundet sig rigtig godt til rette som midtbanespiller, primært som 10'er og mindre jævnligt som 8'er.

Jeg håber vi passer på med ikke at blive alt for kreative med at alle vores spillere skal kunne dække 18 positioner og have spilletid på dem alle sammen. Fekir skal købes som midtbanespiller til den kreative plads vi mangler. Så er det en bonus at han kan spille andre steder, efter min mening navnligt angriber, men i sidste ende kan et enkelt indkøb jo altså ikke lukke 2 huller, medmindre vi finder ud af at klone ham. Det andet kan vi snakke om i løbet af sæsonen i en given situation, hvad enten der er skader/rotation eller det taktiske opsæt. Hvis vi mener Fekir er for dårlig som midtbanespiller, for dårlig som kant og for dårlig som angriber, men at vi mangler en der kan spille på positionerne, så bør vi ikke hente ham. Tværtimod bør vi naturligvis gøre det modsatte hvis vi mener at han er en difference maker på én af positionerne og bruge ham der. Mener vi han er the shit på samtlige positioner, bør vi spille ham på den plads han er bedst og primært der.

Jeg håber til gengæld at rygterne om Shaqiri er en and. En spiller der er aldeles middelmådig at best og ikke viser sig at være det talent man troede, til gengæld med et decideret dovent udtryk på banen og en egoistisk mentalitet. Ham ser jeg på ingen måde passe ordenligt ind i vores kultur, navnligt ikke hvis han skal indstille sig på at være 2. violin. Men vi kan selvfølgelig have haft nogle snakke med ham om hans personlighed og det er klart at vi heller ikke henter verdensstjerner til at sidde på bænken. Men jeg synes alligevel det ville være et underligt køb, om end der jo er en mulighed for at lave et røverkøb også. Sådan en handel man typisk kan sige rigtig meget korrekt om i bagklogskabens lys.
Imod moderne fodbold.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » torsdag, 07. jun, 2018 17:17

Tror Fekir skal have egen Tård. Der er rygter om aftalen er på plads
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Besvar