Robbie_God_Fowler skrev:Oomph242 skrev:Robbie_God_Fowler skrev:CL hjælper selvfølgelig på tiltrækningskraften. Men vi kan samtidig tænke tilbage på sommeren 2014, hvor vi ovenpå en fænomenal sæson ikke kunne tiltrække klassespillere såsom Sanchez, Kroos og Cavani.
Modsat tiden under Rodgers har vi nu Klopp som træner, hvilket alt andet lige må hjælpe i forhold til at tiltrække talent. Men det er efterhånden næsten et årti siden vi var en etableret del af den europæiske elite, hvorfor det kan være svært at overbevise de største spillere, at de skal vælge Liverpool. Uagtet om klubben kan tilbyde CL eller ej.
Jeg har længe været fortaler for, at klubben jagter unge profiler i alderen 21-24, med udviklingspotentialet til at blive verdensklassespillere. Spillere som Firmino og Mané er gode eksempler herpå. Spillere der fra dag et kan bidrage og løfte niveauet, men med potentialet til at tage det sidste skridt mod toppen. Disse spillere er opnåelige og samtidig undgår vi i de fleste tilfælde konkurrencen fra de allerstørste klubber såsom Real, Bayern, Barca, Manchester United m.fl.
Brandt og Dahoud er vel unge profiler! Desværre er de bare jagtet af større klubber end vores.
Jeg tror vi må længere ned i rækken af unge talenter og håbe på de måske kan blive til noget.
Hvis vi ville give den løn som de store klubber giver, så tror jeg godt de store talenter ville komme.
Klopp kortet ville nok være stærkt nok til det.
Der vil altid være en risiko for at tabe kampen om spillere såsom Brandt og Dahoud. Vores setup appelerer dog til spillere i denne aldersgruppe, der betragter Liverpool som en stor klub og platform, hvor de får muligheden for at udvikle sig.
Jeg forstår Klopp's interesse i Brandt. Han er meget svingende i sine præstatioener, men det er tydeligt, at knægten har et enormt potentiale. Jeg synes dog ikke, at Brandt er den spillertype, som vi pt. står og mangler til vores offensiv. Han er ikke en traditionel forward som Mané. Jeg betragter ham mere som en offensiv playmaker, der foruden sin glimrende teknik også er forholdsvis hurtig.
Brandt falder ofte ned i banen for at tage del i spillet. Jeg mener vi har en række spillere, der i forvejen gør dette. Lallana, Firmino og Coutinho blandt andet. Vi mangler i øjeblikket spillere, der kan strække modstanderens forsvar ved at foretage løb i længderetningen af banen. Denne mangel var bedst eksemplificeret ved Mané's fravær under AFCON. Pulisic virker derfor mere oplagt som spillertype, da han er langt mere direkte i sit spil. Eller alternativt en centerforward med disse kvaliteter, skulle vi skille os af med én af vores nuværende angribere.
Skulle vi kvalificere os til CL kan det være Klopp vurderer vi skal have en række klassespillere ind, som styrker hver kæde. I så fald må klubben gerne jagte Brandt - det skal dog ikke være på bekostning af en hurtig og direkte offensivspiller.
Enig RGF i, at vi kunne bruge en type a la Mané mere, og så jeg gerne Firmino suppleret af en +20 måls angriber, der har sin særlige force i at være på pletten mod modstandere, hvor vi pt har det svært - altså de defensivt orienterede hold. Firmino er en fantastisk angriber at have mod de "ligeværdige" modstandere, eller som måske sågar ser bedre ud end os på papiret.
Dortmund ser ud til at ville tynde ud i deres offensiv:
Liverpool fikk avslag da de bød på 18 år gamle Christian Pulisic i fjor, men den imponerende angrepsrekken til Borussia Dortmund kan bli slanket til sommeren. Hans-Joachim Watzke, administrerende direktør i klubben, innrømmer at kampen om de offensive posisjonene er såpass hard at det kan slå negativt ut. – Spesielt på de offensive plassene kan vi ha for mange spillere. Noe kan skje der, sier han. I tillegg til Pulisic kjemper Marco Reus, Mario Götze,Ousmane Dembélé, Emre Mor, Andre Schürrle, Pierre-Emerick Aubameyang, Shinji Kagawa og Alexander Isak om plassene.
Ruhr Nachrichten
Aubameyang og Reus får vi helt sikkert ikke, men Götze og særligt Pulisic kunne være interessante og for den sags skyld vel også Schürrle ?