Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 24. feb, 2017 09:54

MP skrev:
Oomph242 skrev:Mon Dahoud er tabt for os? Synes det ser ud til mange store klubber gør kur til ham. (Juventus, PSG, Chelsea og Dortmund)
Både Juve og Real havde også meldt sig ind i kampen om Brandt, så det kunne godt blive endnu et vindue hvor vi misser vores main targets. En top 4 placering er ihvertfald et must.

Det ser ikke godt ud. Frygter vi sakker yderligere bagud i forhold til, at skulle spille med om mesterskabet indenfor få år.

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » fredag, 24. feb, 2017 10:41

Hr. Drejer skrev:Jeg tror vores chancer er små for at få ham. Vi skulle have haft i januar, hvor mange af de klubber som er ude efter, ikke må købe pga. CL. Det bliver svært til sommer. Brandt er et andet eksempel. Så vi skal kæmpe hårdt for vores main targets, og måske give overpris.

Det var dybt åndsvagt ikke at købe en af vores targets i januar, hvor de store klubber ikke kunne købe pga. CL, samtidig med at top 4 er et must i år. Nu risikere vi at ende uden for top 4 og uden vores main targets til sommer. Vi spiller højt spil!
Hvad får dig til at sige man ikke må/kan købe pga af CL?

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 24. feb, 2017 12:05

Pede skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg tror vores chancer er små for at få ham. Vi skulle have haft i januar, hvor mange af de klubber som er ude efter, ikke må købe pga. CL. Det bliver svært til sommer. Brandt er et andet eksempel. Så vi skal kæmpe hårdt for vores main targets, og måske give overpris.

Det var dybt åndsvagt ikke at købe en af vores targets i januar, hvor de store klubber ikke kunne købe pga. CL, samtidig med at top 4 er et must i år. Nu risikere vi at ende uden for top 4 og uden vores main targets til sommer. Vi spiller højt spil!
For et par år siden var der en regel (jeg tror den stadig gælder, jeg er ikke helt sikker) om at hvis en CL klub solgte en spiller til en anden CL klub, og spilleren havde deltaget i CL den pågældende sæson, så kunne den købende klub ikke bruge spilleren i CL, og det afholdte en del CL klubber fra at købe fra andre CL klubber. Det åbnede så for muligheden for at klubberne på hylde 2 (læs: Liverpool) kunne købe en spiller, som vi ellers ikke ville komme i nærheden af.

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » fredag, 24. feb, 2017 12:35

Hr. Drejer skrev:
Pede skrev:

For et par år siden var der en regel (jeg tror den stadig gælder, jeg er ikke helt sikker) om at hvis en CL klub solgte en spiller til en anden CL klub, og spilleren havde deltaget i CL den pågældende sæson, så kunne den købende klub ikke bruge spilleren i CL, og det afholdte en del CL klubber fra at købe fra andre CL klubber. Det åbnede så for muligheden for at klubberne på hylde 2 (læs: Liverpool) kunne købe en spiller, som vi ellers ikke ville komme i nærheden af.
Korrekt. Den regel gælder vel stadig. Men ikke desto mindre umuliggøre det jo ikke en handel mellem to CL klubber i et januar vindue. Jeg tror du overvurderer effekten af den regel (eller også undervurderer jeg). Hvorfor skulle spillere der er rygtet til de største klubber træde et niveau ned, blot for at skifte klub 6 måneder tidligere. Det giver i min verden ikke meget mening. Så ved jeg godt vi fik Suarez under lignende omstændigheder, men spørgsmålet er så hvor meget de alle største klubber havde snøren ude efter ham og hvor meget han brændte for ligepræcis Liverpool.
Senest rettet af Pede fredag, 24. feb, 2017 12:41, rettet i alt 1 gang.

MP

Indlæg af MP » fredag, 24. feb, 2017 12:41

Hr. Drejer skrev:
Pede skrev:

Tror stadig reglen er gældende, men kan dog stadig ikke se hvorfor det skulle bringe os i en mere gunstig situation. Hvorfor skulle Dahoud eksempelvis gide skifte til os i vinter transfervinduet når han i stedet kunne spille CL/EL med M'gladbach?
Reglen med at han er spærret bringer os blot i samme situation som de store konkurrenter ved at ingen af os kan tilbyde europæisk fodbold i indeværende sæson. Så vilkårene er de samme som i sommer transfervinduet hvor penge, lokation, prestige osv. er den afgørende faktor. Den eneste forskel er blot at spillerne har mindre incitament til at skifte i det hele taget fordi de dermed skal opgive europæisk fodbold (hvilket er grunden til at spillerne oftest er sværere at hente om vinteren).
Lur mig om ikke LFC har forhørt sig med både Dahoud og Brandt i vinters, men har fået et rungende afslag fra både klub og spillere.

EDIT - + Dét som Pede skriver :)

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 24. feb, 2017 13:19

MP skrev:
Hr. Drejer skrev:
Pede skrev:

Tror stadig reglen er gældende, men kan dog stadig ikke se hvorfor det skulle bringe os i en mere gunstig situation. Hvorfor skulle Dahoud eksempelvis gide skifte til os i vinter transfervinduet når han i stedet kunne spille CL/EL med M'gladbach?
Reglen med at han er spærret bringer os blot i samme situation som de store konkurrenter ved at ingen af os kan tilbyde europæisk fodbold i indeværende sæson. Så vilkårene er de samme som i sommer transfervinduet hvor penge, lokation, prestige osv. er den afgørende faktor. Den eneste forskel er blot at spillerne har mindre incitament til at skifte i det hele taget fordi de dermed skal opgive europæisk fodbold (hvilket er grunden til at spillerne oftest er sværere at hente om vinteren).
Lur mig om ikke LFC har forhørt sig med både Dahoud og Brandt i vinters, men har fået et rungende afslag fra både klub og spillere.

EDIT - + Dét som Pede skriver :)
Man kunne vel godt have købt her i vinter og de først tiltrådte til sommerpausen.
Brandt og Dahoud tror jeg desværre er uden for rækkevidde nu.

pingel

Indlæg af pingel » fredag, 24. feb, 2017 18:21

Er der nogen der har noget konkret at basere deres "frygt" for at Brandt og Dahoud ikke vil vælge Liverpool? Eller er det bare Twittertalk?

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 24. feb, 2017 19:56

pingel skrev:Er der nogen der har noget konkret at basere deres "frygt" for at Brandt og Dahoud ikke vil vælge Liverpool? Eller er det bare Twittertalk?
Hvis de kan få bedre løn og CL i andre klubber, så står vi svagt. Læser ikke twitter.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 24. feb, 2017 20:22

CL hjælper selvfølgelig på tiltrækningskraften. Men vi kan samtidig tænke tilbage på sommeren 2014, hvor vi ovenpå en fænomenal sæson ikke kunne tiltrække klassespillere såsom Sanchez, Kroos og Cavani.

Modsat tiden under Rodgers har vi nu Klopp som træner, hvilket alt andet lige må hjælpe i forhold til at tiltrække talent. Men det er efterhånden næsten et årti siden vi var en etableret del af den europæiske elite, hvorfor det kan være svært at overbevise de største spillere, at de skal vælge Liverpool. Uagtet om klubben kan tilbyde CL eller ej.

Jeg har længe været fortaler for, at klubben jagter unge profiler i alderen 21-24, med udviklingspotentialet til at blive verdensklassespillere. Spillere som Firmino og Mané er gode eksempler herpå. Spillere der fra dag et kan bidrage og løfte niveauet, men med potentialet til at tage det sidste skridt mod toppen. Disse spillere er opnåelige og samtidig undgår vi i de fleste tilfælde konkurrencen fra de allerstørste klubber såsom Real, Bayern, Barca, Manchester United m.fl.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 57

Indlæg af Kelly » lørdag, 25. feb, 2017 15:05

http://www.plbold.dk/nyhed/dortmund-dir ... offensiven

Kan Liverpool bruge nogen fra Dortmunds overskudslager.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 25. feb, 2017 15:16

Robbie_God_Fowler skrev:CL hjælper selvfølgelig på tiltrækningskraften. Men vi kan samtidig tænke tilbage på sommeren 2014, hvor vi ovenpå en fænomenal sæson ikke kunne tiltrække klassespillere såsom Sanchez, Kroos og Cavani.

Modsat tiden under Rodgers har vi nu Klopp som træner, hvilket alt andet lige må hjælpe i forhold til at tiltrække talent. Men det er efterhånden næsten et årti siden vi var en etableret del af den europæiske elite, hvorfor det kan være svært at overbevise de største spillere, at de skal vælge Liverpool. Uagtet om klubben kan tilbyde CL eller ej.

Jeg har længe været fortaler for, at klubben jagter unge profiler i alderen 21-24, med udviklingspotentialet til at blive verdensklassespillere. Spillere som Firmino og Mané er gode eksempler herpå. Spillere der fra dag et kan bidrage og løfte niveauet, men med potentialet til at tage det sidste skridt mod toppen. Disse spillere er opnåelige og samtidig undgår vi i de fleste tilfælde konkurrencen fra de allerstørste klubber såsom Real, Bayern, Barca, Manchester United m.fl.
Brandt og Dahoud er vel unge profiler! Desværre er de bare jagtet af større klubber end vores.
Jeg tror vi må længere ned i rækken af unge talenter og håbe på de måske kan blive til noget.

Hvis vi ville give den løn som de store klubber giver, så tror jeg godt de store talenter ville komme.
Klopp kortet ville nok være stærkt nok til det.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 25. feb, 2017 22:33

Oomph242 skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:CL hjælper selvfølgelig på tiltrækningskraften. Men vi kan samtidig tænke tilbage på sommeren 2014, hvor vi ovenpå en fænomenal sæson ikke kunne tiltrække klassespillere såsom Sanchez, Kroos og Cavani.

Brandt og Dahoud er vel unge profiler! Desværre er de bare jagtet af større klubber end vores.
Jeg tror vi må længere ned i rækken af unge talenter og håbe på de måske kan blive til noget.

Hvis vi ville give den løn som de store klubber giver, så tror jeg godt de store talenter ville komme.
Der vil altid være en risiko for at tabe kampen om spillere såsom Brandt og Dahoud. Vores setup appelerer dog til spillere i denne aldersgruppe, der betragter Liverpool som en stor klub og platform, hvor de får muligheden for at udvikle sig.

Jeg forstår Klopp's interesse i Brandt. Han er meget svingende i sine præstatioener, men det er tydeligt, at knægten har et enormt potentiale. Jeg synes dog ikke, at Brandt er den spillertype, som vi pt. står og mangler til vores offensiv. Han er ikke en traditionel forward som Mané. Jeg betragter ham mere som en offensiv playmaker, der foruden sin glimrende teknik også er forholdsvis hurtig.

Brandt falder ofte ned i banen for at tage del i spillet. Jeg mener vi har en række spillere, der i forvejen gør dette. Lallana, Firmino og Coutinho blandt andet. Vi mangler i øjeblikket spillere, der kan strække modstanderens forsvar ved at foretage løb i længderetningen af banen. Denne mangel var bedst eksemplificeret ved Mané's fravær under AFCON. Pulisic virker derfor mere oplagt som spillertype, da han er langt mere direkte i sit spil. Eller alternativt en centerforward med disse kvaliteter, skulle vi skille os af med én af vores nuværende angribere.

Skulle vi kvalificere os til CL kan det være Klopp vurderer vi skal have en række klassespillere ind, som styrker hver kæde. I så fald må klubben gerne jagte Brandt - det skal dog ikke være på bekostning af en hurtig og direkte offensivspiller.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 26. feb, 2017 10:58

Robbie_God_Fowler skrev:
Oomph242 skrev:

Der vil altid være en risiko for at tabe kampen om spillere såsom Brandt og Dahoud. Vores setup appelerer dog til spillere i denne aldersgruppe, der betragter Liverpool som en stor klub og platform, hvor de får muligheden for at udvikle sig.

Jeg forstår Klopp's interesse i Brandt. Han er meget svingende i sine præstatioener, men det er tydeligt, at knægten har et enormt potentiale. Jeg synes dog ikke, at Brandt er den spillertype, som vi pt. står og mangler til vores offensiv. Han er ikke en traditionel forward som Mané. Jeg betragter ham mere som en offensiv playmaker, der foruden sin glimrende teknik også er forholdsvis hurtig.

Brandt falder ofte ned i banen for at tage del i spillet. Jeg mener vi har en række spillere, der i forvejen gør dette. Lallana, Firmino og Coutinho blandt andet. Vi mangler i øjeblikket spillere, der kan strække modstanderens forsvar ved at foretage løb i længderetningen af banen. Denne mangel var bedst eksemplificeret ved Mané's fravær under AFCON. Pulisic virker derfor mere oplagt som spillertype, da han er langt mere direkte i sit spil. Eller alternativt en centerforward med disse kvaliteter, skulle vi skille os af med én af vores nuværende angribere.

Skulle vi kvalificere os til CL kan det være Klopp vurderer vi skal have en række klassespillere ind, som styrker hver kæde. I så fald må klubben gerne jagte Brandt - det skal dog ikke være på bekostning af en hurtig og direkte offensivspiller.
Enig RGF i, at vi kunne bruge en type a la Mané mere, og så jeg gerne Firmino suppleret af en +20 måls angriber, der har sin særlige force i at være på pletten mod modstandere, hvor vi pt har det svært - altså de defensivt orienterede hold. Firmino er en fantastisk angriber at have mod de "ligeværdige" modstandere, eller som måske sågar ser bedre ud end os på papiret.

Dortmund ser ud til at ville tynde ud i deres offensiv:

Liverpool fikk avslag da de bød på 18 år gamle Christian Pulisic i fjor, men den imponerende angrepsrekken til Borussia Dortmund kan bli slanket til sommeren. Hans-Joachim Watzke, administrerende direktør i klubben, innrømmer at kampen om de offensive posisjonene er såpass hard at det kan slå negativt ut. – Spesielt på de offensive plassene kan vi ha for mange spillere. Noe kan skje der, sier han. I tillegg til Pulisic kjemper Marco Reus, Mario Götze,Ousmane Dembélé, Emre Mor, Andre Schürrle, Pierre-Emerick Aubameyang, Shinji Kagawa og Alexander Isak om plassene.
Ruhr Nachrichten

Aubameyang og Reus får vi helt sikkert ikke, men Götze og særligt Pulisic kunne være interessante og for den sags skyld vel også Schürrle ?

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 26. feb, 2017 11:21

Vi ligger tilsyneladende godt til ift at hente Van Dijk:

http://thekoptimes.com/2017/02/26/could ... nce-again/

Og også venstre back-talentet Sessegnon fra Fulham:

http://footballleagueworld.co.uk/liverp ... m-starlet/

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 26. feb, 2017 11:28

Kunne Kolasinac være et bud på vores nye venstre back ?

http://soccersouls.com/2017/02/26/sead- ... ol-target/

Står vi og mangler en type som Isco, som Klopp beundrer ?

http://thekoptimes.com/2017/02/26/liver ... he-gamble/

Besvar