Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 17. feb, 2017 15:56

Poul E. skrev:Hvis ikke vi kan få lov at købe Joe Hart.....
Hva så med Jordan Pickford....tror I han er klar til at tage steppet op til en topklub?
Talentet er der helt sikkert!!!
Talentet er der helt sikkert, men han er 22 år og talenter har vi også nok af i Karrius og Ward, som begge er 23, hvis jeg husker rigtigt. Jeg mener vi skal have en rutineret målmand som præstere stabilt og som er vandt til at håndtere presset fra en større klub. Hart eller Schmeichel virker som oplagte bud i min verden og begge målmænd burde være tilgængelige.

Poul E.

Indlæg af Poul E. » fredag, 17. feb, 2017 19:59

Mads T. skrev:
Poul E. skrev:Hvis ikke vi kan få lov at købe Joe Hart.....
Hva så med Jordan Pickford....tror I han er klar til at tage steppet op til en topklub?
Talentet er der helt sikkert!!!
Talentet er der helt sikkert, men han er 22 år og talenter har vi også nok af i Karrius og Ward, som begge er 23, hvis jeg husker rigtigt. Jeg mener vi skal have en rutineret målmand som præstere stabilt og som er vandt til at håndtere presset fra en større klub. Hart eller Schmeichel virker som oplagte bud i min verden og begge målmænd burde være tilgængelige.
Det lyder jo desværre til at Hart ikke er tilgængelig da City ikke skulle være klar til at sælge ham til en konkurrent :(
Han er klart mit førstevalg....jeg tror ikke Schmeichel er bedre end Pickford....bare ældre.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 17. feb, 2017 23:04

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 53

Indlæg af Niche » lørdag, 18. feb, 2017 02:12

Bellamy_fever skrev:
Niche skrev:Fin liste Texy, og som sådan enig. Et navn, jeg savner er Kasper Dolberg. Han er imø en meget spændende spiller med et enormt potentiale, og vel også en Klop spiller, der passer på profilen for klubben...
sku vi ikke lige give ham lidt mere tid til at vise hvor hans reelle niveau er ? en ting er hvor han liger når det går godt, men jeg vil altså gerne lige se ham præstere på det niveau i længere tid, inden vi smider en fantazilliard efter endnu en spiller som viste et snært at talent i den hollandske liga.
Enig... Hvis prisen virkelig er en fantazilliard, men ikke hvis den er £5-8M...

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 18. feb, 2017 09:05

Pointen var nu ikke prisen. Jeg vil se Dolberg præstere over en længere periode end hvad tilfældet er nu gør jeg mener han kan være interessant. Som situationen er nu, vil han jo stå bag Sturridge, Firmino, Ings, Origi - eller ihvertfald ligge på niveau med de to sidstnævnte. Har vi virkelig brug for endnu en 3.-6. Valgs angriber ? Hvis/når han hsr vist han kan holde hans topniveau, som vel placere ham som en potentiel 1. Angriber hos os fra start - SÅ kan vi snakke om det.

Mit problem er som sådan ikke Dolbergs niveau - jeg kunne som sådan SAGTENS se ham i klubben , men det vil i mine øjne kræve at båd Ings, og Origi sælges - ellers frygter jeg at vires mange muligheder (som alle ligger relativt tæt niveau mæssigt) vil betyde at ingen af dem for tilstrækkelig med spilletid.

Optimalt set så jeg gerne noget i retning af:
1. Striker: A. Lacazette
2. R. Firmino
3. k. dolberg / D. Origi
4. Ungt talent
5. Ings - Erfaren spiller der kan acceptere begrænset spilletid.

Man kunne som sådan godt placere Dolberg på positionen som ungt talent, men så er han altså 4. Valgt - og hvornår i alverden skal han så spille .. Regelmæssigt ? Det nytter ikke meget at have et stort talent hvis han så ikke for den spilletid hans udvikling har brug for - sagt med andre ord tror jeg Dolberg er så langt fremme i hans udvikling at han er nødt til minimum at være 3. Valg for at kunne videreudvikle sig.

Så hvis Dolberg skal ind, må det være et farvel til Origi - for en af de to vil blive kvalt i mængden af 'lige-ved-og-næsten' angribere vi har . Og her ser jeg egentlig helst Origi bliver, indtil jeg har set mere sf hvad Kasper Dolberg egentlig kan, over en længere periode - vi hsr mere brug for den etablerer stabile målscore angriber, end flere talenter med ups and downs. Og det gør sig egentlig gældende på hele banen.

I mine øjne er der kun en grund til at forstærke vores offensiv, og der er hvis vi kan få en spiller alla Lacazette , en TOP angriber. Kan vi ikke det, bør vires fokus nr. 1 Og 2 være ny CB og ny VB. Så vi kan få stabiliseret det forsvar - så vi måske under mindste kan spille uafgjort i nogle af de kampe vi ellers ville ha tabt.

Så altså i dette vinde:

Mignolet/Karius
Clyne - Matip - NY - NY
Henderson - Lallana - Wijnaldum
Mane - Firmino - Coutinho

så kan det næste komme til at blive skiftet på angriber og evt. En ny kant.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 18. feb, 2017 09:12

Hvis det er hans lønkrav for 2 youth FA-cups så kan han sku danse videren til scum eller Kina. Næste kontraktforlængelse med ham bliver så Sterlings'ske £150.000 når han score sit første senior mål ?
Senest rettet af Bellamy_fever lørdag, 18. feb, 2017 11:53, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 37

Indlæg af RedRedRed » lørdag, 18. feb, 2017 09:26

@Bellamy_fever

Jeg er som sådan enig med dig i, at det ville være optimalt lige at se tiden an med hensyn til Dolberg. Problemet er vel bare, at skal vi have en chance for at få nogen fremtidige stjerner, så bliver vi nødt til at være tidligere ude end alle vores konkurrenter.
Vi er ikke villige til, hverken at give det samme for spilleren eller tilbyde samme løn som de andre.

Hvis vi venter til, at han virkelig slår igennem, jamen så har vi jo set før, at så ryger han til chelsea, manu eller city i stedet.

Med vores transferpolitik, bliver vi bare nødt til at være lidt forud. Det betyder så, at vi kommer til at handle med meget større usikkerheder end de andre, men jeg ser ikke rigtig andre muligheder.

Vi må hente talenterne, mens de er netop det.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 18. feb, 2017 11:47

@RedRedRed

Enig, problemet er ikke at hente talenter, problemet er at hente for mange.

som eksempel kan vi tage Origi-Sturridge (selvom Sturrdige ikke er talent, er han faldet ned i hakkeordenen hvor han deler spilletid med talenterne) situationen - det er for mig lidt en hønen/ægget diiskussion. Begge to for ikke den spilletid de har bug for, kontinuerligt, for at være bedst - og i Origis tilfælde, udvikle sig.
Så kan man diskutere hvorvidt de ikke levere grundet manglende spilletid, eller de ikke for spilletid fordi de, når de endelig har fået spilletid ikke har leveret. Men tilføj endnu en angriber til det mix, så er der 3 spillere til at dele den begrænsede spilletid.
i kulissen står sår en spiller som Ings der på et tidspunkt kommer tilbage.. unge spillere som Ben Woodburn der ligeledes skal have spilletid for at videreudvikle sig.

i mine øjne bør vi ikke handle i øst og Vest, men udvælge vores talenter nøje og så rent faktisk satse på dem, give dem tid og ORDENTLIG tid, kommer vi så til en konklusion at spilleren ikke udvikler sig som forventet, så må vi ud og finde den på nuværende tidspunkt next-big-thing og så satse på ham en årrække.

Jeg tror helt ærligt at hvis vi lod være med at powershoppe og så satsede på få store talenter og få etablerede stjerner og så rent faktisk gav dem spilletid istedet for at lade dem gå i forfald på akademiet eller på bænken.

det er en sandhed med modifikationer at vi giver vores talenter chancen, det er korrekt .. men vi har stadig til gode rent faktisk at se en af dem RIGTIGT slå igennem - indtil videre har kæmpe talenterne vel ret beset endt samme sted som de små talenter vi handler og/eller lader passere..... alle andre steder end Liverpool start XI.

Hvor mange millioner har vi ikke brugt på vores Lazar Markovich, Luis Alberto, Ryan Kent, Thiago Ilori, Sinclair, (Balotelli) osv. den slags tab kan ikke undgåes, min teori er bare at vi øger risikoen for at disse spillere falder igennem, fordi vi køber for mange af dem og derved ikke giver dem ordentlige arbejdsforhold med spilletid og en konkret fremtid at se frem til. sjovt som mange af dem faktisk performer når de kommer andre steder hen og for fast spilletid, og så ønsker vi dem tilbage igen hvor de kan få 10 minutter til sidst i kampen hvor vi er bagud, efter 4 kampe i streg på bænken.

spørgsmålet er om det er billigst at satse små beløb på stor risiko igen og igen og igen, eller det er bedre at satse 1 større beløb på mere lav risiko, og så have få høj risiko 'bets' kørende ved siden af.... jeg ved hvordan mine investeringer kører, og de minder mere om den sidste.
Senest rettet af Bellamy_fever lørdag, 18. feb, 2017 11:57, rettet i alt 2 gange.

Poul E.

Indlæg af Poul E. » lørdag, 18. feb, 2017 11:48

Hvorfor overhovedet al den diskussion og rygter om angribere til Liverpool? Vi spiller enten 4-1-2-2-1 eller 4-2-3-1....begge systemer med 1 angriber.
Vi har pt Firmino, Sturridge, Origi, Ings og nogle unge talenter der skal slås om den ene plads. Kun hvis vi sælger mindst 1 af disse spillere kan indkøb af en ny angriber kommer på tale.

Hvis vi sammenligner med CB hvor vi altid skal bruge mindst 2 spillere....så har vi her Matip, Lovren, Klavan, Gomez og Lucas. Lucas smutter formentlig hjem til Brasilien til sommer og Gomez er ikke helt på niveau endnu og Klavan og Lovren for svingende. Udover det har vi været meget plaget af skader til vore CBs. Så her kan man snakke om en position hvor vi for alvor har brug for forstærkning!!!

Jeg er helt enig med Bellamy fever i at der bør være fuld fokus på at forstærke defensiven først. Som minimum skal vi have en CB og en VB som kan forventes at gå direkte ind og forstærke start 11eren. Jeg så også meget gerne at vi købte en stærkere keeper, men ved også godt at det er en svær position at forstærke.

Først når man har gjort en indsats for at forstærke defensiven - eller hvis der dukker fornuftige indkøb op - så kan man forstærke offensiven. Her bør 1. prioitet være enten angreb eller central midtbane, da de positioner hvor vi er stærkest besat i startopstillingen er på offensiv midtbane.

Det er startopstillingen vi primært skal prøve at forstærke.....med det følger jo også en stærkere bredde da vores nuværende startere så træder et skridt ned...

Men lur mig om ikke den næste spiller vi køber bliver en offensiv midtbanespiller....der minder Klopp (og også Rodgers) efter min mening en del om Wenger som køber sindssygt mange offensive midtbanespillere.....og så bliver nogle af dem omskolet...

AJJ

Indlæg af AJJ » lørdag, 18. feb, 2017 12:24

Synes nu diskussionen om angribere er ret relevant. Forventer at både stu og ings forlader klubben til sommer. Ings måske på leje i første omgang. Jeg kan rigtigt godt lide ings, men han er ikke god nok til at spille i en topklub i i PL. Og han er ikke længere i talent-kategorien

Poul E.

Indlæg af Poul E. » lørdag, 18. feb, 2017 12:41

AJJ skrev:Synes nu diskussionen om angribere er ret relevant. Forventer at både stu og ings forlader klubben til sommer. Ings måske på leje i første omgang. Jeg kan rigtigt godt lide ings, men han er ikke god nok til at spille i en topklub i i PL. Og han er ikke længere i talent-kategorien
Jeg skriver jo så også at mindst 1 angriber skal forlade klubben før det overhovedet skal overvejes at købe nye angribere.
Set ud fra den nuværende trup (og dets mangler) så mener jeg at positionerne CB og VB skiller sig ud som de klart svagest besatte pladser.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 18. feb, 2017 13:18

Bellamy_fever skrev:
Hvis det er hans lønkrav for 2 youth FA-cups så kan han sku danse videren til scum eller Kina. Næste kontraktforlængelse med ham bliver så Sterlings'ske £150.000 når han score sit første senior mål ?

Kender intet til ham. Men hvis talentet er der, så synes jeg vi skal slå til når hans kontrakt udløber.
Hans lønkrav går jeg ikke op i. Jeg vil bare have en trup der kan kæmpe med om mesterskabet inden for få år.

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 29

Indlæg af YNWA! » lørdag, 18. feb, 2017 15:34

Ikke lige det rygte jeg havde forventet allermest. Ifølge Echo er Julian Brandt øverst på ønskelisten til sommer.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Indlæg af Cynwal » lørdag, 18. feb, 2017 16:27

YNWA! skrev:

Ikke lige det rygte jeg havde forventet allermest. Ifølge Echo er Julian Brandt øverst på ønskelisten til sommer.
Hvis Klopp kan få tændt ilden i Götze igen, er det vel ikke det værste.
Julian Brandt skal dog være mere end velkommen også :D
Vi SMADRER det PIShold !

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 18. feb, 2017 16:32

Ikke den mest troværdige kilde som afsender på rygtet om Götze, så forhåbentlig er det en and. Men vi var jo angiveligt et mulehår fra at hente ham i sommers, hvor Götze ombestemte sig i 11. time og valgte Dortmund i stedet. Til vores held - Götze har ikke ramt et niveau, der minder om fordoms styrke siden 2013. Götze virker umotiveret og det ligner han i flere år har båret rundt på et par kilo eller fem for meget. Brandt er et mindst ligeså stort talent, der kan bestride flere pladser i front qua sin fart og kælende boldbehandling.

På de offensive positioner må en kantspiller og center forward stå øverst på listen, skulle Daniel Sturridge blive solgt.

Besvar