Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Robbie_God_Fowler

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 28. sep, 2016 20:50

JTN skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Nu tror jeg ikke, at der ligger noget i rygterne, men vi skal for alt i verden undgå en Rannochia handel.

For de der har set lidt Serie A de seneste år, må det stå soleklart, at Rannochia ikke passer ind i Klopp's koncept. Rannochia er rimelig stærk på låget, men han er til gengæld langsom og er slet ikke forudseende nok til at kunne dække den høje linje Klopp praktiserer.

Smutter Sakho til vinter og det er intentionen at købe en fuldgod erstatning, må klubben gerne kigge i retning af Jonathan Tah. Tah er aggressiv, fysisk stærk, ok på bolden og besidder den rette vindermentalitet. Schmidt og Klopp's filosofi ligger endvidere ikke langt fra hinanden, så man må formode, at Tah vil føle sig komfortabel med Klopp's spilkoncept. Skulle det ske, vil det blive en dyr handel - men der må være penge til rådighed ovenpå de mange spillersalg i sommers.
Men ville Tah ikke bremse Gomez muligheder på holdet? Jeg hæftede mig ret meget ved Klopps udtalelse om at bane vejen for ungdomsspillerne ved at sælge fra i sommers. Vi mangler selvfølgelig at se Gomez post skaden, men jeg har virkelig store forhåbninger til ham, og han matcher i mine øjne din beskrivelse af Tah ret godt. Så ser jeg hellere, at vi henter en solid og hovedstødsstærk centerforsvar, de kan tage over for Matip ved evt skader eller karantæner og samtidig er indstillet på at være backup. Der ser jeg Ranocchia som et bedre bud, om end en skadeskvit Subotic ville være at foretrække.
Muligvis det kan påvirke Gomez spilletid. Men i så fald vil det skyldes, at Tah simpelthen er bedre, eller Gomez ikke formår at forløse sit talent.

Hvis Sakho sælges håber jeg vi henter en erstatning. Jeg ser ikke Gomez som et alternativ på kort sigt, da han har været ude i et år. Det vil tage lang tid før han er oppe i fulde omdrejninger - sandsynligvis først i det nye år.

Tah er et af de største forsvarstalenter, så kunne vi hente ham, skal det ikke være Gomez der står i vejen for en sådan handel. I hvert fald ikke når vi ikke kender udsigterne for Gomez endnu. Skulle Gomez vise sig at være the real deal, må Klavan på sigt vige pladsen.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » lørdag, 01. okt, 2016 08:36

Det ser ud til, at Klopp primært kigger på talenter til de kommende trænsfervinduer, da han ønsker at bygge klubben op til at være konkurrencedygtige i mange år frem.

Vores egne Gomez og Ojo +++ Så er der Dahoud og Pulisic, hvor rygterne ikke vil gå væk.

Senest er følgende oppe i rygtemøllen:

Inaki Williams: http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... i-Williams

Alexander Isak: https://www.rousingthekop.com/2016/09/3 ... -football/?

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » lørdag, 01. okt, 2016 09:12

JTN skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Nu tror jeg ikke, at der ligger noget i rygterne, men vi skal for alt i verden undgå en Rannochia handel.

For de der har set lidt Serie A de seneste år, må det stå soleklart, at Rannochia ikke passer ind i Klopp's koncept. Rannochia er rimelig stærk på låget, men han er til gengæld langsom og er slet ikke forudseende nok til at kunne dække den høje linje Klopp praktiserer.

Smutter Sakho til vinter og det er intentionen at købe en fuldgod erstatning, må klubben gerne kigge i retning af Jonathan Tah. Tah er aggressiv, fysisk stærk, ok på bolden og besidder den rette vindermentalitet. Schmidt og Klopp's filosofi ligger endvidere ikke langt fra hinanden, så man må formode, at Tah vil føle sig komfortabel med Klopp's spilkoncept. Skulle det ske, vil det blive en dyr handel - men der må være penge til rådighed ovenpå de mange spillersalg i sommers.
Men ville Tah ikke bremse Gomez muligheder på holdet? Jeg hæftede mig ret meget ved Klopps udtalelse om at bane vejen for ungdomsspillerne ved at sælge fra i sommers. Vi mangler selvfølgelig at se Gomez post skaden, men jeg har virkelig store forhåbninger til ham, og han matcher i mine øjne din beskrivelse af Tah ret godt. Så ser jeg hellere, at vi henter en solid og hovedstødsstærk centerforsvar, de kan tage over for Matip ved evt skader eller karantæner og samtidig er indstillet på at være backup. Der ser jeg Ranocchia som et bedre bud, om end en skadeskvit Subotic ville være at foretrække.

Jeg var ikke imponeret over Gomez før han blev skadet. Jeg tænker han kunne lejes ud til januar. Sakho sælges og kunne Klopp få tah ville det være så rigtig godt.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » søndag, 02. okt, 2016 00:51

Gerne en back eller to tak

Vi er for sårbare ved større skader der.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 02. okt, 2016 08:47

ilusio skrev:Gerne en back eller to tak

Ja, hvis man ikke mener, at Moreno er god nok som back up i venstre side, og hvis man ikke vil give Alexander-Arnold chancen for at vise, hvad han er værd på højeste niveau - så ja.
I denne sæson kan jeg fint leve med vores nuværende set up, men det er da givetvis noget, der skal kigges på til sommer, særligt hvis vi skal spille europæisk/CL (og det skal vi jo ;) )

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » søndag, 02. okt, 2016 11:30

Niels K skrev:
ilusio skrev:Gerne en back eller to tak

Ja, hvis man ikke mener, at Moreno er god nok som back up i venstre side, og hvis man ikke vil give Alexander-Arnold chancen for at vise, hvad han er værd på højeste niveau - så ja.
I denne sæson kan jeg fint leve med vores nuværende set up, men det er da givetvis noget, der skal kigges på til sommer, særligt hvis vi skal spille europæisk/CL (og det skal vi jo ;) )
Moreno er ikke god nok Niels.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 02. okt, 2016 12:39

Trent Alexander-Arnold bliver pivhamrende god!
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » søndag, 02. okt, 2016 13:30

Kelly skrev:
Moreno er ikke god nok Niels.
Med Milner som vores nye førstevalg på pladsen er Moreno da perfekt som backup. Ingen grund til forstærkning der, med mindre man har planer om at Milner skal spille et andet sted. Til næste sæson, vil det dog måske være en god idé at hente en fuldblods venstreback.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 03. okt, 2016 10:06

Milner gør det fint som VB, men vi skal have en naturlig spiller til pladsen, også så Milner i stedet kan blive et alternativ til kanten og central midt.

VB må være største, og vel næsten eneste, prioritet til januar. Måske en kant, hvor jeg ikke synes, vi ser så brede ud.

Brugeravatar
F1rm1no
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 45

Indlæg af F1rm1no » mandag, 03. okt, 2016 12:58

Aggerdoo skrev:Milner gør det fint som VB, men vi skal have en naturlig spiller til pladsen, også så Milner i stedet kan blive et alternativ til kanten og central midt.

VB må være største, og vel næsten eneste, prioritet til januar. Måske en kant, hvor jeg ikke synes, vi ser så brede ud.
1 prioritet er en central midt, og det skulle meget gerne være dahoud. Han er alt det vi mangler derinde. Og derefter en venstre back..

Sendt fra min SM-T805 med Tapatalk
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » mandag, 03. okt, 2016 13:22

Aggerdoo skrev:Milner gør det fint som VB, men vi skal have en naturlig spiller til pladsen, også så Milner i stedet kan blive et alternativ til kanten og central midt.

Det er sjovt, at der stadig blandt Liverpools egne fans kan være tvivl om Milners præstationer på venstrebacken. På hvilket punkt er det, du mener, Milner ikke bidrager tilstrækkeligt som back? Det kan i hvert fald ikke være offensivt, hvor han er den back, der har skabt flest chancer og mål kun overgået af Clyne. Defensivt mindes jeg heller ikke store fejl. Tværimod giver hans alsidighed muligheder for, at han kan støtte Henderson centralt, når spillet vender mod os, ligesom hans boldsikkerhed og driblinger giver os et ekstra våben i offensiven. Ja han er ikke den hurtigste knallert på molen, men det er der mange venstrebacks der lige som Milner kompenserer for ved forudseenhed, placering og discipline - Arbeloa gjorde det fremragende på venstreback bl.a. Måske skal vi hente en venstreback næste sommer, men hvis Milner forsætter det gode spil på backen bør det kun være for at erstatte Moreno som andetvalg og potentielt førstevalg på sigt a la Chilwell e.l.

Her er der bl.a. skrevet lidt om Milners indsats fra venstreback:
http://www.eurosport.co.uk/football/pre ... tory.shtml?
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 03. okt, 2016 16:49

JTN skrev:

Det er sjovt, at der stadig blandt Liverpools egne fans kan være tvivl om Milners præstationer på venstrebacken. På hvilket punkt er det, du mener, Milner ikke bidrager tilstrækkeligt som back? Det kan i hvert fald ikke være offensivt, hvor han er den back, der har skabt flest chancer og mål kun overgået af Clyne. Defensivt mindes jeg heller ikke store fejl. Tværimod giver hans alsidighed muligheder for, at han kan støtte Henderson centralt, når spillet vender mod os, ligesom hans boldsikkerhed og driblinger giver os et ekstra våben i offensiven. Ja han er ikke den hurtigste knallert på molen, men det er der mange venstrebacks der lige som Milner kompenserer for ved forudseenhed, placering og discipline - Arbeloa gjorde det fremragende på venstreback bl.a. Måske skal vi hente en venstreback næste sommer, men hvis Milner forsætter det gode spil på backen bør det kun være for at erstatte Moreno som andetvalg og potentielt førstevalg på sigt a la Chilwell e.l.

Her er der bl.a. skrevet lidt om Milners indsats fra venstreback:
http://www.eurosport.co.uk/football/pre ... tory.shtml?
Hvis du læser mit indlæg igen, så ser du, at jeg ikke tvivler på Milner, og jeg giver såmænd samtidig en begrundelse for, hvorfor der alligevel skal hentes en vb.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 03. okt, 2016 17:17

Fordi Milner statistisk set har gjort det fremragende, så gør det alligevel noget ved vores spil, som i nogle situationer er uhensigtsmæssigt. Og det kan næppe læses i statistikker, men det kan modstandernes analytikere. Vi bliver meget ofte ret lette at læse, fordi spillet ofte får en rytme, hvor vi spiller fra venstre til højre. Milner har udført sit arbejde fremragende, men det er jo ikke ensbetydende med, at vi som hold samlet set i fremtiden ikke alligevel vil have mest gavn af en "venstre fod" på pladsen.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Sivi
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 28

Indlæg af Sivi » mandag, 03. okt, 2016 17:54

Cynwal skrev:Trent Alexander-Arnold bliver pivhamrende god!
Ved han har spillet back, men er han ikke CM?
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 03. okt, 2016 19:07

Han har spillet begge pladser, men på det sidste har han - såvidt jeg ved - udelukkende spillet back og hr gjort det fremragende.
Liverpool Football Klopp

Besvar