Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Belloni » torsdag, 21. jul, 2016 10:04

Kender ikke så meget til Wijnaldum, så ved ikke om det er godt eller skidt.
Der er længe til transfervinduet smækker, så der kan være nogle på vej ud af døren som man ikke regner med. Allen, Markovic og Lucas har været nævnt som mulige afgange, sammen med Henderson der ganske kort var rygtet væk.
Regner dog med Klopp og co ved hvilke områder der skal forstærkes for at praktisere den slags fodbold de ønsker.
Personligt havde jeg håbet der kom en VB som næste signing.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » torsdag, 21. jul, 2016 10:12

Jeg synes det er en fed handel. Han er en rigtig powerspiller der burde passe perfekt ind til Klopp's spilfilosofi. Og så må vi bare håbe at Klopp kan få ham til at præstere lidt mere kontinuerligt. Han kommer med mål og assists hvilket er noget vi virkelig mangler fra vores midtbane.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 21. jul, 2016 11:22

Jeg synes Klopp gør det rigtige ved at adressere vores manglende mål fra midtbanen. Allen betaler prisen (og måske også Hendo). Jeg tror at Klopp ser Wijnaldum son en slags Sahin løsning. Eller måske skal Wijnaldum spille til venstre med Can i midten og Hendo til højre og Cou, Sturridge og Mané foran.

Ham startede som vingback i Feyenoord, men i PSV spillede han vidst 8er positionen. Ikke helt sikker.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 21. jul, 2016 12:21

Jeg kender ret godt til ham. Min far er Feyenoord-fan og han debuterede for dem som 16-årig eller sådan et eller andet vanvittigt og blev fast mand som 18-årig. Han scorer pænt med mål - 11 i sidste sæson for et rigtig svagt Newcastle-hold er ganske godt. Dog faldt fire af målene i en kamp. Han scorede jo i øvrigt også mod os, da vi tabte hos Newcastle(!).

Han er vildt alsidig og kan spille alle positioner på midtbanen, leverer som regel en god arbejdsindsats, og er dygtig med bolden. Han er fast på det hollandske landshold og gør det fornuftigt. Som flere nævner kan han godt falde ud af kampene, men det må Klopp kunne lave om på, ligesom det nok også vil gøre en del for ham at have bedre spillere omkring sig.

Jeg var ret overrasket over, det var Newcastle der løb med ham sidste sommer. Han kunne sagtens spille sig på holdet i United f.eks.

Prisen er måske lidt høj, men jeg tror, vi får en rigtig god mand.

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » torsdag, 21. jul, 2016 12:23

Hr. Drejer skrev:Jeg synes Klopp gør det rigtige ved at adressere vores manglende mål fra midtbanen. Allen betaler prisen (og måske også Hendo). Jeg tror at Klopp ser Wijnaldum son en slags Sahin løsning. Eller måske skal Wijnaldum spille til venstre med Can i midten og Hendo til højre og Cou, Sturridge og Mané foran.

Ham startede som vingback i Feyenoord, men i PSV spillede han vidst 8er positionen. Ikke helt sikker.
Wijnaldum og Sahin er da slet ikke samme typer. Sahin er/var vel nærmere en dirigent der opbyggede der hurtige kontrastød ofte fra en dyb position, hvor Wijnaldum er en offensiv midtbane der er god til at søge i boksen og løbe mellem linjerne (Som AJ skriver, ala Firmino og Lallana).

Men det var så tydeligt, at Klopps Liverpool mangler en Sahin eller Gündogan-rolle på midtbanen. En til at diktere tempoet og skabe stabilitet fra midtbanen. Jeg er vild med Klopps rock and roll-fodbold, men vi har jo nærmest ikke andet end folk på midtbanen der er gode til at løbe: Milner, Henderson, Allen, Can, Lallana, Mané, tildels Firmino og måske snart Wijnaldum. Det var så tydeligt at vi manglede hjerne på midtbanen sidste sæson. En spilstation til at sætte alle vores løbemaskiner i scene, som lige præcis Sahin gjorde under sin første tid i Dortmund. Troede egentligt det ville være en af prioriteterne i dette vindue. Måske skal Can tage denne rolle, som han gjorde det i sidste sæson. Men er han god nok endnu?

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 21. jul, 2016 12:24

Hr. Drejer skrev:Jeg synes Klopp gør det rigtige ved at adressere vores manglende mål fra midtbanen. Allen betaler prisen (og måske også Hendo). Jeg tror at Klopp ser Wijnaldum son en slags Sahin løsning. Eller måske skal Wijnaldum spille til venstre med Can i midten og Hendo til højre og Cou, Sturridge og Mané foran.
Jeg er meget tæt på at tro, at Firmino starter som førstevalg helt i front.

Men det er godt nok svært at spå om. For mig ser det ud som om, at vi har for mange spillere til de samme positioner. Især når man tager i betragtning, at vi ikke har europæisk.

Angreb: Sturridge, Ings, Origi, Benteke, Balotelli og måske Firmino (og Mané...). Til en enkelt position?
Offensiv midtbane: Coutinho, Firmino, Mané, Wijnaldum, Lallana og muligvis Milner (og Origi... og Ings...). Til tre positioner?
Central midt: Can, Hendo, Milner, Lucas, Allen, Grujic og Stewart. Til to positioner?

Jeg er med på, at vi forsøger at sælge Balotelli, Benteke, Allen og måske Lucas. Men selv uden de fire har vi 13 spillere til 6 positioner i en sæson, hvor vi kun har en kamp om ugen. Og uden det pressede kampprogram kan vi formentlig forvente at rende ind i færre skader.

Klopps store udfordringer bliver efter min mening:

1: Holde stemningen i truppen høj og undgå alt for stor utilfredshed blandt nogle spillere.

2: Finde plads til at give chancer til nogle af vores meget talentfulde unge spillere, som slet ikke er nævnt ovenfor.

Men nu har vi da endelig noget bredde. For på papiret er dem på bænken, som jeg ser det, lige så gode som dem på banen. Og det eneste vi virkelig mangler for at have en trup, der på papiret ser ud som om, at den kan være med helt fremme i både PL og CL, der er en spiller som Kanté eller Verratti.

Jeg er meget positiv i forhold til kvaliteten af truppen. Men jeg tror faktisk, at meget kan stå og falde med, at Can forsætter hans power fremgang under Klopp.
Kloppite

nordjysk redman

Indlæg af nordjysk redman » torsdag, 21. jul, 2016 12:47

super signing med wijnaldum han giver ligesom grujic noget ekstra målfarlighed fra midten tror sgu på en stor sæson efterhånden

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 21. jul, 2016 13:01

Jeg mente Kagawa. Hvis Klopp kan få ham til at præstere kontinuerligt. Denne signing giver mening - til forskel for Klavan signingen.

Jeg tror Wijnaldum enten starter bag Cou, Sturridge og Mané i en
4-3-3. Eller måske ved siden af Can i en 4-2-3-1. Dog vil jeg mene med mit begrænsede kendskab til ham, at hans defensive kvaliteter er mangelfulde.

Vi har skilt os af med to bænkevarmere i Ibe og Allen, og vi fik/får £28 M. som vi bruger på en start-11 spiller. Det giver mening. Styrk start-11 og bænken styrkes også.
Senest rettet af Hr. Drejer torsdag, 21. jul, 2016 17:44, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 21. jul, 2016 13:05

Jeg synes nu, at Wijnaldum ser ud som et fint køb. Måske er Klopp tilfreds med at have Lucas som def midt, hvis vi stiller sådan op i visse kampe og så som et alternativ til midterforsvaret ?

Hendo, Can, Grujic, Milner og Lucas + evt. unge spillere ser ud til at være de foretrukne til midten til denne sæson.

Jeg håber stadig, at vi ser os om efter en venstre back dog.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » torsdag, 21. jul, 2016 17:24

texy skrev:

Men det er godt nok svært at spå om. For mig ser det ud som om, at vi har for mange spillere til de samme positioner. Især når man tager i betragtning, at vi ikke har europæisk.

Angreb: Sturridge, Ings, Origi, Benteke, Balotelli og måske Firmino (og Mané...). Til en enkelt position?
Offensiv midtbane: Coutinho, Firmino, Mané, Wijnaldum, Lallana og muligvis Milner (og Origi... og Ings...). Til tre positioner?
Central midt: Can, Hendo, Milner, Lucas, Allen, Grujic og Stewart. Til to positioner?

Jeg er med på, at vi forsøger at sælge Balotelli, Benteke, Allen og måske Lucas. Men selv uden de fire har vi 13 spillere til 6 positioner i en sæson, hvor vi kun har en kamp om ugen. Og uden det pressede kampprogram kan vi formentlig forvente at rende ind i færre skader.

1: Holde stemningen i truppen høj og undgå alt for stor utilfredshed blandt nogle spillere.

2: Finde plads til at give chancer til nogle af vores meget talentfulde unge spillere, som slet ikke er nævnt ovenfor.

Men nu har vi da endelig noget bredde. For på papiret er dem på bænken, som jeg ser det, lige så gode som dem på banen. Og det eneste vi virkelig mangler for at have en trup, der på papiret ser ud som om, at den kan være med helt fremme i både PL og CL, der er en spiller som Kanté eller Verratti.

Jeg er meget positiv i forhold til kvaliteten af truppen. Men jeg tror faktisk, at meget kan stå og falde med, at Can forsætter hans power fremgang under Klopp.
Mon ikke også man tænker lidt mere langsigtet end blot denne sæson - og kalkulere ud fra at vi fremover, kontinuerligt, skal spille europæisk også, og derved skal kunne håndtere hele 4 turneringer (plus evt. Skader) - det er immervæk ikke bare 1 års kontrakter der bliver skrevet og så må man jo slås om pladserne i denne sæson, istedet for næste år at skulle ud og hente 6-7-8 spillere fordi vi pludselig hsr en ekstra turnering at spille. Sæsonen i år er jo nærmest skræk eksemplet hvor vi den ene tidspunkt bruger midtbanen både i angreb og forsvar fordi hhv. Alle vores angribere og dernæst alle vores forsvarsspillere gik i stykker . Så ku jeg forestille mig at faktisk netop i denne sæson, hvor pladserne er få, vil man leje de unge (samt enkelte midt imellem spillere, eks. flanagan) ud og holde på de etablerede spillere. Og så næste sæson hvor man forventer at være tilbage i europæisk fodbold, kan man sluse nogle af de udlejede spillere samt spillerne som der ikke blev plads til regelmæssigt, men som stadig hsr trænet Klopps spillestil/filosofi ind igen - uden at skulle ud og kæbe mange nye spillere og endnu engang starte fra scratch.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » fredag, 22. jul, 2016 02:07

Max Mayer køb ham nu inden han bliver for dyr. Fremtidens mand.
Så send Markovic, balotelli væk.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 22. jul, 2016 08:07

texy skrev:

Jeg synes mere, at det ligner 2 meget kvalificerede spillere til hver plads, hvilket jeg også mener er en nødvendighed. I denne sæson skal der jo også gåes all in på pokalerne:

Angreb: Sturridge, Origi Ings (Firmino i visse kampe)

De 3 bagved angriberen: Coutinho, Firmino, Mané, (Lallana, Wijnaldum, Milner)

De 2 centrale: Can, Henderson, Grujic (Milner og Wijnaldum)

Lejer vi Flanno ud, så har alternativerne til vores backs bestemt ikke samme klasse som 1. valgene.

Centralt i forsvaret står vi stærkt, når Sakho og Gomez er klar igen.

Jeg ved ikke, om man kan forestille sig Milner omskolet til en mere defensivt orienteret spiller ? Han omtales jo som en spiller, der nærmest kan spille alle pladser.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » mandag, 25. jul, 2016 13:57

Jetro Willems fra PSV bliver nævnt i dag. Et stærkt bud, som i modsætning til Chilwell, vil kunne give mere konkurrence med det samme på venstre back.

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » mandag, 25. jul, 2016 14:10

Mads T. skrev:Jetro Willems fra PSV bliver nævnt i dag. Et stærkt bud, som i modsætning til Chilwell, vil kunne give mere konkurrence med det samme på venstre back.
Han har heller ikke selv gjort noget for, at rygterne skulle forsvinde. Dette skrev han til Wijnaldum efter hans offentliggørelse;

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 25. jul, 2016 18:08

Det er rigtig spændende med Willems. Han er virkelig god fremad banen og slår nogle fantastiske indlæg og hjørnespark ikke mindst. Om han er væsentlig bedre end Moreno i det defensive er jeg ikke helt sikker på men mon ikke de kan presse hinanden så meget i det daglige om pladsen på holdet at niveauet automatisk stiger.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar