Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 07. jun, 2016 17:23

Plejer man ikke at sige, at det er som at få en ny spiller, når spillere vender tilbage fra skader?

Måske sommerens bedste offensive signing reelt så bliver Danny Ings, og den bedste defensive signing bliver Gomez?

Jeg tror ikke på store navne denne sommer. Men jeg tror 100% på Klopp og hans transferdispositioner. Mens vi sidder og hungrer efter store navne, så er det værd at påpege, at vi allerede HAR handlet ind til pladser, hvor vi nøgternt set nok havde brug for forstærkning - nemlig i midterforsvaret og på målmandsposten. Matip og Karius er måske ikke de mest opsigtsvækkende navne, men Klopp har med sikkerhed set dem rigeligt til at vurdere, at de kan forstærke os.

Det er min forventning, at vi efter sommerpausen står med et ekstremt stærkt kollektiv, hvor vi ikke kommer til at savne Higuain, Götze eller andre store navne, som på nuværende tidspunkt ellers ville være fede at få til klubben.

Jeg kunne dog ekstremt godt tænke mig en spiller i startelveren, der sparker frispark i kassen.
Kloppite

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 08. jun, 2016 07:42

Hvorfor har du egentlig så stor tillid til Klopps evner på transfermarkedet?

texy

Indlæg af texy » onsdag, 08. jun, 2016 08:15

AJ skrev:Hvorfor har du egentlig så stor tillid til Klopps evner på transfermarkedet?
Fordi, jeg er sikker på, at han henter spillere, der vil passe ind i hans spillestil. Ikke primadonnaer, der vil have en platform at fremvise sig selv på (ikke at de store navne nødvendigvis falder ind under denne Balotelli-betegnelse).

Dermed, er det måske reelt mere spillestilen, som jeg har tro på. Fordi den kræver et kollektiv snarere end et hold, der bæres af nogle få ledere.

Eller måske er det Klopps evne til at få det bedste ud af (eller måske nærmere udvikle) spillere. Lovren, Can og Origi er fremragende eksempler på spillere, hvis nuværende niveau jeg aldrig havde forventet at se dem på, efter at have fulgt dem siden vi købte dem.

Jeg famler lidt, for at finde det rigtige svar på dit spørgsmål. Det er bare min klare overbevisning, at Klopp ved hvordan han vil have at vi spiller og også har en fornemmelse for, hvilke spillere der kan eksekvere den slags fodbold. Og flere af vores præstationer i sidste sæson fik mig til at tro på, at der må med få og ikke nødvendigvis dyre justeringer, kan tweakes nok på indsatserne til, at vi bliver lidt mere stabile.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 08. jun, 2016 10:46

Jeg synes det er et relevant spørgsmål fra AJ. Og man kunne måske tilføje, at uanset hvad, så er der en maksimum grænse for hvad Klopp kan opnå. De andre klubber er igang med den forventede oprustning. Og det vil højne deres niveau, hvorpå vi bliver nødt til at have spillere, der kan være med til at løfte vores niveau. Spillestil og kollektiv gør det ikke alene.
Hvad med Leicester vil den kloge sige? Jeg tror det var en engangsoplevelse. Undtagelsen der bekræfter reglen. Desuden var Leicesters mesterskab også funderet på ekstrem dygtig scouting.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » onsdag, 08. jun, 2016 11:25

Nå, efter have slået verdensrekorden i at have karantæne fra et forum, så melder jeg mig tilbage på banen.

Jeg synes nemlig også, at AJs spørgsmål er relevant. Nu har jeg ikke fulgt voldsomt meget med herinde siden, jeg blev udelukket, men tilgengæld læser jeg dagligt flere gange på Twitter, og der læser jeg argumenter såsom: "Ja, det kan godt være, at de andre klubber henter store navne, men Klopp hentede altså Lewandowski, Hummels osv. for ingen penge!". Og det er da også ganske rigtigt, men hvor jeg dog svært ved at se det som et argument for, at det samme partout bliver tilfældet med os.

Der hvor jeg virkelig har tiltro til Klopp - som jeg fuldkommen havde smidt i havnen med Rodgers - er, at han vil hente spillere, som passer personligheds- og spillemæssigt ind i den måde, han gerne vil praktiserer fodbold på. Er det en garanti for, at alle de spillere han henter bliver en succes? Nej. På ingen måde. For mig at se er man nødt til at sætte Bundesligaen og Premier League op mod hinanden, hvis man absolut vil bruge Klopps tidligere transfers som argument. Jeg synes forudsætningerne for at slå igennem i Tyskland - især på det tidspunkt de respektive spillere gjorde det - er langt bedre end mulighederne for at slå igennem i PL. Jeg synes, det generelle niveau i PL er langt højere end i alle andre ligaer samt, at muligheden for spilletid for unge spillere er vanskeligere at få, fordi man enten har penge til at hente en ny spiller, eller har en på samme niveau siddende på bænken.

Men nu skal det ikke lyde så pessimistisk og negativt det hele. Jeg synes stadig, at det er dødspændende at have Klopp som træner. Mest af alt, fordi han er kæmpe vinder, der er kommet til en klub, der de seneste år har skabt sig en taberkultur - både på og udenfor banen. Jeg er ligeglad med navnene på vores nye spillere - det skal bare være nogen, der lever for at vinde. Og mest af alt ikke er bange for det.
Liverpool Football Klopp

texy

Indlæg af texy » onsdag, 08. jun, 2016 14:18

Jesper skrev: Hvad med Leicester vil den kloge sige? Jeg tror det var en engangsoplevelse. Undtagelsen der bekræfter reglen. Desuden var Leicesters mesterskab også funderet på ekstrem dygtig scouting.
Heldigvis for fodbolden tror jeg ikke, at du har ret. Jeg er med på, at den slags overraskelser ikke sker ofte, men det sker fra tid til anden - og på større eller mindre niveau.

Hvad med eksempelvis Southampton, der måtte sige farvel til deres dygtige manager og et halvt hold? Hvad med Dortmund under Klopp? Hvad med Atl. Madrid? Eller hvad med Herfølge? Med Danmark? Med Grækenland?

Alle klubber forsøger at opruste henover sommeren. Men man kan sjovt nok aldrig forudsige, om den "oprustning" reelt betyder en forbedring.

Jeg tror på succesmuligheden med den spillestil, som Klopp foretrækker. Og jeg tror på, at man kan drage liga-mæssig fordel af ikke at spille europæisk, selvom jeg bestemt ikke er glad for, at vi ikke er med. Og så vil jeg i forhold til Liverpool påpege, at vi IKKE starter på et udgangspunkt som Leicester, men faktisk er en af verdens rigeste klubber.

Og når Leicester nu er blevet en del af debatten, så er det vel også værd at påpege, at de ukendte spillere, som de har tilknyttet i form af Vardy, Kante, Mahrez og vel egentlig også Schmeichel nu pludselig ER gode nok til alverdens største klubber. Gjorde Klopp ikke noget lignende for Lewandowski, Reus (via udleje) og Götze? Og har spillere som Can og Lovren reelt ikke også løftet deres niveau helt utroligt under ham?

I forhold til at opruste med store navne kan man jo også spørge, hvem der har haft størst succes hos eksempelvis Man Utd? Er det Schweinsteiger? Schneiderlin? Depay? Eller er det reelt Rashford? Eller Lingard?

Når vi ender med ikke at hente eksempelvis Higuain, men beholder Sturridge, Ings, Benteke og Origi, som Klopp så får mere tid at arbejde med, så tror jeg ikke nødvendigvis, at det gør os svagere.

Når vi ikke henter Götze, men Klopp arbejdere videre med Lallana, Firmino, Coutinho, Milner og måske endda Canos på de positioner, så tror jeg heller ikke nødvendigvis, at det betyder, at vi er svagere, end vi ville have været.

I begge tilfælde udelukker vi i hvert fald det ukendte. Vi ved hvad vi har, og kan forberede os ud fra det. Og jeg har set rigeligt fodbold med hold styret af Klopp til at tro på, at han kan vride en hel masse ud af spillere, som ikke nødvendigvis har stjernepotentiale (Schmelzer er nok mit favorit-eksempel). Og derfor tror jeg, at uanset, hvem Klopp henter denne sommer, så står vi med et hold ved sæsonstart, som nok skal være stærkt nok til at kæmpe med om top 4 eller mere.
Kloppite

Brugeravatar
Sivi
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 28

Indlæg af Sivi » onsdag, 08. jun, 2016 14:26

Gladbach har hentet Kramer. Mon dette gør at vi ka hente Dahoud
Justice for the 96! <3

XabiAlonso#14

Indlæg af XabiAlonso#14 » onsdag, 08. jun, 2016 14:37

Tror Kramer er hentet som Xhakas afløser :-)

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 08. jun, 2016 14:48

texy skrev:
Jesper skrev: Hvad med Leicester vil den kloge sige? Jeg tror det var en engangsoplevelse. Undtagelsen der bekræfter reglen. Desuden var Leicesters mesterskab også funderet på ekstrem dygtig scouting.
Heldigvis for fodbolden tror jeg ikke, at du har ret. Jeg er med på, at den slags overraskelser ikke sker ofte, men det sker fra tid til anden - og på større eller mindre niveau.

Hvad med eksempelvis Southampton, der måtte sige farvel til deres dygtige manager og et halvt hold? Hvad med Dortmund under Klopp? Hvad med Atl. Madrid? Eller hvad med Herfølge? Med Danmark? Med Grækenland?

Alle klubber forsøger at opruste henover sommeren. Men man kan sjovt nok aldrig forudsige, om den "oprustning" reelt betyder en forbedring.

Jeg tror på succesmuligheden med den spillestil, som Klopp foretrækker. Og jeg tror på, at man kan drage liga-mæssig fordel af ikke at spille europæisk, selvom jeg bestemt ikke er glad for, at vi ikke er med. Og så vil jeg i forhold til Liverpool påpege, at vi IKKE starter på et udgangspunkt som Leicester, men faktisk er en af verdens rigeste klubber.

Og når Leicester nu er blevet en del af debatten, så er det vel også værd at påpege, at de ukendte spillere, som de har tilknyttet i form af Vardy, Kante, Mahrez og vel egentlig også Schmeichel nu pludselig ER gode nok til alverdens største klubber. Gjorde Klopp ikke noget lignende for Lewandowski, Reus (via udleje) og Götze? Og har spillere som Can og Lovren reelt ikke også løftet deres niveau helt utroligt under ham?

I forhold til at opruste med store navne kan man jo også spørge, hvem der har haft størst succes hos eksempelvis Man Utd? Er det Schweinsteiger? Schneiderlin? Depay? Eller er det reelt Rashford? Eller Lingard?

Når vi ender med ikke at hente eksempelvis Higuain, men beholder Sturridge, Ings, Benteke og Origi, som Klopp så får mere tid at arbejde med, så tror jeg ikke nødvendigvis, at det gør os svagere.

Når vi ikke henter Götze, men Klopp arbejdere videre med Lallana, Firmino, Coutinho, Milner og måske endda Canos på de positioner, så tror jeg heller ikke nødvendigvis, at det betyder, at vi er svagere, end vi ville have været.

I begge tilfælde udelukker vi i hvert fald det ukendte. Vi ved hvad vi har, og kan forberede os ud fra det. Og jeg har set rigeligt fodbold med hold styret af Klopp til at tro på, at han kan vride en hel masse ud af spillere, som ikke nødvendigvis har stjernepotentiale (Schmelzer er nok mit favorit-eksempel). Og derfor tror jeg, at uanset, hvem Klopp henter denne sommer, så står vi med et hold ved sæsonstart, som nok skal være stærkt nok til at kæmpe med om top 4 eller mere.
Jeg skriver jo også at god scouting kan gøre en forskel. Men hvad er det der gør at Klopp kan formå at gøre det i Liverpool? Og hvis City køber ham hurtigløberen (kan ikke finde stavepladen) fra Dortmund, mon det alligevel ikke gør en forskel?

Atletico Madrid er et godt eksempel at trække frem. De er jo langt fra ludfattige. De har en plan, en stil og en kvalitetsmanager. Men er vi lige så gode på alle de forskellige parametre som dem? For det skal man jo være, hvis man ikke kan købe sig til kvalitet.

Jeg synes vi er i en god udvikling, men jeg synes det er naivt, hvis man tror at man kan sidde på sin flade i vinduet og håbe på at talenter og Klopps magi kan gøre resten. Dertil er konkurrencen for stor.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » onsdag, 08. jun, 2016 16:10

Jeg er vildt glad for at du er retur Andreas. Fortæl mig lige hvor lang karantænen har været for jeg skal da vide om du har stukket min rekord?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » onsdag, 08. jun, 2016 16:47

Emmy skrev:Jeg er vildt glad for at du er retur Andreas. Fortæl mig lige hvor lang karantænen har været for jeg skal da vide om du har stukket min rekord? Billede
Godt du er tilbage og velkommen i karantæneklubben.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » onsdag, 08. jun, 2016 18:58

Rygter om Ruben Neves. Defensiv midt har jeg stadig som et af de vigtigste transferområder. Det vil i givet fald også være et rigtigt FSG / Klopp udviklingskøb:

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... e-11440320
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
AndreasN

Indlæg af AndreasN » torsdag, 09. jun, 2016 08:57

Emmy skrev:Jeg er vildt glad for at du er retur Andreas. Fortæl mig lige hvor lang karantænen har været for jeg skal da vide om du har stukket min rekord? Billede
Tak for de pæne ord! Jeg ved faktisk ikke, hvor lang tid det sammenlagt er, men det er da nummer to karantæne på et halvt år. Dertil kommer så et par mindre stykker på et par uger, så jeg tror måske, at et 1 år og 2 måneder sammenlagt ikke er et helt dårligt bud. :lol:
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 09. jun, 2016 09:20

AndreasN skrev:
Tak for de pæne ord! Jeg ved faktisk ikke, hvor lang tid det sammenlagt er, men det er da nummer to karantæne på et halvt år. Dertil kommer så et par mindre stykker på et par uger, så jeg tror måske, at et 1 år og 2 måneder sammenlagt ikke er et helt dårligt bud. :lol:
Min rekord er en halv sæson, vel ca 6 mdr. Ud i et vel at mærke...
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN

Indlæg af AndreasN » torsdag, 09. jun, 2016 11:18

Ja, dem har jeg simpelthen to af...
Liverpool Football Klopp

Besvar