Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » torsdag, 16. jul, 2009 18:36

Synes ikke det er holdbart at lade Silva gå direkte ind og erstatte Alonso. Hvis Silva købes for alonsopengene og samtidig bliver vores eneste big money splash i dette vindue ser jeg to scenarier: 1. Gerrard rykkes ned på Alonsos plads og Silva erstatter Gerrard som hængende angriber. 2. Vi benytter en ny formation hvor Mascherano er eneste defensive midtbane(som han gjorde det i Rivertiden og til dels i Corinthias), beholder de 3 pladser bag Torres og spiller med to angribere op foran eller alternativt kan den nuværende formation beholdes men med 5 mand i forsvaret med to agressive wingbacks. Er mest for at beholde nuværende konstellation med to holding midfielders da jeg især i de store kampe ser det som afgørende at vinde kampen om midtbanen.

1. Johnson-Skrtel-Carra-Arbeloa/Aurelio
Masch-Gerrard
Kuyt/Benna-Silva-Riera
Torres

2. Johnson-Skrtel-Carra.Arbeloa/Aurelio
Masch
Kuyt/Benna-Gerrard-Silva
Ny angriber/Kuyt/Voro-Torres

Eller

Johnson-Skrtel/arbeloa-Carra-Agger-Aurelio/Arbeloa
Masch
Kuyt/Benna-Gerrard-Silva
Torres
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 16. jul, 2009 21:06

texnymann skrev:Især nogle af de unge talenter gad jeg godt at høre lidt om.
Jeg har valgt offensive midtbanespillere (playmaker typer). Jeg har ikke valgt at tage combative midtbanespillere med. Så vil listen blive lang.

Hamsik: Født i 1987, 22 år d. 27 juli. En dygtig box-box spiller, som minder en del om en ung Gerrard (selvom han bliver kaldt Nedveds arvtager). Har nogle fantastiske gennembrud og har en god forståelse for at løbe i dybden på det rigtige tidspunkt. I 2007 blev han i en alder af 19 år, kåret som den næstbedste fodboldspiller i Slovakiet - kun overgået af Skrtel. I 2009 blev han igen kåret som den næstbedste i slovakiet, og igen overgået af Skrtel. Til gengæld er han to år i træk kåret som den bedste unge spiller i Slovakiet. Han fik debut for landsholdet i en alder af 19 år, og spiller i en offensiv midtbane position eller i venstre side. Han har spillet 23 kampe for det slovakiske landshold og scoret 6 mål. Han er fysisk robust og måler 1.83.

Jovetic: Født i 1989, 19 år. Han spiller for Fiorentina, som købte ham i 2008 for 8 millioner euro (kun 18 år gammel). Blev vicekaptajn (Vucinic er kaptajn) for Montenegro i en alder af bare 17 år. Han spiller i en position som minder om Gerrards. Rygtet har svirret om at RM og Man U er parate til at betale over 20 millioner euro for at få ham. Han måler 1.83.

Martinez: Født i 1988, 21 år. Fremtidens mand i Spanien. Allerede som 17 årige betalte Athletic Bilbao 6.0 millioner euro for ham. Han er basker fra top til tå, og det bliver vanskeligt at lokke ham til Liverpool. Er meget kraftfuld i sit spil og vil passe fint til Premier League. Vi er også gennem det seneste år blevet sat i forbindelse med ham. En høj midtbanespiller på 1.90

Defour: Født i 1988, 21 år. Jeg husker tydeligt da vi spillede mod Standard Liege og vi var heldige med at gå videre, efter et mål af Kuyt i det 118 minut. I den kamp blev vi totalt domineret af deres midtbane med Fallaini og Defour. Defour er en playmaker og har en veludviklet blik for spillet. Han er en ledertype, og den som går forrest. Han er samtid dygtig til at forsvare. Han er i en alder af 21 år allerede kaptajn for hans klub. Stort udviklingspotentiale. I sæsonen 2007/08 vandt han prisen for den mest værdifulde spiller i Jupiler League. Fik debut på det belgiske landshold den 11. maj 2006 - bare 1 måned efter at han fyldte 18 år.Han vil passe fint til den engelske liga. Ret lille spiller (1.73).

Camacho Barnola: Født i 1990, 19 år. En meget ung spiller, som spiller på den centrale midtbane. Han spiller for Atletico de Madrid og fik debut i Premier Division som 17 årige. Han spiller på den centrale midtbane. Han var kaptajn for det spanske U17 hold, som vandt EM i 2007. Han har spillet 18 kampe og scoret 2 mål for Atletico. Han måler 1.78.

Özil: Født i 1988, 20 år. Fulgte man med i EM U21, så var der en som var head and shoulders above rest, og det var Özli. En fremtidens mand, som skal løfte arven på Werders hold efter Diego er stukket af til Juve. Fik debut på det rigtige landshold i februar i år. Teknisk meget dygtig spiller. En playmaker type og meget angrebsivrig. Jeg tror ikke han er Rafas kop thé og han blive vanskelig af få fat i, da han er udset til overtage Diegos rolle. Jeg vil tror at kan få problemer med at vænne sig til den engelske liga. Han måler 1.80.

Noble: Født i 1987, 22 år. Den yngste nogensinde til at spille for West Hams reservehold, 15 år. Yngre end Lampard, Terry, Ferdinand. Fik debut for 1. holdet som 17 årige. Utrolig spændende spiller, som kan dominere en kamp. Allan Pardew har beskrevet ham som muligvis det største talent fra West Ham (han er trods alt op i mod Lampard m.fl.). Han måler 1.80.

...og så alligevel.

Defensive midtbanespillere: Blaise Matuidi. Fransk og spiller i St. Etienne. Han er 22 år. Axel Witsel. 19 årige gut fra Standard Liege. Federico Fazio er fra Argentina og spiller i Sevilla (overtog Poulsens position). Fik debut på landsholdet sidste år. Han er 22 år. Miguel Veloso. Er dygtig til at lukke sin modstander ned. Han er 23 år.

Der findes mange andre lovende spillere, men det er lige dem som sprang frem i min erindring.

Andichrist

Indlæg af Andichrist » torsdag, 16. jul, 2009 21:28

Det kan tilføjes vedr. Mark Noble, at han efter vores kamp mod Hammers i 3. sidste runde (mener jeg) udtalte at han kraftigt håbede LFC ville tage mesterskabet foran ManU. Så indstillingen er også i orden.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 52

Indlæg af Hekkem » torsdag, 16. jul, 2009 22:30

Hr. Drejer skrev: Jeg har valgt offensive midtbanespillere (playmaker typer). Jeg har ikke valgt at tage combative midtbanespillere med. Så vil listen blive lang.

Hamsik: Født i 1987, 22 år d. 27 juli. En dygtig box-box spiller, som minder en del om en ung Gerrard (selvom han bliver kaldt Nedveds arvtager). Har nogle fantastiske gennembrud og har en god forståelse for at løbe i dybden på det rigtige tidspunkt. I 2007 blev han i en alder af 19 år, kåret som den næstbedste fodboldspiller i Slovakiet - kun overgået af Skrtel. I 2009 blev han igen kåret som den næstbedste i slovakiet, og igen overgået af Skrtel. Til gengæld er han to år i træk kåret som den bedste unge spiller i Slovakiet. Han fik debut for landsholdet i en alder af 19 år, og spiller i en offensiv midtbane position eller i venstre side. Han har spillet 23 kampe for det slovakiske landshold og scoret 6 mål. Han er fysisk robust og måler 1.83.
Synes du rammer lidt ved siden af med Marek Hamsik.

Synes ikke han typen der indikerer box-to-box spiller. Du har ret i han minder om en ung Steven Gerrard, blot på den position Steven Gerrard indtager nu.

Mener ikke hans naturlige position er venstre kant eller central midtbane, men mere offensiv midtbane / hængende angriber.

Han er ikke specielt robust som du skriver. Han er ret spinkel af bygning. Lidt ala Steve McManaman.

Men absolut er af den mest interessante spillere i Serie A pt.
Hr. Drejer skrev: Defour: Født i 1988, 21 år. Jeg husker tydeligt da vi spillede mod Standard Liege og vi var heldige med at gå videre, efter et mål af Kuyt i det 118 minut. I den kamp blev vi totalt domineret af deres midtbane med Fallaini og Defour. Defour er en playmaker og har en veludviklet blik for spillet. Han er en ledertype, og den som går forrest. Han er samtid dygtig til at forsvare. Han er i en alder af 21 år allerede kaptajn for hans klub. Stort udviklingspotentiale. I sæsonen 2007/08 vandt han prisen for den mest værdifulde spiller i Jupiler League. Fik debut på det belgiske landshold den 11. maj 2006 - bare 1 måned efter at han fyldte 18 år.Han vil passe fint til den engelske liga. Ret lille spiller (1.73).
Huske ham godt. Han gjorde livet vanskeligt for vores midtbane og lukke godt af. Jeg kan rigtig godt lide ham. Jeg mener dog ikke han er i nærheden af at kunne lukke et eventuelt hul på midten, hvis enten Javier Mascherano eller Xabi Alonso stikker af. Om et par år, men ikke nu.
Hr. Drejer skrev: Özil: Født i 1988, 20 år. Fulgte man med i EM U21, så var der en som var head and shoulders above rest, og det var Özli. En fremtidens mand, som skal løfte arven på Werders hold efter Diego er stukket af til Juve. Fik debut på det rigtige landshold i februar i år. Teknisk meget dygtig spiller. En playmaker type og meget angrebsivrig. Jeg tror ikke han er Rafas kop thé og han blive vanskelig af få fat i, da han er udset til overtage Diegos rolle. Jeg vil tror at kan få problemer med at vænne sig til den engelske liga. Han måler 1.80.
En af de spillere jeg er mest imponeret af i Bundesligaen. Kan til tider være lidt af en enspænder, der mener han skal afgøre det hele selv.
Hr. Drejer skrev: Noble: Født i 1987, 22 år. Den yngste nogensinde til at spille for West Hams reservehold, 15 år. Yngre end Lampard, Terry, Ferdinand. Fik debut for 1. holdet som 17 årige. Utrolig spændende spiller, som kan dominere en kamp. Allan Pardew har beskrevet ham som muligvis det største talent fra West Ham (han er trods alt op i mod Lampard m.fl.). Han måler 1.80.
Har fuldt Mark Noble en del år efterhånden. Havde håbet vi havde hentet ham i sidste sæson. Nu er han vel en af de vigtigste på West Ham holdet. Han arbejder godt frem og tilbage - og langt mere en box-to-box spiller end Marek Hamsik - har et udmærket spark og placere sig oftest fornuftigt på banen. Tror han vil falde lidt igennem i en topklub.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 17. jul, 2009 08:34

@Hekkem

Jeg mener at Hamsik har spillet på den centrale midtbane og på venstrekanten på det tjekkiske landshold. Måske tager jeg fejl. Af statur er han lidt spinkel, men hans spillestil, synes jeg er robust, fremadstormende og kraftfuld. Han laver også disse rush op af banen.

Hvis Defour spiller ved siden af Mascherano og lige foran Carra - bedre fodbold guides kan man ikke få, så tror jeg han vokser med opgaven. Men han er stadig ung og har meget at lære. Men han har et kæmpe stort potentiale.

Konsulen
Geografisk sted: Amagerbro
Alder: 42

Indlæg af Konsulen » fredag, 17. jul, 2009 14:38

Hr. Drejer skrev:@Hekkem

Jeg mener at Hamsik har spillet på den centrale midtbane og på venstrekanten på det tjekkiske landshold. Måske tager jeg fejl. Af statur er han lidt spinkel, men hans spillestil, synes jeg er robust, fremadstormende og kraftfuld. Han laver også disse rush op af banen.

Hvis Defour spiller ved siden af Mascherano og lige foran Carra - bedre fodbold guides kan man ikke få, så tror jeg han vokser med opgaven. Men han er stadig ung og har meget at lære. Men han har et kæmpe stort potentiale.
Mener nu kun han har spillet for Slovakiet indtil videre..;)
Billede

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 17. jul, 2009 17:38

Kons skrev:
Hr. Drejer skrev:@Hekkem

Mener nu kun han har spillet for Slovakiet indtil videre..;)
:oops:

Brugeravatar
Balthazar
Geografisk sted: København
Alder: 43

Indlæg af Balthazar » søndag, 19. jul, 2009 15:55

Ved ikke lige om det er den rigtige tråd at poste i, da dette indlæg vil indeholde lidt af både "Ud: Xabi", "Transfers i andre PL klubber" og altså "hvem skal ind"/"Ind: Villa", men here goes:

http://www.guillembalague.com/rumores_d ... ed%20Villa

Dette må simpelthen ikke ske; Villa til Scum. De mangler i den grad en målsluger i truppen og her passer Villa altså rigtigt godt til det Scum mangler. Skriften på væggen er vel efterhånden at Xabi forlader os, og bliver det i en ren cash deal til et sted mellem £30M og £35M, ser jeg gerne at vi går efter Villa til de ca. £39M. Egentlig var jeg ikke så vild med idéen fra start, men hvis det at vi ikke køber ham betyder at han havner hos Scum, synes jeg man burde overveje situationen. Ved at vi køber ham, forhindrer vi samtidigt Scum i at signe en verdensklasseangriber - og bare det at se portvinstudens fjæs når det mislykkedes med endnu et af hans store transfermål, og så endda til os ville være det hele værd. Jer er overbevist om at han ville vælge os fremfor Scum, hvis vi tilbyder nogenlunde det samme. Samtidigt må man forvente at Rafas kontaker i Valencia burde være en fordel i forhandlingen med klubben.

Mit systemforslag ville så være at vi går over til en 4-4-2, hvor Gerrard som udgangspunkt ryger tilbage på den centrale midt sammen med Masch - eventuelt i en diamantformation, hvor Agger så bliver en vigtig figur da han så skal støtte Masch i det opbyggende spil, ved at påtage sig lidt af Xabis gamle rolle med at fordele spillet.

Så noget alá

i boldbesiddelse:

Billede
De stiplede linjer illustrerer at backerne gerne må tænke offensivt, mens Masch skal tænke på at holde sig tilbage på banen og dække af.

Modstanderen i boldbesiddelse:
Billede

Arbeloa, Aurelio, Skrtel, Lucas, Benna, Babel osv. kan selvfølgelig erstatte Jonhson, Insua, Carra, Masch/Gerrard, Kuyt, Riera, Torres/villa efter behov. Systemet kræver dog at Aggger kan spille langt de fleste kampe i løbet af sæsonen, da problemet ellers vil være at der ikke rigtigt er nogen til at føre bolden frem!
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » søndag, 19. jul, 2009 16:26

Nando skrev:Ved ikke lige om det er den rigtige tråd at poste i, da dette indlæg vil indeholde lidt af både "Ud: Xabi", "Transfers i andre PL klubber" og altså "hvem skal ind"/"Ind: Villa", men here goes:

http://www.guillembalague.com/rumores_d ... ed%20Villa

Dette må simpelthen ikke ske; Villa til Scum. De mangler i den grad en målsluger i truppen og her passer Villa altså rigtigt godt til det Scum mangler. Skriften på væggen er vel efterhånden at Xabi forlader os, og bliver det i en ren cash deal til et sted mellem £30M og £35M, ser jeg gerne at vi går efter Villa til de ca. £39M. Egentlig var jeg ikke så vild med idéen fra start, men hvis det at vi ikke køber ham betyder at han havner hos Scum, synes jeg man burde overveje situationen. Ved at vi køber ham, forhindrer vi samtidigt Scum i at signe en verdensklasseangriber - og bare det at se portvinstudens fjæs når det mislykkedes med endnu et af hans store transfermål, og så endda til os ville være det hele værd. Jer er overbevist om at han ville vælge os fremfor Scum, hvis vi tilbyder nogenlunde det samme. Samtidigt må man forvente at Rafas kontaker i Valencia burde være en fordel i forhandlingen med klubben.

Mit systemforslag ville så være at vi går over til en 4-4-2, hvor Gerrard som udgangspunkt ryger tilbage på den centrale midt sammen med Masch - eventuelt i en diamantformation, hvor Agger så bliver en vigtig figur da han så skal støtte Masch i det opbyggende spil, ved at påtage sig lidt af Xabis gamle rolle med at fordele spillet.

Så noget alá

i boldbesiddelse:

Billede
De stiplede linjer illustrerer at backerne gerne må tænke offensivt, mens Masch skal tænke på at holde sig tilbage på banen og dække af.

Modstanderen i boldbesiddelse:
Billede

Arbeloa, Aurelio, Skrtel, Lucas, Benna, Babel osv. kan selvfølgelig erstatte Jonhson, Insua, Carra, Masch/Gerrard, Kuyt, Riera, Torres/villa efter behov. Systemet kræver dog at Aggger kan spille langt de fleste kampe i løbet af sæsonen, da problemet ellers vil være at der ikke rigtigt er nogen til at føre bolden frem!
Enig i dine betragtninger - Villa for Alonso vil trods alt stille os särkere end vi er pt. Din foreslåede opstilling er den absolut mest logiske - men jeg er ikke enig i at der ikke er nogen til at före bolden frem hvis ikke Agger gör det. Kaptajnen kan da vist godt udfylde denne rolle :)
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Balthazar

Indlæg af Balthazar » søndag, 19. jul, 2009 16:35

Mysjkin skrev: Enig i dine betragtninger - Villa for Alonso vil trods alt stille os särkere end vi er pt. Din foreslåede opstilling er den absolut mest logiske - men jeg er ikke enig i at der ikke er nogen til at före bolden frem hvis ikke Agger gör det. Kaptajnen kan da vist godt udfylde denne rolle :)
Det kan du sådan set godt have ret i, men vil helst have ham liggende længere fremme lige bagved Torres & Villa, da jeg synes vi vil være mere farlige på den måde (Frygtindgydende faktisk :twisted: ). I hvert fald i kampe mod de lidt svagere hold - Der vil vi virkligt kunne ligge tryk på ved den foreslåede opstilling, og det vil være meget få hold som vil kunne afholde trioen Torres/Villa/Gerrard fra at score over 90 minutter :)

Mod stærkere hold kan der være en vis fornuft i at holde 2 midterforsvarere tilbage hele tiden, og så lade Gerrard påtage sig rollen som spilfordeler..
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » søndag, 19. jul, 2009 17:50

Vi kan ikke købe spillere bare for at undgå at de havner hos scum. Villa er en spektakulær spiller, men jeg tvivler lidt på at han vil blive en succes ala Torres.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Balthazar

Indlæg af Balthazar » søndag, 19. jul, 2009 18:13

Emmy skrev:Vi kan ikke købe spillere bare for at undgå at de havner hos scum. Villa er en spektakulær spiller, men jeg tvivler lidt på at han vil blive en succes ala Torres.
Vi kan sagtens bruge Villa uanset om Scum er inde i billedet eller ej. Vi skal jo heller ikke købe ham udelukkende af den årsag, men derfor kan det da sagtens indgå i overvejelserne. Lad os tage et hypotetisk eksempel:

Vi kan vælge mellem at købe enten Villa eller Fabregas, og under ingen omstændigheder begge to. For en letheds skyld antager vi at de koster det samme. Villa vil gøre vores hold 10% bedre, Fabregas vil gøre vores hold 15% bedre. Umiddelbart skal vi jo købe Fabregas. Men lad os nu antage at vores største konkurrent er interesseret i Villa og de køber ham helt sikkert hvis vi ikke køber ham. Køber de ikke Villa køber de ikke flere spillere. Villa vil gøre vores største konkurrent 20% bedre. Vi kan derfor opstille to alternativer:

Alternativ A:
Vi køber Fabregas og bliver 15% bedre.
Vores største konkurrent køber Villa og bliver 20% bedre.
Vi har forringet styrkeforholdet mellem os og vores største konkurrent.

Alternativ B:
Vi køber Villa og bliver 10% bedre.
Vores største konkurrent køber ikke flere spillere, og forbliver på samme niveau.
Vi har forbedret styrkeforholdet mellem os og vores største konkurrent.

Her er det da klart at alternativ B ville være at foretrække, på trods af at alternativ A ville styrke eget hold mest. Så nej, "Vi kan ikke købe spillere bare for at undgå at de havner hos scum", men det er da rationelt at have det med i sine overvejelser!!!

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » søndag, 19. jul, 2009 20:17

Jeg gider ikke alle de her opstillede scenarier med spillere som vi alligevel ikke kommer i nærheden af. Der er ikke en jordisk chance for at vi kan købe Fabregas da Wenger under ingen omstændigheder vil sælge ham til en PL klub. Villa er for dyr og bliver med meget stor sandsynlighed i Valencia som har fået styr på deres økonomiske problemer og derfor ikke længere er tvunget til at sælge.

Xabi forsvinder, det er jeg sikker på. Kan vi få Sneijder plus penge til at købe Silva og Trezeguet, så ser det meget fornuftigt ud.

Brugeravatar
Balthazar

Indlæg af Balthazar » søndag, 19. jul, 2009 21:47

Emmy skrev:Jeg gider ikke alle de her opstillede scenarier med spillere som vi alligevel ikke kommer i nærheden af. Der er ikke en jordisk chance for at vi kan købe Fabregas da Wenger under ingen omstændigheder vil sælge ham til en PL klub. Villa er for dyr og bliver med meget stor sandsynlighed i Valencia som har fået styr på deres økonomiske problemer og derfor ikke længere er tvunget til at sælge.

Xabi forsvinder, det er jeg sikker på. Kan vi få Sneijder plus penge til at købe Silva og Trezeguet, så ser det meget fornuftigt ud.

Som skrevet var det et rent hypotetisk scenarie. Jeg er helt klar over at vi aldrig får fingrene i Fabregas (men at sige at Wenger aldrig vil sælge til en PL klub samme dag som Adebayor er blevet præsenteret for Man city er vel at tage munden lidt for fuld). Jeg kunne lige så godt have brugt Cambiasso, Silva eller Niki Zimling for den sags skyld i eksemplet. Det var blot for at illustrere min pointe med at det ikke er så dumt endda at gå efter en spiller som ellers vil havne hos vores største konkurrent (og ja, jeg ved godt at Villa ikke helt sikkert ryger til Scum, men jeg tager nu engang bare stilling til et rygte fra Balague)! Villa er sandsynligvis for dyr, men han ifølge Balague er han frustreret over stadig at være i Valencia, og hvis han presser på ser klubben sig måske nødsaget til at sælge lidt billigere - Præcis som vi ser det med Alonso.

Og ja, der er en masse hvis og hvis og hvis i det jeg har postet, men det er jo hele charmen ved silly season - og hvis vi ikke må diskutere den slags kan vi jo lige så godt lukke tråden!! Hvis ikke du gider de scenarier kan du jo bare lade være med at læse dem, og svare på dem (iøvrigt ved jeg ikke hvor realistisk det er at både Sneijder, Silva og Trezeguet havner i Liverpool inden vinduet lukker!? og det da helt sikkert at et salg af Alonso ikke alene kan finansiere disse 3 handler).

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » søndag, 19. jul, 2009 22:03

Nando skrev:
Emmy skrev:Jeg gider ikke alle de her opstillede scenarier med spillere som vi alligevel ikke kommer i nærheden af. Der er ikke en jordisk chance for at vi kan købe Fabregas da Wenger under ingen omstændigheder vil sælge ham til en PL klub. Villa er for dyr og bliver med meget stor sandsynlighed i Valencia som har fået styr på deres økonomiske problemer og derfor ikke længere er tvunget til at sælge.

Som skrevet var det et rent hypotetisk scenarie. Jeg er helt klar over at vi aldrig får fingrene i Fabregas (men at sige at Wenger aldrig vil sælge til en PL klub samme dag som Adebayor er blevet præsenteret for Man city er vel at tage munden lidt for fuld). Jeg kunne lige så godt have brugt Cambiasso, Silva eller Niki Zimling for den sags skyld i eksemplet. Det var blot for at illustrere min pointe med at det ikke er så dumt endda at gå efter en spiller som ellers vil havne hos vores største konkurrent (og ja, jeg ved godt at Villa ikke helt sikkert ryger til Scum, men jeg tager nu engang bare stilling til et rygte fra Balague)! Villa er sandsynligvis for dyr, men han ifølge Balague er han frustreret over stadig at være i Valencia, og hvis han presser på ser klubben sig måske nødsaget til at sælge lidt billigere - Præcis som vi ser det med Alonso.

Og ja, der er en masse hvis og hvis og hvis i det jeg har postet, men det er jo hele charmen ved silly season - og hvis vi ikke må diskutere den slags kan vi jo lige så godt lukke tråden!! Hvis ikke du gider de scenarier kan du jo bare lade være med at læse dem, og svare på dem (iøvrigt ved jeg ikke hvor realistisk det er at både Sneijder, Silva og Trezeguet havner i Liverpool inden vinduet lukker!? og det da helt sikkert at et salg af Alonso ikke alene kan finansiere disse 3 handler).

Sneijder er med i byttehandelen og for de ca. 25 mio pund vi får oveni skulle det nu nok være muligt at få Silva og Trezegol. 20 mio for Silva og 5 mio Treze.

Besvar