Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
rnh
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af rnh » lørdag, 31. jan, 2015 09:05

JudgeArdaStudge skrev:
perpig skrev:Nu ser det ud til at den Ings-handel er død og begravet og fred være med det. Jeg studsede dog lidt over følgende bemærkning i et tidligere indlæg
Wormie skrev: At klare sig godt i en bundklub er MEGET langt fra at klare sig godt i en topklub.

Borini kunne da også sagtens score 10 kasser for sunderland.
Hvis Borini SAGTENS kunne score 10 mål for Sunderland, hvorfor kan så ikke score for Liverpool mod nøjagtig de samme modstandere?
Hvorfor skulle det i det hele taget være nemmere for en angriber at score mål for et midter/bundhold når nu modstanderne (i PL) er de samme som dem topklubberne møder?
Mit bud ville være andelen af spilletid, spiller en væsentlig rolle, men derudover, kan jeg heller ikke se logikken i at mene, det skulle være lettere at score for en bundklub end en topklub.
For det første så fik han tillid fra manegeren i Sunderland og for det andet så fik han lov at spille 25 kampe.
Det gør det da trodsalt nemmere at lave mål under de forudsætninger end under de forudsætninger han har haft under Rodgers.
Det er ikke forde jeg mener at det er nemmer at score for en lille klub end en stor tværtimod.
Men vi aner jo heller ikke om han kunne have lavet 10 mål i Pl for liverpool hvis han havde fået lov at starte i eksempelvis 20 kampe.

thefugle

Indlæg af thefugle » lørdag, 31. jan, 2015 11:42

Janse skrev:
Bellamy_fever skrev: Jamen som du, og alle os andre, er jeg sikker på klubben SAGTENS kan se ideén i det.. MEN, så simpelt er det jo altså ikke at man BARE betaler flere penge og så komme top spillerne helt af sig selv. I sommers stod vi jo faktisk en en situation hvor vi havde MASSER af penge, og ChL ikke desto mindre kunne vi STADIG ikke tiltrække top spillere, som eks. Alexis Sanchez. samtidig har vi ikke en så bred trup så vi kunne bare sige 'oh well' næste transfer vindue prøver vi igen. vi er TVUNGET til at handle som vi gør, det er ikke et ønske. Hvis vi KUNNE er jeg overbevist om vi havde købt stjerne istedet for 'måske' stjerner

Hverken Sturridge eller Coutinho var etablerede stjerner da vi købte dem, de var faktisk begge store lottokuponer - man kan diskutere hvorvidt de er en reel jackpot - de er ihvertfald mere end deres pris værd.
Jeg er ikke enig i, at vi var nød til at vælge den strategi vi gjorde.

Pointen er jo, at ingen af vores konkurrenter systematisk køber ind i de middelmådige PL-klubber. Formentlig fordi de har erkendt, at det ikke er vejen til succes. I bliver ved med at henvise til at vi ingen penge har, men jeg er ikke enig. Ja vi har sikkert mindre end vores konkurrenter nu - sådan har det jo ikke altid været - men jeg mener, at vi systematisk bruger dem forkert (og har gjort det i en del år). Jeg ved ikke hvad vi missede og ikke missede i sommers, men vi kan da blive enige om at den mia ikke blev brugt optimalt? Jeg havde foretrukket færre spillere af højere kvalitet og brug af unge, og en erkendelse af at vi ikke skal satse i alle turneringer. Eksempelvis har vi to forsvarsspillere på udlån og valgte samtidig at bruge en masse penge Lovren. Man kunne jo også have valgt at beholde Agger og en eller to af de unge, og droppe Lovren. Det havde frigjort en del penge til en bedre offensiv spiller.

Kan man anskue det så simpelt? Sikkert ikke :-)
For det første så kan man godt lade være med at kritisere noget man ikke er enig i, og IGEN, jeg forsvarer ikke vores strategi overhovedet. Desuden ved jeg at jeg ikke kan ændre på det, og DERFOR har jeg indfundet mig med den strategi vi har. Og at du så siger du ikke mener "vi er nød til at bruge den strategi", så synes jeg du skal sætte dig til at læse alle tal omkring klubben igennem, for så opdager du hurtigt vi ikke har penge ligesom Man Utd fx. Hvis du synes du kan komme med en bedre strategi, som samtidig er bæredygtig økonomisk, så synes jeg rent faktisk du skal komme med den. For du KAN ikke anskue det så simpelt som du jo så selv skriver.

Og hvorfor er det lige Coutinho og Sturridge gav mere håb end Ings? For i mine øjne er der ikke en daddel forskel på ham og dem, "håbsmæssigt"
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 31. jan, 2015 14:13

Janse skrev: Jeg er ikke enig i, at vi var nød til at vælge den strategi vi gjorde.

Pointen er jo, at ingen af vores konkurrenter systematisk køber ind i de middelmådige PL-klubber. Formentlig fordi de har erkendt, at det ikke er vejen til succes. I bliver ved med at henvise til at vi ingen penge har, men jeg er ikke enig. Ja vi har sikkert mindre end vores konkurrenter nu - sådan har det jo ikke altid været - men jeg mener, at vi systematisk bruger dem forkert (og har gjort det i en del år). Jeg ved ikke hvad vi missede og ikke missede i sommers, men vi kan da blive enige om at den mia ikke blev brugt optimalt? Jeg havde foretrukket færre spillere af højere kvalitet og brug af unge, og en erkendelse af at vi ikke skal satse i alle turneringer. Eksempelvis har vi to forsvarsspillere på udlån og valgte samtidig at bruge en masse penge Lovren. Man kunne jo også have valgt at beholde Agger og en eller to af de unge, og droppe Lovren. Det havde frigjort en del penge til en bedre offensiv spiller.

Kan man anskue det så simpelt? Sikkert ikke :-)
nej.. Det syntes jeg faktisk ikke du kan. Agger ønskede selv sit skift, ham kunne vi ikke bare beholdt - Lovren virkede ved købet som en ganske god erstatning på et område hvor vi ikke bare kunne bruge unge spillere - Havde vi undladt at reagere på vores defensive problemer, og bare satset på Ilori og Wisdom og lignende unge, havde vi været mange der havde råbt MEGET højt - i bagklogskabens lys kan man vel godt sige Lovren har leveret mindre end Ilori som er lejet ud, men det viste vi ikke i sommers ville ske. Jeg syntes faktisk den milliard blev brugt noget nær optimalt, alt taget i betragtning - her mener jeg det faktum at vi jo åbenbart ikke KUNNE tiltrække de største stjerner, SELV med en milliard efter Suarez salget det er jo ikke bare en spørgsmål om flere penge - FAKTUM er at vi har ikke været en top-top klub i ufattelig lang tid, vi har dårligt nok været et top hold i de senere sæsoner. Så er det altså ikke NOK at betale en lille smule mere for at få logget stjernerne til klubben - der skal betales MEGET mere.

et af vores største problemer i sommerens transfer vinduer var altså ikke at få erstattet Suarez, det var at få etableret en BREDDE i klubben, for den var simpelten af så vanvittig ringe niveau sidste år. vi havde INTET at sætte ind i kampene som ikke sænkede vores niveau væsentligt. Suarez afgang gjorde transfer vinduet umuligt at gennemføre succefuldt. havde vi haft Suarez, og lavet de handler vi havde (- Balotelli/Lambert, som man må gå ud fra ikke havde været købt - måske en af de to, men ikke begge da behovet ikke havde været der) tror jeg vi havde alle kaldt det et yderst succesfuldt vindue da vi havde fået vores største problem dækket - MEN at erstatte Suarez viste sig at være umuligt, vi kunne ikke tiltrække de største stjerner, vores manglende bredde betød (sprænget mellem de bedste og de næst bedste) imidlertid at vi stod i en situation hvor vi MÆTTE lave tvivlsomme handel med Balotelli da vi ellers ville stå i den situation vi nu står i.

igen. Vi VAR JO i kontakt med ADSKILLIGE af de største stjerner, men vi kunne af årsager som vi ikke 100% kender til, ikke tiltrække dem. Vi forsøgte det du efterlyser, det er der håndgribelige 'beviser' i form af adskillige rygter om forespørgsler og interesse overfor top-top spillerne.. når det ikke lykkedes må man jo erkende at selvom det da havde været at foretrække at gå den direkte vej, så må vi altså tage den lidt længere, mindre stejle vej.

hvem ser du som vores konkurenter ? jeg tænker du siger:
Arsenal (nyt stadion, kontinuerligt i toppen og spiller europæisk, gode lønninger, attraktiv beliggenhed)
Scum (mesterskaber på stribe i moderne tid, gode lønninger, næsten garanti for europa)
City (penge, penge, penge)
Chelsea (penge, penge, penge)
Tottenham og Everton er vores ENESTE konkurenter som vi rent faktisk kan måle os med ved, ovenstående faktorer in mente.

Hvis det UDELUKKENDE er penge det handler om, så vil jeg sige Scum, City Chelsea er out-of-our-league mens Arsenal, Spurs og Everton kan vi matche, Arsenal og Spurs har dog beliggenhed og Arsenals ovenstående fordele.

Hvad jeg argumentere for er at det IKKE bare handler om at smide flere penge, det er meget, MEGET mere komplekst end det. selv HVIS vi pludselig havde en masse penge (Saurez salg eksempelvis) har vi bare så ufattelig lang vej endnu, for vi kan ikke bare købe en superstjerne, og så give ham den løn han kræver, for det vil have en indflydelse på hvad vores nuværende spillere kræver (Sterling eks.) og så kører karussellen. DERUDOVER har vi ligeledes en stadion udvidelse som vi OGSÅ skal tage i betragtning omkring det økonomiske, samt vores FFP situation. der er en milliard faktorer som gør spillerhandler mere kompliceret end hvad jeg syntes det bliver gjort til.

*Jeg har redigeret dit citat af min post ud, for at undgå det bliver for trættende at se på... giver mit svar ikke mening ud fra dit citat alene, vil ejg geren redigere det end igen.*
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » lørdag, 31. jan, 2015 15:34

Bellamy_fever skrev:nej.. Det syntes jeg faktisk ikke du kan. Agger ønskede selv sit skift, ham kunne vi ikke bare beholdt

Lovren virkede ved købet som en ganske god erstatning

et af vores største problemer i sommerens transfer vinduer var altså ikke at få erstattet Suarez, det var at få etableret en BREDDE i klubben, for den var simpelten af så vanvittig ringe niveau sidste år.

igen. Vi VAR JO i kontakt med ADSKILLIGE af de største stjerner, men vi kunne af årsager som vi ikke 100% kender til, ikke tiltrække dem.
1) Agger ønskede jo kun at skifte, fordi Rodgers ikke ville bruge ham. Hvis han var førstevalg, ville han ikke være skiftet. Derudover havde vi stadig kontrakt med ham. Så jo. Ham kunne vi sagtens have beholdt. Den ret havde vi via kontrakten. Og motivationen kunne vi have givet ham med lidt tillid fra Rodgers.

2) Det kan godt være, at du mente at Lovren var en god erstatning. Det gjorde vi ikke alle.

3) Vores klart største problem i sommer var da at få Suarez erstattet. Og det var den manglende erkendelse af lige nøjagtig den problematik, der gør at vi nu ligger, hvor vi gør.

4) Hvem var alle de store stjerne vi var i kontakt med? Sanchez og Falcao. Andre så jeg aldrig et seriøst link til.

Du nævner, at de i sommerens transfervindue gjaldt om at få etableret noget bredde i truppen. Det var ikke sådan Rodgers' udtalelser før sommeren blev tolket.

http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... his-summer

Han antydede jo netop, at der nu skulle ændres strategi, således at man hentede færre men bedre spillere. Desværre var det bare fine ord.
Kloppite

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » lørdag, 31. jan, 2015 15:58

Meget dårligt kan man sige om vores handler, men han skaffede os da heldigvis af med Agger. Manden var passé og kunne ikke forsvare på det niveau vi skulle. Han er god offensivt, men det havde vi på ingen måde brug for. Offensivt har vi masser af kvalitet. Vi havde brug for en leder. En stærk spiller og en hovedstødsstærk. Agger var langsom, fejlplacerede sig ofte, og var ofte væk fra sin plads. Han nægtede at spille som Rodgers ville, så selvfølgelig skulle han væk. Den eneste grund til at alle ikke er enige i det, er at han var en vellidt spiller i klubben og havde det røde hjerte...og ikke mindst herinde at han var dansk.

At Louvren så slet ikke har leveret det, som vi troede vi købte, er så en helt anden sag.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 31. jan, 2015 16:09

Texy@
1) Agger ønskede jo kun at skifte, fordi Rodgers ikke ville bruge ham. Hvis han var førstevalg, ville han ikke være skiftet. Derudover havde vi stadig kontrakt med ham. Så jo. Ham kunne vi sagtens have beholdt. Den ret havde vi via kontrakten. Og motivationen kunne vi have givet ham med lidt tillid fra Rodgers.

og dit argument var ? nu var Agger jo altså blevet et 3. valg, det kan du jo ikke bestride, og det ville han ikke - ergo VILLE han skifte - altså, KUNNE VI IKKE BEHOLDE ham... om han var bedre eller ringere bliver vi aldrig enige i, jeg er af den overbevisning at han ikke var god nok til at kræve at være fast starter, ked af vi solgte ham, men når han ikke ville acceptere den position i klubben så SKULLE det være sådan.

2) Det kan godt være, at du mente at Lovren var en god erstatning. Det gjorde vi ikke alle.

men det var der altså en stor del der gjorde. Og jeg har ingen steder sagt at ALLE sagde det.

3) Vores klart største problem i sommer var da at få Suarez erstattet. Og det var den manglende erkendelse af lige nøjagtig den problematik, der gør at vi nu ligger, hvor vi gør.

uenig.. vi havde overhovedet ikke truppen til at spille 3 turneringer sidste sæson, hvilket flere gange gav os problemer, det måtte vi i første omgang få løst for nu skulle vi altså til at spille ChL også. Suarez salget blev et stort prioritet ja, men jeg mener altså oprigtig at vores bredde var af større vigtighed idét det allerede sidste sæson var en KÆMPE hemsko for os.

4) Hvem var alle de store stjerne vi var i kontakt med? Sanchez og Falcao. Andre så jeg aldrig et seriøst link til.
Der var nu mange forskellige navne oppe og vende, om det var seriøse rygter kan man diskutere fra nu af og til dommedag, jeg står ved det, men har ikke tænkt mig at forsøge mig at google så gamle resultater frem, det har jeg ikke internet-evner nok til.

Du nævner, at de i sommerens transfervindue gjaldt om at få etableret noget bredde i truppen. Det var ikke sådan Rodgers' udtalelser før sommeren blev tolket.

Han antydede jo netop, at der nu skulle ændres strategi, således at man hentede færre men bedre spillere. Desværre var det bare fine ord.

Igen vil jeg gerne henvise til at vi forsøgte at hente stjerner, dette kunne vi ikke, men hensigten var der, og det kan du simpelthen ikke benægte Texy.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 31. jan, 2015 16:15

Bojangles skrev:Meget dårligt kan man sige om vores handler, men han skaffede os da heldigvis af med Agger. Manden var passé og kunne ikke forsvare på det niveau vi skulle. Han er god offensivt, men det havde vi på ingen måde brug for. Offensivt har vi masser af kvalitet. Vi havde brug for en leder. En stærk spiller og en hovedstødsstærk. Agger var langsom, fejlplacerede sig ofte, og var ofte væk fra sin plads. Han nægtede at spille som Rodgers ville, så selvfølgelig skulle han væk. Den eneste grund til at alle ikke er enige i det, er at han var en vellidt spiller i klubben og havde det røde hjerte...og ikke mindst herinde at han var dansk.

At Louvren så slet ikke har leveret det, som vi troede vi købte, er så en helt anden sag.
Jeg forstår slet ikke Lovren købet. Der var brug for en forsvarer som kunne spille fodbold og lede et forsvar. Hvordan man kom frem til en £20 Lovren er mig stadig en gåde.

Nægtede Agger virkelig, at spille som BR ville?

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 31. jan, 2015 16:29

Oomph242 skrev:
Bojangles skrev:Meget dårligt kan man sige om vores handler, men han skaffede os da heldigvis af med Agger. Manden var passé og kunne ikke forsvare på det niveau vi skulle. Han er god offensivt, men det havde vi på ingen måde brug for. Offensivt har vi masser af kvalitet. Vi havde brug for en leder. En stærk spiller og en hovedstødsstærk. Agger var langsom, fejlplacerede sig ofte, og var ofte væk fra sin plads. Han nægtede at spille som Rodgers ville, så selvfølgelig skulle han væk. Den eneste grund til at alle ikke er enige i det, er at han var en vellidt spiller i klubben og havde det røde hjerte...og ikke mindst herinde at han var dansk.

Jeg forstår slet ikke Lovren købet. Der var brug for en forsvarer som kunne spille fodbold og lede et forsvar. Hvordan man kom frem til en £20 Lovren er mig stadig en gåde.

Nægtede Agger virkelig, at spille som BR ville?
Der er brug for forsvare der kan forsvare.. det er bare på ingen måder Aggers styrke.. Aggers styrker var fremadrettet (og nej, han ledede altså heller ikke noget som helst forsvar.. det sejlede også i hans tid) og det har vi ikke behov for, for sådan bruger vi ikke vores forsvars spillere.

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » lørdag, 31. jan, 2015 20:40

Så lige Tiago Ilori skrev tillykke til Studge på Twitter. Set i det famøse bakspejl kunne vi ligeså godt have beholdt ham istedet for at hente Lovren. Ak ja, det forbandede bagklogskab

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » lørdag, 31. jan, 2015 21:10

Jeg er 100% enig med Bellamy.

Generelt er BR's indkøb ganske fornuftige. Over de sidste 5 år, hvem har så gjort det bedre for samme penge/situation? Southhampton måske, men vi mangler endnu at se dem stå distancen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 31. jan, 2015 22:28

Sivi skrev:Jeg ville elske at hente Kevin de Bruyne..
Nå du så også bold igår, hvis det er standarden håber jeg vi prøver med et bud på 25+ af de store, med start til sommer vel at mærke. Jeg har set et 3-4 kampe med ham i tyskland, men igår var da det bedste jeg har set, han er dog klasse hver gang. Eneste minus er at han er lidt ung, min gode gamle akilles hæl. Dog vil han være 24 år til sommer, og det er vel okay i bund og grund. Jeg tror chelsea har smidt guld på gaden igen, i stil med Sturridge klassen. Køb, misbrug, smid væk mentalitet det er pinlig.
Verden er smask fuld af hyklere....

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » søndag, 01. feb, 2015 09:13

Endnu et missil fra Eriksen.
Han ryger til Barcelona. Æv æv vi ikke hentede ham.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 01. feb, 2015 09:33

Thommo skrev:
Sivi skrev:Jeg ville elske at hente Kevin de Bruyne..
Nå du så også bold igår, hvis det er standarden håber jeg vi prøver med et bud på 25+ af de store, med start til sommer vel at mærke. Jeg har set et 3-4 kampe med ham i tyskland, men igår var da det bedste jeg har set, han er dog klasse hver gang. Eneste minus er at han er lidt ung, min gode gamle akilles hæl. Dog vil han være 24 år til sommer, og det er vel okay i bund og grund. Jeg tror chelsea har smidt guld på gaden igen, i stil med Sturridge klassen. Køb, misbrug, smid væk mentalitet det er pinlig.
Wolfsburg sælger ham ikke, det kan jeg garantere dig for. De er ved at opbygge et super stærkt hold og næste sæson bliver de seriøse titelaspiranter.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » søndag, 01. feb, 2015 12:54

Bellamy_fever skrev:Texy@

og dit argument var ? nu var Agger jo altså blevet et 3. valg, det kan du jo ikke bestride, og det ville han ikke - ergo VILLE han skifte - altså, KUNNE VI IKKE BEHOLDE ham... om han var bedre eller ringere bliver vi aldrig enige i, jeg er af den overbevisning at han ikke var god nok til at kræve at være fast starter, ked af vi solgte ham, men når han ikke ville acceptere den position i klubben så SKULLE det være sådan.

men det var der altså en stor del der gjorde. Og jeg har ingen steder sagt at ALLE sagde det.

uenig.. vi havde overhovedet ikke truppen til at spille 3 turneringer sidste sæson, hvilket flere gange gav os problemer, det måtte vi i første omgang få løst for nu skulle vi altså til at spille ChL også. Suarez salget blev et stort prioritet ja, men jeg mener altså oprigtig at vores bredde var af større vigtighed idét det allerede sidste sæson var en KÆMPE hemsko for os.

Der var nu mange forskellige navne oppe og vende, om det var seriøse rygter kan man diskutere fra nu af og til dommedag, jeg står ved det, men har ikke tænkt mig at forsøge mig at google så gamle resultater frem, det har jeg ikke internet-evner nok til.

Igen vil jeg gerne henvise til at vi forsøgte at hente stjerner, dette kunne vi ikke, men hensigten var der, og det kan du simpelthen ikke benægte Texy.
Ok. Vi bliver vis ikke enige. Jeg kan ikke følge en eneste af dine påstande. De er i mine øjne både tomme og forkerte. Men sådan er det jo bare, når man opfatter tingene helt forskelligt.
Kloppite

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 01. feb, 2015 17:44

Kelly skrev:Endnu et missil fra Eriksen.
Han ryger til Barcelona. Æv æv vi ikke hentede ham.
Det er altså dårligt målmandsspil, vil jeg mene.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar