Janse skrev:
Jeg er ikke enig i, at vi var nød til at vælge den strategi vi gjorde.
Pointen er jo, at ingen af vores konkurrenter systematisk køber ind i de middelmådige PL-klubber. Formentlig fordi de har erkendt, at det ikke er vejen til succes. I bliver ved med at henvise til at vi ingen penge har, men jeg er ikke enig. Ja vi har sikkert mindre end vores konkurrenter nu - sådan har det jo ikke altid været - men jeg mener, at vi systematisk bruger dem forkert (og har gjort det i en del år). Jeg ved ikke hvad vi missede og ikke missede i sommers, men vi kan da blive enige om at den mia ikke blev brugt optimalt? Jeg havde foretrukket færre spillere af højere kvalitet og brug af unge, og en erkendelse af at vi ikke skal satse i alle turneringer. Eksempelvis har vi to forsvarsspillere på udlån og valgte samtidig at bruge en masse penge Lovren. Man kunne jo også have valgt at beholde Agger og en eller to af de unge, og droppe Lovren. Det havde frigjort en del penge til en bedre offensiv spiller.
Kan man anskue det så simpelt? Sikkert ikke 
nej.. Det syntes jeg faktisk ikke du kan. Agger ønskede selv sit skift, ham kunne vi ikke bare beholdt - Lovren virkede ved købet som en ganske god erstatning på et område hvor vi ikke bare kunne bruge unge spillere - Havde vi undladt at reagere på vores defensive problemer, og bare satset på Ilori og Wisdom og lignende unge, havde vi været mange der havde råbt MEGET højt - i bagklogskabens lys kan man vel godt sige Lovren har leveret mindre end Ilori som er lejet ud, men det viste vi ikke i sommers ville ske. Jeg syntes faktisk den milliard blev brugt noget nær optimalt, alt taget i betragtning - her mener jeg det faktum at vi jo åbenbart ikke KUNNE tiltrække de største stjerner, SELV med en milliard efter Suarez salget det er jo ikke bare en spørgsmål om flere penge - FAKTUM er at vi har ikke været en top-top klub i ufattelig lang tid, vi har dårligt nok været et top hold i de senere sæsoner. Så er det altså ikke NOK at betale en lille smule mere for at få logget stjernerne til klubben - der skal betales MEGET mere.
et af vores største problemer i sommerens transfer vinduer var altså ikke at få erstattet Suarez, det var at få etableret en BREDDE i klubben, for den var simpelten af så vanvittig ringe niveau sidste år. vi havde INTET at sætte ind i kampene som ikke sænkede vores niveau væsentligt. Suarez afgang gjorde transfer vinduet umuligt at gennemføre succefuldt. havde vi haft Suarez, og lavet de handler vi havde (- Balotelli/Lambert, som man må gå ud fra ikke havde været købt - måske en af de to, men ikke begge da behovet ikke havde været der) tror jeg vi havde alle kaldt det et yderst succesfuldt vindue da vi havde fået vores største problem dækket - MEN at erstatte Suarez viste sig at være umuligt, vi kunne ikke tiltrække de største stjerner, vores manglende bredde betød (sprænget mellem de bedste og de næst bedste) imidlertid at vi stod i en situation hvor vi MÆTTE lave tvivlsomme handel med Balotelli da vi ellers ville stå i den situation vi nu står i.
igen. Vi VAR JO i kontakt med ADSKILLIGE af de største stjerner, men vi kunne af årsager som vi ikke 100% kender til, ikke tiltrække dem. Vi forsøgte det du efterlyser, det er der håndgribelige 'beviser' i form af adskillige rygter om forespørgsler og interesse overfor top-top spillerne.. når det ikke lykkedes må man jo erkende at selvom det da havde været at foretrække at gå den direkte vej, så må vi altså tage den lidt længere, mindre stejle vej.
hvem ser du som vores konkurenter ? jeg tænker du siger:
Arsenal (nyt stadion, kontinuerligt i toppen og spiller europæisk, gode lønninger, attraktiv beliggenhed)
Scum (mesterskaber på stribe i moderne tid, gode lønninger, næsten garanti for europa)
City (penge, penge, penge)
Chelsea (penge, penge, penge)
Tottenham og Everton er vores ENESTE konkurenter som vi rent faktisk kan måle os med ved, ovenstående faktorer in mente.
Hvis det UDELUKKENDE er penge det handler om, så vil jeg sige Scum, City Chelsea er out-of-our-league mens Arsenal, Spurs og Everton kan vi matche, Arsenal og Spurs har dog beliggenhed og Arsenals ovenstående fordele.
Hvad jeg argumentere for er at det IKKE bare handler om at smide flere penge, det er meget, MEGET mere komplekst end det. selv HVIS vi pludselig havde en masse penge (Saurez salg eksempelvis) har vi bare så ufattelig lang vej endnu, for vi kan ikke bare købe en superstjerne, og så give ham den løn han kræver, for det vil have en indflydelse på hvad vores nuværende spillere kræver (Sterling eks.) og så kører karussellen. DERUDOVER har vi ligeledes en stadion udvidelse som vi OGSÅ skal tage i betragtning omkring det økonomiske, samt vores FFP situation. der er en milliard faktorer som gør spillerhandler mere kompliceret end hvad jeg syntes det bliver gjort til.
*Jeg har redigeret dit citat af min post ud, for at undgå det bliver for trættende at se på... giver mit svar ikke mening ud fra dit citat alene, vil ejg geren redigere det end igen.*