Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
STMO

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af STMO » fredag, 16. jan, 2015 06:50

Fint nok med Origi og Ibe, men der skal altså noget mere til. Kom nu i gang!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 16. jan, 2015 07:49

STMO skrev:Fint nok med Origi og Ibe, men der skal altså noget mere til. Kom nu i gang!
Faktisk fuldstændig uenig. Sommerens kæmpe forvandling med nye spillere har da om noget vist, at det tager lang tid at integrere nye spillere, især hvis det er så massivt. Vi er med i 4 turneringer og ligesom sidste år, hvor vi ikke købte nogen, så håber jeg det samme sker nu. Vi har brug for kontinuitet og at spillerne får mulighed for at blomstre, så vi kan høste frugterne. En målmand og en klasseangriber havde selvfølgelig været dejligt, men midt i turneringen er de næsten umulige at få fat i. Så hellere vente.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

thefugle

Indlæg af thefugle » fredag, 16. jan, 2015 08:14

Kelly skrev:Ibe er bedre end i regner med. Han er ung og skal lære men et gigatalent.
Har du ham mere end den gennemsnitlige LFC fan? Tror godt de fleste herinde ved hvor god han er.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » fredag, 16. jan, 2015 09:17

thefugle skrev:
Kelly skrev:Ibe er bedre end i regner med. Han er ung og skal lære men et gigatalent.
Har du ham mere end den gennemsnitlige LFC fan? Tror godt de fleste herinde ved hvor god han er.

Ikke alle læs tidligere indlæg om ham.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Rasputin

Indlæg af Rasputin » fredag, 16. jan, 2015 10:32

Spændende at Ibe kommer hjem. Mon ikke det bliver på bekostning af Origi? Udviklingsmæssigt tror jeg det havde været smartere at Ibe blev i Derby med maks spilletid, udvikling og tilegnelse af erfaring, og hente Origi hjem da det ikke virker til det kører helt som det skal. Så kan han ligeså godt vende sig til miljøet hos "os". Liverpool er åbenbart også den klub i verden der tager allerlængst tid at finde sig selv i(sproget? ;) )

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » fredag, 16. jan, 2015 10:33

Man her vel lov til at mene, at han på nuværende tidspunkt måske ikke er helt klar til at forstærke os. Alle ved, at han er et kæmpe talent, men der er et stykke vej fra at spille godt i Championsship til at gøre sig gældende på et hold, der spiller med om Champions League.
Liverpool Football Klopp

BalkanPhongue

Indlæg af BalkanPhongue » fredag, 16. jan, 2015 11:17

Jeg har i denne sæson siddet med følelsen af nødløsning når vi har spillet Borini. Der har været lidt blandet polemik omkring Rodgers og Borinis forhold, er det ikke sket flere gange at Rodgers har været interesseret i både et salg og en byttehandel der inkluderede Borini? Jeg synes ikke det virker som om Rodgers tror på Borini og hans fremtid i Liverpool. Dertil kan lægges at dette forum heller ikke besidder en entydig positiv holdning til Borinis fremtid, min egen personlige vurdering af forum, men alt i alt: Ibe > Borini.
Så min pointe er, når Borini nu ikke ligefrem er Rodgers ønskebarn alt imens han stadig har fået spilletid, skal der nok byde sig nogle chancer for vores næste lille guldklump. Ja, jeg er farvet :)

Der er 2 punkter jeg vil bide mærke i:
Vores aggresive presspil er vores stærkeste kort! Det var hvad der gav SaS chancen for at score det hav af mål de gjorde sidste år og ja, i ved jo godt hvad jeg snakker om. Pointen er at dette ikke er Borinis spidskompetence, han er langsom i accelerationen og klodset i nærkampene. Jeg er sikker på mange af jer andre brugere vil mene i kender Ibe bedre end mig og mange af jer vil sikkert have ret :)
Men er det ikke rigtigt at som type er han perfekt til det spil Rodgers har haft størst succes med?

Dertil er han ung, og "homegrown", dermed vant i miljøet og det fremgår da også af diverse sociale medier at han har venner på førsteholdet (Det er en ikke irrelevant faktor).
Jeg er personlig fuld af håb overfor Liverpools/FSG's/Rodgers forsøg på at implementere en langsigtet og rational strategi for klubbens fremtid, jeg tror på at klubber som man utd og arsenal er vores sande forbilleder i denne moderne tidsalder og den forretning de har opbygget danner grundlaget for det de høster.
Med Ibe kommer vi forhåbentlig til at sende signal til alle unge talenter om at det er Liverpool man skal vælge hvis man vil have chancen for at blomstre (var det Can og Markovic begge på 20 der startede sidst?) Liverpool har "skabt" nogle af de største stjerner i verden, og det kommer de til at gøre igen!
Pointen er at jeg også her ser Ibe som det rationelle valg! Ung, talentfuld, god form, vant i miljøet - Meningen er jo at disse unge talenter kan danne fundamentet for en fremtidig klassetrup, en sund og selvkørende forretning, hvor der så med tiden kan lægges til så vi får løftet klubbens niveau til igen at være blandt de allerbedste. Det jeg ser Arsenal gjorde i sin tid.
Det er klart at det altafgørende er præstationer både mht. træner og spillere. Men man skal jo forsøge at forbedre vilkårene for disse præstationer mest muligt.

Jeg håber på endnu en succes historie a la Sterling, Og jeg synes ikke det er urealistisk. Han besidder mange naturkræfter og jeg tror på at Liverpool og miljøet omkring, Rodger, spillere, fans og historie, endnu engang kan bevise at dette ikke bare er en klub!

Er han ikke præcis et år yngre end Sterling? Altså lige blevet 19?

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 16. jan, 2015 13:17

AndreasN skrev:Man her vel lov til at mene, at han på nuværende tidspunkt måske ikke er helt klar til at forstærke os. Alle ved, at han er et kæmpe talent, men der er et stykke vej fra at spille godt i Championsship til at gøre sig gældende på et hold, der spiller med om Champions League.
Ja, det har man bestemt.

På forhånd at konkludere, at Ibe bliver en stor succes, vil vist være meget dristigt. Jeg har personligt bare en god fornemmelse.
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » fredag, 16. jan, 2015 14:09

Mit indlæg var henvendt til Kelly, der mente, at vi andre ikke kendte ham godt nok, når man mente, at han muligvis ikke var helt klar til at spille en rolle på holdet.

Jeg tror ligeledes, at han har en stor fremtid, men jeg synes, der er lige lovlig store forventninger til ham, mens stemningen omkring Origi - der er samme alder som Ibe - er langt mere negativ, omend han har udrettet væsentligt mere end Ibe.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
nikand
Alder: 46

Indlæg af nikand » fredag, 16. jan, 2015 16:56

En klassisk tendens at enkelte, jeg selv inkluderet, har en tendens til at tænke på de spillere vi ikke har tilgængelige eller er udlånt, som værende meget bedre end hvad vi har i truppen pt. Drømme skal der være plads til. Men også skepsis, og det har jeg ang. Origi og Ibe selvom jeg har set de begge har et godt antrit, hurtige og kan drible i høj fart hvilket er vigtigt. Men mon ikke der er en årsag til At Ibe spillede i Derby og ikke i LFC.
We need a new Fowler...

Kelly

Indlæg af Kelly » fredag, 16. jan, 2015 17:57

nikand skrev:En klassisk tendens at enkelte, jeg selv inkluderet, har en tendens til at tænke på de spillere vi ikke har tilgængelige eller er udlånt, som værende meget bedre end hvad vi har i truppen pt. Drømme skal der være plads til. Men også skepsis, og det har jeg ang. Origi og Ibe selvom jeg har set de begge har et godt antrit, hurtige og kan drible i høj fart hvilket er vigtigt. Men mon ikke der er en årsag til At Ibe spillede i Derby og ikke i LFC.
Seriøs Ibe er en dreng på 19 år og er allerede i førsteholdstruppen i Liverpool FC. Jeg ser omvendt sådan på det at han kommer hjem før tid. Hvorfor. Fordi der er brug for ham. Vi mangler en raket.
Senest rettet af Kelly fredag, 16. jan, 2015 18:00, rettet i alt 1 gang.

Kelly

Indlæg af Kelly » fredag, 16. jan, 2015 17:58

Kelly skrev:
nikand skrev:En klassisk tendens at enkelte, jeg selv inkluderet, har en tendens til at tænke på de spillere vi ikke har tilgængelige eller er udlånt, som værende meget bedre end hvad vi har i truppen pt. Drømme skal der være plads til. Men også skepsis, og det har jeg ang. Origi og Ibe selvom jeg har set de begge har et godt antrit, hurtige og kan drible i høj fart hvilket er vigtigt. Men mon ikke der er en årsag til At Ibe spillede i Derby og ikke i LFC.
Seriøs Ibe er en dreng på 19 år og er allerede i førsteholdstruppen i Liverpool FC. Jeg ser omvendt sådan på det at han kommer hjem før tid. Hvorfor. Fordi der er brug for ham. Vi mangler en raket.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 16. jan, 2015 18:44

Både enig og uenig.

Jeg tror ikke, at der er mange af os, som er af den mening, at Aspas, Alberto, Assaidi (som så lige er solgt) og Ilori er bedre, end dem vi har i truppen nu. Ligeledes var der vist ikke mange, der forventede, at Borini ville komme tilbage og forstærke os i sommers. Så man kan i mine øjne ikke generalisere på alle vores udlånte spillere.

Til gengæld kan jeg godt se, at alverdens transfer-targets ofte tales op, så snart vi linkes til dem, uanset om de er meget uerfarne talenter eller store etablerede navne.

Men når vi nu er nogle, der sidder med rimelige forventninger til Ibe, så hænger det jo også sammen med, at den eksisterende trup ikke har præsteret alt for imponerende igennem sæsonen foreløbig. Til tider har det jo været så skandaløst ringe, at man havde en forventning om, at man selv kunne rende på banen og gøre det bedre. Også derfor ville eksempelvis både Wisdom og Suso kunne have forstærket os i mine øjne, hvis de ikke havde været utilgængelige på grund af udleje og skade. Det handler i mine øjne ikke kun om, at vi kommer til at gøre græsset på den anden side lidt for grønt, men også om at græsset på vores egen side desværre i perioder har været visnet, hvorfor næsten al slags grøn-gulligt græs ville være en forbedring.

Jeg har kun set Origi i tre kampe for Lille. Men jeg deler din skepsis i forhold til ham. Jeg synes ganske enkelt ikke, at han indgår særligt godt i kombinationsspillet, og hans teknik har heller ikke imponeret mig i de tre kampe. Heldigvis ser Simon Kjær og flere andre med bedre kendskab til ham end jeg anderledes positivt på hans potentiale.

Hvorfor Ibe blev udlejet kan jeg ikke udtale mig om. Jeg kan kun komme med et par gæt. For at sikre, at han oplevede lidt mere stabilt at få spilletid, hvilket man nok tænker ville gavne hans udvikling. Fordi man kom til at købe en masse andre unge spillere - enten fordi man mente, at de var bedre end Ibe, fordi man ville sikre at de ikke havnede i konkurrerende klubber, eller fordi man gik lidt shop-amok og skød med spredehagl. Eller måske fordi man overvurderede sin trups kvaliteter ovenpå sidste sæson. Men alle talenter starter et sted. Og blot fordi man har været udlejet, betyder det vel ikke, at man ikke kan være god nok, når man vender tilbage? Aaron Ramsey er for mig et glimrende eksempel på, at det godt kan lykkes, at komme tilbage fra et udlån i en mindre klub som en brugbar spiller i en topklub. Det samme gælder mit gamle idol Michael Laudrup.
Kloppite

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » fredag, 16. jan, 2015 18:49

nikand skrev:Men mon ikke der er en årsag til At Ibe spillede i Derby og ikke i LFC.
Agger spillede også i Brøndby, før han kom til Liverpool og Martin Ødegaard kommer fra et sub-tophold i den norske tippeliga. Man er vel klar, når man er klar. :)
Han har scoret 5 mål i 20 kampe fra kanten. Nogle helt fantastisk solo-mål imellem, og har været blandt banens bedste i flere kampe.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 16. jan, 2015 19:01

Ham gutten hævder i hvert fald selv at være itk - og har både ramt rigtigt og forkert før. Mon ikke Origi kommer inden længe.

Besvar