texy skrev:Jeg begynder at blive lun på Lacazette til vores angreb. Men jeg har ikke rigtigt set ham spille. Så det er kun ud fra hans stats, at jeg er blevet glad for idéen. I denne sæson scorer han nærmest for sjov (17 i 19 kampe) samtidig med, at han også leverer assists. I sidste sæson nåede han også op på et flot antal scoringer (15) og blev nummer 7 på den franske topscorer-liste. Han har derudover spillet yderligere næsten to fulde sæsoner, hvor han er blevet brugt mest på højrekanten. Det er i mine øjne rigtigt gode stats og rigtigt meget erfaring for en 23-årig.
Er der nogen, der har set ham spille? Er han hurtig? Arbejder han får holdet? Ville han passe ind i den måde, som vi gerne vil spille?
Efter min mening er den bedste sammenligning faktisk Daniel Sturridge. En spiller der altid har været lidt misbrugt på højrekanten, men virkelig skinner når han er blevet rykket ind centralt. Lacazette er ligesom Studge hurtig og bevægelig, hvilket gør at han kommer til afslutninger fra en helveds masse vinkler. Tidligere har han været god for nogle utrolige afbrændere, men de sidste 2 sæsoner har han i takt med at spille central angriber fast, udviklet sig til at være en fremragende afslutter. Umiddelbart er han en lidt bedre dribler end Sturridge, men til gengæld ikke ligeså fysisk stærk som Sturridge. Han har heller ikke samme evne til at placere sig væk fra sin oppasser som Sturridge, der prøver han mere at modtage bolden og sætte sin mand. Efter min mening også en spiller der arbejder hårdt i genpresset og stresser bagkæden.
Jeg mener han er en fremragende spiller som vi bestemt skal kigge på. Jeg er lidt bekymret for at det er endnu en spiller der måske ikke er på helt det niveau som vi behøver, men jeg ville ikke være overrasket hvis han alligevel er langt mere klar til større udfordringer. Som du selv siger har han spillet rigtig mange minutter for Lyon, både i Frankrig og lidt i Europa League, og uagtet at den franske liga ikke er på niveau med Premier League, så er det altså noget andet end en spiller som Markovic der nåede en enkelt sæson i Benfica(hvor han ikke spillede specielt meget) og ellers kun havde erfaring fra sin tid i Partizan Beograd.
Jeg mener dog at han har rimeligt langt tid tilbage af sin kontrakt med Lyon, der så vidt jeg har læst mig til har meldt ud at han absolut ikke skal nogle steder til vinter. Forhandlingsteknik, muligvis, men det tyder nu mest på at Lacazette bliver et sommeremne. Desværre, da vi til den tid nok ikke vil være alene om buddet, hvilket jo ikke er specielt fedt.
Den udtalelse fra Lyon, jeg lige kunne google mig til kan ses her:
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ut-4868682
Imod moderne fodbold.