Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 04. aug, 2014 16:04

Torres niveau steg betragtelig hos os - og faldt igen hos Chelsea. Han var god da vi købte ham, men absolut ikke verdensklasse. Det er rigtigt at han scorede 82 mål i 214 kampe for AM, mens han hos os scorede 65 mål i 102 kampe. Målt på mål pr. kamp, så løftede vi ham et niveau eller to op. Han spillede på forskellige ungdomslandshold for Spanien og gjorde det også godt på A-holdet, men han var altså ikke verdensklasse. Men igen det afhænger selvfølgelig af definitionen af verdensklasse.
Senest rettet af Hr. Drejer mandag, 04. aug, 2014 16:12, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 04. aug, 2014 16:04

Så er det galt med størrelsen på hovedet igen Alonso. Det er fint du gider tjekke fakta men hvorfor ikke lige undgå den sidste linie? Savner du anerkendelse i hverdagen?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » mandag, 04. aug, 2014 16:07

Emmy skrev:Så er det galt med størrelsen på hovedet igen Alonso. Det er fint du gider tjekke fakta men hvorfor ikke lige undgå den sidste linie? Savner du anerkendelse i hverdagen?
Ja, jeg er stadig fornærmet over, at jeg ikke fik det eksklusive interview med Rodgers!

Nej, det var skam en måde at sige, at det måtte vi gerne gøre lidt mere her på forum.

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » mandag, 04. aug, 2014 16:31

Hr. Drejer skrev:Torres niveau steg betragtelig hos os - og faldt igen hos Chelsea. Han var god da vi købte ham, men absolut ikke verdensklasse. Det er rigtigt at han scorede 82 mål i 214 kampe for AM, mens han hos os scorede 65 mål i 102 kampe. Målt på mål pr. kamp, så løftede vi ham et niveau eller to op. Han spillede på forskellige ungdomslandshold for Spanien og gjorde det også godt på A-holdet, men han var altså ikke verdensklasse. Men igen det afhænger selvfølgelig af definitionen af verdensklasse.
Ja, det afhænger af definitionen af verdensklasse, og der er vi åbenbart nogle som er meget uenige.

Hele den her hylde-diskussion udspringer af den skrigende pøbels behov for "verdensklassespillere" eller spillere fra "øverste hylde". Så det centrale er vel om vi nogensinde har tilfredsstillet den frådende pøbels behov. Tilfredsstillede Torres og Suarez-handlerne dette behov? Ja, det kan der ikke være tvivl om.

Jeg benægter heller ikke at Torres steg i niveau hos os. Men er overbevist om, at han blev anset som en spiller fra øverste hylde blandt de fleste fodboldfans allerede inden han kom til Liverpool.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » mandag, 04. aug, 2014 16:33

@JTN

Jeg synes overhovedet ikke, at Allen har nogen andel i sidste sæsons succes. Han står for mig som symptomet på, hvad vi gør galt. Vi køber en spiller dyrt og skaber forventninger om, at han skal være en bærende kraft i det projekt, der genplacerer os i toppen af engelsk fodbold. Spilleren ender så med at være en marginalspiller, der ikke ville kunne snige sig til det yderste af en af vores konkurrenters udskiftningsbænke.

Og hvem taler om lappeløsninger i forhold til Suarez? For mig er det lappeløsningerne, som vi er igang med. Altså mange unge spillere, hvor en af dem måske stepper op nu og flere måske på sigt, men muligvis ingen hverken nu eller før vi sælger dem videre. Jeg taler om, at det ville være rart med en signing, der er god nok til, at holdet med ham kan bygge videre på den succes, som vi altovervejende kun oplevede på grund af Suarez i sidste sæson. Reus eller Falcao er ikke lappeløsninger. Det er ambitiøst. Nuvel, de er måske ikke tilgængelige. Men indtil vi har forsøgt at lægge op imod £75m for den rigtige erstatning (nej, vi BEHØVER ikke at bruge alle pengene, men vi skal være villige til det), så savner jeg ambitioner i transfervinduet.

@ Surf
Som ovenstående indikerer, så har jeg svært ved at forstå, hvordan man kan vurdere et transfervindue til over middel, hvis vores startelver bliver svækket. Uanset, at der er tale om omstændigheder, der ikke kunne undgås (frikøbsklausul), så vil det for mig aldrig kunne blive over middel. Hvis vi i morgen hentede Falcao, så ville det være over middel, da bredden så ville være styrket, og startelveren ville være lige så stærk som med Suarez.

Men for lige at sætte min kritik lidt i perspektiv, så skal den jo ses i lyset af, at jeg ikke ved noget eller i hvert fald ret meget. Jeg ved ikke, om vi har forhørt os på 5 topnavne med en villighed til at betale prisen, men er blevet afvist. Hvis vi har gjort forsøgene, men klubber og spillere ingen interesse har i at sælge eller komme til Liverpool, så vil jeg sagtens kunne erklære mig tilfreds med vores ageren, selvom resulatatet af vinduet for mig stadig vil være under middel. Heldigvis (men også lidt af et irritationsmoment på grund af manglende viden i forhold til klubbens ageren) bruger vi ikke pressen på samme forkastelige måde som Barca og Real. Havde vi gjort det, så vidste vi nok meget mere om, hvilke spillere, som klubben i sommerens løb har udvist interesse for. Meget af det vi ser i medierne lader til at være gætværk eller deciderede opdigtede historier, der skal skaffe klik og sælge aviser. Så kun ud fra den smule som jeg ved, er jeg indtil videre lidt skuffet.
Kloppite

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 04. aug, 2014 16:36

I deres respektive klubber og ligaer, var både Torres og Suarez stjerner og topspillere inden, de kom til Liverpool.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » mandag, 04. aug, 2014 16:43

Kort sagt: hent to verdensklassespillere hvis vi vil fortsætte med at spise kirsebær med de store og ønsker at blive betragtet som sådan. Det forstår sidste sæsons nr 7, da at gøre. Især fordi vi alligevel smider pengene efter indkøb. Hummels eller Lovren ? Reus eller Markovic ? Etc. (Ved godt lønnen nok er væsentlig højere hos de mest etablerede spillere )
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » mandag, 04. aug, 2014 16:51

texy skrev:
@ Surf
Som ovenstående indikerer, så har jeg svært ved at forstå, hvordan man kan vurdere et transfervindue til over middel, hvis vores startelver bliver svækket. Uanset, at der er tale om omstændigheder, der ikke kunne undgås (frikøbsklausul), så vil det for mig aldrig kunne blive over middel. Hvis vi i morgen hentede Falcao, så ville det være over middel, da bredden så ville være styrket, og startelveren ville være lige så stærk som med Suarez.
Som sagt, så kræver det også en VB, for at jeg synes det er over middel. Men i den evaluering, så tager jeg altså omstændighederne med i betragtning. Hvilke omstændigheder? Jo, at jeg opfattede det som nærmest umuligt at beholde Suarez (der uanset hvad ville have været ude i mange - og vigtige - måneder). At jeg opfatter det som svært for os at hente top-top navne, dels pga. vores lønpolitik og dels fordi jeg simpelthen endnu ikke tror, at vi i spillernes øjne er etableret fast i "eliten" igen - det vil sige fast top 4. Der tror jeg simpelthen stadig, at en klub som Arsenal er foran os, samtidig med at de også har en mere attraktiv manager (selvom Rodgers måske så småt er ved at komme efter det).

Samtidig har jeg opfattet det som relativt akut, at vores bredde blev betydeligt forbedret. Suarez' afsked har gjort det næsten umuligt at forstærke vores start-11, fordi vi simpelthen har mistet en af verdens tre bedste offensivspillere. Så at gå ud på den anden side af vinduet med en stærkere start-11 (alle 11 spillere taget i betragtning) har jeg pretty much opfattet som en umulighed.
Sidste sæson synes jeg omvendt, at vores trup var alt for tynd. Derfor har det været en stor bekymring for mig, hvorvidt vi kunne bibeholde vores top-4 udfordring i næste sæson, ganske enkelt pga. presset fra CL, som Rodgers og mange af spillerne ikke har været vant til at håndtere. Og så er Lallana, Lambert, Can, Markovic altså spillere, der er betydeligt bedre end Alberto, Aspas, Moses, Cissokho. Spillere, der var absolut nødvendigt at erstatte, hvilket jeg synes er godkendt som det ser ud nu (MEN: har jo kun pre-season kampene at vurdere på ang. Can og Markovic, så her er jeg reelt blank).

Samtidig har vi så fået en forsvarsspiller ind i Lovren, der imø. har noget af det, vi har manglet - lederskabet. Og det siger jeg på ren fornemmelse, hvilket selvfølgelig er bakket op og dannet af, hvad jeg har læst, særligt fra Rodgers og Carragher udtalelser. Får han stabiliseret eller måske ligefrem løst vores forsvarsproblemer? Det tror jeg ikke. Men jeg glæder mig over, at vi lader til at adressere problemerne, og her ser jeg altså Lovren som et decideret godt køb. Jeg forventer ikke, at vi kunne købe folk som Godin, Hummels eller Kompany, og så synes jeg at Lovren ligger lige under disse, og måske endda med potentiale til at tage skridtet op. Mao. godt scoutingarbejde, hvis jeg for ret.

Så det var kort mine tanker om vinduet. Kort sagt synes jeg godt man må vurdere vinduet på de omstændigheder, der har været til stede. Fx omstændigheden at Suarez var væk, eller at Sanchez valgte os fra. Men en VB er stadig påkrævet (Moreno!), og en god angriber ville også pynte gevaldigt, men det behøver imø. ikke være Reus-klassen, da jeg forventer at Sturridge kan trække det største læs. Min bekymring er Sturridges' skadesfrekvens. Remy havde været godkendt her.

Det skal ikke læses som om, at jeg forventer at det bliver en sikker succes. Det skal læses som, at jeg egentlig er ved nogen lunde mod, og at jeg i hvert fald langt fra opfatter det som patetisk.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » mandag, 04. aug, 2014 17:16

@ Surf

Så længe Sterling fortsætter sin form fra USA, så er jeg sgu også ved nogenlunde godt mod. :D
Kloppite

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » mandag, 04. aug, 2014 17:17

Haha det er jeg sådan set også. En af de ting, jeg er meget spændt på i næste sæson er faktisk, netop hvordan Sterling vil blive anvendt.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » mandag, 04. aug, 2014 17:43

texy skrev:Jeg synes overhovedet ikke, at Allen har nogen andel i sidste sæsons succes.
Nu skal det ikke blive en længere diskussion om Allen, men han spillede i 25 kampe, og havde i mine øjne en andel i udesejrene over Manchester United og Southampton. Det skal han trods alt have, selvom det ikke var en stor sæson for hans vedkommende. Man så blandt anden forskellen på ham og Henderson i de tre karantænekampe til sidst. Jeg har i en anden tråd argumenteret for, at det er denne sæson, som skal vise, om Allen er sit prisskilt værd. Derfor mener jeg ikke, at han kan bruge som eksempel på en eventuel fejlsslagen transferstrategi.
texy skrev:Og hvem taler om lappeløsninger i forhold til Suarez? For mig er det lappeløsningerne, som vi er igang med
Det var ideen med én lappeløsning, jeg finder uholdbar. Jeg tror ikke på én spiller som en hurtigt løsning på problemet og derfor er jeg som udgangspunkt også tilfreds med strategien indtil videre, uagtet at jeg ikke kender alverden til hverken Can eller Markovic.
texy skrev: Jeg taler om, at det ville være rart med en signing, der er god nok til, at holdet med ham kan bygge videre på den succes, som vi altovervejende kun oplevede på grund af Suarez i sidste sæson
Jeg synes, vi var meget mere end et one-man-team. Det fornemmer jeg også, at du mener i din anerkendelse af bl.a. Sterling. Der skal dog ikke herske tvivl om Suárez store betydning i den forgangne sæson, men der var så mange andre positive elementer at bygge videre på, bl.a. Sturridges mål, Hendersons gode spil og den succesfulde omskoling af Gerrard.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 04. aug, 2014 17:50

JudgeStudge skrev:I deres respektive klubber og ligaer, var både Torres og Suarez stjerner og topspillere inden, de kom til Liverpool.
Præcis.

Hele denne tilbagevendende snak omkring, hvorvidt spillere er verdensklasse eller ej, kan blive en smule anstrengende, da folk opererer med forskellige opfattelser af, hvornår en spiller hører til i denne kategori.

Men som Arda nævner ovenfor, så var det på daværende tidspunkt alment kendt, at Suarez og Torres var topspillere i deres respektive ligaer, hvor de nød stor opmærksomhed og i den grad fik sat deres aftryk. At klandre Torres for ikke at være en topangriber med det bevismateriale, at han spillede på et mandskab, der ikke formåede at befinde sig i toppen af en dengang mere konkurrencedygtig La Liga, er i mine øjne useriøst, og bevis på endnu en fejlslutning, når der anvendes statistik.

Som Texy er inde på, har Liverpool igennem tiderne hentet mange profiler til klubben. Mange af disse profiler, herunder Dalglish, Barnes, Beardsley, Torres, Mascherano og Suarez har så formået at hæve deres niveau endnu en tand. Man kan således mene, at Liverpool igennem tiden ikke har været kendt for at hente spillere, der har nået deres topniveau. Men at sige, at vi ikke er kendt for at hente topnavne er nu ikke helt korrekt.

Angående diskussionen omkring, hvorvidt vores ageren på transfermarkedet skal opfattes som en succes eller en fiasko, vil jeg mene det er for tidligt at fælde en dom. Rodgers har selv været ude og udtale, at vi stadigvæk skal have et par positioner forstærket. Henter vi Moreno og en offensiv spiller af høj kvalitet, vil jeg mene, at vi er kommet hæderligt ud af vinduet, om end jeg aldrig bliver fortaler for at hente 8-10 spillere i et enkelt vindue. Glipper vi i forhold til forstærkninger til at hente forstærkninger til forreste geled, vil det dog tælle meget ned i mine øjne.

Jeg kan allerede på nuværende tidspunkt være en smule ængstelig over, at vi så målrettet går efter helt unge og relativt uprøvede spillere i Moreno, Can, Markovic, Origi og Manquillo. Vi har allerede en ret ung stamme i Henderson, Allen, Sterling, Sturridge, Mignolet, Sakho og Flanagan. Med ovenstående tilføjelser vil vi stille med en af de yngste start 11'ere, hvis ikke den yngste, hvor mange af disse spillere er relativt uprøvede i forhold til at prøve kræfter med de største drenge i klassen. Rodgers spinner utroligt meget på at hente spillere af rette karakter, og det kan da også være, at disse spillere qua deres mentalitet og viljestyrke vil kunne lave en "Manchester United", eller i nyere tid en "Dortmund", og modbevise gamle Alan Hansen, at man rent faktisk kan være succesfuld med unge spillere. Jeg har dog mine tvivl, da konkurrencen sidste år, og igen i denne sæson, bliver benhård.

Jeg er ligeledes nervøs for, at vi med afgangen af Luis Suarez kommer til at miste for mange mål, og at dette vil afspejle sig i vores resultater. Tager jeg de kritiske briller på, vil jeg mene, at det kun er Daniel Sturridge, der kan betragtes som en klinisk afslutter. Og selv Sturridge har det med fra tid til anden at ramle ind i nogle fæle afbrændere. Suarez tiltrak sig utrolig megen opmærksomhed fra modstanderen qua hans arbejdsraseri, og målfarlighed, hvilket skabte plads til vores andre offensive spillere. Med afgangen af Suarez vil markeringerne sidde tættere på Sturridge, Coutinho og Sterling, hvorfor disse spillere vil opleve et øget pres. I mine øjne er det derfor ikke sikkert, at vi vil opleve samme offensive festfyrværkeri i næsten sæson, da vores offensive spillere skal bevise, at de formår at løfte arven fra Suarez og i højere grad bidrage på scoringstavlen (Sturridge undtaget).

Af den grund vil jeg også mene, at det er essentielt, at vi henter en alsidig offensiv spiller, der kan indgå i start 11'eren med Daniel Sturridge, og er garant for minimum 10-15 mål på en sæson. Disse spillere er dog sjældne og dyre. Typemæssigt er vi ovre i en Griezmann, Reus, Bale eller lignende. Måske en Lacazette fra Lyon ville være løsningen?

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » mandag, 04. aug, 2014 18:15

Alonso skrev:
Emmy skrev:Så er det galt med størrelsen på hovedet igen Alonso. Det er fint du gider tjekke fakta men hvorfor ikke lige undgå den sidste linie? Savner du anerkendelse i hverdagen?
Ja, jeg er stadig fornærmet over, at jeg ikke fik det eksklusive interview med Rodgers!

Nej, det var skam en måde at sige, at det måtte vi gerne gøre lidt mere her på forum.
Ja afvisninger kan godt være hårdt for selvværdet.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » mandag, 04. aug, 2014 18:45

Så nu skal man bare være en superstjerne i en liga og så tilhører man "øverste hylde"? Hvilke ligaer tæller med? Hvordan defineres en superstjerne? Ja, jeg spørger dumt nu, men det er godt nok diffust.

Og så er vi tilbage ved min signatur. Jeg er så træt af de der "hylder". Jeg aner ikke, hvornår en spiller er den ene eller den anden hylde. Jeg aner heller ikke, hvor mange hylder der er. Og sådan kan man blive ved. Jeg tør godt vædde med, at det her forum vil byde på frygtelig mange forskellige svar på de spørgsmål, så hvad kan vi egentlig bruge debatten til, når det er så svært at forstå, hvad der egentlig menes.

Jeg erkender også gerne, at jeg muligvis er den eneste, der har et problem med det. Så I skal endelig blive ved, når det fungerer godt for jer. Jeg skulle bare lige ytre min frustration.

Lad mig afsluttende sige, at vi stadig mangler en venstreback, der er bedre end Jose Enrique og en angriber, der som minimum er på niveau med Sturridge.

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » mandag, 04. aug, 2014 18:47

Nu skal det jo ikke kun være trættende modsvar, så jeg giver dig min opbakning her Alonso. Det her med hylder og stjerner er vi absolut enige om. Det er træls snak.

Besvar