Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
pow9199

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » søndag, 13. apr, 2014 10:43

Historik over Draxlers positioner
http://www.football-lineups.com/footballer/55354/
Reus
http://www.football-lineups.com/footballer/27060/
Kroos
http://www.football-lineups.com/footballer/11106/

Som spillertype er det vel åbenlyst de ikke minder om hinanden, men de mere eksplosive Draxler og Reus, er begge intelligente nok, til at spille centralt også. Om end den centrale rolle i 4-2-3-1 er ret anderledes end 4-1-4-1

AllanShore

Indlæg af AllanShore » søndag, 13. apr, 2014 11:22

Fan af Manchester United

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 13. apr, 2014 11:27

Alonso skrev:Jeg har sagt det længe, og jeg siger det gerne igen: Marco Reus og Toni Kroos er mine to ønskespillere. Aner ikke, om de er mulige at få, men begge spillere vil falde forrygende ind på vores hold, og så er de blandt de absolut bedste på deres pladser.

Men det er utopiske drømme, medmindre vi har flere milliarder at handle for. For hvis man kigger på truppen, så er der brug for mere end 2-3 spillere, når det også hedder CL. Som minimum en målmand, en venstreback, en central midtbanespiller, en kantspiller og en angriber.

Du kan hente meget ved få nogle af de unge spillere til at tage næste skridt, men der vil stadig være brug for opgradering på de pladser. Her snakker jeg om spillere som Luis Alberto, Suso, Joao Carlos Teixeira, Fabio Borini, Tiago Illori og Andre Wisdom.

Det er stadig for tidligt for spillere som Ryan McLaughlin og Jordon Ibe. Samme kan i øvrigt siges som U21 profiler som Jack Dunn og Kristoffer Peterson.
Reus' frikøbsklausul på 30 mio £ er først gældende fra sommeren 2015, som jeg læser det forskellige steder.

Ellers er jeg enig med dig i, at det nok vil være at foretrække, at vi køber mere end 2 spillere til sommer, og det er jeg jo også 100% overbevist om, at vi gør.

De spillere, vi skal hente bør dog som min. matche niveuaet på de spillere, vi allerede har, og der er niveauet hele vejen rundt altså så højt efterhånden, at vi skal betale ret mange penge for nye spillere medmindre, en spiller har en lav frikøbs klausul, er blevet Bosman spiller, er overskudsspiller eller lignende, og forhåbentlig kan vi hente en spiller eller 2 på en af disse konti.
Kunne vi få en venstre back og en målmand for rimelige penge, så er jeg sikker på, at vi har et ret stort budget at handle for til en central midt, en winger og en angriber.

Kroos til 30 mio £ og en Muriel med en frikøbs klausul på rygtet 18 mio £.

Tello og Konoplyanka kunne være bud på en winger, hvor de vel ligger i omgnen af 15-20 mio £.

Jeg forventer, at vi selv sælger for rundt 30 mio £.

Jeg forventer til gengæld også, at 1-3 af vores unge spillere for reserverne eller som er udlejede vil finde plads omkring kernen af bruttotruppen af vores 1. hold, hvis jeg kender Rodgers ret.

Rigtig gode spillere til meget færre penge kunne være:

Micah Richards, Diamé og Callum McManaman.

Hvor mange spillere har City, Chelsea, Arsenal haft brug for i år med deres CL program ? Jeg synes de 2 førstnævnte har spillet med meget de samme spillere i hvert fald i Prl og CL.

thefugle

Indlæg af thefugle » søndag, 13. apr, 2014 11:39

Nu må det der tello navn snart stoppe med at poppe op herinde som mulige mål for os.

Ikke god nok.

Nej. Bare nej.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 13. apr, 2014 11:41

Emmy skrev:Det øverste er vel i for sig rigtigt nok men jeg synes mere det er dynamikken på Bayerns hold der går at Kroos kan komme til at ligge på den plads. Han går ikke på banen for at spille en ren 10'er plads.
Som pow9199 skriver, så har Kroos spillet som én af de to fremskudte centrale i 4-1-4-1. Og det er ganske rigtigt anderledes end 10'eren i 4-2-3-1.

I sidste sæson spillede Kroos dog ofte decideret 10'er i 4-2-3-1. Det gjorde han lige indtil han blev skadet mod Arsenal på Emirates. Jeg mener også, at han spillede 10'er i Leverkusen-tiden.
I denne sæson har han dog spillet meget længere tilbage. Det er helt rigtigt.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 13. apr, 2014 11:44

thefugle skrev:Nu må det der tello navn snart stoppe med at poppe op herinde som mulige mål for os.

Ikke god nok.

Nej. Bare nej.
Lad mig bar nøjes med at konstatere, at vi er uenige men også, at han er et godt bud blandt mange, og at vi vist har haft følere ude efter ham sidste sommer, hvor Barca åbenbart fandt ham god nok til at ville forlænge med ham.

Han er jo heller ikke en færdig spiller på 28 år men givetvis en spiller, Rodgers vil kunne udvikle på, og hvor blandt andre jeg ser et stort potentiale i råmaterialet (lidt a lá købene Coutinho/Sturridge)

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 13. apr, 2014 11:46

AJ skrev:
Emmy skrev:Det øverste er vel i for sig rigtigt nok men jeg synes mere det er dynamikken på Bayerns hold der går at Kroos kan komme til at ligge på den plads. Han går ikke på banen for at spille en ren 10'er plads.
Som pow9199 skriver, så har Kroos spillet som én af de to fremskudte centrale i 4-1-4-1. Og det er ganske rigtigt anderledes end 10'eren i 4-2-3-1.

I sidste sæson spillede Kroos dog ofte decideret 10'er i 4-2-3-1. Det gjorde han lige indtil han blev skadet mod Arsenal på Emirates. Jeg mener også, at han spillede 10'er i Leverkusen-tiden.
I denne sæson har han dog spillet meget længere tilbage. Det er helt rigtigt.
Altså en super alsidig spiller, som varetager alle centrale pladser på midten - Drømmekøb!

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » søndag, 13. apr, 2014 12:08

Hold nu bare op med Tello. Jeg køber ikke argumentet om, at fordi Barcelona forlænger med ham, så må han være god. Tello er brugt som en spiller de lige smider på banen de sidste 20 minutter, når det skal cruises hjem.

Jeg synes vi skal sigte en del højere. Faste spillere for lidt mindre klubber. Og så ellers spillere, der bruges i rotation i større klubber, men som vil have fast spilletid / er røget i unåde. Det er imo den slags vi bør gå efter...
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 13. apr, 2014 14:23

Badooo skrev:Hold nu bare op med Tello. Jeg køber ikke argumentet om, at fordi Barcelona forlænger med ham, så må han være god. Tello er brugt som en spiller de lige smider på banen de sidste 20 minutter, når det skal cruises hjem.

Jeg synes vi skal sigte en del højere. Faste spillere for lidt mindre klubber. Og så ellers spillere, der bruges i rotation i større klubber, men som vil have fast spilletid / er røget i unåde. Det er imo den slags vi bør gå efter...
Med al respekt Badoo, så underkender jeg ikke trænere og direktion i Barcelona, så fordi du ikke kan se deres bevæggrunde for en forlængelse med Tello, så rater jeg dem uendeligt meget højere end din - sorry.

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » søndag, 13. apr, 2014 15:30

Niels K skrev:
Badooo skrev:Hold nu bare op med Tello. Jeg køber ikke argumentet om, at fordi Barcelona forlænger med ham, så må han være god. Tello er brugt som en spiller de lige smider på banen de sidste 20 minutter, når det skal cruises hjem.

Med al respekt Badoo, så underkender jeg ikke trænere og direktion i Barcelona, så fordi du ikke kan se deres bevæggrunde for en forlængelse med Tello, så rater jeg dem uendeligt meget højere end din - sorry.

Wow, tal om at føle sig angrebet :)
Badooo siger, hvad han mener!

thefugle

Indlæg af thefugle » søndag, 13. apr, 2014 15:40

Badooo skrev:
Niels K skrev:

Ingen grund til at gå i forsvarsposition osv. De har nok stadig set et potentiale i ham da de forlængede, der er bare ikke særlig mange andre der kan se det.

Vi skal sigte væsentligt højere end end spiller på barcelonas bænk der stort set aldrig bliver brugt. Mener at hvis vi skal købe ind til den position, så er der flere spillere der er væsentligt bedre til sikkert samme pris som han vil koste.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 13. apr, 2014 16:55

Vi har efterhånden vist omverden hvilket fantastisk hold vi er. Tror seriøst vi kan købe lige de spillere vi ønsker. Hvis pengene er til det selvfølgelig.
Mine 3 ønsker:
Shaw/Moreno
Kroos
Reus

Glæder mig til Champions League Nights næste år. Vi kan komme langt.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 13. apr, 2014 17:06

thefugle skrev:
Badooo skrev:
Niels K skrev:

Ingen grund til at gå i forsvarsposition osv. De har nok stadig set et potentiale i ham da de forlængede, der er bare ikke særlig mange andre der kan se det.

Vi skal sigte væsentligt højere end end spiller på barcelonas bænk der stort set aldrig bliver brugt. Mener at hvis vi skal købe ind til den position, så er der flere spillere der er væsentligt bedre til sikkert samme pris som han vil koste.
@ Badoo, dit udsagn giver bare meget lidt mening, når du underruler Barcelona's transferstrategi og generelle vurdering af en spillers talent uden andet end din og thefugle's subjektive mening, hvor jeg er helt uenig, og hvor jeg egentlig føler mig i meget godt selskab med Barcelona's bedømmelse, som vel ikke er det værste selskab at være i ? De har ham til dagligt og bedømmer ham helt anderledes, end du gør ud fra, hvad du har set i hans 6 kampe fra start, hans 20 indskift, hvor han i disse 26 kampe har scoret 5 og lavet 19 assists ?

Jeg foretsiller mig ikke, at vi nødvendigvis skal købe en til at starte inde med det angreb, vi har, men han er under alle omstændigheder en væsentlig bedre mand at have på bænken end Aspas, Borini og Moses, men kom I bare med Jeres forslag...

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 13. apr, 2014 17:11

LFC-Aaby skrev:Vi har efterhånden vist omverden hvilket fantastisk hold vi er. Tror seriøst vi kan købe lige de spillere vi ønsker. Hvis pengene er til det selvfølgelig.
Mine 3 ønsker:
Shaw/Moreno
Kroos
Reus

Glæder mig til Champions League Nights næste år. Vi kan komme langt.
Ender det med et mesterskab så tror jeg også vi kan tiltrække de helt dygtige spillere. Og glipper mesterskabet så er vi under alle omstændigheder igen med i CL og det tæller enormt meget når det handler om at tiltrække spillere.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 13. apr, 2014 17:25

Alonso skrev:Jeg har sagt det længe, og jeg siger det gerne igen: Marco Reus og Toni Kroos er mine to ønskespillere. Aner ikke, om de er mulige at få, men begge spillere vil falde forrygende ind på vores hold, og så er de blandt de absolut bedste på deres pladser.

Men det er utopiske drømme, medmindre vi har flere milliarder at handle for. For hvis man kigger på truppen, så er der brug for mere end 2-3 spillere, når det også hedder CL. Som minimum en målmand, en venstreback, en central midtbanespiller, en kantspiller og en angriber.

Du kan hente meget ved få nogle af de unge spillere til at tage næste skridt, men der vil stadig være brug for opgradering på de pladser. Her snakker jeg om spillere som Luis Alberto, Suso, Joao Carlos Teixeira, Fabio Borini, Tiago Illori og Andre Wisdom.

Det er stadig for tidligt for spillere som Ryan McLaughlin og Jordon Ibe. Samme kan i øvrigt siges som U21 profiler som Jack Dunn og Kristoffer Peterson.
I Prl har Chelsea brugt 19 spillere meget og 6 spillere meget lidt.
Man C har brugt 19 spillere meget og 4 spillere meget lidt.
Arsenal har brugt 20 spillere meget og 3 spillere meget lidt.
Man U har brugt 23 spillere meget og 4 spillere meget lidt.

De har spillet CL, hvor jeg formoder (har ej tjekket), at de har brugt de samme spillere som i Prl.

Det må give et meget godt udgangspunkt for, hvor mange spillere, man har brug for medCL kampe, da de også har haft skader mv.

Vi har brugt 19 meget og 6 meget lidt, hvoraf der var 8 kampe som indskifter til Alberto og 5 til Kelly.

Ellers var der 1-2 kampe/indskift til: Ibe, Wisdom, Texas og Smith.

Cissokho, Aspas og Moses var en del af de nævnte 19, og det taler jo for, at vi får hentet netop en venstre forsvarer, en winger og en angriber, selvom vi får Enrique tilbage.

Ilori mener jeg lige så godt kunne have fået kampene i stedet for Kelly/Touré.

Alberto fik 8 kampe som indskifter, men omvendt har både Lucas og Allen været ude, og begge har ikke fået mange kampe i denne sæson, selvom man ikke vil kunne sige nej til Kroos (startplads), og selvom 3,5 mio £ er meget lidt for en Diamé (breddespiller).

Besvar