Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Det er alle andre spillere, end dem vi bliver linket til eller køber. Hvis vi køber Messi, så er der ingen tvivl om wt det vil være ðet mest forfærdelig køb ever. Men fordi vi ikke er linket til Morten Duncan, så er han en drømmesigning... selvfølgelig lige indtil vi bliver linket til ham.
Jeg fatter simpelthen ikke det had til at hvad Liverpool gør og står for herinde.
Tror vores lille ManU fan herinde er en langt større Liverpoolfan end visse personager herinde, som lader til kun at blive tilfreds hvis vi opfinder en tidsmaskine og rejser tilbage til 80'erne
Jeg fatter simpelthen ikke det had til at hvad Liverpool gør og står for herinde.
Tror vores lille ManU fan herinde er en langt større Liverpoolfan end visse personager herinde, som lader til kun at blive tilfreds hvis vi opfinder en tidsmaskine og rejser tilbage til 80'erne
Det er mest fordi, mange af dem der kritiserer vores vindue i store vendinger, ofte har det med bare at kritisere. Se her igen, f.eks., nu nævner du to spillere, der rigtigt nok er solgt for relativt moderate summer, men ingen er dem er jo realistiske for LFC, når vi hverken spiller EL, CL eller vil give specielt høje lønninger. Jeg siger ikke, at vores vindue er perfekt eller virkelig godt, men jeg ville gerne høre seriøse bud på alternativer, "klasse signings", der gerne vil til LFC. Det har jeg endnu ikke rigtigt hørt. Derfor synes jeg også godt kritikken kan være lidt trættende.henrik1 skrev:Hvem har iøvrigt nævnt Messi? Men der er en masse spillere der er blevet handlet til ganske menneskelige summer, jf. David Villa og Mario Gomez. Der er ingen der siger at det var lige de to vi skulle hente, det var blot et eksempel.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
vi kan jo købe zlatan for 45 mil så kan han gå på pension næste år.
de eneste "stjerner" som liverpool kan få er dem over 32 og over deres bedste år.
Folk skriger på bedre signings men ingen gode forslag imo.
David villa, jeg er 100% sikker på vi sagtens kunne have fået ham men vi ville nok ikke betale mere ind 3-4 mil for en spille som ham i han tilstand og alder. (og er det en big signing?)
Syntes sku Costa ser rigtig spændende i forhold til hvad jeg ellers havde regning med at vi kunne købe for 20 mil pund til en top 7 klub i england. jeg er da også sikker på vi sagtens kan hente stjerner ind hvis vi betaler over pris og retarderd løn.
Det kunne jo også ske at vores unge spiller snart bliver de stjerner vi længes efter vi har ihvertfald et sindsygt godt akademi. lad os nu lige komme 18 kampe in i seasonen før vi kan sige om vores transfer er et scoop eller et flop.
de eneste "stjerner" som liverpool kan få er dem over 32 og over deres bedste år.
Folk skriger på bedre signings men ingen gode forslag imo.
David villa, jeg er 100% sikker på vi sagtens kunne have fået ham men vi ville nok ikke betale mere ind 3-4 mil for en spille som ham i han tilstand og alder. (og er det en big signing?)
Syntes sku Costa ser rigtig spændende i forhold til hvad jeg ellers havde regning med at vi kunne købe for 20 mil pund til en top 7 klub i england. jeg er da også sikker på vi sagtens kan hente stjerner ind hvis vi betaler over pris og retarderd løn.
Det kunne jo også ske at vores unge spiller snart bliver de stjerner vi længes efter vi har ihvertfald et sindsygt godt akademi. lad os nu lige komme 18 kampe in i seasonen før vi kan sige om vores transfer er et scoop eller et flop.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”
-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
Wormie og Surf:
Det handler jo lige så meget om signalværdi som det handler om kvalitet. Men jeg vil alligevel hellere have en David Villa, der måske er på top et par år til end en middelmådig spiller fra et midterhold i Spanien, der måske aldrig slår til.
Så kan jeg give surf ret i at det måske er svært at lokke disse spillere, men det er i det øjeblik vi begynder at bilde os selv ind at vi virklig er et midterhold at vi så også bliver et. Jeg tror man skal vise lidt fortænder og i det mindste forsøge. Men det gør klubben jo også ved at sige, at vi sigter efter CL. Det er handlingen bag ordene der mangler.
Jeg kan ikke komme på nogle bedre alternativer, men så er jeg jo omvendt heller ikke indsat i markedet på samme måde som agenter, folk i branchen med videre. Jeg havde eksempelvis ikke regnet med at Soldado skulle blive solgt, at priserne lige pludselig skulle ryge så højt op osv. Men fordi jeg ikke sidder inde med den branchekundskab må man vel alligevel kunne have en mening eller?
Så er der en herinde der siger, at hver gang vi linkes til en spiller, gør visse "falske" Liverpool-fans spilleren mindre end hvad han er. Det er lidt en fantasiverden at leve i synes jeg, det er vel snarere tværtimod. Jeg husker da selv al eurofi der var i klubben da vi købte Cheyrou og Le Tallec...vi havde jo nærmest snydt hele fodbold eliten med de røverkøb...ja vi blev alle lidt klogere. Det er vel iøvrigt meget normalt, at man er helt oppe at køre over et køb, jeg husker selv følelserne da vi købte Morientes, og den efterfølgende skuffelse. Jeg synes om noget vi er lidt for blinde i vores tillid i mange tilfælde.
Det handler jo lige så meget om signalværdi som det handler om kvalitet. Men jeg vil alligevel hellere have en David Villa, der måske er på top et par år til end en middelmådig spiller fra et midterhold i Spanien, der måske aldrig slår til.
Så kan jeg give surf ret i at det måske er svært at lokke disse spillere, men det er i det øjeblik vi begynder at bilde os selv ind at vi virklig er et midterhold at vi så også bliver et. Jeg tror man skal vise lidt fortænder og i det mindste forsøge. Men det gør klubben jo også ved at sige, at vi sigter efter CL. Det er handlingen bag ordene der mangler.
Jeg kan ikke komme på nogle bedre alternativer, men så er jeg jo omvendt heller ikke indsat i markedet på samme måde som agenter, folk i branchen med videre. Jeg havde eksempelvis ikke regnet med at Soldado skulle blive solgt, at priserne lige pludselig skulle ryge så højt op osv. Men fordi jeg ikke sidder inde med den branchekundskab må man vel alligevel kunne have en mening eller?
Så er der en herinde der siger, at hver gang vi linkes til en spiller, gør visse "falske" Liverpool-fans spilleren mindre end hvad han er. Det er lidt en fantasiverden at leve i synes jeg, det er vel snarere tværtimod. Jeg husker da selv al eurofi der var i klubben da vi købte Cheyrou og Le Tallec...vi havde jo nærmest snydt hele fodbold eliten med de røverkøb...ja vi blev alle lidt klogere. Det er vel iøvrigt meget normalt, at man er helt oppe at køre over et køb, jeg husker selv følelserne da vi købte Morientes, og den efterfølgende skuffelse. Jeg synes om noget vi er lidt for blinde i vores tillid i mange tilfælde.
Jeg syntes liverpool skal hente eriksen. Og en defensiv midt.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
-
Der synes jeg lige du skal tænke dig omEmmy skrev: Der skal jo stadig købes ind som erstatning for dem der forsvinder og det er. Og det til den gode side.
Hvem mere end Carra mener du er forsvundet fra start 11'eren? Han spillede jo under alle omstændigheder på lånt tid.

Form is temporary, class is permanent. Be faithful to your club.
Vi er enige langt hen ad vejen. Dét, som er så paradoksalt er jo at kalde på "store signings", men så ikke at vide hvem det f.eks. kunne være. Hvordan kan du bebrejde vores scoutingsystem, når du selv siger, at de kender markedet bedre end dig? Så er det jo klart, at du aldrig bliver tilfreds, hvis præmissen er, at de skal finde store spillere, men som du ikke kender. Så bliver du vel aldrig helt tilfreds?henrik1 skrev:Jeg kan ikke komme på nogle bedre alternativer, men så er jeg jo omvendt heller ikke indsat i markedet på samme måde som agenter, folk i branchen med videre. Jeg havde eksempelvis ikke regnet med at Soldado skulle blive solgt, at priserne lige pludselig skulle ryge så højt op osv. Men fordi jeg ikke sidder inde med den branchekundskab må man vel alligevel kunne have en mening eller?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Hvem snakker om Messi? Indtil videre går køb og salg nogenlunde lige op. Det er vel fair nok at forvente, at der bliver investeret en smule i truppen.Wormie skrev:Trættende at hører på folk vil have big signings...
lad os hente messi. fuck sake. get real vi kan jo ikke hente folk med mindere vi betaler 25% og giver dem 200k om ugen.
Det jo lige præcis det vi prøver at komme af med. i husker vel nok at vores klub var truede af konkurs bare nogle få år siden... vi er nød til at spille lotto. og tbh så syntes jeg det er gået fint, Sturrigde og couthino har nærmest fordoblet og måske 3 doublet deres pris. Aspas ligner en fin backup angriber. Allen er ikke faldet til og borini har været et flop.
Reina ville væk og så hentede vi sidste seasons bedste keeper. damn et dårlig køb.. specielt når han har været stjenesikker i alle sine indgreb i preseason.
Toure ved jeg ikke om han bliver god men han har fået en fin nok start.
Vores hold med alle dens mangler kunne stadig komme i top 3 de sidste 12 kampe og vi ser faktiske fine ud. Hvis vi få Costa ind som jeg syntes er en positiv signing så syntes jeg stadig vi har reel mulighed for en top 4 med en dortmund model.
Iøvrigt lagde vi kraftigt billet ind på Mkhitaryan allerede før Carroll blev sendt til Hammers. Så mon ikke midlerne er der?
Der har ikke været noget der indikerede Reina selv ville væk, men jeg er fint tilfreds med at vi nu har Mignolet istedet.
Borini har været skadet, kald du bare det et flop, hvis du føler det er selvforskyldt.
Vi er Liverpool, med op mod 100 mio. fans på verdensplan og en af de største omsætninger i fodbold i dag. Vi skal ikke spille lotto. Det synes jeg er en mærkelig tilgang. Vi har midlerne til at konkurrere med om spillere til mere end 7-8 mio. Vent og se.
Jeg synes ikke, vi skal undskylde hvis der ikke bliver hente flere spillere ind nu. Det må altså være forventeligt, at vi henter en spiller som kan styrke os yderligere.
Det tror jeg så til gengæld også der arbejdes hårdt på. Det er ihvertfald blevet udtrykt inden for de seneste par dage.
Indtil videre så er Suarez ude i 6 kampe og Sturrigde er vidst ikke tilbage i fuld træning. Hvad gør vi hvis Borini bliver langtidskadet inden August er overstået? Vi kan også sagtens finde en spiller der er bedre end Skrtel, som omend han er god, ikke er den rigtige type længere.
Vi har helt klart brug for flere investeringer. Og de skal være gode, hvis vi vil konkurrere.
texy skrev:Fuldkommen enig. Og interessante alternativer.LFC-Aaby skrev:Hold kæft hvor ville jeg ønske at vi fik fingrene i Michu. Hvis han blev hentet ind og vi holder på suarez, så vil jeg næsten sige vi har PrLs bedste offensiv. Overvej lige denne offensiv:
** Suarez - Michu - Coutinho **
******** Sturridge *********
Hvis der skulle spilles på fysikken
** Downing - Michu - Henderson **
********** Suarez ***********
Og når speed så skal hærge modstandernes forsvar
** Ibe - Coutinho - Sterling **
******* Suarez ***********
Sikke offensive muligheder. Og så fylder Michu også i defensiven, både via hans energiske arbejde og via hans glimrende hovedspil på dødbolde.
Michu og Papa. Og lad os så lukke det vindue inden Arsenal får brugt deres penge.
Der er da ingen af de to som indtil videre har magtet at sætte sig fysisk igennem på en fodboldbane. Til lige er de begge alt for dårlige offensiv. Henderson laver nogle gode dybde løb i ny og næ, men det er da ikke noget som bør gi ham en plads som 1 valg på Liverpools hold. Downing er næsten dårlig til alt det som man burde kunne forvente af ham rent offensivt. Han er langsommere end de fleste af de backs som han spiller mod, hans indlæg er til tider i kategori "Rommedahl" og hans afslutninger er bestemt heller ikke noget at prale af.
Men desværre er dit forslag nok det tætteste Liverpool kan komme på at stille med fysiske kantspillere, så derfor er det da ønskelig at der også købes noget "robust kvalitet" til disse pladser..
- Bellamy_fever
Liverpool syntes jeg egentlig viser fint signalværdi ved at holde på Suarez samt forsøget på at købe Mkhtirainenenei-something.. det skal jo altså også være realistisc, hvorfor dog bruge tid og energi på at forberede et bud på en spiller vi i forvejen ved vi ikke får fordi vi er uinteressante for spilleren ? det her er ikke FM.
Vi skal op i toppen, men det kan IKKE lade sig gøre at komme det med magi for vores vedkommende, og det må folk altså snart indse, jeg tror efterhånden ikke det er et spørgsmål om at vise værdi, nærmere et spørgsmål at folk ikke VIL indse klubbens NUVÆRENDE niveau - vi KAN ikke vælge fra første hylde, vi er NØDT til at vælge fra 2. hylde og så HÅBE på at de viser sig at være det værd, allá vores to vinter indkøb.
jeg har det altså også lidt somom folk har MEGET travlt med at efterlyse STORE signings, uden at skæve realistisk til hvad en stor signing er I VORES SITUATION. vi kommer nok ikke i top 4 i denne sæson; målet må være i første omgang at komme over Everton samt Europæisk i næste sæson, og gerne tæt på ChL... kommer vi i top 4 er det fantastisk, men det er ikke et realistisk mål.
jeg er godt tilfreds med vinduet indtil videre, kommer der en stor signing igennem er jeg glad og lykkelig og med det mener jeg handler alla:
Christian Eriksen - jo, jeg mener han kan have værdi for os, måske ikke i snakken om at vinde PL og ChL, men på vores vej dertil !
Papadopoulos - jeg kunne godt tænke mig et svin i CB til at sige "her til, og ikke længere makker" - samt skulle han/Agger kunne større Lucas (syntes jeg at have hørt)
Cissokho/Melgarejo - LB skal styrkes, og en af de to lyder for mig fornuftigt !
Costa har jeg svært ved at vurdere, umiddelbart tiltaler han mig, paradoksalt nok for de fuldstændigt samme ting som jeg er meget væge sindet omkring ham.
(beklager på forhånd for forkert stavede navne, jeg er UHYGGELIG ringe til navne!)
ps. hvornår er det nu vinduet lukker ? det er først ved udangen af August ikke , eller tager jeg fejl.... min gamle far og jeg var i tvivl om det er i slut august eller ved start af PrL - hælder til slut august da ligaerne jo ikke starter ens - i så fald er der jo altså tid nok at at få lavet den klasse handel.
Vi skal op i toppen, men det kan IKKE lade sig gøre at komme det med magi for vores vedkommende, og det må folk altså snart indse, jeg tror efterhånden ikke det er et spørgsmål om at vise værdi, nærmere et spørgsmål at folk ikke VIL indse klubbens NUVÆRENDE niveau - vi KAN ikke vælge fra første hylde, vi er NØDT til at vælge fra 2. hylde og så HÅBE på at de viser sig at være det værd, allá vores to vinter indkøb.
jeg har det altså også lidt somom folk har MEGET travlt med at efterlyse STORE signings, uden at skæve realistisk til hvad en stor signing er I VORES SITUATION. vi kommer nok ikke i top 4 i denne sæson; målet må være i første omgang at komme over Everton samt Europæisk i næste sæson, og gerne tæt på ChL... kommer vi i top 4 er det fantastisk, men det er ikke et realistisk mål.
jeg er godt tilfreds med vinduet indtil videre, kommer der en stor signing igennem er jeg glad og lykkelig og med det mener jeg handler alla:
Christian Eriksen - jo, jeg mener han kan have værdi for os, måske ikke i snakken om at vinde PL og ChL, men på vores vej dertil !
Papadopoulos - jeg kunne godt tænke mig et svin i CB til at sige "her til, og ikke længere makker" - samt skulle han/Agger kunne større Lucas (syntes jeg at have hørt)
Costa har jeg svært ved at vurdere, umiddelbart tiltaler han mig, paradoksalt nok for de fuldstændigt samme ting som jeg er meget væge sindet omkring ham.
(beklager på forhånd for forkert stavede navne, jeg er UHYGGELIG ringe til navne!)
ps. hvornår er det nu vinduet lukker ? det er først ved udangen af August ikke , eller tager jeg fejl.... min gamle far og jeg var i tvivl om det er i slut august eller ved start af PrL - hælder til slut august da ligaerne jo ikke starter ens - i så fald er der jo altså tid nok at at få lavet den klasse handel.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
-
Jeg kan altså ikke se hvad det svære skulle være at forstå i det jeg siger. Man kan vel godt have et nogenlunde subjektivt billede af, hvad der ville udgøre en Big signing, men samtidig ikke besidde det fornødne kundskab. Det er jo ikke sådan, at jeg lige kan ringe til eksempelvis Xabi Alonso og høre om han skulle være interesseret i et skifte tilbage til Liverpool. Men du skal da ikke bilde mig ind, at der ikke er nogle i vores klub der har bedre styr på den slags sager? Jeg forstår altså ikke helt hvor du vil hen, og jeg kan stadig ikke se hvordan det gør klubbens ageren på markedet fornuftig bare fordi jeg ikke lige kan pege på et bedre alternativ? Jeg kan sikkert komme i tanke om mange, men det er jo så subjektiv om de er en stor signing eller ej. Men hvis du alligevel insisterer skal jeg da prøve:Surf skrev:Vi er enige langt hen ad vejen. Dét, som er så paradoksalt er jo at kalde på "store signings", men så ikke at vide hvem det f.eks. kunne være. Hvordan kan du bebrejde vores scoutingsystem, når du selv siger, at de kender markedet bedre end dig? Så er det jo klart, at du aldrig bliver tilfreds, hvis præmissen er, at de skal finde store spillere, men som du ikke kender. Så bliver du vel aldrig helt tilfreds?henrik1 skrev:Jeg kan ikke komme på nogle bedre alternativer, men så er jeg jo omvendt heller ikke indsat i markedet på samme måde som agenter, folk i branchen med videre. Jeg havde eksempelvis ikke regnet med at Soldado skulle blive solgt, at priserne lige pludselig skulle ryge så højt op osv. Men fordi jeg ikke sidder inde med den branchekundskab må man vel alligevel kunne have en mening eller?
Sakho, PSG. En spiller PSGs fans elsker, og som tydeligvis besidder talentet. Med tanke på konkurrencen er det da bestemt ikke utænkeligt, at han vil væk.
Veratti, PSG. Har lige forlænget med PSG desværre. Men bestemt en spiller vi da godt kunne bruge, og som ikke er garanteret spilletid i PSG.
Kevin Gameiro, PSG. Har været nævnt herinde før. Han han spillet i CL, og er vel en anden spiller der heller ikke var garanteret spilletid, men som sidder inde med talentet. Lige solgt til Sevilla.
Fabriccio Coloccini, Newcastle. Ved godt at han har været nævnt før, og at det er blevet spekuleret i at han ville hjem til Argentina. Men har han skiftet endnu? Har vi ikke hørt lignende toner fra Carlos Tevez? Han endte alligevel med at blive i Europa.
Wayne Rooney, ManU. Jeg kender ikke hans værdi, jeg ved det er urealistisk. Men med tanke på at vores konkurrenter er med i kampen, så burde vi måske også hoppe på vognen? Måske vil han blive i Nordengland?
Raul Albiol, ex-Real Madrid. Endte med at gå til Napoli for 12 euro. Klart en spiller vi kunne have brugt grundet hans fleksibilitet. Desuden masser af erfaring på højeste niveau.
Jesus Navas, Sevilla. Kan selvfølgelig diskuteres om han er en stjerne eller ej, men har erfaring fra store mesterskaber, Man City betalte 14.9 mio pund.
Og så har jeg jo allerede nævnt Villa og Gomez. Nu ved jeg jo ikke om nogle af ovenstående havde været en realistisk mulighed, men det er der vel omvendt heller ikke ret mange herinde der kan udelukke til 100 procent?
-
Bellamy_fever skrev:Liverpool syntes jeg egentlig viser fint signalværdi ved at holde på Suarez samt forsøget på at købe Mkhtirainenenei-something.. det skal jo altså også være realistisc, hvorfor dog bruge tid og energi på at forberede et bud på en spiller vi i forvejen ved vi ikke får fordi vi er uinteressante for spilleren ? det her er ikke FM.
Jeg har aldrig spillet FM, så jeg kan ikke rigtigt relatere til om det er det der skyldes de høje forventninger til signings.
Er Suarez-sagen afsluttet? I så fald skal vi nok ikke konkludere for meget af det. Jeg synes snarere det er lidt skræmmende den signalværdi det sender, at han ser større potentiale i Arsenal, på trods af at vinduet endnu ikke er lukket.
Nej, jeg er helt uenig med dig i at man skal sidde på sin flade. Men vi kan da helt sikkert spare nogle penge til nye spillere, ved at ansætte nogle dårlige og mindre kompetente folk til at styre vores klub, hvis vi alligevel "skal kende vores plads"? Jeg tror sikkert at vores klub er sammensat ud fra nogle forudsætninger. Og som det bliver nævnt ovenfor var vi jo åbent på jagt efter Henrikh M.
@ henrik1
Jeg mener, at der har været gode muligheder for at hente kvalitet i dette vindue, og det undrer mig lidt, at LFC har søgt så meget uden for rampelyset, at Aspas og Alberto er de eneste offensive forstærkninger i et vindue, hvor Rodgers gerne vil have tilføjet 20 mål mere. Eller rettere, man har jo også forsøgt at hente store navne, men her har man skudt over mål.
Du har ret i, at et er subjektivt, hvad en stor spiller er, og Gameiro er imø. ikke en større spiller end Aspas - han sidder bare på bænken i en større klub. Hvis man ser på interessen for Gameiro denne sommer, så har det været mange af de samme klubber været rygtet til begge spillere. Jeg mener bl.a., at Valencia var rygtet til begge spillere på en sådan måde, at pressen rapporterede, at Valencia havde tabt kampen om begge.
Men noget helt andet er, hvad holdet har brug for. Vi har alle vores forestillinger om, hvordan vi gerne vil have, at LFC skal spille, og jeg kan huske, at du for år tilbage ofte smed Robben på bordet, når forstærkninger skulle diskuteres under Rafa. En spiller Rafa ALDRIG kunne drømme om at købe. Jeg er bestemt ikke overbevist om, at Rodgers' koncept har den x-faktor, der gør, at LFC med tiden overhaler de økonomisk stærkere klubber, men derfor forventer jeg ikke, at Rodgers pludselig begynder at købe spillere, som ikke vil passe ind. Gomez er jo eks. en targetman, der lever af at blive serviceret i boksen, og det lægger det nuværende koncept jo slet ikke op til. Sakho giver derimod mere mening i forhold til, at Rodgers formentlig havde udset sig Papa som det store indkøb til forsvaret. Men det er jo ikke sådan, at Sakho sidder på bænken i PSG. Han har faktisk fået spilletid, og han får sikkert også en god løn. At han har luftet lidt utilfredshed i pressen gør ikke, at han pludselig vil skifte til en klub, der slet ikke spiller CL, hvor han formentlig bliver nødt til at acceptere en markant lønnedgang. LFC ville aldrig stå først i køen i forhold til Sakho.
Og så har FSG jo en indkøbspolitik. Spillere, de dyre af dem, skal helst være 23 eller 24 år eller yngre, og så skal de i de fleste tilfælde acceptere en relativ lav løn til at begynde med og så gøre sig fortjent til en lønforhøjelse. Det sætter sine begrænsninger, men skiller vel også allerede i et eller andet omfang her fårene fra bukken.
LFC har været rygtet til andre forsvarsspillere end Papa (og Sakho), men det har også været nogle andre typer. Alderweireld er eks. ikke helt den typisk aggressive type, som det lader til, at Rodgers vil have. Det er Lovren heller ikke, men han har allerede skiftet klub. Williams-rygtet er jeg personligt glad for er dødt - en fin forsvarsspiller, men jeg tror ikke, at samarbejdet med Agger ville blive særligt harmonisk. Touré er bedre end ingenting og bedre end Carra imø., og på den måde føler klubben sig sikkert ikke ligeså forpligtet til at forstærke forsvaret yderligere. Og mange store midterforsvarstalenter er i de senere år blevet opsnappet af de store klubber i en tidlig alder. Varane, Jones, Nastasic, Marquinhos, Isimat-Mirin osv.. LFC gjorde det selv med Coates forrige sommer, men det er svært med centrale forsvarsspillere i den alder. Der er ikke rigtigt plads til at lade dem begå fejl og lære af dem, og nu lider Coates så også under, at han ikke passer ind i konceptet.
Hvis vi ser på offensiven, så stod det tidligt klart, at Mkhitaryan var førsteprioriteten, og det giver os et indtryk af, hvad det er, Rodgers vil have til offensiven. Det er formentlig en offensiv spiller, der er god til at komme med i feltet og få afsluttet samt har fysikken og farten til at jagte de løse bold og sætte sig igennem overfor modstanderen. Det giver også god mening, hvis man ser på, hvad LFC's andre offensive spillere kan. Mkhitaryn kunne så også mere end det, og Costa er sammenlignet med Mkhitaryan mere begrænset. I forhold til at lægge pres på modstanderen tror jeg dog, at Costa er et niveau over Mkhitaryan, og han giver også en anden mulighed, hvis han lægges op på toppen. Men hvilke andre spillere passer på den type? Eriksen gør ikke. Michu gør nok. Men ellers har jeg svært ved at komme på flere, hvis man ser bort fra spillere, der pt. er på kontrakt i bedre og mere attraktive klubber. Rooney er et sjovt bud, men jeg tror ikke på det. Alternativt skal man over i en type som Jovetic eller Ljajic, men spørgsmålet er, om de villige til at arbejde så meget uden bold, som der er lagt op til? Jeg tror det ikke.
Plan b har måske været og er måske stadigvæk en fløjspiller. Konoplyanka har været et løst rygte, og Bernard har været et lidt mere seriøst rygte. Men det løser ikke nødvendigvis problemet med, at der har manglet folk i boksen.
Om klubben har resigneret eller føler, at de har ramt en blindgyde i forhold til de planer, de havde lagt inden vinduet, er blevet diskuteret. Og jeg synes faktisk, at Surf og Mawope kom med nogle gode pointer. Jeg mener, at det var Surf, der konstaterede, at mange af store klubber slet ikke havde foretaget sig særlig meget endnu. Både Arsenal og Man. Utd. mangler at købe, og selvom Fellaini ikke er aktuel for LFC, så tror jeg lidt, at han personligt lurer på, at Moyes byder på ham, hvorfor han måske ikke vil acceptere et skifte til en anden klub lige med det samme. LFC kan stå i den situation, at emnerne som Fellaini pt. håber, at en mere attraktiv klub byder på dem, og at de ikke vil tvinges til at tage en hurtig beslutning. Og Mawope mente, at klubben måtte tænke ud af boksen, hvis ikke det var muligt at realisere, de planer, man havde lagt. Rodgers skal selvfølgelig ikke tænke længere ud af boksen end, at han hele tiden skal have fokus på at skabe det rette miks af spillertyper. Men hvilken spiller, der vil passe på en ud-af-boksen-spiller kan jeg ikke lige komme på. Henderson var i sidste sæson dog måske et eksempel på det, når han spillede en blanding mellem venstrekant og offensiv midt. Hvis ikke de svagheder, som Rodgers allerhelst vil have styrket, kan styrkes, så må han gå efter at styrke nogle andre. Og der er imø. nok af svagheder at styrke pt.. Og det er imø. vigtigere at have sig for øje en store navne og signalværdi.
Jeg kunne tildels følge argumentet med signalværdi, hvis LFC havde haft et håb om at kunne overtale Suarez, men pt. lader det til, at han er så utålmodig, at han ikke gider flere CL-projekter, men vil til en CL-klub med det samme, og i forhold til resten af spillertruppen tror jeg ikke, at Rodgers har brug for at overbevise dem om projektet via sommerens transfermarked. Her har han af forskellige årsager længere snor. Jeg argumenterede for vigtigheden af signalværdi i januarvinduet, da det på daværende tidspunkt pga. de sportslige nedture i stort set alle turneringer handlede om at skabe momentum frem til sommervinduet, men jeg havde så heller ikke forventet, at Coutinho og Sturridge ville falde så hurtigt til. De skabte næsten egenhændigt det påkrævede momentum og gav Rodgers muligheden for bedre at anskueliggøre potentialet i projektet (antal skabte chancer, antal scorede mål, en tilvænningssæson osv.).
Jeg mener, at der har været gode muligheder for at hente kvalitet i dette vindue, og det undrer mig lidt, at LFC har søgt så meget uden for rampelyset, at Aspas og Alberto er de eneste offensive forstærkninger i et vindue, hvor Rodgers gerne vil have tilføjet 20 mål mere. Eller rettere, man har jo også forsøgt at hente store navne, men her har man skudt over mål.
Du har ret i, at et er subjektivt, hvad en stor spiller er, og Gameiro er imø. ikke en større spiller end Aspas - han sidder bare på bænken i en større klub. Hvis man ser på interessen for Gameiro denne sommer, så har det været mange af de samme klubber været rygtet til begge spillere. Jeg mener bl.a., at Valencia var rygtet til begge spillere på en sådan måde, at pressen rapporterede, at Valencia havde tabt kampen om begge.
Men noget helt andet er, hvad holdet har brug for. Vi har alle vores forestillinger om, hvordan vi gerne vil have, at LFC skal spille, og jeg kan huske, at du for år tilbage ofte smed Robben på bordet, når forstærkninger skulle diskuteres under Rafa. En spiller Rafa ALDRIG kunne drømme om at købe. Jeg er bestemt ikke overbevist om, at Rodgers' koncept har den x-faktor, der gør, at LFC med tiden overhaler de økonomisk stærkere klubber, men derfor forventer jeg ikke, at Rodgers pludselig begynder at købe spillere, som ikke vil passe ind. Gomez er jo eks. en targetman, der lever af at blive serviceret i boksen, og det lægger det nuværende koncept jo slet ikke op til. Sakho giver derimod mere mening i forhold til, at Rodgers formentlig havde udset sig Papa som det store indkøb til forsvaret. Men det er jo ikke sådan, at Sakho sidder på bænken i PSG. Han har faktisk fået spilletid, og han får sikkert også en god løn. At han har luftet lidt utilfredshed i pressen gør ikke, at han pludselig vil skifte til en klub, der slet ikke spiller CL, hvor han formentlig bliver nødt til at acceptere en markant lønnedgang. LFC ville aldrig stå først i køen i forhold til Sakho.
Og så har FSG jo en indkøbspolitik. Spillere, de dyre af dem, skal helst være 23 eller 24 år eller yngre, og så skal de i de fleste tilfælde acceptere en relativ lav løn til at begynde med og så gøre sig fortjent til en lønforhøjelse. Det sætter sine begrænsninger, men skiller vel også allerede i et eller andet omfang her fårene fra bukken.
LFC har været rygtet til andre forsvarsspillere end Papa (og Sakho), men det har også været nogle andre typer. Alderweireld er eks. ikke helt den typisk aggressive type, som det lader til, at Rodgers vil have. Det er Lovren heller ikke, men han har allerede skiftet klub. Williams-rygtet er jeg personligt glad for er dødt - en fin forsvarsspiller, men jeg tror ikke, at samarbejdet med Agger ville blive særligt harmonisk. Touré er bedre end ingenting og bedre end Carra imø., og på den måde føler klubben sig sikkert ikke ligeså forpligtet til at forstærke forsvaret yderligere. Og mange store midterforsvarstalenter er i de senere år blevet opsnappet af de store klubber i en tidlig alder. Varane, Jones, Nastasic, Marquinhos, Isimat-Mirin osv.. LFC gjorde det selv med Coates forrige sommer, men det er svært med centrale forsvarsspillere i den alder. Der er ikke rigtigt plads til at lade dem begå fejl og lære af dem, og nu lider Coates så også under, at han ikke passer ind i konceptet.
Hvis vi ser på offensiven, så stod det tidligt klart, at Mkhitaryan var førsteprioriteten, og det giver os et indtryk af, hvad det er, Rodgers vil have til offensiven. Det er formentlig en offensiv spiller, der er god til at komme med i feltet og få afsluttet samt har fysikken og farten til at jagte de løse bold og sætte sig igennem overfor modstanderen. Det giver også god mening, hvis man ser på, hvad LFC's andre offensive spillere kan. Mkhitaryn kunne så også mere end det, og Costa er sammenlignet med Mkhitaryan mere begrænset. I forhold til at lægge pres på modstanderen tror jeg dog, at Costa er et niveau over Mkhitaryan, og han giver også en anden mulighed, hvis han lægges op på toppen. Men hvilke andre spillere passer på den type? Eriksen gør ikke. Michu gør nok. Men ellers har jeg svært ved at komme på flere, hvis man ser bort fra spillere, der pt. er på kontrakt i bedre og mere attraktive klubber. Rooney er et sjovt bud, men jeg tror ikke på det. Alternativt skal man over i en type som Jovetic eller Ljajic, men spørgsmålet er, om de villige til at arbejde så meget uden bold, som der er lagt op til? Jeg tror det ikke.
Plan b har måske været og er måske stadigvæk en fløjspiller. Konoplyanka har været et løst rygte, og Bernard har været et lidt mere seriøst rygte. Men det løser ikke nødvendigvis problemet med, at der har manglet folk i boksen.
Om klubben har resigneret eller føler, at de har ramt en blindgyde i forhold til de planer, de havde lagt inden vinduet, er blevet diskuteret. Og jeg synes faktisk, at Surf og Mawope kom med nogle gode pointer. Jeg mener, at det var Surf, der konstaterede, at mange af store klubber slet ikke havde foretaget sig særlig meget endnu. Både Arsenal og Man. Utd. mangler at købe, og selvom Fellaini ikke er aktuel for LFC, så tror jeg lidt, at han personligt lurer på, at Moyes byder på ham, hvorfor han måske ikke vil acceptere et skifte til en anden klub lige med det samme. LFC kan stå i den situation, at emnerne som Fellaini pt. håber, at en mere attraktiv klub byder på dem, og at de ikke vil tvinges til at tage en hurtig beslutning. Og Mawope mente, at klubben måtte tænke ud af boksen, hvis ikke det var muligt at realisere, de planer, man havde lagt. Rodgers skal selvfølgelig ikke tænke længere ud af boksen end, at han hele tiden skal have fokus på at skabe det rette miks af spillertyper. Men hvilken spiller, der vil passe på en ud-af-boksen-spiller kan jeg ikke lige komme på. Henderson var i sidste sæson dog måske et eksempel på det, når han spillede en blanding mellem venstrekant og offensiv midt. Hvis ikke de svagheder, som Rodgers allerhelst vil have styrket, kan styrkes, så må han gå efter at styrke nogle andre. Og der er imø. nok af svagheder at styrke pt.. Og det er imø. vigtigere at have sig for øje en store navne og signalværdi.
Jeg kunne tildels følge argumentet med signalværdi, hvis LFC havde haft et håb om at kunne overtale Suarez, men pt. lader det til, at han er så utålmodig, at han ikke gider flere CL-projekter, men vil til en CL-klub med det samme, og i forhold til resten af spillertruppen tror jeg ikke, at Rodgers har brug for at overbevise dem om projektet via sommerens transfermarked. Her har han af forskellige årsager længere snor. Jeg argumenterede for vigtigheden af signalværdi i januarvinduet, da det på daværende tidspunkt pga. de sportslige nedture i stort set alle turneringer handlede om at skabe momentum frem til sommervinduet, men jeg havde så heller ikke forventet, at Coutinho og Sturridge ville falde så hurtigt til. De skabte næsten egenhændigt det påkrævede momentum og gav Rodgers muligheden for bedre at anskueliggøre potentialet i projektet (antal skabte chancer, antal scorede mål, en tilvænningssæson osv.).
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
@ Fribytter
Hvad er det egentlig du så vil sige? Jeg syntes du er i både øst og vest! Og det er ikke fordi jeg vil nedlægge dit udmærkede indlæg, jeg er bare usikker på hvor du vil hen!
Hvad er det egentlig du så vil sige? Jeg syntes du er i både øst og vest! Og det er ikke fordi jeg vil nedlægge dit udmærkede indlæg, jeg er bare usikker på hvor du vil hen!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Dels skriver jeg, at man ikke bare kan foreslå alle mulige spillere, da de skal passe ind i konceptet, og dels skriver jeg, at det er holdets svagheder fremfor signalværdi, der skal være det styrende. Eller jeg håber da, at det er det, jeg har skrevetJesper skrev:@ Fribytter

Jeg kunne selvfølgelig også bare have skrevet ovenstående og droppet alle mellemregningerne og associationerne.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."