Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 07. maj, 2013 20:28

http://en.wikipedia.org/wiki/Alen_Halilovi%C4%87

Jeg fik lige sendt dette link af en kammerat, og han ser da unægteligt ud til at være et talent af de særlige. Nok er den kroatiske liga ikke den stærkeste, men 2 mål i 16 kampe i den bedste række i en alder af 16 - det siger ikke så lidt. Jeg har aldrig hørt om ham før nu, men det kan være andre herinde har?
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » tirsdag, 07. maj, 2013 20:33

Jesper skrev:Hvornår åbner transfervinduet og hvornår slutter det?
Wikipedia ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » tirsdag, 07. maj, 2013 22:03

Alonso skrev:
AJ skrev:Det underlige ved Diamé er, at han i starten under Martinez i Wigan var en meget kontrollerende defensiv midtbanespiller, der slet ikke tog så store chancer i sit spil endsige driblede rundt med bolden. Så faldt han lidt i niveau, og blev sat af holdet, da Martinez sidste forår skiftede til at spille 3-4-3/5-2-3. Her var McArthur og McCarthy de to centrale midtbanespillere.
Under Allardyce i West Ham er Diamé en helt anden, mere aggresiv og udisciplineret spiller. Det må have noget med manageren at gøre.

Under begge omstændigheder tror jeg dog ikke, at Diamé er en spiller efter Rodgers' hoved.
Jeg er meget enig i din analyse, AJ. Nu er Sam Allardyce også en manager der arbejder meget med det direkte spil, herunder også mange direkte løb med og uden bold, hvilket naturligvis bringer disse dyder frem hos en spiller som Diame.

Han er en spiller der nemt fanger øjet på tv, fordi han har så stort drive. Man ser hans atletiske egenskaber og når disse sendes ud i relativt succesfulde dribleture, så ser det ud af meget.

Diame har haft en god sæson. Det vil jeg på ingen måde tage fra ham. Men som RGF, AJ og undertegnede har pointeret, så er der nogle svagheder i hans spil der især ville kunne blive udstillet i den type fodbold vi prøver at praktisere.

Jeg vil gerne hive Romeu ind i debatten igen. Jævnfør den debat Fribytter og undertegnede har haft omkring Lucas Leiva synes jeg han matcher den spillertype vi søger: Større fokus på pasningsspillet, men til gengæld svagere i de defensive aktioner. Han kan give os en anden dimension og i svære kampe bruges ved siden af Lucas, men samtidig stå i lære hos brasilianeren.

Han er ude med knæskade nu og jeg overvurderer formentlig effekten af et trænerskifte i London klubben, men for mig er det en spiller af den type vi skal håbe på at hente til den defensive midtbane hen over sommeren - herunder tæller alderen også meget for mig.
Jeg tillader at citere min egen post fra den 6/2 i år, hvor du og Bojangles efterlyser hver jeres spillertype på den defensive/centrale midt (da det netop er Diame og Romeu, der igen diskuteres 8-) ), og hvor jeg slutter af med det, der stadig er mit favoritbud på pladsen:
Larry Dillman skrev:Fin diskussion, hvor begge parter absolut har holdbare pointer!

Bojangles' fysiske spiller ligner ligner vel Diame på en prik. Ikke særlig dyr, næppe insisterende på en startplads, god alder, PL-erfaring og solide offensive kvaliteter (han har jo også været nævnt generelt og sikkert også specifikt i jeres diskussion).

Alonso's efterspurgte spiller-profil kunne imø dækkes glimrende af Oriel Romeu. Næppe central i hverken chelski eller barcas fremtidsplanlægning, og i den periode hvor han spillede fast hos førstnævnte, viste han tekniske og taktiske kvaliteter, der ville passe glimrende som Lucas-substitut (og aflastning, så Lucas måske højner chancen for at forblive skadesfri) - og femtrins-agumentationsraketten nævnt hos Diame matcher egentlig også Romeu (selvom nogle af mellemregninerne og kvaliteterne hos de to spillere er vidt forskellige!). Kender ikke detaljerne i hans kontrakt-situation, men som sagt tror jeg ikke, at han er potentielt omdrejningspunkt nogen af stederne!

Min egen favorit er absolut Xabi Alonso af rigtig mange årsager. Han vil give rutine og er angiveligt møgtræt af Cirkus mourinho - så hvad vil passe bedre end at vende hjem til Anfield-trygheden. Afstemningen med Lucas og Gerrard kan måske blive problematisk rent dynamisk, tempo- og dybdeløbsmæssigt, men vil også give mulighed for at undgå rovdrift på de hhv. aldrende og lettere skadesplagede ben!
Go, Xabi, go :aliboronz8:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Kristoffer

Indlæg af Kristoffer » onsdag, 08. maj, 2013 09:39

Umiddelbart har jeg endnu ikke lagt mærke til nogle rygter ang. James Rodriguez fra Porto. Hverken til os eller andre klubber? Måske vi kunne være heldige med et sneaky bud og "stjæle" en af Europas mest spændende spillere lige pt. James kan spille alle tre pladser bag den enlige angriber og ville passe perfekt ind i stedet for Downing. Han er både stærk, hurtig og teknisk og heller ikke bange for at følge med tilbage, selvom det dog ville være noget han skulle arbejde mere på. James ville uden tvivl være dyr, men også en spiller der ville kunne hive os et niveau op - noget vi trænger til.

Ind:
James Rodriguez - 20 mil £
Victor Wanyama - 6 - 8 mil £
Centerforsvar - 10 mil £
Venstreback - 4 - 6 mil £

Med følgende regnestykke skal vi punge ud i omegnen af 40 millioner £, noget jeg ikke tror er umuligt hvis vi får solgt vores dødlast. Wanyama Kunne være rigtig spændende da han ikke er alt for dyr og samtidig både kan spille som centerforsvar og defensiv midt. Endda ret så overbevisende. Hvis dette blev vores sommer ville jeg være godt tilfreds.

Edit: Mit helt store ønske er Julian Draxler, men ham venter vi med til næste sommer når vi er tilbage i CL ;)
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » onsdag, 08. maj, 2013 14:36

VfB Stuttgart henter til sommer årets spiller i Australien, Melbourne Victorys Marco Rojas. Han kommer på fri transfer og får kontrakt til sommeren 2017.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Kelly

Indlæg af Kelly » onsdag, 08. maj, 2013 15:04

Kristoffer skrev:Umiddelbart har jeg endnu ikke lagt mærke til nogle rygter ang. James Rodriguez fra Porto. Hverken til os eller andre klubber? Måske vi kunne være heldige med et sneaky bud og "stjæle" en af Europas mest spændende spillere lige pt. James kan spille alle tre pladser bag den enlige angriber og ville passe perfekt ind i stedet for Downing. Han er både stærk, hurtig og teknisk og heller ikke bange for at følge med tilbage, selvom det dog ville være noget han skulle arbejde mere på. James ville uden tvivl være dyr, men også en spiller der ville kunne hive os et niveau op - noget vi trænger til.

Ind:
Centerforsvar - 10 mil £

Med følgende regnestykke skal vi punge ud i omegnen af 40 millioner £, noget jeg ikke tror er umuligt hvis vi får solgt vores dødlast. Wanyama Kunne være rigtig spændende da han ikke er alt for dyr og samtidig både kan spille som centerforsvar og defensiv midt. Endda ret så overbevisende. Hvis dette blev vores sommer ville jeg være godt tilfreds.

Edit: Mit helt store ønske er Julian Draxler, men ham venter vi med til næste sommer når vi er tilbage i CL ;)

Jeg tror mere på
Mkhitaryan.
Victor Wanyama
Tello.
Sam Byram
Tom Ince.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » onsdag, 08. maj, 2013 15:07

Kelly skrev:
Kristoffer skrev:Umiddelbart har jeg endnu ikke lagt mærke til nogle rygter ang. James Rodriguez fra Porto. Hverken til os eller andre klubber? Måske vi kunne være heldige med et sneaky bud og "stjæle" en af Europas mest spændende spillere lige pt. James kan spille alle tre pladser bag den enlige angriber og ville passe perfekt ind i stedet for Downing. Han er både stærk, hurtig og teknisk og heller ikke bange for at følge med tilbage, selvom det dog ville være noget han skulle arbejde mere på. James ville uden tvivl være dyr, men også en spiller der ville kunne hive os et niveau op - noget vi trænger til.

Ind:
Centerforsvar - 10 mil £

Jeg tror mere på
Mkhitaryan.
Victor Wanyama
Tello.
Sam Byram
Tom Ince.
Hvad er din begrundelse for du tror mere på disse emner?
Jeg Tror at Ince kan være en mulighed, de andre ved jeg ikke rigtig med.
Billede

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » onsdag, 08. maj, 2013 15:13

I følge flere på Twitter skriver Sky Italia, at Alderweireld har skrevet med Roma... Ham havde jeg godt nok håbet, at vi ville gå all-in på.
Liverpool Football Klopp

mrwhiskey

Indlæg af mrwhiskey » onsdag, 08. maj, 2013 15:21

AndreasN skrev:I følge flere på Twitter skriver Sky Italia, at Alderweireld har skrevet med Roma... Ham havde jeg godt nok håbet, at vi ville gå all-in på.

Åh gud! Sådan noget pez i så fald. Jeg frygter vi går efter Williams endnu mere nu.. Fuckin hell.

Kelly

Indlæg af Kelly » onsdag, 08. maj, 2013 15:25

Xenne skrev:
Kelly skrev:

Ind:
Centerforsvar - 10 mil £

Jeg tror mere på
Mkhitaryan.
Victor Wanyama
Tello.
Sam Byram
Tom Ince.
Hvad er din begrundelse for du tror mere på disse emner?
Jeg Tror at Ince kan være en mulighed, de andre ved jeg ikke rigtig med.
Ince er fremtidens mand på landsholdet. Han er værd at betale for.
Mkhitaryan er ganske enkelt bedre end Eriksen og James Rodriguez. Personlig mening.
Tello jfr. dette. Liverpool vil forsøke seg med et bud på Barcelona-spissen Cristian Tello. 21-åringen har en utkjøpsklausul på 10 millioner euro i sin kontrakt med katalanerne.
Marca
Victor bliver svær at få fat i men, han er simpelthen bare for god. Jeg er total vild med hans spil og vil gøre ham til top top klasse, og ham de skal gå mest efter.
Sam Byram fra Leeds er en kommende stærk pl-spiller, og jeg ser ham som højre kant. Klart værd at gå efter.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » onsdag, 08. maj, 2013 15:25

AndreasN skrev:I følge flere på Twitter skriver Sky Italia, at Alderweireld har skrevet med Roma... Ham havde jeg godt nok håbet, at vi ville gå all-in på.
Hvis det sker, så er jeg sikker på vi henter Eriksen. Spørg mig ikke hvorfor, men synes længe det har peget i retning af, at vi ville hente enten Eriksen eller Alderweireld fra Ajax.

Ærgerligt dog. Jeg håber virkelig Rodgers gør et godt køb til midterforsvaret.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kelly

Indlæg af Kelly » onsdag, 08. maj, 2013 15:27

mrwhiskey skrev:

Åh gud! Sådan noget pez i så fald. Jeg frygter vi går efter Williams endnu mere nu.. Fuckin hell.
Skrtel tager over efter Carra og Kelly og Wisdom kan også spille i centerforsvaret. Jeg syntes ikke det er der pengene skal smides.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » onsdag, 08. maj, 2013 15:30

Kelly skrev:
mrwhiskey skrev:

Skrtel tager over efter Carra og Kelly og Wisdom kan også spille i centerforsvaret. Jeg syntes ikke det er der pengene skal smides.
Så bliver du skuffet til sommer.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » onsdag, 08. maj, 2013 15:31

Kelly skrev:
mrwhiskey skrev:

Så taget i betragtning at defensiven har været vores svageste punkt og vi mister Carragher, så mener du ikke der skal hentes en mand mere? Hvis Agger bliver skadet, mener du så at vores centrale forsvar skal hedde Skrtel-Kelly - og mener du at vi reelt set kan kæmpe med om europæiske pladser med et sådan forsvar?

Kelly

Indlæg af Kelly » onsdag, 08. maj, 2013 15:54

ThunderZtorm skrev:
Kelly skrev:
mrwhiskey skrev:

Så taget i betragtning at defensiven har været vores svageste punkt og vi mister Carragher, så mener du ikke der skal hentes en mand mere? Hvis Agger bliver skadet, mener du så at vores centrale forsvar skal hedde Skrtel-Kelly - og mener du at vi reelt set kan kæmpe med om europæiske pladser med et sådan forsvar?
Ja jeg mener at det er nu de unge skal slå til, og have chancen. Agger og Skrtel er rutineret. Coates skal vel også have chancen nu han har siddet længe nok på bænken. Han var trods alt ikke billig.
Agger, Skrtel, Coates, Kelly, Wisdom til midterforsvaret så er vi dækket perfekt ind. Undervurderer ikke Kelly og Wisdom. Det kunne meget vel være 2 kommende a-landsholdsspillere.
En del af skylden på det til tider lidt usikre forsvar skal altså også hentes på den defensive midtbane. Der skal vi tilgengæld have en klasseforstærkning.
Og så spiller BR altså bare nogle gange for naivt til min smag.

Besvar