Vores start 11er kunne være sådan her så:Jesper skrev:Hvis man vurderer spillertruppen ud fra følgende pointsystem:
5 - Kan det ekstraordinære ift til positionen og ville være given starter på et hold, der ville vinde PL
4 - Er en rigtig god spiller og kan indgå på et top 4 hold, eller som lige mangler det sidste stjernestøv eller eks har en vis fejlmargen i sit spil
3 - En spiller, der kan indgå på et top 5-8 hold. Det kunne også være en aldrende spiller eller et ungt talent
2 - En spiller til en midterklub, som givetvis ikke opnår det helt vilde med karrieren. Det kunne også være en udviklingsspiller eller en given reserve
1 - En spiller der egentlig ikke helt har klassen til PL
Min vurdering er baseret på systemet 4-2-3-1, som jeg vurderer er det system Rodgers aller helst ville spille, hvis han havde de givne, kvalitetsmæssige spillere til positionerne.
Reina - 4
Jones - 2
Enrique - 3
Johnson - 5
Agger - 4
Skrtl - 3
Kelly - 3
Wisdom - 3
Coates - 2
Robinson - 2
Flanagan - 2
Carragher - 3
Henderson - 3
Lucas - 5
Gerrard - 4
Allen - 3
Coutinho - 3
Downing - 3
Borini - 3
Sturrige - 4
Suarez - 5
Sosu - 2
Sterling - 3
Assaidi - 2
Shelvey - 2
Vi har et par unge gutter, der også indgår i truppen, som jeg ikke har et kendskab til og derfor ikke vurderer.
Husk det er et øjebliksbillede og ikke ift hvordan deres karriere kan komme til at udfolde sig. Og når jeg vurderer Lucas højere end Gerrard handler det om, at jeg pt vurderer Lucas som havende et højere niveau ift til netop deres respektive positioner.
Pointen er, at jeg syntes vi skal have fyldt på ift kvalitet og bredde. Et mesterhold består ikke kun af 5ere, men overvejende af spillere fra øverste hylde. Og hvis vi skal i top 4, så kan vi ikke kun have unge spillere, men også have spillere der spiller på et stabilt højt niveau i ALLE kampe, hvilket lidt mere rutinerede kræfter som regel gør.
Reina-4
Enrique - 3
Johnson - 5
Agger - 4
Skrtl - 3
Lucas - 5
Henderson - 3
Gerrard - 4
Downing - 3
Sturrige - 4
Suarez - 5
Hvilket giver 43 delt med 11 = 3,9 = lige udenfor top 4 - Hmmm passer nok meget godt
Dine tal er nok meget realistiske, selvom jeg har enkelte spillere højre (Skrtel, Gerrard +1, Agger 4½)
Men det ændre ikke ved det at vi har en tæt på top 4 start 11er, men en bænk der er lidt tynd til top4
Isæt midt banen kræver en klasse mand når gerrard holder, Coutinho er dog ukendt