Fin diskussion, hvor begge parter absolut har holdbare pointer!Bojangles skrev:Tak for et godt indlæg - så er der noget at forholde sig til.Alonso skrev:Jamen hvad er det for en dimension en "defensiv midt af den store fysiske slags" tilføjer?Bojangles skrev:Du kan evt. læse mit indlæg, hvor det står!!!Alonso skrev:Forklar mig venligst hvorfor man skal have en "defensiv midt af den store fysiske slags"?
Og så forklar mig, hvorfor du bruger tid med at skrive noget uden indhold? Hvis du er uenig, så prøv at argumenter hvorfor. Hvis du gerne vil have jeg skal uddybe, så skriv det, men forhold dig da først til det argument jeg kom med hvorfor.
Du snakker om to forskellige kort, men hvad er det en stor og fysisk spiller tilføjer, som Lucas Leiva ikke kan i forhold til vores kampplan?
Hvor er dine tanker, når du tænker at en "stor og fysisk" spiller ville forstærke holdet?
Du er ikke den første der bruger argumentet, men jeg forstår det ikke. Hvis vi snakker om en spiller der kan det samme som Lucas Leiva, men som også er i top10 i atletiske evner i Premier League, så køber jeg den. Men eksisterer den spiller overhoved og ville han så ikke allerede spille for et top10 hold i verden?
Så denne spiller må jo givetvis have nogle svagheder. Hvis du ser vores kampe, så falder Lucas ofte ned som bagerste mand og får til rolle at være sikkerhedsled i boldomgangen.
De store fysiske defensive midtbanespillere jeg kender, der er realistiske for os, kan ikke betros med samme rolle. Skal vi så gå væk fra vores koncept?
Min tanke er at du vil have en duelspiller, men vi skal hellere holde fast i spillere der passer som fod i hose til vores arbejde med bolden og så få bedre styr på vores presspil, så vi i mindre grad tillader gode duelmuligheder for modstanderholdene.
Og så er vi tilbage ved holdets største problem lige nu: Vi er for langt fra det ønskede niveau i presspillet.![]()
Jeg tror godt vi kan blive enige om at vi mangler en ekstra mand til den defensive midt, ikke? Jeg mener i hvert fald ikke, at nogen af dem vi har i truppen, kan gøre det ordentligt. For selvom vi vil spille med højt presspil og det hurtige pasningsspil, så er den vigtigste rolle for en defensiv midt - og i allerhøjeste grad for et hold der spiller som vi gør, hvor der skal spilles med små og risikobetonede pasninger fra de forreste midtbanespillere - at dække af for forsvaret og sikre oprydningen, når de kreative længere fremme fejler. Det er Lucas rigtig god til, ligesom Mascherano også var. Problemet er at vi ofte kommer til at møde hold, der slår de lange bolde op til store fysiske spillere, og her taber Lucas duellerne, ligesåvel som Mascherano gjorde det. Jeg syntes vi har vist at vi har store problemer, mod meget fysiske hold. Vi har vel reelt kun to i klubben, der kan tage de dueller, og det er Skrtel og Enrique. Agger vil jeg ikke tælle med her, da jeg alt for ofte har set ham blive skubbet væk, når vi møder monstre, som Smith fra Oldham.
Men selvfølgelig vil jeg ikke blot have en der bare er duelspiller og reelt ikke kan slå en aflevering. Det er klart. Men jeg vil langt hellere skrue lidt ned på de kreative pasninger og op for fysikken, end gøre det modsatte, hvis vi skal finde en konkurrent til Lucas' plads. Jeg syntes det vil være tåbeligt at finde en Lucas kopi til det, da vi så enten køber en udelukkende til at være backup - og så kan vi ligesågodt lade være, da jeg nægter at tro vi kan finde en der gider at være købt udelukkende som backup, som har bare et lille smule talent. Eller også så skal vi finde en af de absolut bedste, som skubber Lucas ned som backup, og det bliver eddermaneme dyrt.
Jeg har ikke overblik over hvem der er mulige, men det bedste eksempel på den type jeg ønsker er Yaya Toure. At han, så vidt jeg ved, er rykket længere frem på banen hos City, end han var hos Barca, ændrer ikke ved, at han hos Barca var genial til at tage de fysiske dueller, som modstanderne forsøgte at fange Barca på, når den blev lagt mellem (den offensive del af)midtbanen og forsvaret.
Jeg mener at det vil give os et taktisk kort at spille, hvorimod en Lucasklon intet vil give os, ud over at sikre os ved skader.
Bojangles' fysiske spiller ligner ligner vel Diame på en prik. Ikke særlig dyr, næppe insisterende på en startplads, god alder, PL-erfaring og solide offensive kvaliteter (han har jo også været nævnt generelt og sikkert også specifikt i jeres diskussion).
Alonso's efterspurgte spiller-profil kunne imø dækkes glimrende af Oriel Romeu. Næppe central i hverken chelski eller barcas fremtidsplanlægning, og i den periode hvor han spillede fast hos førstnævnte, viste han tekniske og taktiske kvaliteter, der ville passe glimrende som Lucas-substitut (og aflastning, så Lucas måske højner chancen for at forblive skadesfri) - og femtrins-agumentationsraketten nævnt hos Diame matcher egentlig også Romeu (selvom nogle af mellemregninerne og kvaliteterne hos de to spillere er vidt forskellige!). Kender ikke detaljerne i hans kontrakt-situation, men som sagt tror jeg ikke, at han er potentielt omdrejningspunkt nogen af stederne!
Min egen favorit er absolut Xabi Alonso af rigtig mange årsager. Han vil give rutine og er angiveligt møgtræt af Cirkus mourinho - så hvad vil passe bedre end at vende hjem til Anfield-trygheden. Afstemningen med Lucas og Gerrard kan måske blive problematisk rent dynamisk, tempo- og dybdeløbsmæssigt, men vil også give mulighed for at undgå rovdrift på de hhv. aldrende og lettere skadesplagede ben!