Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Larry Dillman

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Larry Dillman » onsdag, 06. feb, 2013 11:42

Bojangles skrev:
Alonso skrev:
Bojangles skrev:
Alonso skrev:Forklar mig venligst hvorfor man skal have en "defensiv midt af den store fysiske slags"?
Du kan evt. læse mit indlæg, hvor det står!!!

Og så forklar mig, hvorfor du bruger tid med at skrive noget uden indhold? Hvis du er uenig, så prøv at argumenter hvorfor. Hvis du gerne vil have jeg skal uddybe, så skriv det, men forhold dig da først til det argument jeg kom med hvorfor.
Jamen hvad er det for en dimension en "defensiv midt af den store fysiske slags" tilføjer?

Du snakker om to forskellige kort, men hvad er det en stor og fysisk spiller tilføjer, som Lucas Leiva ikke kan i forhold til vores kampplan?

Hvor er dine tanker, når du tænker at en "stor og fysisk" spiller ville forstærke holdet?

Du er ikke den første der bruger argumentet, men jeg forstår det ikke. Hvis vi snakker om en spiller der kan det samme som Lucas Leiva, men som også er i top10 i atletiske evner i Premier League, så køber jeg den. Men eksisterer den spiller overhoved og ville han så ikke allerede spille for et top10 hold i verden?

Så denne spiller må jo givetvis have nogle svagheder. Hvis du ser vores kampe, så falder Lucas ofte ned som bagerste mand og får til rolle at være sikkerhedsled i boldomgangen.

De store fysiske defensive midtbanespillere jeg kender, der er realistiske for os, kan ikke betros med samme rolle. Skal vi så gå væk fra vores koncept?

Min tanke er at du vil have en duelspiller, men vi skal hellere holde fast i spillere der passer som fod i hose til vores arbejde med bolden og så få bedre styr på vores presspil, så vi i mindre grad tillader gode duelmuligheder for modstanderholdene.

Og så er vi tilbage ved holdets største problem lige nu: Vi er for langt fra det ønskede niveau i presspillet.
Tak for et godt indlæg - så er der noget at forholde sig til. :love3:

Jeg tror godt vi kan blive enige om at vi mangler en ekstra mand til den defensive midt, ikke? Jeg mener i hvert fald ikke, at nogen af dem vi har i truppen, kan gøre det ordentligt. For selvom vi vil spille med højt presspil og det hurtige pasningsspil, så er den vigtigste rolle for en defensiv midt - og i allerhøjeste grad for et hold der spiller som vi gør, hvor der skal spilles med små og risikobetonede pasninger fra de forreste midtbanespillere - at dække af for forsvaret og sikre oprydningen, når de kreative længere fremme fejler. Det er Lucas rigtig god til, ligesom Mascherano også var. Problemet er at vi ofte kommer til at møde hold, der slår de lange bolde op til store fysiske spillere, og her taber Lucas duellerne, ligesåvel som Mascherano gjorde det. Jeg syntes vi har vist at vi har store problemer, mod meget fysiske hold. Vi har vel reelt kun to i klubben, der kan tage de dueller, og det er Skrtel og Enrique. Agger vil jeg ikke tælle med her, da jeg alt for ofte har set ham blive skubbet væk, når vi møder monstre, som Smith fra Oldham.

Men selvfølgelig vil jeg ikke blot have en der bare er duelspiller og reelt ikke kan slå en aflevering. Det er klart. Men jeg vil langt hellere skrue lidt ned på de kreative pasninger og op for fysikken, end gøre det modsatte, hvis vi skal finde en konkurrent til Lucas' plads. Jeg syntes det vil være tåbeligt at finde en Lucas kopi til det, da vi så enten køber en udelukkende til at være backup - og så kan vi ligesågodt lade være, da jeg nægter at tro vi kan finde en der gider at være købt udelukkende som backup, som har bare et lille smule talent. Eller også så skal vi finde en af de absolut bedste, som skubber Lucas ned som backup, og det bliver eddermaneme dyrt.

Jeg har ikke overblik over hvem der er mulige, men det bedste eksempel på den type jeg ønsker er Yaya Toure. At han, så vidt jeg ved, er rykket længere frem på banen hos City, end han var hos Barca, ændrer ikke ved, at han hos Barca var genial til at tage de fysiske dueller, som modstanderne forsøgte at fange Barca på, når den blev lagt mellem (den offensive del af)midtbanen og forsvaret.

Jeg mener at det vil give os et taktisk kort at spille, hvorimod en Lucasklon intet vil give os, ud over at sikre os ved skader.
Fin diskussion, hvor begge parter absolut har holdbare pointer!

Bojangles' fysiske spiller ligner ligner vel Diame på en prik. Ikke særlig dyr, næppe insisterende på en startplads, god alder, PL-erfaring og solide offensive kvaliteter (han har jo også været nævnt generelt og sikkert også specifikt i jeres diskussion).

Alonso's efterspurgte spiller-profil kunne imø dækkes glimrende af Oriel Romeu. Næppe central i hverken chelski eller barcas fremtidsplanlægning, og i den periode hvor han spillede fast hos førstnævnte, viste han tekniske og taktiske kvaliteter, der ville passe glimrende som Lucas-substitut (og aflastning, så Lucas måske højner chancen for at forblive skadesfri) - og femtrins-agumentationsraketten nævnt hos Diame matcher egentlig også Romeu (selvom nogle af mellemregninerne og kvaliteterne hos de to spillere er vidt forskellige!). Kender ikke detaljerne i hans kontrakt-situation, men som sagt tror jeg ikke, at han er potentielt omdrejningspunkt nogen af stederne!

Min egen favorit er absolut Xabi Alonso af rigtig mange årsager. Han vil give rutine og er angiveligt møgtræt af Cirkus mourinho - så hvad vil passe bedre end at vende hjem til Anfield-trygheden. Afstemningen med Lucas og Gerrard kan måske blive problematisk rent dynamisk, tempo- og dybdeløbsmæssigt, men vil også give mulighed for at undgå rovdrift på de hhv. aldrende og lettere skadesplagede ben!
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » torsdag, 07. feb, 2013 08:56

Zenit vil eftersigende købe Skrtel til 13 mio. pund*. Antaget at vi sælger ham til denne pris, kan vi da få en bedre erstatning inden for samme pris som salgsprisen? Jeg er selv rimelig blank på hvilke midterforsvarer i det prisleje der evt. er realistiske og gode i Europa..

*http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... Zenit.html
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 07. feb, 2013 09:57

Jeg ville være ked af at se Skrtel smutte, da han har været i klubben en del år efterhånden og derved er ved at være en af spillerne der nu personificerer klubben. Samtidig udviser han altid utroligt gåpåmod og vilje inden på banen. Så selvom han har taktiske og tekniske mangler, så er og har han stadig været en værdifuld spiller for os.

Hvem jeg kunne se som afløser? Til det prisleje bør vi kunne hente en fuldgod erstatning. Vertonghen kostede til sammenligning £ 9 millioner, så vidt jeg erindrer. Måske en Kyriakos Papadopoulos fra Schalke? Han er godt nok meget ung med sine snart 21 år, men af det jeg har set til ham er han et kæmpe talent. Derudover har han trods sin unge alder faktisk en del erfaring i baggagen med sin nu tredje sæson, hvor han er inde omkring start 11'eren.

Så vidt jeg husker er Papadopoulos dog ikke særlig høj - vi kunne virkelig godt bruge en Hypiä type, som kunne heade en ko over et kirketårn, men samtidig være stærk i pasninger og have stor taktisk forståelse. Disse spillere hænger bare ikke på træerne.

Chris R.

Indlæg af Chris R. » torsdag, 07. feb, 2013 10:45

Surf skrev:Zenit vil eftersigende købe Skrtel til 13 mio. pund*. Antaget at vi sælger ham til denne pris, kan vi da få en bedre erstatning inden for samme pris som salgsprisen? Jeg er selv rimelig blank på hvilke midterforsvarer i det prisleje der evt. er realistiske og gode i Europa..

Er lidt splittet mht. et evt. salg af Skrtel. Men en ting er helt sikker, Zenit bliver nødt til at vente til sommer, kan overhovedet ikke forestille mig, at Rodgers vil lade ham gå her i februar, da det vil efterlade os meget tyndt besatte i forsvaret resten af sæsonen

Hvis vi skulle få et bud på Skrtel til sommer i 15M £ regionen, ville jeg seriøst overveje det. Men hvis vi sælger Skrtel, samtidig med at Carra går på pension og Coates bliver lejet ud/solgt står vi og skal have et nyt midterforsvar, hvilket kan komme til at koste i starten af sæsonen når det skal spilles sammen.

Jeg synes dog at der er en del spændende muligheder for nye CB's rundt omkring i Europa. Schalkes anfører, Benedikt Howedes har for eksempel kontraktudløb sommeren 2014, og tror han kunne være en rigtig god partner til Agger.

Derudover er der en del der har kontraktudløb sommeren 2014 som kunne være interessante som 3. valg til det centrale forsvar. Her tænker jeg på Stefan De Vrij fra Feyenoord, Toby Alderweireld fra Ajax og Amorebieta fra Bilbao. Derudover har vi været linket til Modibo Diakte som vil være gratis til sommer, men som jeg aldrig nogensinde har set spille og faktisk ikke har hørt om før vi blev linket til ham.

Foretrækker dog at Skrtel bliver - forudsat han forbedre sin form - og vi samtidig køber en CB af høj kvalitet, såsom Howedes, for at give noget konkurrence på pladsen, så hverken Skrtel eller Agger kommer til at føle sig for sikre på deres plads, og vi samtidig ikke behøves spille et helt nyt forsvar sammen næste sæson.

Stephan C
Geografisk sted: Stavanger
Alder: 52

Indlæg af Stephan C » torsdag, 07. feb, 2013 11:20

Chris R. skrev:
Surf skrev:Zenit vil eftersigende købe Skrtel til 13 mio. pund*. Antaget at vi sælger ham til denne pris, kan vi da få en bedre erstatning inden for samme pris som salgsprisen? Jeg er selv rimelig blank på hvilke midterforsvarer i det prisleje der evt. er realistiske og gode i Europa..

Er lidt splittet mht. et evt. salg af Skrtel. Men en ting er helt sikker, Zenit bliver nødt til at vente til sommer, kan overhovedet ikke forestille mig, at Rodgers vil lade ham gå her i februar, da det vil efterlade os meget tyndt besatte i forsvaret resten af sæsonen

Hvis vi skulle få et bud på Skrtel til sommer i 15M £ regionen, ville jeg seriøst overveje det. Men hvis vi sælger Skrtel, samtidig med at Carra går på pension og Coates bliver lejet ud/solgt står vi og skal have et nyt midterforsvar, hvilket kan komme til at koste i starten af sæsonen når det skal spilles sammen.

Jeg synes dog at der er en del spændende muligheder for nye CB's rundt omkring i Europa. Schalkes anfører, Benedikt Howedes har for eksempel kontraktudløb sommeren 2014, og tror han kunne være en rigtig god partner til Agger.

Derudover er der en del der har kontraktudløb sommeren 2014 som kunne være interessante som 3. valg til det centrale forsvar. Her tænker jeg på Stefan De Vrij fra Feyenoord, Toby Alderweireld fra Ajax og Amorebieta fra Bilbao. Derudover har vi været linket til Modibo Diakte som vil være gratis til sommer, men som jeg aldrig nogensinde har set spille og faktisk ikke har hørt om før vi blev linket til ham.

Foretrækker dog at Skrtel bliver - forudsat han forbedre sin form - og vi samtidig køber en CB af høj kvalitet, såsom Howedes, for at give noget konkurrence på pladsen, så hverken Skrtel eller Agger kommer til at føle sig for sikre på deres plads, og vi samtidig ikke behøves spille et helt nyt forsvar sammen næste sæson.
Så tager Carra bare endnu sæson som "reserve" til midterforsvaret. Pt. har han jo vippet Skrtl af som den næstbedste i forsvaret. Carra lader ikke klubben stå til bage med kun Agger i forsvaret, det er han simpelthen for meget "klubmand" til. Om så fysikken vil være med er jo en anden ting.
Men hvis Skrtl kan sælges til £15mio, så bør BR også kunne finde en god "fodboldspillende - rimelig stærk i hovedetspillet" forsvar, ellers må han smide £5 mio oven for sikre sig den rigtige..

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » torsdag, 07. feb, 2013 11:56

Jeg ville af åbenlyse årsager (som RGF også har nævnt allerede) helt klart foretrække, at Skrtel blev, men omvendt ville han heller ikke være en spiller, jeg for alvor ville begræde tabet af - naturligvis forudsat, at vi får en kompetent erstatning ind.

Skrtel har haft den mest besynderlige rutschebanekarriere i Liverpool, jeg nogensinde har set en spiller have. En lang, flot periode, så en skidt én, så en god mere og så endnu én under niveau - sådan har standarden været i tæt på samtlige af hans år i klubben. Efter i hvert fald to af hans sæsoner har han været afskrevet af så godt som alle Liverpool-fans, men hver gang har han fulgt sit dårlige år op med perioder på så højt niveau, at han pludselig omtales som en af verdens bedste. Seneste eksempel er i sommers, hvor talrige store klubber blev kædet sammen med £20m+ bud på ham og vi fans alligevel advokerede for, at hans niveau var højt, at vi burde holde fast i ham næsten ligegyldigt hvor højt et bud, der kom på ham.

Nu har han imidlertid taget endnu en tur ned til sit tvivlsomme niveau, og det er efterhånden ved at være trættende og uholdbart aldrig rigtigt at vide, hvor man har ham. Han er super at have i truppen, og jeg vil hjertens gerne beholde ham, men er imo ikke stabil nok til at hænge så meget op på, som vi gør pt. Som jeg ser det skal der snart hentes en ny midterforsvarer til, så Skrtel og Agger kan få noget mere kompetent konkurrence at slås om pladserne med, og i så fald er Skrtel fin at have i truppen. Men pt er forsvaret for afhængige af hans (og Aggers) form, da erstatningerne simpelthen ikke er gode nok - hvilket Rodgers (jævnfør rygterne om Forren, Diakité og et par andre midterforsvarere) heldigvis ser ud til at være klar over.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 07. feb, 2013 12:36

Erstatning til Martin Skrtel kunne være

Adil Rami 27 år - Valencia
Philipp Wollscheid 24 år - Nürnberg
Ezequiel Garay 26 år - Benfica
Serdar Tasci 25 år - Stuttgart
Sebastian Langkamp 24 år - Ausburg
Benedikt Höwedes 24 år - Schalke 04
Mamadou Sakho 22 år - Paris SG
Toby Alderweireld 23 år - Ajax
Aurélien Chedjou 27 år - Lille
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » torsdag, 07. feb, 2013 12:52

Hekkem skrev:Erstatning til Martin Skrtel kunne være

Sakho har netop udtalt at han overvejer at forlade PSG for at komme med til VM og derfor har han brug for spilletid, så han ville jo være oplagt. Jeg ved dog ikke om han har forbedret det mentale aspekt af sit spil. Jeg mener det er derfor Alex spiller ligeså mange minutter ved siden af Thiago Silva som Sakho gør.
http://www.bold.dk/nyt/Sakho-antyder-sommer-exit

En anden mulighed kunne også være Dejan Lovren, 23 fra Lyon.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 07. feb, 2013 12:59

sjampen skrev:
Hekkem skrev:Erstatning til Martin Skrtel kunne være

Sakho har netop udtalt at han overvejer at forlade PSG for at komme med til VM og derfor har han brug for spilletid, så han ville jo være oplagt. Jeg ved dog ikke om han har forbedret det mentale aspekt af sit spil. Jeg mener det er derfor Alex spiller ligeså mange minutter ved siden af Thiago Silva som Sakho gør.
http://www.bold.dk/nyt/Sakho-antyder-sommer-exit

En anden mulighed kunne også være Dejan Lovren, 23 fra Lyon.
Uha, Lovren skal du ikke komme ind på. De 4-5 kampe jeg har set ham i denne og sidste sæson, har alle været kampe, hvor han mildest talt har kostet sejre og point. Dårlig i boldomgangen, og skidte beslutninger, når muligheder for fremadrettet spil er lukket. Han er fysisk stærk og rimelig hurtig. Det store problem er hans touch på bolden og hans panik når han ikke ved hvad han skal gøre ved den.

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » torsdag, 07. feb, 2013 13:12

Jeg synes heller ikke vi skal sælge Skrtel. Det er vigtigt med kulturbærere, hvilket jeg synes Skrtel er. Og så synes jeg slet ikke han er så dårlig som han til tider bliver gjort. Det er dog klart, at et bud kan blive så højt, at vi bør sige ja til det. Men som udgangspunkt vil jeg hellere hente en midterforsvarer og beholde Skrtel, som jeg har sagt i umindelige tider efterhånden. Siden Hyypia skiftede har bredden i vores midterforsvar været til grin, og det er også i den periode vores resultater har været dårlige. Jeg ser en klar sammenhæng! ( ;) ) Men seriøst, jeg mener det.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 07. feb, 2013 13:31

AJ skrev:Jeg synes heller ikke vi skal sælge Skrtel. Det er vigtigt med kulturbærere, hvilket jeg synes Skrtel er. Og så synes jeg slet ikke han er så dårlig som han til tider bliver gjort. Det er dog klart, at et bud kan blive så højt, at vi bør sige ja til det. Men som udgangspunkt vil jeg hellere hente en midterforsvarer og beholde Skrtel, som jeg har sagt i umindelige tider efterhånden. Siden Hyypia skiftede har bredden i vores midterforsvar været til grin, og det er også i den periode vores resultater har været dårlige. Jeg ser en klar sammenhæng! ( ;) ) Men seriøst, jeg mener det.
hvis vi snakker £13 mio og derover så mener jeg vi seriøst skal se efter en erstatning.

sjampen

Indlæg af sjampen » torsdag, 07. feb, 2013 13:37

Hekkem skrev:Uha, Lovren skal du ikke komme ind på. De 4-5 kampe jeg har set ham i denne og sidste sæson, har alle været kampe, hvor han mildest talt har kostet sejre og point. Dårlig i boldomgangen, og skidte beslutninger, når muligheder for fremadrettet spil er lukket. Han er fysisk stærk og rimelig hurtig. Det store problem er hans touch på bolden og hans panik når han ikke ved hvad han skal gøre ved den.
Det lyder bestemt ikke lovende. Jeg har faktisk ikke set ham spille, fordi jeg ikke bryder mig om at se fransk fodbold ift. andre ligaer. Jeg vidste bare han var ung, et rimelig stort talent og bliver møggod i Fifa.
Imod moderne fodbold.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » torsdag, 07. feb, 2013 13:39

Ben Arfa - Ja, tak. Han vil være genial til det spil vi praktiserer, hvorimod han er helt fejlplaceret i den klassiske 4-4-2 som Newcastle næsten altid spiller.

Skrtel - Nej tak. Han har klart været presset af den type fodbold som Rodgers har indført, men ham og Agger har en rigtig god indbyrdes forståelse for hinanden, og ud over Skrtel har vi kun Enrique, der reelt udgør musklerne på holdet. Men Enrique er så bare ikke særlig høj eller hovedstødsstærk. Og som nævnt har han bølget op og ned, så næste sæson, der kommer han helt sikkert til at være blandt verdens bedste, ligesom han var sidste sæson. Og vi skal allerede have en måske to nye til det centrale forsvar i forvejen (hvis Carragher stopper og Coates udlejes)

Byder de over 20mio pund, så kan vi begynde at overveje det, men jeg syntes vi skal gøre alt for at holde sammen på holdet til sommer (af dem der er en del af start 11'eren og tætte konkurrenter hertil) Og så i stedet gøre alt for at få tilført de ekstra spillere vi mangler, så vi ikke er så presset i bredden længere. Dvs. en defensiv midt, en venstre back og en ekstra central forsvarer.
...og så kan vi så se på, hvad der ellers bliver af handler ud af klubben, for at se om der er nogen der, der skal erstattes.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 07. feb, 2013 13:43

Et salg af Skrtel og køb af en erstatning vil, som AJ er inde på, ikke løse vores manglende bredde i midterforsvaret. Set i bagklogskabens lys skulle vi måske have sagt ja til de angivelige £ 20 millioner, som der blev budt på Skrtel i sommers. For den sum kunne man have hentet to fuldgode erstatninger.

Generelt synes jeg vores trup er alt for smal til at vi skal sælge for at købe. Det skulle kun være, hvis man kunne lave en "Tottenham", hvor man sælger en spiller som Modric, og forstærke bredde og væsentlige positioner på baggrund heraf. Problemet er blot, at udover Suarez har vi nok ikke sådanne spilleraktiver - og Suarez kan vi så absolut ikke undvære, hvis vi har intentioner om at kæmpe med i toppen indenfor nærmeste fremtid.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 07. feb, 2013 14:03

Stephan C skrev: Så tager Carra bare endnu sæson som "reserve" til midterforsvaret. Pt. har han jo vippet Skrtl af som den næstbedste i forsvaret. Carra lader ikke klubben stå til bage med kun Agger i forsvaret, det er han simpelthen for meget "klubmand" til. Om så fysikken vil være med er jo en anden ting.
Men hvis Skrtl kan sælges til £15mio, så bør BR også kunne finde en god "fodboldspillende - rimelig stærk i hovedetspillet" forsvar, ellers må han smide £5 mio oven for sikre sig den rigtige..
Jamie Carragher har lige meddelt han ikke længere har en aktiv karriere, når sæsonen slutter. Så den mulighed ser jeg som forduftet.

Besvar