Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Ynwa-23
Geografisk sted: Anfield Road, Liverpool, Merseyside L4 0TH
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ynwa-23 » fredag, 04. jan, 2013 00:29

AllanShore skrev:Det synes jeg er noget af et "long-shot"
Men det er vel som sådan lige så racistisk som at skrive neger ? det er dog de færreste hvide -IMO- der skriger op om racisme, og den er da gudskelov heller ikke så udbredt, altså imod hvide.....

Men tilbage til topic håber jeg egentligt bare på at vi kommer af med cole.. eller bruger ham kontinuerligt gennem 5-6 kampe... samme med Downing giv dem chancen eller sparket

Vil gerne vi venter med at købe de helt vilde spillere og istedet giver chancen til Suso og sterling måske de blomstrer, talentet kan ingen tage fra dem. for vi må nok se i øjnene at vi ikke bliver mestrer i år, og CHL er vi nok for ustabile til. jeg håber vi får kørt et kanon sammenspillet hold også ..... NÆSTE SÆSON ;)
Neymar is the Justin Bieber of football. Brilliant on the old You Tube. Cat piss in reality.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 04. jan, 2013 00:29

AllanShore skrev:Det synes jeg er noget af et "long-shot"
Hvordan og hvorledes er neger da, i din optik, racistisk? Såvidt jeg ved, stammer ordet neger fra det ikke-racistiske ord negro og ikke fra det nedsættende ord nigger. Jeg ser intet racistisk i anvendelsen af ordet neger.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Indlæg af Cynwal » fredag, 04. jan, 2013 08:06

Det racistiske ligger ikke i ordet. Det racistiske ligger i at bruge et racebeskrivende ord for en beskrivelse af en persons egenskaber/kompetencer, hvor racen ingen indflydelse har. Den kombination gør, at udtalen bliver racistisk.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 51

Indlæg af Mysjkin » fredag, 04. jan, 2013 09:42

Cynwal skrev:Det racistiske ligger ikke i ordet. Det racistiske ligger i at bruge et racebeskrivende ord for en beskrivelse af en persons egenskaber/kompetencer, hvor racen ingen indflydelse har. Den kombination gør, at udtalen bliver racistisk.
Yes.

Som så ofte før kommer de kloge ord fra en hvid, midaldrende mand fra Midtfyn ;)
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Erode

Indlæg af Erode » fredag, 04. jan, 2013 10:39

Personligt synes jeg bare vi skal afholde os fra at beskrive folk ud fra deres hudfarve.

Jeg forstår, der intet racistisk er i indlægget, og at 'neger' sandsynligvis refererer til nogle fysiske kompetencer der ofte forbindes med folk med afrikansk afstamning.

Det vil dog ikke se godt ud hvis der havde stået:
"Det er egentlig ret simpelt, i de fysisk hårde kampe mangler vi en stor stærk arier til midten"

vi skulle jo nødig ud i at indlæggene i transfertråden skal beskrive vore ønsker ud fra Von Luschan's chromatic scale:
http://en.wikipedia.org/wiki/Von_Luscha ... atic_scale

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 35

Indlæg af DaBonks » fredag, 04. jan, 2013 12:26

Erode skrev:Personligt synes jeg bare vi skal afholde os fra at beskrive folk ud fra deres hudfarve.

Jeg forstår, der intet racistisk er i indlægget, og at 'neger' sandsynligvis refererer til nogle fysiske kompetencer der ofte forbindes med folk med afrikansk afstamning.

"Det er egentlig ret simpelt, i de fysisk hårde kampe mangler vi en stor stærk arier til midten"

vi skulle jo nødig ud i at indlæggene i transfertråden skal beskrive vore ønsker ud fra Von Luschan's chromatic scale:
Og heraf Cynwals pointe fra før. Men der er nu også ret mange sorte, der ikke bryder sig om brugen af ordet neger. Lige meget hvad der står i en bog om den specifikke definition. Jeg kunne i hvert fald aldrig finde på at bruge ordet i en situation ude i den virkelige verden, og jeg tvivler også på at flere af jer ville gøre det overfor en person med en anden hudfarve.
Billede

pommelfeen
Geografisk sted: nordborg
Alder: 40

Indlæg af pommelfeen » fredag, 04. jan, 2013 12:56

DaBonks skrev:
Erode skrev:Personligt synes jeg bare vi skal afholde os fra at beskrive folk ud fra deres hudfarve.

Og heraf Cynwals pointe fra før. Men der er nu også ret mange sorte, der ikke bryder sig om brugen af ordet neger. Lige meget hvad der står i en bog om den specifikke definition. Jeg kunne i hvert fald aldrig finde på at bruge ordet i en situation ude i den virkelige verden, og jeg tvivler også på at flere af jer ville gøre det overfor en person med en anden hudfarve.

Kan vi ikke sige at den diskussion er slut NU!

det er TRÆLS og komme ind og se om der er noget spændende nyt angående transfer, og det eneste man ser 2 sider i træk er en diskussion om sort og hvid... meld jer til et malerkursus hvis det er så vigt med farver...

snak om rygter osv fra nu af TAK

Brugeravatar
Kristian M

Indlæg af Kristian M » fredag, 04. jan, 2013 13:07

pommelfeen skrev:
DaBonks skrev:

Kan vi ikke sige at den diskussion er slut NU!

det er TRÆLS og komme ind og se om der er noget spændende nyt angående transfer, og det eneste man ser 2 sider i træk er en diskussion om sort og hvid... meld jer til et malerkursus hvis det er så vigt med farver...

snak om rygter osv fra nu af TAK
:clap: :clap: :clap: :clap:

Helt enig! Jeg er nærmest stoppet med følge denne tråd, da den mere omhandler racisme end egentlige transferrygter. Tråden er jo rigtig relevant lige nu og her, hvor transfervinduet er åbnet, så der skal også lyde en opfordring herfra om at stoppe den diskussion, så vi kan fortsætte med at dele transferrygter og kommentere dem.
Billede

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet

Indlæg af zalcos » fredag, 04. jan, 2013 14:16

Denne tråd har jeg flere gange prøvet at gøre op med, og er blevet gjort til grin hver eneste gang. Og jeg må indrømme at jer er ligeglad hvad farve vores spillere har. Man kan godt være fysisk stærk selvom man er hvid. Men jeg synes ikke vi mangler hårdhed på midtbanen. Vi har Shelvey, Lucas og Gerrard. De kan både give blå mærker og modtage gule og røde kort. Jeg synes først og fremmest at vi skal koncentrere os om vores største svaghed: Angrebet.

Men hver er på vej ind? Det ved jeg sgu ikke. Gameiro??
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » fredag, 04. jan, 2013 14:35

Vi skal gøre op med den der forestilling om at man skal have en stor og stærk spiller på midtbanen, hvis man vil besejre Stoke (og andre hold der spiller fysisk). Det handler om at vi er så solide i vores omgang med bolden, at der ikke kommer duelspil.

Naturligvis er det ikke muligt at spille 90 minutter uden modstanderen har bolden, men så er det vigtigt vores presspil er så gennemarbejdet at vi formår at tvinge dem til at vælge de dårlige matchups hele tiden.

Manchester United klarer sig fint i kampene mod Stoke uden noget fysisk pragteksemplar på midtbanen. Så vi skal spille på egne styrker, men uden at være hovedløse. Altså har man udvalgt hvilke spillere fra modstanderholdet der skal angribes i de forskellige situationer inden kampen.
Senest rettet af Alonso fredag, 04. jan, 2013 14:51, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 36

Indlæg af Mambo » fredag, 04. jan, 2013 14:42

Som Alonso siger så kommer vi nok ikke til at prøve at matche hold som Stoke på fysikken. Derimod ville et par teknisk velfunderede spanioler til kanterne nok passe bedre ind i BR's system. Ligesom jeg også nogle gange kunne savne at have en rødhåret fjeldabe på venstrebacken til at tage chancen med et hårdt fladt "long-shot" (For at bruge AllanShores udtryk) en gang imellem.

Brugeravatar
Steven__Gerrard

Indlæg af Steven__Gerrard » fredag, 04. jan, 2013 14:52

Cynwal skrev:Det racistiske ligger ikke i ordet. Det racistiske ligger i at bruge et racebeskrivende ord for en beskrivelse af en persons egenskaber/kompetencer, hvor racen ingen indflydelse har. Den kombination gør, at udtalen bliver racistisk.
Det handler vel i lige så høj grad om i hvilken sammenhæng ordet er brugt - og i hvilken tone. "Black cunt" er racistisk fordi det åbenlyst er ment nedladende - "stor stærk neger" mener jeg ikke er racistisk, selvom jeg ikke kan lade være med at opfatte ordet "neger" som negativt ladet. Ved ikke hvorfor, det klinger bare negativt i mine øre. Men når man kigger på fysikken i PL så vil jeg påstå at der er en vis korrelation mellem power og hudfarve - ingen racisme, blot min udokumenteret påstand. Der er heller ikke mange blegansigter der ville kunne give Skrtel og Agger de problemer som f.eks. Drogba, Kenwyne Jones, Anichebe osv. har givet.

Nu endte jeg alligevel med at bruge krudt på en diskussion jeg ikke gider deltage i - for synes det er blæst lidt ud af proportioner. Ja han sagde "neger", men så er den vidst heller ikke længere...
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Ynwa-23
Geografisk sted: Anfield Road, Liverpool, Merseyside L4 0TH
Alder: 34

Indlæg af Ynwa-23 » fredag, 04. jan, 2013 15:12

De næste 3 Transfer vinduer er kun en ting vigtig : Kvalitet fremfor kvantitet!
Neymar is the Justin Bieber of football. Brilliant on the old You Tube. Cat piss in reality.

Tom_J
Alder: 38

Indlæg af Tom_J » fredag, 04. jan, 2013 15:33

Jeg synes, Chelsea har gjort lidt et kup ved at hente Ba for 7mio pund. Ham kunne vi sgu godt have brugt. Det værste er næsten, at han nok kommer til at rådne op på bænken i Chels. Ellers kunne de jo leje Torres tilbage til os... Hehe

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » fredag, 04. jan, 2013 15:59

@ Thommo

Hvis det med spanioler var en hentydning til mig (ved jeg dog ikke om det var), så skal det siges, at jeg ikke finder sprogbrugen racistisk, men blot ukorrekt. Altså ikke som i politisk ukorrekt, men som i sprogligt ukorrekt. Og sådan har det været i hvert fald siden 1989 ifølge Danske Sprognævn.

Besvar