hvem skal ud
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: hvem skal ud
Det jeg har set var det 5 mio der skulle trækkes fra salgsbeløbet. Så 20% af 39 mio£ hvilket selvfølgelig også er en slat.
"We're not racist, we only hate the mancs"
£44 mil. nu, og £5 mil. i add-ons. QPR får 20 %.Emmy skrev:Det jeg har set var det 5 mio der skulle trækkes fra salgsbeløbet. Så 20% af 39 mio£ hvilket selvfølgelig også er en slat.
Korrekt nok men ikke det jeg mener.Mads T. skrev:£44 mil. nu, og £5 mil. i add-ons. QPR får 20 %.Emmy skrev:Det jeg har set var det 5 mio der skulle trækkes fra salgsbeløbet. Så 20% af 39 mio£ hvilket selvfølgelig også er en slat.
Ok så QPR får ikke del i første £5 mil.? Har nemlig kun set det andet meldt ud, men det er jo selvfølgelig næsten flueknepperi i det lag..Emmy skrev:Korrekt nok men ikke det jeg mener.Mads T. skrev:£44 mil. nu, og £5 mil. i add-ons. QPR får 20 %.Emmy skrev:Det jeg har set var det 5 mio der skulle trækkes fra salgsbeløbet. Så 20% af 39 mio£ hvilket selvfølgelig også er en slat.
Lige præcis, de første 5 mio£ trækkes fra. Men ja det betyder ikke alverden.
Det ser ud til at vi rent faktisk har hentet en masse talent ind. Ser man vores hold igennem er der potentielt et holde der om 2-3 år kan spille med om mesterskabet.
Spørgsmålet er om BR får et år mere hvis ikke vi ender i top 4 i år (eller vinder EL)?
Spørgsmålet er om BR får et år mere hvis ikke vi ender i top 4 i år (eller vinder EL)?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Fabio Borini given 48 hours to decide on his future
http://soccerlens.com/liverpool-transfe ... e/173834/?
Make it happen
According to Tutto Mercato Web, Fiorentina have issued an ultimatum to Borini as they want to sign a quick replacement for Mario Gomez. The German striker has left the club in the summer to join Turkish club Besiktas and Fiorentina wants a good replacement at the earliest.
http://soccerlens.com/liverpool-transfe ... e/173834/?
Make it happen

Borini, Enrique og Balotelli skal da på ingen måde lægges for had og kaldes pengegriske, fordi de vil fortsætte på en kontrakt, som klubben selv har tilbudt dem. De gør jo egentlig bare deres arbejde og så er det da ikke deres problem, hvis klubben ikke længere vil gøre brug af deres tjenester. Man må jo forstå, at lønningerne i PL er så latterligt absurde, at det immervæk er mange penge, der skal sige farvel til, hvis de eks. vælger at skifte klub til Italien eller Spanien. Man kan anderledes godt kritisere deres sportslige ambitionsniveau, for en ting er som Borini gjorde sidste år, hvor han forsøgte at give det et skud, men situationen er jo helt anderledes nu, da de alle er stillet i udsigt, at de ikke indgår i planerne. De kommer med andre ord ikke til at spille og det må vel rent sportsligt være det man spiller fodbold for!
Vi må leve med, at vi har givet de her spillere nogle store kontrakter og desværre er de ikke så eftertragtede, at andre vil tilbyde dem det samme. Det er vores problem, ikke spillernes.
Alternativt må vi leje dem ud, hvis de er usælgelige og så håbe på, at de får spilletid og succes, så de kan sælges senere. Også må man evt. betale noget af lønpakken. Det er stadigvæk billigere end at forære dem væk eller at have dem rådnende op på tribunen.
Jeg tror desværre at udfaldet bliver, at vi hænger på de her tre spillere. Jeg vil så mene, at Enrique stadigvæk kan bruges i vores trup, sådan som den ser ud lige nu. De to andre håber jeg, at de snarest finder andre græsgange. For vores skyld, men også for deres egen.
Vi må leve med, at vi har givet de her spillere nogle store kontrakter og desværre er de ikke så eftertragtede, at andre vil tilbyde dem det samme. Det er vores problem, ikke spillernes.
Alternativt må vi leje dem ud, hvis de er usælgelige og så håbe på, at de får spilletid og succes, så de kan sælges senere. Også må man evt. betale noget af lønpakken. Det er stadigvæk billigere end at forære dem væk eller at have dem rådnende op på tribunen.
Jeg tror desværre at udfaldet bliver, at vi hænger på de her tre spillere. Jeg vil så mene, at Enrique stadigvæk kan bruges i vores trup, sådan som den ser ud lige nu. De to andre håber jeg, at de snarest finder andre græsgange. For vores skyld, men også for deres egen.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
- Redtothebone
Er enig i at klubben selv hænger på de kontrakter som man har givet spillerne, men synes der er forskel på de 3 spillere.Jesper skrev:Borini, Enrique og Balotelli skal da på ingen måde lægges for had og kaldes pengegriske, fordi de vil fortsætte på en kontrakt, som klubben selv har tilbudt dem. De gør jo egentlig bare deres arbejde og så er det da ikke deres problem, hvis klubben ikke længere vil gøre brug af deres tjenester. Man må jo forstå, at lønningerne i PL er så latterligt absurde, at det immervæk er mange penge, der skal sige farvel til, hvis de eks. vælger at skifte klub til Italien eller Spanien. Man kan anderledes godt kritisere deres sportslige ambitionsniveau, for en ting er som Borini gjorde sidste år, hvor han forsøgte at give det et skud, men situationen er jo helt anderledes nu, da de alle er stillet i udsigt, at de ikke indgår i planerne. De kommer med andre ord ikke til at spille og det må vel rent sportsligt være det man spiller fodbold for!
Balotelli var en lottokupon, som der desværre ikke var mange rigtige tal på - han kommer til at koste klubben en del penge, for tror ikke på nogen klubber vil købe ham nu - min mening er han var et fejlkøb og skal væk, så klubben må kaste penge efter at få ham lejet ud.
Borini hvis rygterne er sande, og det passer at han angiveligt krævede en lønstigning på 30.000 pund om ugen (oveni de 55.000) han får nu for at skifte til Sunderland og QPR da de var interesserede, ja så må jeg indrømme det lyder som om han er blevet noget grådig, og ikke rigtig ser realistisk på egne evner - min mening han vil passe fint i en engelsk midterklub som Sunderland, Stoke eller Swansea - men når spilleren ikke vil acceptere et skifte hvor han kan beholde sin løn og oveni få en signon fee, så synes jeg det er helt i orden at klubben sætter ham til at selvtræne - gætter på han bliver solgt for 5-8 millioner pund her til slut i transfer vinduet. Alternativt kunne han være 4 valg på angriber posten, og Origi kunne lejes ud igen, har svært ved at vurdere om han har niveau til Liverpool endnu.
Enrique er lidt en anden sag synes jeg, hvor jeg ved Borini og Balotelli synes det er klart at klubben nu har bedre angrebs muligheder, så synes jeg Enrique er nogenlunde på niveau med Moreno og Gomes, og han har væsentlig mere rutine end de to, så han kunne godt komme til at få kampe i år, da backpladser er der hvor vi er dårligst besat efter min mening, men det kan jo være der er en back mere på vej, inden vinduet lukker i.
Det er nok også rigtigt at alle 3 spillere falder i værdi når de bliver tvunget til at selvtræne, men omvendt tror jeg også det tegner lidt til en ny stil i klubben, der skal mere pres på hele truppen, og alle skal yde maximalt for at komme på holdet, hvis ikke står der en klar til at tage over.
Jeg synes faktisk det er fint nok, at der kommer lidt mere kant på Rodgers og klubben, der er ikke nogen der stiller de store spørgsmålstegn ved hvis Van Gaal eller Mourinho smider en spiller af holdet, sådan er det bare.
Hvis vi skal have en ambition om at blive et fast top 4 hold igen, så kræver det mere kynisme og vilje, og det er nød til at være slut med pinlige indsatser som mod Stoke og Arsenal sidste år, selvfølgelig taber vi kampe i år, men man kan i det mindste kæmpe røven ud af bukserne for at undgå det. Derfor tror jeg også "udelukkelsen" af de 3 spillere er et hint til resten af truppen om at der kræves mere i år, ellers ryger du af holdet.
YNWA
-
Jeg synes nu det skabte en del røre i andedammen at De Gea røg en tur på tribunen.
Fan af Manchester United
- Redtothebone
Ja det kan du have ret i, men den store forskel der er så i mine øjne at De Gea kommer fra en sæson hvor han viste absolut høj klasse, og var blandt de bedste målmænd i verden, og står til at blive den dyreste målmand nogensinde måske, han bliver jo ikke sat af pga manglende kvalitet, men fordi han ikke er fokuseret pga en mulig transfer til Real.AllanShore skrev:Jeg synes nu det skabte en del røre i andedammen at De Gea røg en tur på tribunen.
De tre Liverpool spiller derimod kommer fra en sæson hvor de på ingen måde præsterede.
Til gengæld var der ikke mange der var uenige med Van Gaal da han sidste år sagde at Shaw var for tyk og i dårlig form, og dermed blev droppet i lang tid selvom klubben lige havde bruge 30 millioner £ på ham, Van Persie og Falcao er jo også blevet droppet. Van Persie blev jo også bedt om at selvtræne i år, og så accepterede han en transfer til Fenerbache.
Min mening er bare at en træner er nød til at være kynisk nogen gange, og vurdere hvornår en spiller har fået nok chancer.
YNWA
@ Redtothebone
Helt enig i dine vurderinger.
Man kunne dog håbe, at Balotelli virkelig var interesseret i mere guld. For jeg læste på et tidspunkt, at et af holdene i Qatar viste interesse. Og vi skal nok derned for at finde nogen, der vil matche hans løn. Transfersummen får vi desværre aldrig matchet.
Enrique analyserer selv meget åbent og ærligt på sin situation, og jeg synes at han har fuldkommen ret. Vi har kun Moreno som decideret venstre back. Og selvom der er alternativer, så har ingen af dem den store erfaring. Derudover, så kan jeg ikke bebrejde ham, når han siger, at økonomien gøre det svært for ham, at acceptere interessant tilbud fra Spanien.
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... fc-9840575
Jeg tror, at Rodgers overvejende har skubbet Enrique ud i kulden i håbet om, at han ville acceptere et tilbud fra en anden klub, så vi kunne tjene lidt på ham. Men Enrique kan i en alder af 29 godt leve med en enkelt sæson uden den store spilletid til en bedre løn og udsigten til en fri transfer næste sommer. Og et eller andet sted, så tror jeg også godt, at Rogders kan se det fra Enrique's synspunkt, men har følt, at han måtte gøre forsøget.
Enrique laver ikke problemer og store overskrifter. Og når vinduet lukker, så tror jeg også, at han kommer tilbage i varmen. For lige pludselig kan vi godt få brug for ham.
Helt enig i dine vurderinger.
Man kunne dog håbe, at Balotelli virkelig var interesseret i mere guld. For jeg læste på et tidspunkt, at et af holdene i Qatar viste interesse. Og vi skal nok derned for at finde nogen, der vil matche hans løn. Transfersummen får vi desværre aldrig matchet.
Enrique analyserer selv meget åbent og ærligt på sin situation, og jeg synes at han har fuldkommen ret. Vi har kun Moreno som decideret venstre back. Og selvom der er alternativer, så har ingen af dem den store erfaring. Derudover, så kan jeg ikke bebrejde ham, når han siger, at økonomien gøre det svært for ham, at acceptere interessant tilbud fra Spanien.
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... fc-9840575
Jeg tror, at Rodgers overvejende har skubbet Enrique ud i kulden i håbet om, at han ville acceptere et tilbud fra en anden klub, så vi kunne tjene lidt på ham. Men Enrique kan i en alder af 29 godt leve med en enkelt sæson uden den store spilletid til en bedre løn og udsigten til en fri transfer næste sommer. Og et eller andet sted, så tror jeg også godt, at Rogders kan se det fra Enrique's synspunkt, men har følt, at han måtte gøre forsøget.
Enrique laver ikke problemer og store overskrifter. Og når vinduet lukker, så tror jeg også, at han kommer tilbage i varmen. For lige pludselig kan vi godt få brug for ham.
Kloppite
- Redtothebone
Præcis vi var jo åbenbart også ret interesserede i tilknytte Lucas Digne, og havde nok håbet at en Enrique transfer havde frigivet nogle lønkroner til ham, og da det ikke er lykkedes ender Digne i Rom i stedet for. At ryge lidt ud i kulden, kan godt give nogle spillere en trods reaktion og derefter hæve deres niveau, Henderson var jo også på vej væk en overgang, hvilket fik ham til at kæmpe hårdere og fighte sig tilbage.texy skrev:@ Redtothebone
YNWA
Jeg deler texys og Redtothebones synspunkter. Det er nu alligevel ærgerligt, at vi til dels går glip af transferkroner, dels går glip af sparede lønkroner. Altså set fra klubbens side.
Det bør også vække lidt omtanke, at vi nu står i den situation. En spiller, det er nok hvad man kan regne med, men nu hvor vi står med hele tre spiller der må selvtræne for at få et venligt vink med en vognstang (i øvrigt en fuldstændig okay ordning at have, som langt fra er usædvanlig - så længe de bare får chancen igen efter vinduet er lukket i), er uacceptabelt. Jeg ser det også som et resultat af den her berygtede transferkomites manglende "røde tråd", hvorpå årets transfervindue er helt i Rodgers ånd. Vil det give et andet billede om tå år - måske ikke- men så synes jeg også det hører med til evalueringsbilledet.
Vi kan jo eks. tjene ret så mange penge på stadionudvidelser, men hvis de penge bliver spist af elendigt købmandsskab, så er det jo lige meget. Vi skal pine død være knivskarpe på netop dette område, hvilket vi historisk set ikke har været, hvis vi skal bide skeer med top 4, som simpelthen har råd til flere fejl.
Det bør også vække lidt omtanke, at vi nu står i den situation. En spiller, det er nok hvad man kan regne med, men nu hvor vi står med hele tre spiller der må selvtræne for at få et venligt vink med en vognstang (i øvrigt en fuldstændig okay ordning at have, som langt fra er usædvanlig - så længe de bare får chancen igen efter vinduet er lukket i), er uacceptabelt. Jeg ser det også som et resultat af den her berygtede transferkomites manglende "røde tråd", hvorpå årets transfervindue er helt i Rodgers ånd. Vil det give et andet billede om tå år - måske ikke- men så synes jeg også det hører med til evalueringsbilledet.
Vi kan jo eks. tjene ret så mange penge på stadionudvidelser, men hvis de penge bliver spist af elendigt købmandsskab, så er det jo lige meget. Vi skal pine død være knivskarpe på netop dette område, hvilket vi historisk set ikke har været, hvis vi skal bide skeer med top 4, som simpelthen har råd til flere fejl.
Apropos debatten: http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 52908.html