Alex Brockins skrev:Fribytter skrev:Alex Brockins skrev:Fribytter skrev:Hvis det er et spørgsmål om, at Rodgers har fedtspillet, så har han jo bare dummet sig.
Så du er mere fan af Comollis strategi om at overbyde indtil sælger ikke kan andet end at grine hen i banken? Hov, vent. Det var på grund af den strategi, at vi ikke har mange mønter tilbage i kassen.
Du opstiller et scenarie, hvor LFC byder det samme som Spurs, men hvor Dempsey vælger Spurs. Det kan være, at det er tilfældet, men så påpeger jeg jo bare diskret, at Villa fik et lignende tilbud accepteret nogle få timer inden. LFC har forhandlet sig frem til lige præcis ingenting ved at fedtspille et par timer på vinduets sidste dag. Hvis LFC havde pengene, kunne de have lukket et handel, hvis de bare bød, hvad Villa bød tidligere på dagen.
Måske. Måske ikke. Villa og Spurs er dog langt fra hinanden. Måske Dempsey ventede på os, da Villa var interesserede. Men så dukkede Spurs op. Jeg tror 8/10 havde skiftet mening og valgt Spurs (hvis de ikke har noget forhold til Liverpool).
Jeg siger ikke, du ikke har ret. Men når du så samtidig begynder at lave en connection mellem slaget af Bellamy, Maxi og Kuyt i starten af sæsonen og det, der er sket i dag. Så pådutter du BR nogle strategiske overvejelser og hensigter, du næppe ved noget om.
Jeg pådutter ham lige præcis den strategiske overvejelse, at han ikke prioriterede målscorere særlig højt. Det harmonerer dårligt med, hvad han har udtalt om sit koncept, og det harmonerer dårligt med, hvad vi så på banen i sidste sæson.
Jeg synes da isoleret set, at handlerne indtil nu har været fine. Faktisk tror jeg, at Allen var skiftet til Spurs for £10 mio., hvis LFC havde forsøgt at fedtspille her og ventet til, Modric var blevet solgt.
Men jeg forstår ikke, at (endnu) en målscorer ikke har haft højere prioritering. Købet af Assaidi ligner jo ikke længere en billig lottokupon.
Jeg tror, det i bund og grund skyldes, at Rodgers har manglet muligheder. Kun Assaidi-handlen lugter af noget feltarbejde fra nogle talentspejdere (og måske det feltarbejde blev foretaget af Swanseas talentspejdere). Resten lader til at være handler, der er kommet i stand via gode forbindelser. Borini og Allen kendte Rodgers fra tidligere. Sahin er et så åbenlyst talent, at han formentlig ikke behøver at spejdes, og Mourinho kender Rodgers desuden fra tidligere. Yesil har samme agent som Sahin, og så er Sami jo i Leverkusen.
jeg ser frem til næste sommer, hvor talentspejderne fra Man. City er skiftet til LFC og har fundet interessante spillere ud fra Rodgers dessiner. Jeg tror dog ikke, at Sahin bliver overbevist om, at LFC er fremtiden i løbet af denne sæson. Truppen er for ubalanceret til at skabe overraskende resultater.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."