Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarhus » onsdag, 29. aug, 2012 15:17

Gary skrev:
Cynwal skrev:
Kongegaard skrev:...... Walcott is on a flight to Melwood!
Har John Lennon Airport fået nyt navn?
Melwood Airport blev grundlagt efter januars transfervindue sidste år. Den direkte årsag var Comolli... :-)
Så er den blevet udvidet, siden Babel forlod klubben i hvert fald. Men fedt :mrgreen:

Repsej
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 53

Indlæg af Repsej » onsdag, 29. aug, 2012 15:39

Vest skrev:Jeg kan godt lide Carroll. Behold ham gerne. Han laver 17 sæsonkasser. Han scorer allerede i sin næste kamp som starter.

Enig...

Jeg kan heller ikke se at andre af de navne der bliver nævnt skulle være bedre end Carroll.

Og hvis vi sælger Carroll for at få råd til feks Walcott eller Afellay løser det jo stadig ikke vores problem helt i front. Tværtimod har vi endnu mindre at gøre godt med helt i front.

Hvis Carroll skal sælges skal pengene bruges til en anden targetmand, ikke endnu en fløj.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
matty
Geografisk sted: østofte...
Alder: 33

Indlæg af matty » onsdag, 29. aug, 2012 15:59

jeg håber satmer vi beholder Carroll, han er jo uovertruffen at ha i feltet på dødbolde, desuden er han også perfekt hvis der skal en taktik ændring til i en kamp.
mht. Walcott, han skal bare blive væk, han er hurtig ja, men utroligt middelmådig (for ikke at sige elendig) til alt andet. så NEJ TAK til ham.

afellay....... tja til en billig penge er han vel fin nok. har aldrig rigtig lagt specielt meget mærke til ham på en fodboldbane (nok primært fordi han er så skadet konstant) men han er vel et forsøg værd
i am a highlander. cause i saw cliffs, magic and mel gibson. braveheart hallo?

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » onsdag, 29. aug, 2012 20:19

Der heftigt snak om en ny målmand, pga. konkurrencen til Pepe skal være større.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... us-1284020

Ellers håber jeg på Walcott tænker sig godt om, enten Liverpool eller Manchester City.. Håber på de røde! Arsenal vil af med ham efter de 48 timer, hvis han ikke siger ja til en forlængelse.
You'r Never Walk Alone. ///

Erode

Indlæg af Erode » onsdag, 29. aug, 2012 21:34

Soren123 skrev:...

Ellers håber jeg på Walcott tænker sig godt om, enten Liverpool eller Manchester City.. Håber på de røde! Arsenal vil af med ham efter de 48 timer, hvis han ikke siger ja til en forlængelse.
Denne siger han har lavet en ny kort aftale med arsenal:
http://www1.skysports.com/football/news/11669/8031835/

Men mon ikke det er en gentleman agreement på at hvis ingen klubber møder Arsenals pris, så laver de en kort forlængelse?

og mon ikke den 'nyhed' er blevet lækket for at City og Liverpool ved at det ikke nytter noget at spille hardball, da kontrakten i så fald blot vil blive forlænget!

Repsej

Indlæg af Repsej » onsdag, 29. aug, 2012 21:49

Soren123 skrev:Der heftigt snak om en ny målmand, pga. konkurrencen til Pepe skal være større.

Så skal der dælme, undskyld sproget, sælges nogle andre målmænd hvis vi skal have endnu en ind på holdet.
Brug nu den smule penge vi rent faktisk har tilbage fremfor at hente endnu en reserve, som han vel bliver, til Pepe.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » onsdag, 29. aug, 2012 21:54

Hekkem skrev:
Fribytter skrev:Jeg kan godt nok ikke se ideen i Huntelaar til £18 mio.. Forventningen er ikke, at LFC skal i topfire i denne sæson - det er eksplicit blevet meldt ud, og derfor skal der heller ikke partout købes ind efter den målsætning. Man forsøgte vel netop en mellemting mellem et sats på potentiale og færdigudviklede spillere sidste sæson, og selvom jeg ikke er overbevist om, at Comollis statistiske model er ideel, så tror jeg også, at sidste sommervindues aktiviteter bar præg af, hvilke færdigudviklede spillere der var tilgængelige og interesserede i LFC.

Et køb af Huntelaar vil jo tilsidesætte rationalet bag sommerens udrensning totalt. Huntelaar vil være gammel, dyr at købe fri, og etablerede spillere i den prisklasse kræver som regel en høj løn. Samtidig giver det jo heller ikke mening, hvis LFC har håbet på "crazy money" fra Man. City i forb. med et evt. Agger-salg, hvis man forsøger at gå efter et "quick fix".
Det der, giver ingen mening.
Det giver fin mening. £18 mio. for en 29-årig spiller, der har et år tilbage af kontrakten, stemmer overhovedet ikke overens med de økonomiske valg, man har truffet, og de økonomiske vurderinger, man har foretaget, tidligere på sommeren.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 29. aug, 2012 22:49

Enig med Fribytter.

Fra et økonomisk perspektiv giver en signing af Huntelaar ingen mening, hvis vi skal følge de retningslinjer, som klubben har lagt i dette transfervindue. £ 17 millioner frikøbsklausul med en ugeløn tæt på £ 100.000 i formentlig 3-5 år. Beløbbet vil over kontraktlængden overstige 300 millioner kroner, og Huntelaar vil til den tid ikke have nogen gensalgsværdi.

Havde vi CL bold og dertilhørende indtægter kunne et køb måske forsvares - men i klubbens nuværende forfatning vil et køb virke en kende uansvarligt, og derfor også urealistisk.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 30. aug, 2012 08:02

Carroll kan meget vel skifte og Joe Cole får da lige en bredside...

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=34114&zone=1

Spørsmålet er om Andy Carroll fortsatt er Liverpool-spiller til helgen.
- Det er det for tidlig å si. Andy har vært en reserve for oss. Han har vært fantastisk når det gjelder innstilling og aksept for hvor han står, men som fotballklubb - og jeg snakker generelt her - tror jeg ikke vi er i en posisjon til å ha spillere til £25M som tredjevalg på spissplass, eller kantspillere som tjener £5M-6M millioner per år.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Repsej

Indlæg af Repsej » torsdag, 30. aug, 2012 08:27

Emmy skrev:Carroll kan meget vel skifte og Joe Cole får da lige en bredside...

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=34114&zone=1

Spørsmålet er om Andy Carroll fortsatt er Liverpool-spiller til helgen.
- Det er det for tidlig å si. Andy har vært en reserve for oss. Han har vært fantastisk når det gjelder innstilling og aksept for hvor han står, men som fotballklubb - og jeg snakker generelt her - tror jeg ikke vi er i en posisjon til å ha spillere til £25M som tredjevalg på spissplass, eller kantspillere som tjener £5M-6M millioner per år.

Det er ihf en "pæn" hentydning om at de nok godt må prøve at finde en anden klub.

Cole vil jeg gerne af, men med mindre vi køber en top angriber vil jeg være skuffet hvis vi sælger Carroll.
Bill Shankly :

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 30. aug, 2012 08:40

Fribytter skrev:
Hekkem skrev:
Fribytter skrev:Jeg kan godt nok ikke se ideen i Huntelaar til £18 mio.. Forventningen er ikke, at LFC skal i topfire i denne sæson - det er eksplicit blevet meldt ud, og derfor skal der heller ikke partout købes ind efter den målsætning. Man forsøgte vel netop en mellemting mellem et sats på potentiale og færdigudviklede spillere sidste sæson, og selvom jeg ikke er overbevist om, at Comollis statistiske model er ideel, så tror jeg også, at sidste sommervindues aktiviteter bar præg af, hvilke færdigudviklede spillere der var tilgængelige og interesserede i LFC.

Et køb af Huntelaar vil jo tilsidesætte rationalet bag sommerens udrensning totalt. Huntelaar vil være gammel, dyr at købe fri, og etablerede spillere i den prisklasse kræver som regel en høj løn. Samtidig giver det jo heller ikke mening, hvis LFC har håbet på "crazy money" fra Man. City i forb. med et evt. Agger-salg, hvis man forsøger at gå efter et "quick fix".
Det der, giver ingen mening.
Det giver fin mening. £18 mio. for en 29-årig spiller, der har et år tilbage af kontrakten, stemmer overhovedet ikke overens med de økonomiske valg, man har truffet, og de økonomiske vurderinger, man har foretaget, tidligere på sommeren.
Det giver ingen mening. Nej.

Af den grund vi ikke er parate til at investere i en signing, der kan vise sig at være guld værd for holdet her og nu. Det giver ingen mening kun at købe ind efter en målsætning der siger vi ikke behøver at lande i top 4. Det giver ingen mening at have en så løs en målsætning. Det giver ingen mening ikke at hente den type spiller holdet i den grad mangler, og har manglet i 1½-2 år. Det giver ingen mening.

Vi har brug for en goalgetter uanset om vi agter at komme i top 4 eller top 6. En goalgetter koster penge, uanset alder, kontraktudløb og eventuel høj/lav løn. Spillere der er gode, er spillere der er attraktive. Spillere der er attraktive, kan handle en højere lønningspakke hjem.

Luis Suarez er ikke en goalgetter. Sterling er ikke en goalgetter (endnu i hvertfald). Borini er ikke en goalgetter. Downing er ikke en goalgetter. Assaidi aner vi intet om, men han er vist mere kantspiller en spidsangriber, ergo ikke ligefrem typen på en goalgetter. Adam Morgan stadig for ung til at være en goalgetter. Ecclestone hmm nej vel. Andy Carroll er måske eneste der nærmer sig at være en goalgetter, men der er vist ikke stor tiltro til ham fra Brendan Rodgers side, når nu han end ikke er udtaget til dagens trup.

Skiller vi os af med Andy Carroll, er det et must vi får en spidsangriber ind, som også kender vejen til målet. Moneyball eller hvad hulen nu indkøbstrategien kalder sig, så omhandler den også, at man en gang imellem skal handle en spiller der bare er god, og samtidigt passer ind i systemet, for måske mere end hvad denne spiller i værd kontra kontraktlænge, alder og lignende.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 30. aug, 2012 08:48

Robbie_God_Fowler skrev:Enig med Fribytter.

Fra et økonomisk perspektiv giver en signing af Huntelaar ingen mening, hvis vi skal følge de retningslinjer, som klubben har lagt i dette transfervindue. £ 17 millioner frikøbsklausul med en ugeløn tæt på £ 100.000 i formentlig 3-5 år. Beløbbet vil over kontraktlængden overstige 300 millioner kroner, og Huntelaar vil til den tid ikke have nogen gensalgsværdi.

Havde vi CL bold og dertilhørende indtægter kunne et køb måske forsvares - men i klubbens nuværende forfatning vil et køb virke en kende uansvarligt, og derfor også urealistisk.
Det handler ikke altid om gensalgsværdi. Ved enkelte tilfælde handler det også om at hente det, der gør vi vinder fodboldkampe. Vinder vi tilstrækkelig nok fodboldkampe, så vinder vi givetvis trofæer. Vi bliver eksponeret i større lang større grad end hvis vi blot er midterhold. Vi får derved flere TV indtægter. Vi får derved flere indtægter på eventuel Champions League bold næste sæson. Vi får derved flere indtægter ved en højere ligaplacering. osv. osv.

En sådan handel kan vise sig at være givtig økonomisk, såfremt der vægtes det netop er den spiller vi mangler i spillertruppen for at vi kan ende så højt som muligt i tabellen.

Kan godt være udadtil målsætningen ikke ligefrem kræver top 4 placering. Men på de indre linjer er jeg sikker på målsætningen er noget højere end hvad udmeldingen er. Andet er ikke Liverpool FC værdigt.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » torsdag, 30. aug, 2012 09:13

Jeg kan ikke lade være med at blive en smule trist over de særdeles vedholdende rygter om Carrolls afgang. Jeg kan faktisk rigtig godt lide ham, og jeg synes, han er meget bedre end sit rygte. Han har haft en nedtur, men han har også været desperat uheldig (som Morten Bruun vist udtrykte det), hvor diverse målmænd har haft deres livs redninger på hans afslutninger. Og mod slutningen af sæsonen så vi hans vilje til virkelig at ofre sig for holdet, hvor han både var med fremme, men også nede at forsvare, når det brændte på.

Og så er han teknisk bedre, end han får kredit for. Jeg ville ønske, at Rodgers ville give ham lidt flere muligheder for at bevise sit værd for holdet. For lige pt. synes jeg en spiller som Borini virker overmatchet, og jeg så hellere Carroll starte inde - om det så passer til vores spillestil eller ej.

Bliver spændende at se på lørdag, om Carroll stadig er her. Hellere ham end Dempsey.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 30. aug, 2012 09:23

LarsU skrev:Jeg kan ikke lade være med at blive en smule trist over de særdeles vedholdende rygter om Carrolls afgang. Jeg kan faktisk rigtig godt lide ham, og jeg synes, han er meget bedre end sit rygte. Han har haft en nedtur, men han har også været desperat uheldig (som Morten Bruun vist udtrykte det), hvor diverse målmænd har haft deres livs redninger på hans afslutninger. Og mod slutningen af sæsonen så vi hans vilje til virkelig at ofre sig for holdet, hvor han både var med fremme, men også nede at forsvare, når det brændte på.

Og så er han teknisk bedre, end han får kredit for. Jeg ville ønske, at Rodgers ville give ham lidt flere muligheder for at bevise sit værd for holdet. For lige pt. synes jeg en spiller som Borini virker overmatchet, og jeg så hellere Carroll starte inde - om det så passer til vores spillestil eller ej.

Bliver spændende at se på lørdag, om Carroll stadig er her. Hellere ham end Dempsey.
Meget enig Lars. Vil også gerne beholde Andy Carroll end at gå ud hente en ny spidsangriber, eller endnu en kantspiller, eller endnu en secondstriker/hængende angriber/offensiv midtbane/falsk 9'er eller lignende. Håber Bredan Rodgers kan få Andy Carroll til at passe ind, og håber Andy Carroll begynder at få de muligheder han skal have.

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » torsdag, 30. aug, 2012 09:37

Soren123 skrev:Der heftigt snak om en ny målmand, pga. konkurrencen til Pepe skal være større.

Genialt, Rodgers!

Helt enig, et godt eksempel er jo netop (desværre) over ved scum hvor de har 2 kvalitets målmænd i De Gea og Lindegaard, som konstant skal levere det bedste, hvor at spille næste kamp.

Rigtigt god idé.

Besvar