Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Fribytter

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » lørdag, 04. aug, 2012 12:56

Oomph242 skrev:
Benitez ønskede ganske rigtigt at bringe Jovetic til LFC, men udfra Benitez udtalelser, så var det ikke mangel på sportsligsucces, der forhindrede det, men derimod det faktum, at klubben ikke havde råd til Jovetic, hvilket også gjorde sig gældende med Dani Alves:
Ok. Godt at nogen kan huske hele historien, når jeg nu ikke kan. Men mon ikke det så var en prioritering fra Benitez side. Andre købt i 2008-2009, Aquilani £17,000,000, Johnson £17,500,000, Keane £19,000,000, Riera £8,000,000 , Dossena 7,000,000. Mon ikke både Jovetic og Alves kunne have været i hus, hvis han havde været prioriteret anderledes.

Finansielt ved jeg ikke om, vi har mindre at byde på end dengang, men jeg håber det da ikke.
Det har jeg heller ingen ide om. Jeg tror måske der er på lønningsposten. Resultatsmæssigt har vi ihvertfald mindre, at byde på og ambitionsmæssigt har vi i den nærmeste fremtid nok også...
Keane, Riera, Dossena blev købt i et vindue - måske det dårligste under Rafa - Aquilani og Johnson i et andet. Det var i det vindue, hvor Aquilani og Johnson blev købt, at Rafa også ville have købt Jovetic. Han havde fået at vide, at han måtte geninvestere, hvad han solgte for. Det betød, at han troede, han havde £16 mio. for Keane-handlen, £25 mio. for Alonso-handlen og £7,5 for diverse småhandler (hvis man går ud fra den norskes oplysninger). Altså at han havde et sammenlagt transferbudget på £48,5 mio.. Men han endte med kun at bruge £35 mio..

Alves var et emne inden, han skifede til Barca. Det skulle være Parry, der havde trukket stikket på handlen - vist noget med, at Sevilla forlangte £8 mio., og LFC kun ville betale £7 mio..
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 04. aug, 2012 13:06

Oomph242 skrev: Men mon ikke det så var en prioritering fra Benitez side. Andre købt i 2008-2009, Aquilani £17,000,000, Johnson £17,500,000, Keane £19,000,000, Riera £8,000,000 , Dossena 7,000,000. Mon ikke både Jovetic og Alves kunne have været i hus, hvis han havde været prioriteret anderledes.
Det foresvæver mig, at der var noget med, at Benitez blev tvunget / følte sig tvunget til at købe ind i de klubber, hvor vi havde penge tilgode fra spillerhandler: Peter Crouch til Portsmouth gav Glen Johnson køb og John Arne Riise til Roma medførte indkøb af Aqulani. Det er ikke noget jeg kan dokumentere her og nu, men det er taget fra den gamle hanelefants hukommelse.
Vi SMADRER det PIShold !

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 04. aug, 2012 13:55

Keane, Riera, Dossena blev købt i et vindue - måske det dårligste under Rafa - Aquilani og Johnson i et andet. Det var i det vindue, hvor Aquilani og Johnson blev købt, at Rafa også ville have købt Jovetic. Han havde fået at vide, at han måtte geninvestere, hvad han solgte for. Det betød, at han troede, han havde £16 mio. for Keane-handlen, £25 mio. for Alonso-handlen og £7,5 for diverse småhandler (hvis man går ud fra den norskes oplysninger). Altså at han havde et sammenlagt transferbudget på £48,5 mio.. Men han endte med kun at bruge £35 mio..

Alves var et emne inden, han skifede til Barca. Det skulle være Parry, der havde trukket stikket på handlen - vist noget med, at Sevilla forlangte £8 mio., og LFC kun ville betale £7 mio..
2008 ønskede han Alves og 2009 ønskede han Jovetic, derfor tog jeg indkøb med fra begge år...

Den dag idag undre jeg mig stadig over, hvad der skete i Benitez hoved på transfermarkedet i de år. Med lidt snilde kunne han måske have fået en af de to eller begge, samt Sneijder, Higuain og måske Robben i bytte for Alonso og Arbeloa. Samlet pris på dem alle havde vel ikke været over £60m med de £8m for Alves. Hvis man også kigger på hvad Sneijder ca. €15m og Robben ca. €20m blev solgt for.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 04. aug, 2012 14:48

Det var i 2006, at Rafa var meget tæt på at købe Alves.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 078450.stm

Senere hen meldte CFC sig på banen, og i 2008 købte Barca så Alves for £23 mio. plus £7 mio. i klausuler.

Jeg er da enig i, at det viste sig at være en dårlig prioritering at gå efter Aquilani fremfor en anden spiller til de penge, og jeg tvivler på, at Riise-pengene havde alt at sige. Så dyr var han trods alt ikke. Men Rafa købte jo altså Johnson inden, han fandt ud af, at han ikke fik lov at bruge alle Alonso-pengene. Altså havde han allerede brugt £17 mio. af de £35 mio.., inden han vidste, at han kun havde £35 mio. og ikke £48,5 mio. at gøre godt med.

Førsteprioriteten var jo altså at erstatte Alonso, og hverken Sneijder, Higuain, Robben, Alves eller Jovetic kunne erstatte Alonso. At Rafa så ikke behøvede at brænde £17 mio. af på en erstatning for Alonso, er så en anden diskussion. Her var Rory Smiths bud på erstatninger fra dengang:

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... rpool.html#

Martinez er den eneste fra den liste, der ville have været billigere og samtidig bedre end Aquilani imø.. Dog stadig ikke så billig, at der var blevet råd til nogle af de andre spillere, du nævner. Alternativt skulle Rafa ændre koncept, men det kræver altså også sit at lave meget om på et koncept, der lige har resulteret i den bedste ligapræstation i umindelige tider.

Jeg er enig i, at Rafa året før skulle have købt helt andre spillere end Keane, Dossena og Riera, men man kan ikke slå de to vinduer sammen og pege på, hvad man kunne have fået for de vinduer. Det ville jo eks. ikke have givet nogen mening at købe en erstatning for Alonso sæsonen før, han skiftede.

That aside. Jeg tror, ideen med lånehandler er at få sendt Bellamy til Cardiff og erstatte ham med wing på lån. Fremadrettet vil det give det samme, da Bellamys kontrakt udløber om et år, og han får den ikke forlænget, og så kan man garanteret spare nogle penge i forhold til Bellamys løn. Om en erstatning så kan bidrage med det samme som Bellamy, må tiden vise. Et lån giver også muligheden for at se Sterling an. Det kan være, at man vurderer, at Sterling vil have godt af at blive udlejet, og det kan et lån af en kantspiller være med til at gøre mere risikofrit.

Og så tror jeg, at Rodgers gerne vil låne en spiller som gardering for Lucas. Lucas kan jo få et tilbagefald, og det ville ydermere være dumt at presse Lucas for meget. Jeg tror, Rodgers hellere vil bruge transferbudgettet på nogle andre positioner.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 04. aug, 2012 20:08

Og så tror jeg, at Rodgers gerne vil låne en spiller som gardering for Lucas
Lass er oplagt, hvis han da stadig er i RM, i en ferie misser visse transfers jo.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Ma Captain

Indlæg af Ma Captain » søndag, 05. aug, 2012 12:26

Jeg siger kun en ting: Leandro damiao!! Gå all inn efter ham. Den mand er simpelthen klasse. Han er fox in the box, god targetmand, stærk, træfsikker, afslutningsstærk, samtidig har han fart, overblik og teknik.. Det kan ikke gå hurtigt nok med at byde på ham inden spurs får ham.
Jeg mener hellere ikke han er udenfor vor rækkevidde.
There is only one Captain...... Ma Captain!!

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » søndag, 05. aug, 2012 13:18

Ma Captain skrev:Jeg siger kun en ting: Leandro damiao!! Gå all inn efter ham. Den mand er simpelthen klasse. Han er fox in the box, god targetmand, stærk, træfsikker, afslutningsstærk, samtidig har han fart, overblik og teknik.. Det kan ikke gå hurtigt nok med at byde på ham inden spurs får ham.
Jeg mener hellere ikke han er udenfor vor rækkevidde.
Enig :headbang:

Og han vil passe godt ind i BR's spillestil :army7:

Mr. X

Indlæg af Mr. X » søndag, 05. aug, 2012 21:32

http://sillyseason.com/football/premier ... sea-player
Kilden er fra tyrkist kilde, som er bragt på "LFC NEWS på facebook"
Ricardo Quaresma for Portugal.
- Har spillet hos Chelsea i 2009 på et lån.
- Han var i truppen ved EM, men fik kun meget lidt spilletid.
- Om han passer i Liverpool FC, det er et godt spørgsmål.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » søndag, 05. aug, 2012 21:35

Mr. X skrev:http://sillyseason.com/football/premier ... sea-player
NEJ! Og så kan vi vist godt lukke den der. Manden har ikke vist noget, der overhovedet er tæt på Liverpool-niveau siden, han forlod Porto.
Liverpool Football Klopp

Mr. X

Indlæg af Mr. X » søndag, 05. aug, 2012 21:40

AndreasN skrev:
Mr. X skrev:http://sillyseason.com/football/premier ... sea-player
NEJ! Og så kan vi vist godt lukke den der. Manden har ikke vist noget, der overhovedet er tæt på Liverpool-niveau siden, han forlod Porto.
Kan give dig ret i. Han har nok spillet sin storhedstid. :doh1:

Repsej
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 53

Indlæg af Repsej » søndag, 05. aug, 2012 22:02

Hvad er Liverpool niveau? Hvis vi skal se tilbage på de seneste 3 sæsoner passer han vel meget godt til klubben ;)

Men bortset fra det er vi ganske enige, vi skal vel videre og så skal han IKKE hentes.

Men må desværre indrømme at jeg begynder at blive lidt små nervøs i dette vindue. Synes ikke rigtig at vi gør andet end at sende folk væk fra klubben fra en i forvejen rimelig smal trup.

Og nu melder BR så ud at vi måske skal låne folk! Er godt nok ked af at sige det men det hænger slet ikke sammen imo.
Bevars vi kan se spillerne an inden vi evt køber dem, men hvad så hvis de ikke passer ind på holdet? Så skifter vi ud til næste sæson og næste sæson og næste osv osv.

Få nu fingeren ud og få hentet nogle folk inden sæson start. Hvorfor skal vi altid hente til sidste øjeblik?

Det eneste psoitive jeg kan se lige her og nu er at OL næsten er ovre og spillere som Sturrige, Allan, Gaston Ramirez osv som vi har været linket til er færdige og de nu kan koncentrere sig og hvor de skal spille fremover.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 05. aug, 2012 22:03

Jeg vil virkelig nyde Quaresma. Jeg har altid godt kunne lide ham. LIGE NETOP sådan en kantspiller jeg har søgt længe. En ualmindelig 'fræk' spiller. Kan godt ske han har haft en downperiode, men mener han har haft en rigtig god tid i Besiktas, og derfor kom tilbage på Landsholdet. Han har speed og er meget udfordrende. I min optik vil han med et blive den bedste kantspiller i klubben. €6,3 mil er godt nok også lige til at overkomme, sats eller ej.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 05. aug, 2012 22:29

Det har været det mærkeligste og mest dødsyge transfervindue, jeg kan huske. Der sker så lidt, at selv Grauballemanden keder sig. Men det er vel logisk, nu hvor der har været afholdt EM og OL. Men nu er OL fodbold snart ovre, så kan vi jo håber at der sker lidt.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » søndag, 05. aug, 2012 22:30

Mr. X skrev: Ricardo Quaresma for Portugal.
Krasic klart bedte end Ricardo, er LFC virkelig SÅ langt nede på hold hirakiet, at vi ikke kan skaffe bare en smule kvalitet. Krasic ville have pyntet, klasse fornægter sig ikke sådan. Og CL kvaliteten for et par år siden, var fin fra Krasic, Ricardo har alle dage været overvurderet/fattigmands nani, som jeg ser det :dontknow: .
Verden er smask fuld af hyklere....

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 05. aug, 2012 22:41

Hr. Drejer skrev:Det har været det mærkeligste og mest dødsyge transfervindue, jeg kan huske. Der sker så lidt, at selv Grauballemanden keder sig. Men det er vel logisk, nu hvor der har været afholdt EM og OL. Men nu er OL fodbold snart ovre, så kan vi jo håber at der sker lidt.

EM og OL har helt sikkert påvirket transfervinduet, så det har været mere roligt end normalt. Jeg tror dog også, at den finansielle situation i fodbold europa, hvor mange klubber virkelig kæmper med økonomien, har gjort at vinduet har været mere stille end hvad vi har været vant til de seneste år. De italienske klubber er et godt eksempel på dette. Milan har eksempelvis været nødsaget til at sælge deres to bedste spillere.

Besvar