Keane, Riera, Dossena blev købt i et vindue - måske det dårligste under Rafa - Aquilani og Johnson i et andet. Det var i det vindue, hvor Aquilani og Johnson blev købt, at Rafa også ville have købt Jovetic. Han havde fået at vide, at han måtte geninvestere, hvad han solgte for. Det betød, at han troede, han havde £16 mio. for Keane-handlen, £25 mio. for Alonso-handlen og £7,5 for diverse småhandler (hvis man går ud fra den norskes oplysninger). Altså at han havde et sammenlagt transferbudget på £48,5 mio.. Men han endte med kun at bruge £35 mio..Oomph242 skrev:Ok. Godt at nogen kan huske hele historien, når jeg nu ikke kan. Men mon ikke det så var en prioritering fra Benitez side. Andre købt i 2008-2009, Aquilani £17,000,000, Johnson £17,500,000, Keane £19,000,000, Riera £8,000,000 , Dossena 7,000,000. Mon ikke både Jovetic og Alves kunne have været i hus, hvis han havde været prioriteret anderledes.Benitez ønskede ganske rigtigt at bringe Jovetic til LFC, men udfra Benitez udtalelser, så var det ikke mangel på sportsligsucces, der forhindrede det, men derimod det faktum, at klubben ikke havde råd til Jovetic, hvilket også gjorde sig gældende med Dani Alves:
Det har jeg heller ingen ide om. Jeg tror måske der er på lønningsposten. Resultatsmæssigt har vi ihvertfald mindre, at byde på og ambitionsmæssigt har vi i den nærmeste fremtid nok også...Finansielt ved jeg ikke om, vi har mindre at byde på end dengang, men jeg håber det da ikke.
Alves var et emne inden, han skifede til Barca. Det skulle være Parry, der havde trukket stikket på handlen - vist noget med, at Sevilla forlangte £8 mio., og LFC kun ville betale £7 mio..