Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Lemmiwinks
Geografisk sted: Randers
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Lemmiwinks » tirsdag, 24. jan, 2012 00:47

Fribytter skrev:Ifølge Jen Chang, redaktør for SI, bekræfter tre uafhængige kilder - bl.a. en af dem fra TAW - at LFC forhandler med FC Groningen. Han aner ikke noget om prisen, men hans gæt er på €7-9 mio.

En bruger inde på RAWK har skrevet, at hollandsk TV også beretter om forhandlinger mellem de to klubber.

Jeg læste i øvrigt lige et meget løst rygte om, at M. Isla fra Udinese blev rygtet til LFC for €15 mio.. I sommers var han en spiller, som jeg meget gerne så tage over efter Kuyt, når Kuyt engang var færdig i klubben. Men jeg må indrømme, at jeg ikke tror, at han har de spidskompetencer, som holdet pt. sukker efter.
Spændende med Texeira-handelen.

Ser måske lidt Isla som en back-up spiller. Han har nok lige ikke de kreative kræfter der seriøst mangler i truppen, men manden kan til gengæld spille stort set alle pladser.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » tirsdag, 24. jan, 2012 00:55

Lemmiwinks skrev:
Fribytter skrev:Ifølge Jen Chang, redaktør for SI, bekræfter tre uafhængige kilder - bl.a. en af dem fra TAW - at LFC forhandler med FC Groningen. Han aner ikke noget om prisen, men hans gæt er på €7-9 mio.

En bruger inde på RAWK har skrevet, at hollandsk TV også beretter om forhandlinger mellem de to klubber.

Jeg læste i øvrigt lige et meget løst rygte om, at M. Isla fra Udinese blev rygtet til LFC for €15 mio.. I sommers var han en spiller, som jeg meget gerne så tage over efter Kuyt, når Kuyt engang var færdig i klubben. Men jeg må indrømme, at jeg ikke tror, at han har de spidskompetencer, som holdet pt. sukker efter.
Spændende med Texeira-handelen.

Ser måske lidt Isla som en back-up spiller. Han har nok lige ikke de kreative kræfter der seriøst mangler i truppen, men manden kan til gengæld spille stort set alle pladser.
Vil bare mene vores trup skriger på spillere, der kan løfte holdets topniveau og ikke arbejdsmænd, der kan dække mange positioner.

Kender ikke nok til Isla, men håber ikke din beskrivelse holder stik - og at vi køber ham.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 24. jan, 2012 01:41

Fint at vi køber en angriber. men ligegyldig hvem vi køber, kan jeg ikke se det gør den store forskel. Ingen angriber i verden kan gøre noget hvis 4 mand er forberedt på ham i feltet. Med max 2-3 mand i modstanderens felt ved angreb er og bliver det for nemt, at lukke ned for. Så længe vi har en af PL`s langsomste og mest statiske midtbaner ser jeg ingen bedring i at købe angribere. Noget kreativt med fart på midtbanen kunne være dejligt. Vores nuværende kreatør Adam virker bedst til, at få resten af midtbanen til at bliver på midten af banen og så stole på 1-2 angriberne + en midtbane spiller udgør alt det offensive.

SamiHyppiä

Indlæg af SamiHyppiä » tirsdag, 24. jan, 2012 08:09

http://www.givemefootball.com/premier-l ... ore-offers

Jonas Okore rygtet til massere af Premier League klubber.
Ved dog ikke hvor aktuelt rygtet er ;)
Agger almost invited to shoot here.. Which he does, and puts it in the back of the net! Daniel Agger with his first ever goal for Liverpool. And what a goal!

http://www.youtube.com/watch?v=b3zTVpYprCI

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 24. jan, 2012 08:45

Indlægget her bør jeg trække over i Taktik tråden, men handler lidt om at vi bør se os om efter en defensiv midtbanespiller.
Hr. Drejer skrev:aaaahhh, Hekkem så skidt har vores defensiv heller ikke været i denne sæson. Den er brudt sammen tre gange; mod Bolton, Spurs og shitty. shitty maltrakterede man u med 6-1 og spurs med 5-1.

I den hollandske presse tales der om Texeira.
Repsej skrev:Synes ikke der skal hentes noget til de bagerste geleder, der er vi imo godt nok besat, ikke mindst nu hvor det ser ud til at Agger - næsten - kan holde over en rigtig lang periode.
Nu ser jeg det udelukkende taktisk og organisatorisk og ikke spiller for spiller. Spiller for spiller, så har vi ganske gode individualister i forsvarsspillet.

* Daniel Agger med sin intelligens og forudseendhed, samt hans teknik med bolden
* Glen Johnson fremad banen, med sine driblinger, skud og evne til til at gøre de rigtige offensive ting. Defensiv har han forbedret sig ganske betydeligt, men det halter stadig lidt
* Martin Skrtel med sin fysiske styrke
* Jose Enrique med sin adræthed og enorme speed

Men sammen synes jeg ikke de arbejder godt. Grunden til vi trods alt ikke lukke alt for mange mål ind, er de individuelle færdigheder hos hver enkel forsvarsspiller. Ikke på grund af vores organisation eller taktiske evner defensivt. For organisationen sejler altså. At have enten Agger eller Skrtel rendende rundt foran forsvarslinien, mens den anden trækker sig lidt tilbage, er selvmord og det koster nu, hvor modstanderne har set denne tendens. De udnytter det altså. Hvis den ene af de to centrale forsvarsspillere skal op i et oppres, så skal backerne trække indad mod den tilbage værende centrale forsvarsspiller. Der halter det også, hvor afstanden således bliver for stor og et løb på indersiden af backen - uanset om det er venstre eller højre - vil skabe store problemer for den tilbageværende centrale forsvarsspiller.

Jeg har lagt mærke til det over et godt stykke tid nu - faktisk fra Carraghers seneste to kampe, inden han blev skadet - hvor det ikke blot er tilfældigheder. Den fjerneste centrale forsvarsspiller trækker lidt tilbage - og er derved bagved den egentlige forsvarslinje - og den nærmeste centrale forsvarsspiller trækker fremad - enten for at markere en falsk 9'er, eller for at lukke hullet mellem forsvar og midtbane. Det er netop her vores helt store problem ligger. Området mellem forsvar og midtbane. Vi formår ikke at lukke det ned, og når vi så gør det med en central forsvarsspiller, så er resten af forsvaret ikke afstemt. Altså backerne trækker indad i banen, for at støtte den tilbageværende centrale forsvarsspiller. Mens den tilbageværende centrale forsvarsspiller skal holde linjen, og ikke trække længere tilbage i banen.

Så ser jeg hellere en defensiv central midtbanespiller - eller holding midtbanespiller om man vil - afdækker hullet mellem forsvar og midtbane, mens forsvaret får trukket midtbane nedad, eller selv trækker lidt fremad, således området her bliver endnu mindre.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 24. jan, 2012 09:09

@ Fribytter

I denne sæson har Isla stort set kun spillet central midt, men i sidste var han godt nok højre wing-back. Som Lemmiwinks skriver er han meget alsidig. Måske den spiller i topfodbold, der har spillet flest forskellige pladser. Han ville helt klart være god at have.
Når jeg har set ham for Chile, har jeg aldrig kunnet finde ud af hvilken plads han spillede :P

Mercu

Indlæg af Mercu » tirsdag, 24. jan, 2012 09:27

Jeg synes Texiera er spændende, og vi kan håbe han udvikler sig som Suarez, Cavani eller lignende.

Men desværre er han et godt eksempel på vi ikke kan få etablerede stjerner og derfor må satse på unge spillere.

Jeg må desuden tilslutte mig koret af folk der håber på en forsvarspiller mere. Det kan godt være vi ikke har lukket mange mål ind, men helt ærligt. Der er virkelig mange kampe hvor vi har lukket mål ind, sm vi IKKE burde have lukket ind. Bare tænk alle vores uafgjorte imod Norwich, o.lign.
De mål vi rent faktisk har lukket ind har været dyre! Alle sammen.

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » tirsdag, 24. jan, 2012 10:09

Det ligner et mønster, at vi pt går efter de samme angrebstyper.....den ikke-spektakulære, men afslutningssikre og effektive forward, der mestendels lurer på chancer fremfor at indgå i den kreative og chanceskabende afdeling - her tænker jeg på Jelavic, Texeira, Bent og Van Wolfsvinkel (at 'analysen' er overfladisk og youtube-relateret er desværre ikke tilfældigt, da det ikke er de hypede 'usual suspects', som man er stødt på gennem slutrunder og CL, vi bliver linket til :( )

Det er umiddelbart forståeligt, da problemet gennem sæsonen netop har været effektivitet. Statistikken viser jo, at vi langt henad vejen var det hold, der skabte flest chancer.
Dog bør alt ikke bero på statistik (jvf købet af de potentielle assist-konger, Downing og Henderson, der altid blev legitimeret via statistik.....eller de perioder under Rafa, hvor hovedparten af forum og Liverpool-fans sukkede over vores fantasiløse og lidet kreative spil, samtidigmed at vi ofte var det hold med flest afslutninger!). Hovedindtrykket de sidste par kampe har først og fremmest været en beskæmmende mangel på offensive ideer, udfordringer og kreativitet, og selvom Suarez snart vender tilbage, bør denne mangel ikke negliceres.
Derfor ser jeg ærligt talt hellere typer som Hoillet/Sinclair/W. Saha/N. Dyer/Moses (der alle kender PL) eller Shaquiri/Zarate/Granero end ovenstående goalgettere, der ligner 3. hylde! Sidstnævnte er vel noget af det tætteste, vi kommer en Luis Garcia - måske knap så spektakulær, men med større arbejdsradius og højere bundniveau!

Jeg kunne godt leve med lån af Zarate og/eller Granero samt en af de unge PL-kanter - blot de sparede købspenge går direkte over i sommer-transfervinduet! Men selvfølgelig ville Hazard, J. Martinez, cavani og de andre urealistiske drømmekøb være at foretrække :violin:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » tirsdag, 24. jan, 2012 10:16

Jeg håber på Texeira og på Granero. Det ville være godt.

Og naturligvis stortalentet fra Sporting, har de skrevet med ham ?.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 24. jan, 2012 10:30

AJ skrev:@ Fribytter

I denne sæson har Isla stort set kun spillet central midt, men i sidste var han godt nok højre wing-back. Som Lemmiwinks skriver er han meget alsidig. Måske den spiller i topfodbold, der har spillet flest forskellige pladser. Han ville helt klart være god at have.
Når jeg har set ham for Chile, har jeg aldrig kunnet finde ud af hvilken plads han spillede :P
Jamen så er det vel lige inden, at han skal betragtes som en slags erstatning for Lucas, eller? Jeg må indrømme, at jeg mest af alt har set ham spille back og kant, hvor han arbejdede utrolig meget og havde god fart, men hvor han sjældent lavede de spektakulære ting.
Larry Dillman skrev:Derfor ser jeg ærligt talt hellere typer som Hoillet/Sinclair/W. Saha/N. Dyer/Moses (der alle kender PL) eller Shaquiri/Zarate/Granero end ovenstående goalgettere, der ligner 3. hylde!
Meget tyder nu også på, at klubben har kigget på spillere som Hoilett, Sinclair, Saha, Zarate, Redmond og Markovic. De få vedholdende rygter, der har været, har handlet om angribere og hurtige offensivspillere.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

JimmyR
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af JimmyR » tirsdag, 24. jan, 2012 10:31

Mercu skrev:Jeg synes Texiera er spændende, og vi kan håbe han udvikler sig som Suarez, Cavani eller lignende.

Men desværre er han et godt eksempel på vi ikke kan få etablerede stjerner og derfor må satse på unge spillere.

Jeg må desuden tilslutte mig koret af folk der håber på en forsvarspiller mere. Det kan godt være vi ikke har lukket mange mål ind, men helt ærligt. Der er virkelig mange kampe hvor vi har lukket mål ind, sm vi IKKE burde have lukket ind. Bare tænk alle vores uafgjorte imod Norwich, o.lign.
Tja hele ideen i et scouting netværk og ansættelsen af en mand som Comolli, er vel at finde talenter som Texeira og købe disse inden de ryger videre til f.eks. Ajax og kommer til at koste 100 mill plus

Mercu

Indlæg af Mercu » tirsdag, 24. jan, 2012 10:56

JimmyR skrev:
Mercu skrev:Jeg synes Texiera er spændende, og vi kan håbe han udvikler sig som Suarez, Cavani eller lignende.

Tja hele ideen i et scouting netværk og ansættelsen af en mand som Comolli, er vel at finde talenter som Texeira og købe disse inden de ryger videre til f.eks. Ajax og kommer til at koste 100 mill plus
Det kan man sige. Men at købe unge spillere er også i høj grad et lotteri. Da Spurs gav 100mio for Bale var der ingen som vidste han ville udvikle sig til det han er idag. Han kunne ligeså vel have skuffet fælt og været "værdiløs".

Jeg mener der skal være en balancegang mellem køb af talenter og køb af etablerede spillere. Talenterne lærer også af de etablerede spillere, så hvis vi vil have mest muligt ud af talenterne skal vi også have etablerede spillere.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » tirsdag, 24. jan, 2012 11:03

Mercu skrev:
JimmyR skrev:

Det kan man sige. Men at købe unge spillere er også i høj grad et lotteri. Da Spurs gav 100mio for Bale var der ingen som vidste han ville udvikle sig til det han er idag. Han kunne ligeså vel have skuffet fælt og været "værdiløs".

Jeg mener der skal være en balancegang mellem køb af talenter og køb af etablerede spillere. Talenterne lærer også af de etablerede spillere, så hvis vi vil have mest muligt ud af talenterne skal vi også have etablerede spillere.
Det er også et spørgsmål om tillid fra sin manager - det betyder virkelig meget i den alder.
Jeg husker lige præcis med Bale at han skuffede ualmindelig meget for et par år siden. Husker han var venstreback men fik aldrig spilletid, pga dårlige præstationer. Men Harry troede på ham, og prøvede ham af på kanten. Han har så udviklet sig til at blive en verdensklassespiller!
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » tirsdag, 24. jan, 2012 11:16

LFC-Aaby skrev:
Mercu skrev:
JimmyR skrev:

Det er også et spørgsmål om tillid fra sin manager - det betyder virkelig meget i den alder.
Jeg husker lige præcis med Bale at han skuffede ualmindelig meget for et par år siden. Husker han var venstreback men fik aldrig spilletid, pga dårlige præstationer. Men Harry troede på ham, og prøvede ham af på kanten. Han har så udviklet sig til at blive en verdensklassespiller!
Måske husker jeg helt forkert, men jeg mener faktisk, at der på rygtebasis var snak om, at vi kunne overtage Bale og Lennon mod, at spurs tog keane tilbage i januar-vinduet 2009 (eventuelt var det kun den ene af dem, men når man betænker at spurs gav min. 15 mio pund for at få keane tilbage i dette vindue, og at ihvertfald Bale slet ikke var inde i varmen, så spiller min hukommelse mig måske ikke engang et puds?....under alle omstændigheder: Ubehageligt :aliboronz2: )
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » tirsdag, 24. jan, 2012 11:19

Fribytter skrev:
Larry Dillman skrev:Derfor ser jeg ærligt talt hellere typer som Hoillet/Sinclair/W. Saha/N. Dyer/Moses (der alle kender PL) eller Shaquiri/Zarate/Granero end ovenstående goalgettere, der ligner 3. hylde!
Meget tyder nu også på, at klubben har kigget på spillere som Hoilett, Sinclair, Saha, Zarate, Redmond og Markovic. De få vedholdende rygter, der har været, har handlet om angribere og hurtige offensivspillere.
Ja, netop! Det er jo ikke de luftige og urealistiske drømme-handler, jeg lufter ved den opremsning .... jvf desuden i denne sammenhæng, at Shaquiris rygtede pris har ligget indenfor det meget rimelige og Pool-tilgængelige 10-15 mio pund ;)

Besvar