Enig. Arteta får slet ikke nok kritik for måden, han formøbler store pengebeløb. Arsenalfans får det til at lyde som om, at ejerne er uambitiøse og at Arteta lever på et shoe string budget, men det er jo langt fra tilfældet. I sin fem-årige periode i klubben har han brugt 600-700 mio pund på transfers. Han har rigtig mange flops på sin samvittighed og så forstår jeg ikke hans tendens til at ville købe hybridspillere, nu har han både White, Timber, Calafiori, Zinchenko og Tomiyasu, som kan spille back og centerforsvar eller midtbane, men hvor ingen af dem rigtig eksellerer på nogle af de pladser. De er fine nok, jo vist, men også mangelfulde. De er sådan nogle 7 ud af 10 på de pladser, fremfor at hente en rigtig 8-9/10 på én plads. Rice er jeg også i tvivl om på 8'eren, hvis Zubimendi hentes ind til 6'eren og hvis han spiller to 6'ere, så bliver der ramaskrig fra deres fans.tankensmagt skrev: ↑tirsdag, 14. jan, 2025 19:00[Den største kritik jeg har af Arteta, udover at han brokker lidt meget og spiller lidt langsom fodbold, er hvor mange penge han har været med til at bruge på nye spillere. Han har været med til at hente spillere, som han senere ikke ønsker at bruge, fordi han selv ændrer sit system: f.eks. Zinchenko, Vieira, Ramsdale, Nogle af købene har vist sig ikke at have niveauet: Lokonga, Tavares og Kiwior. (Vieira har heller ikke haft niveauet), mens Tomiyasu har været meget skadet. Alt i alt slægter han sin mester Guardiola på, ved at have brug for mange penge i ryggen til at bakke hans meget specifikke og konstant foranderlige system op. Det er lidt ucharmerende.
Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
- JudgeArdaStudge
Re: Hvem skal ind?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Jeg tror han har lært det fra hans mester Pep, som også har samme tendenser med Gvardiol feks som både er VB og CB. Ja Stones bliver også brugt som defensiv midt og Walker som CB. Pep har så også vundet titler.JudgeArdaStudge skrev:Enig. Arteta får slet ikke nok kritik for måden, han formøbler store pengebeløb. Arsenalfans får det til at lyde som om, at ejerne er uambitiøse og at Arteta lever på et shoe string budget, men det er jo langt fra tilfældet. I sin fem-årige periode i klubben har han brugt 600-700 mio pund på transfers. Han har rigtig mange flops på sin samvittighed og så forstår jeg ikke hans tendens til at ville købe hybridspillere, nu har han både White, Timber, Calafiori, Zinchenko og Tomiyasu, som kan spille back og centerforsvar eller midtbane, men hvor ingen af dem rigtig eksellerer på nogle af de pladser. De er fine nok, jo vist, men også mangelfulde. De er sådan nogle 7 ud af 10 på de pladser, fremfor at hente en rigtig 8-9/10 på én plads. Rice er jeg også i tvivl om på 8'eren, hvis Zubimendi hentes ind til 6'eren og hvis han spiller to 6'ere, så bliver der ramaskrig fra deres fans.tankensmagt skrev: ↑tirsdag, 14. jan, 2025 19:00[Den største kritik jeg har af Arteta, udover at han brokker lidt meget og spiller lidt langsom fodbold, er hvor mange penge han har været med til at bruge på nye spillere. Han har været med til at hente spillere, som han senere ikke ønsker at bruge, fordi han selv ændrer sit system: f.eks. Zinchenko, Vieira, Ramsdale, Nogle af købene har vist sig ikke at have niveauet: Lokonga, Tavares og Kiwior. (Vieira har heller ikke haft niveauet), mens Tomiyasu har været meget skadet. Alt i alt slægter han sin mester Guardiola på, ved at have brug for mange penge i ryggen til at bakke hans meget specifikke og konstant foranderlige system op. Det er lidt ucharmerende.
Mht. Merino – han spillede jo i Newcastle for nogle år siden, og dengang var han en enormt middelmådig spiller. Efter han skiftede til Sociedad, begyndte han dog at udvikle sig og blev en spiller, som folk virkelig bemærkede. Arsenals scouting-team må vel have tænkt, at han har udviklet sig markant I dunno, men der er en stor risikofaktor ved at hente spillere, som ikke rigtig har præsteret i Premier League, men gør det godt uden for ligaen. Han minder lidt om Zambo Anguissa, som klarer sig rigtig fint i Napoli, men havde en ret skuffende tid i Fulham.
Sent from my iPhone using Tapatalk
De har jo også købt alverdens mærkelige spillere.JudgeArdaStudge skrev: ↑onsdag, 15. jan, 2025 00:07Enig. Arteta får slet ikke nok kritik for måden, han formøbler store pengebeløb. Arsenalfans får det til at lyde som om, at ejerne er uambitiøse og at Arteta lever på et shoe string budget, men det er jo langt fra tilfældet. I sin fem-årige periode i klubben har han brugt 600-700 mio pund på transfers. Han har rigtig mange flops på sin samvittighed og så forstår jeg ikke hans tendens til at ville købe hybridspillere, nu har han både White, Timber, Calafiori, Zinchenko og Tomiyasu, som kan spille back og centerforsvar eller midtbane, men hvor ingen af dem rigtig eksellerer på nogle af de pladser. De er fine nok, jo vist, men også mangelfulde. De er sådan nogle 7 ud af 10 på de pladser, fremfor at hente en rigtig 8-9/10 på én plads. Rice er jeg også i tvivl om på 8'eren, hvis Zubimendi hentes ind til 6'eren og hvis han spiller to 6'ere, så bliver der ramaskrig fra deres fans.tankensmagt skrev: ↑tirsdag, 14. jan, 2025 19:00[Den største kritik jeg har af Arteta, udover at han brokker lidt meget og spiller lidt langsom fodbold, er hvor mange penge han har været med til at bruge på nye spillere. Han har været med til at hente spillere, som han senere ikke ønsker at bruge, fordi han selv ændrer sit system: f.eks. Zinchenko, Vieira, Ramsdale, Nogle af købene har vist sig ikke at have niveauet: Lokonga, Tavares og Kiwior. (Vieira har heller ikke haft niveauet), mens Tomiyasu har været meget skadet. Alt i alt slægter han sin mester Guardiola på, ved at have brug for mange penge i ryggen til at bakke hans meget specifikke og konstant foranderlige system op. Det er lidt ucharmerende.
Jesus, Zinchenko, Sterling, Jorginho, og der er sikkert flere.
Ikke dårlige spillere, men når de er vurderet at være I overskud hos hhv. City og Chelsea, hvordan tænker de så at de vil blive gode hos dem..? Det er ikke just unge spillere eller uprøvede i PL.
- JudgeArdaStudge
TG12:
Præcis. Hvis de nu havde købt disse spillere i deres peak, så kunne man se fornuften i det, fremfor galskaben i det, men det ender jo med, at de bare har aflæsset en masse dead wood fra konkurrende klubber på transfers, frees og loans. Jeg er næsten tilbøjelig til at smide Havertz i samme kategori allerede, deres bedst betalte spiller. Ej at forglemme Willian.
Præcis. Hvis de nu havde købt disse spillere i deres peak, så kunne man se fornuften i det, fremfor galskaben i det, men det ender jo med, at de bare har aflæsset en masse dead wood fra konkurrende klubber på transfers, frees og loans. Jeg er næsten tilbøjelig til at smide Havertz i samme kategori allerede, deres bedst betalte spiller. Ej at forglemme Willian.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Det var også kun ift sidstnævnte. Og i øvrigt er rygtet nu pandet ned af James Pearce sammen med rygtet om Nunez til Saudi - også fra upålidelige Anfield Watch....Fowler89 skrev: ↑tirsdag, 14. jan, 2025 15:31Hvilken liga de unge talenter kommer fra har absolut ingen betydning.AJJ skrev:Nej det er selvfølgelig en afgørende forskel. Og ja det er da spændende, hvis vi udvider paletten lidt fra de helt billige talenter og spillere, der allerede har bevist sig i de bedste europæiske ligaer.TG12 skrev: ↑tirsdag, 14. jan, 2025 10:09Hvis vi vil give €18m for en 19årig - uden PL erfaring, må vi se noget specielt i ham. Solanke kostede kun £3m
Jeg husker ikke hvornår FSG har brugt SÅ mange penge på en, så ung spiller.
Det er dog postivt hvis vi begynder at være lidt mere risikovillige omkring unge spillere - synes ofte vi har været lidt for nærige og købt et hav af unge spillere til $1-2m der aldrig bliver til noget, eller vi har drømt om at vinde jackpot på de transfers. Imens vi kan se andre klubber så som Dortmound har lukreret godt på at købe dyrere talenter tidligt.
Færre med større talenter ser jeg som positivt.
Fandeme også træls for Pearce. Klubben giver ham kun de nederen informationer i form af afslag på rygter, hvor Ornstein bliver langet de sjovere historier.
-
Hvad tænker i om Kimmich som potentiel erstatning for TAA (såfremt han skifter til den der klamme klub fra Spanien(hvilket jeg vil tillade mig at hade ham for resten af min tilværelse, såfremt han gør))?
Kan Kimmich spille højreback i PL eller er han for uatletisk og ustabil defensiv?
Kan Kimmich spille højreback i PL eller er han for uatletisk og ustabil defensiv?
Hvem skal ind?
Er han ikke lidt past his prime? Han har ikke helt farten til at spille back i PL synes jeg, men hvis vi fik ham i en meget lukrativ handel ville jeg ikke være imod det.tankensmagt skrev:Hvad tænker i om Kimmich som potentiel erstatning for TAA (såfremt han skifter til den der klamme klub fra Spanien(hvilket jeg vil tillade mig at hade ham for resten af min tilværelse, såfremt han gør))?
En ting er jeg ret sikker på, han skifter ikke til Saudi.
Jeg tror måske Vanderson ville være et ok bud?
Der er også en 18 årig Martim Fernandes fra Porto som har lavet 5 assist i 15 kampe.
Conor Bradley ville kunne løfte opgaven men han virker lidt skadesplaget desværre.
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Ja, det kan se voldsomt ud med 188 dage på 1½ sæson:

Men går man lidt ned i skaderne, så kommer de 150 dage fra hans rygskade. Det var en stress-fraktur i ryggen, og iflg. det jeg kan læse mig til, er det en skadestype, som ofte rammer unge eliteidrætsudøvere inden for fysiske sportsgrene, sandsynligvis i en kombination af, at de endnu er i den sidste del af voksealderen. Steven Gerrard f.eks. led af noget lignende i sine unge dage, men selvom han spillede mange kampe, var han ikke specielt skadesplaget.
Kigger man på hans to øvrige skader, så er det populært sagt en forstuvet ankel og en fiberskade på 1½ sæson, og det er nok ikke så meget væk fra normalfordelingen med skader til en professionel fodboldspiller.
Vi SMADRER det PIShold !
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jep. Og Pearce udtaler i The Athletic, at Liverpool kun vil købe i Januar, hvis det giver mening rent økonomisk

-
- Geografisk sted: Odder
- Alder: 52
Slot udtalte efter kampen:
"I think you saw today again that I can still strengthen the team or impact the game with the substitutes I have on the bench," Slot said during his post-match press conference at the City Ground. "Not for the first time this season, these players have helped us, that I could bring in."
Det kunne godt tolkes som om der ikke kommer forstærkninger i dette vindue. Mon de i stedet bruger kræfter og penge på at forlænge kontrakter med Van Dijk, Salah og Trent?
Personligt så jeg gerne at Nunez blev skudt afsted og en erstatning fundet. Jeg er vild med hans attitude og energi men - som nævnt utallige gange herinde - hans endproduct er for ringe.
"I think you saw today again that I can still strengthen the team or impact the game with the substitutes I have on the bench," Slot said during his post-match press conference at the City Ground. "Not for the first time this season, these players have helped us, that I could bring in."
Det kunne godt tolkes som om der ikke kommer forstærkninger i dette vindue. Mon de i stedet bruger kræfter og penge på at forlænge kontrakter med Van Dijk, Salah og Trent?
Personligt så jeg gerne at Nunez blev skudt afsted og en erstatning fundet. Jeg er vild med hans attitude og energi men - som nævnt utallige gange herinde - hans endproduct er for ringe.
- Redtothebone
Jeg tror heller ikke der sker noget i dette vindue, men det er virkelig en mærkelig situation med 3 spillere der nu sidder med så meget magt og ingen melder ud om de bliver eller smutter, læg dertil at i 2026 har Robbo, Konate og Kelleher udløb, jeg tror der kommer til at ske meget til sommer.bblauritzen skrev: ↑torsdag, 16. jan, 2025 08:46Slot udtalte efter kampen:
YNWA
Salah er der Al-Hilal sladder om, Trent har nok bestemt sig for Real og VvD kan det være de prøver at lave low ball på løn og kontrakt længde..Redtothebone skrev: ↑torsdag, 16. jan, 2025 16:44Jeg tror heller ikke der sker noget i dette vindue, men det er virkelig en mærkelig situation med 3 spillere der nu sidder med så meget magt og ingen melder ud om de bliver eller smutter, læg dertil at i 2026 har Robbo, Konate og Kelleher udløb, jeg tror der kommer til at ske meget til sommer.bblauritzen skrev: ↑torsdag, 16. jan, 2025 08:46Slot udtalte efter kampen:
Hvis FSG ikke vil bruge penge, så kommer der ikke til at ske meget til sommer. Der er ikke ligefrem en Coutinho og Benteke som hive store penge ind..