Præcis. Det kan være dyrt at lade være. Det mener jeg ikke er overpris.Hr. Drejer skrev:Vi har jo brug for ham NU! Vi kæmper med i CL, FA Cuppen og er i en heftig kamp om 4. pladsen, så til sommer kan jo være at han ville vælge os fra, hvis ikke vi er med i CL.
Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Jo principielt.Mugge skrev:Ville det ikke være fuldstændig galimatias at bruge £35 mio., eller endda "kun" £20 mio. på en spiller, der kun har et halvt år tilbage af sin kontrakt?texy skrev:Jeg tror, at jeg har fået luftet alle mine frustrationer og har fået fyret alle mine bedste/værste argumenter af. Må hellere prøve at kigge fremad og tale om de bedste løsninger fremadrettet.
Jeg har altid (eller i hvert fald siden vi var linket til ham efter Suarez-salget) været voldsomt glad for Sanchez som spiller. Og jeg mener, at han kunne passe perfekt til vores spillestil. fordi han er aggressiv, målfarlig, god i presspillet og faktisk arbejder hårdt. Derudover kan han vel spille tre af de fire forreste pladser (udelader højrekanten), hvilket passer fint, da vi har Mané, der kan spille alle fire (begge kanter), og Salah der også kan dække tre af de fire forreste pladser (og her udelades venstrekanten så).
De to store udfordringer i forhold til eventuelt at signe Sanchez er for det det første, at få ham interesseret i et skifte til Liverpool. Han virker meget opsat på et skifte til Man City. For det andet vil det garanteret være en kæmpe udfordring for os at få Arsenal til at sælge til os. Man City er over alle bjerge og ikke en trussel for Arsenal (eller andre), da de allerede har sat sig på en af top 4 pladserne. Vi er til gengæld en direkte konkurrent.
Men jeg kan ikke se, hvorfor vi ikke skulle være i stand til at møde et krav på £35M?
Vil meget gerne have Sanchez, men vent bare til sommer, og tilbyd ham en god signing-on fee i stedet!
Men som Filos også er inde på, så vil der nok være endnu flere bejlere til sommer. Hvis man gerne vil retfærdiggøre investeringen, kan man vel også se på transferbeløbet, vi betalte for Oxe (der kun havde 5 måneder mere tilbage af sin kontrakt, end Sanchez har nu) og vurdere, hvem af de to, der er det største navn. Eller man kan se helt bort fra, at Sanchez har kontraktudløb. Og så er £35M vel være et ret lavt transferbeløb i det nuværende marked?
Ved at byde på Sanchez nu, "riskerer" man at måtte betale ved kasse et med det samme, men står så også med langt bedre kort på hånden i forhold til at kæmpe med om PL top 4 og CL-titlen (som jeg ikke har opgivet) i denne sæson. Alternativt sælger Arsenla ikke, men så har man gjort Sanchez rådgivere opmærksomme på vores interesse, og vil måske være med i gruppen af klubber, han vil overveje til sommer.
Kloppite
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 62
Det er sgu da rigtigt. Han er jo spilleberettiget i CL, da gooners jo måtte nøjes med ELtexy skrev:Ved at byde på Sanchez nu, "riskerer" man at måtte betale ved kasse et med det samme, men står så også med langt bedre kort på hånden i forhold til at kæmpe med om PL top 4 og CL-titlen
Det nærmer sig mere og mere en No-Brainer!
Vi SMADRER det PIShold !
Der er panik herinde, når man kan mene, at Sanchez er en no-brainer mv. 
Jeg synes, at Sanchez har en forfærdelig demotiverende, egenrådig, og til tider opgivende attitude på banen (og på bænken for den sags skyld) og ønsker derfor ikke, at se ham trække i en Liverpool trøje.
Det er muligt, at han har udviklet sig sådan fordi, at Arsenal skiftet ikke har udviklet sig, som han havde håbet, men det retfærdiggør det i mine øjne ikke. Meget kan man sige om Coutinhos opførsel uden for banen siden Barcelona meldte deres interesse i sommers, men efterfølgende har han leveret og opført sig eksemplarisk på banen og ikke udstrålet andet end ønsket om at vinde og hjælpe holdet.
Stikmodsat Sanchez, der slår ud med armene i et væk overfor holdkammeraterne og opfører sig som om, at de kun er der for at servicere ham og at han selv bestemt aldrig gør noget galt. Hvem husker i øvrigt ikke, hvordan han sad og pjattede og grinede, da de var nede med 4-0 på Anfield?
Så kan man snakke om, hvor rationelt dette er, når man tænker på, at han vil vade direkte ind i vores startopstilling, men det er alt andet lige sådan jeg har det.
Det er muligt, at han har udviklet sig sådan fordi, at Arsenal skiftet ikke har udviklet sig, som han havde håbet, men det retfærdiggør det i mine øjne ikke. Meget kan man sige om Coutinhos opførsel uden for banen siden Barcelona meldte deres interesse i sommers, men efterfølgende har han leveret og opført sig eksemplarisk på banen og ikke udstrålet andet end ønsket om at vinde og hjælpe holdet.
Stikmodsat Sanchez, der slår ud med armene i et væk overfor holdkammeraterne og opfører sig som om, at de kun er der for at servicere ham og at han selv bestemt aldrig gør noget galt. Hvem husker i øvrigt ikke, hvordan han sad og pjattede og grinede, da de var nede med 4-0 på Anfield?
Så kan man snakke om, hvor rationelt dette er, når man tænker på, at han vil vade direkte ind i vores startopstilling, men det er alt andet lige sådan jeg har det.
Ja, totalt panik at ville have en af de bedste offensivspillere i PL.AJJ skrev:Der er panik herinde, når man kan mene, at Sanchez er en no-brainer mv.
Slet ikke enig. Sanchez kæmper som en gal på banen, og er nærmest altid Arsenals bedste. Han slår ud med armene pga. en latterlig attitude fra medspillere - præcis det samme som Ox gjorde, da han rendte rundt i den klub. Wenger har slået al kampgejst ud af truppen, og klart af den slags spillere, som altid vil dø for at vinde, hader den attitude. Han har længe ønsket sig væk af den grund, og griner derfor hånligt, når han bliver skiftet ud til fordel for en eller anden ligegyldig lad boldflytter, der aldrig kunne finde på at løbe efter en bold, der ikke er 100% garanti for at denne vinder.Redmaniac skrev:Jeg synes, at Sanchez har en forfærdelig demotiverende, egenrådig, og til tider opgivende attitude på banen (og på bænken for den sags skyld) [...] slår ud med armene i et væk overfor holdkammeraterne og opfører sig som om, at de kun er der for at servicere ham og at han selv bestemt aldrig gør noget galt. Hvem husker i øvrigt ikke, hvordan han sad og pjattede og grinede, da de var nede med 4-0 på Anfield?
Det er den slags vinderattitude der vil passe perfekt på vores hold
Jeg er så enig med Redmaniac.Bojangles skrev:Slet ikke enig. Sanchez kæmper som en gal på banen, og er nærmest altid Arsenals bedste. Han slår ud med armene pga. en latterlig attitude fra medspillere - præcis det samme som Ox gjorde, da han rendte rundt i den klub. Wenger har slået al kampgejst ud af truppen, og klart af den slags spillere, som altid vil dø for at vinde, hader den attitude. Han har længe ønsket sig væk af den grund, og griner derfor hånligt, når han bliver skiftet ud til fordel for en eller anden ligegyldig lad boldflytter, der aldrig kunne finde på at løbe efter en bold, der ikke er 100% garanti for at denne vinder.Redmaniac skrev:Jeg synes, at Sanchez har en forfærdelig demotiverende, egenrådig, og til tider opgivende attitude på banen (og på bænken for den sags skyld) [...] slår ud med armene i et væk overfor holdkammeraterne og opfører sig som om, at de kun er der for at servicere ham og at han selv bestemt aldrig gør noget galt. Hvem husker i øvrigt ikke, hvordan han sad og pjattede og grinede, da de var nede med 4-0 på Anfield?
Jeg vil virkelig være ked af at se ham i den rigtige røde trøje, han fik tilbuddet for år til bage men ville hellere bo i London, end of story.
Det var da lige godt satans, Jesper. Jeg er helt enig. I det hele. Det første indlæg vedr. Coutinho-gate, som jeg har været helt på bølgelængde med.Jesper skrev:Når man ser på hvilke spillere, der er været rygtet til Liverpool de seneste år, så er det trods alt profiler. Keita er om nogen højt ratet, VvD lige så. Så helt umuligt er det ikke, men det kræver at Klopp fortsat gider projektet og det kræver at vi skal med i CL. Jeg tror dog ikke din liste er særlig relevant, og det hænger sammen med at jeg ikke tror på at han søger en 1:1 løsning. Hvis vi kigger på et hold som Barcelona (og det har vi ikke lyst til, men rent taktisk kan vi vel godt), så praktiserede de 4-3-3 i mange år (gør det stadigvæk i ny og næ), men pga at Neymar forsvandt og de ikke havde en 1:1 løsning, valgte de at gå over til 4-4-2. Det betød, at de spillere de skulle bruge til midtbanen allerede fandtes i truppen, da det var andre typer end de hurtige wingtyper.
Jeg tror vi godt kunne finde på at gøre lidt af det samme. Vi har set 4-4-2 praktiseret i år og jeg kunne sagtens forestille mig at Salah og Firmino udgjorde angrebsduoen og at Mane fik sin højre midtbaneplads tilbage, omend i en lidt mere tilbagetrukket rolle. Med Keita som en sikker 8er, mangler vi altså en til at spille 6eren. Vi har Henderson og Can (lidt endnu), men da den ene forsvinder og den anden er kronisk skadet, så mangler vi en mand der. Og det er her din liste kommer ind i billedet, for der er vel ret bred enighed omkring at Coutinho bandt det kreative spil sammen, men det ser man ofte i en 4-4-2 (nogle gang som en diamant) at 6eren gør det samme. Og den type synes jeg vi har manglet i flere år. Så måske er det der, vi skal lave listen.
Jeg forudsætter, at vi så samtidig går efter en venstre midtbane og her ser jeg faktisk Lemar som helt ideel. Han er i mine øjne bedre en smule tilbagetrukket end som en egentlige angrebsving, hvor han har lidt andre opgaver end kun at kreere chancer og selv være målfarlig. Som venstre midtbane er han imø en af verdens bedste spillere.
Så min liste ser sådan her ud: En 6er, en venstre midtbane og en målmand. Og det tror jeg faktisk er realistisk at hente i næste transfervindue.
Jeg vil tilføje, at når man spiller med to angribere, så bliver man nødt til at have nogle gode garderinger og her synes jeg vi er ret så tynde med Solanke, Ings og Sturridge, så her skal vi også sætte ind. Men det er måske mere en rotationsspiller med højt niveau, da jeg ikke finder det realistisk at vi henter spillere, der potentielt set kan slå Salah og Firmino af.
Når man lister det sådan op, så ved jeg godt folk vil have navne, men jeg er ret konservativ. Oblak er vanvittig god, men jeg mener faktisk at også mindre kan gøre det, da vi virkelig ikke er godt kørende på målmandspladsen.
Lemar er nævnt og hvem vil jeg så have som den der kontrollerende, kreative 6er. Ja, jeg vil have Kroos, men han er nok komplet urealistisk, men så ved folk hvad jeg mener.
Hvis vi endelige skal lege med 1:1 erstatningen, så ser jeg Isco som den eneste i verden, som med nogenlunde samme kompetencer når Coutinhos niveau.
Hvis man vil lege lidt med på min 4-4-2 ide, og det har jeg selv gjort for at få optimismen igen, så synes jeg faktisk ikke det er helt urealistisk, at vi står med et super, super godt hold efter sommerferien. Hvad tænker I?
Den kunne se sådan her ud i August måned:
.....................Oblak..........
Gomez......Matip.....VvD......Robertson
Mane........Keita....Mr X.........Lemar
............Salah...........Firmino
-
Filos of Isk
- Geografisk sted: Hillerød
- Alder: 38
Og holder den analyse vil han også selv kunne se fordelen af et LFC skifte, hvorimod teorien om at han vil skifte til en City pga. penge og nemme pokaler ikke stiller os super godt pt.Bojangles skrev:Slet ikke enig. Sanchez kæmper som en gal på banen, og er nærmest altid Arsenals bedste. Han slår ud med armene pga. en latterlig attitude fra medspillere - præcis det samme som Ox gjorde, da han rendte rundt i den klub. Wenger har slået al kampgejst ud af truppen, og klart af den slags spillere, som altid vil dø for at vinde, hader den attitude. Han har længe ønsket sig væk af den grund, og griner derfor hånligt, når han bliver skiftet ud til fordel for en eller anden ligegyldig lad boldflytter, der aldrig kunne finde på at løbe efter en bold, der ikke er 100% garanti for at denne vinder.Redmaniac skrev:Jeg synes, at Sanchez har en forfærdelig demotiverende, egenrådig, og til tider opgivende attitude på banen (og på bænken for den sags skyld) [...] slår ud med armene i et væk overfor holdkammeraterne og opfører sig som om, at de kun er der for at servicere ham og at han selv bestemt aldrig gør noget galt. Hvem husker i øvrigt ikke, hvordan han sad og pjattede og grinede, da de var nede med 4-0 på Anfield?
Jamen, så er det jo afgjort.AJJ skrev:Der er panik herinde, når man kan mene, at Sanchez er en no-brainer mv.
Du har en fremragende evne til latterliggøre folks holdninger, uden at gide at gøre dig den umage, at argumentere hvorfor.
Hvorfor er det et udtryk for panik, at foreslå at købe en spiller, der i samtlige sæsoner op til denne har out-performet Coutinho på mål og assist stats? Endda markant. En spiller, som muligvis kan hentes langt under markedspris, fordi han er transferfri til sommer?
Er du ikke rar at indvie os andre i, hvad du mener er den rette vej at gå. Ingen indkøb, fordi det er et udtryk for panik at handle kort efter man har solgt en dygtig spiller? Indkøb af en anden spiller end Sanchez - hvem? Indkøb til en anden position, fordi du ikke mener, at Coutinho var så vigtig for os, som jeg og andre mener?
Eller føler du bare, at debatten er sjovere, når sætter dig på den høje hest og påpeger alle de fejl, du kan se hos os andre derfra?
Kloppite
The Echo refererer Premium Sport, der siger at vi har kontaktet Roma med henblik på Strootman. Men hvad ved de?
Det lyder ellers spændende, synes jeg...
Er det så Sturridge kan få sig en makker i genoptræningslokalet?pingel skrev:The Echo refererer Premium Sport, der siger at vi har kontaktet Roma med henblik på Strootman. Men hvad ved de?
Helt klart smid de 35 mille, så er den umiddelbart klaret. Jeg respekterer dog, hvis Klopp vurderer ham anderledes end os andre, og her kan jeg måske smide et link omkring, hvordan Klopp tidligere i karrieren håndterede afgange af hans topspillere:texy skrev:Jeg tror, at jeg har fået luftet alle mine frustrationer og har fået fyret alle mine bedste/værste argumenter af. Må hellere prøve at kigge fremad og tale om de bedste løsninger fremadrettet.
Jeg har altid (eller i hvert fald siden vi var linket til ham efter Suarez-salget) været voldsomt glad for Sanchez som spiller. Og jeg mener, at han kunne passe perfekt til vores spillestil. fordi han er aggressiv, målfarlig, god i presspillet og faktisk arbejder hårdt. Derudover kan han vel spille tre af de fire forreste pladser (udelader højrekanten), hvilket passer fint, da vi har Mané, der kan spille alle fire (begge kanter), og Salah der også kan dække tre af de fire forreste pladser (og her udelades venstrekanten så).
De to store udfordringer i forhold til eventuelt at signe Sanchez er for det det første, at få ham interesseret i et skifte til Liverpool. Han virker meget opsat på et skifte til Man City. For det andet vil det garanteret være en kæmpe udfordring for os at få Arsenal til at sælge til os. Man City er over alle bjerge og ikke en trussel for Arsenal (eller andre), da de allerede har sat sig på en af top 4 pladserne. Vi er til gengæld en direkte konkurrent.
Men jeg kan ikke se, hvorfor vi ikke skulle være i stand til at møde et krav på £35M?
https://www.liverpool.no/nyheter/2018/1 ... elspiller/
Temmelig sikker hånd i de 3 første tilfælde, hvor der var vådt krudt i bøssen på det 4., men når man har Aubameyang i stallen, så går det nok alligeveller
Hmm Sanchez til 35 mill,? Ja det er meget når han er transferfri om 6 måneder, men set i det store billede er det jo småpenge at betale for en med den kvalitet. (Jeg kan dog også leve med Mahrez, ) men mener der skal en ind.texy skrev:Jamen, så er det jo afgjort.AJJ skrev:Der er panik herinde, når man kan mene, at Sanchez er en no-brainer mv.
Du har en fremragende evne til latterliggøre folks holdninger, uden at gide at gøre dig den umage, at argumentere hvorfor.
Hvorfor er det et udtryk for panik, at foreslå at købe en spiller, der i samtlige sæsoner op til denne har out-performet Coutinho på mål og assist stats? Endda markant. En spiller, som muligvis kan hentes langt under markedspris, fordi han er transferfri til sommer?
Er du ikke rar at indvie os andre i, hvad du mener er den rette vej at gå. Ingen indkøb, fordi det er et udtryk for panik at handle kort efter man har solgt en dygtig spiller? Indkøb af en anden spiller end Sanchez - hvem? Indkøb til en anden position, fordi du ikke mener, at Coutinho var så vigtig for os, som jeg og andre mener?
Eller føler du bare, at debatten er sjovere, når sætter dig på den høje hest og påpeger alle de fejl, du kan se hos os andre derfra?
Og den 6er som vi vel alle kan se mangler, ikke go være Goretzka? Så vidt jeg ved er Schalke ikke vilde med Bayerns interesse og han er som det lyder også selv med på PL.
Og ja en ny målmand er nødvendig s mest til sommer (Oblak ja tak)
Disse 3 kan vel ca fåes for prisen fra Coutinho?
Jeg synes prisen for Lemar udelukker den handel.
Champions 18-19